Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Yosemite.....HEEEEL SNEL

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Elfje
Amerikafan

Yosemite.....HEEEEL SNEL

Bericht door Elfje »

Hallo,

Over 3 weken is het voor ons zo veer........rondje Los Angeles naar Los Angeles. Heb al een leuke route maar heb jullie hulp nodig bij het volgende: we vertrekken vanuit San Francisco naar Yosemite (4-5 uur reistijd). Ik heb een overnachting in Curry Village, Yosemite. Volgende dag wil ik graag via Tioga Pass naar Lone Pine (dag daarop via Deagh Valley naar Las Vegas).
MIJ VRAAG DUS: Het leukste rout door Yosemite? Wil zeker de Mariposa Grove zien en leuke uitzichten op Half Dome,.....of andere leuke tips met evt. korte wanelingen. Vanuit Mariposa naar Curry Village (met beren :) is het best veer weg.......volgens reisverslagen. Volgende ochtend even voor de Tipga pass hebben we ook even tijd........ Help, hoe kan ik Yosemite in mijn krappe tijd op zijn leukst verkennen?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Yosemite.....HEEEEL SNEL

Bericht door Martin & Marianne »

Je hebt zo weinig tijd dat ik zou aanraden om de Mariposa grove niet te doen. Wil je dat echt doen, dan kun je dat het beste de eerste dag doen, anders rij je de volgende dag dezelfde weg heen en terug.

Reken voor SF-Mariposa Grove een uur of 4 rijden. Dan de sequoia's bezichtingen, en dan naar de vallei rijden. Reken op een uur rijden ongeveer, en dan natuurlijk even van het uitzixcht bij de tunnel genieten, en meteen Bridalveil Fall meenemen (korte wandeling).
Eventueel zou je eerst nog naar Glacier Point kunnen rijden - of je doet de hike naar Sentinal Dome - voordat je naar Curry Village gaat. Dan de volgende ochtend een wandeling in de vallei, bv naar de Vernal Fall. Trek daar een paar uur voor uit. Yosemite Falls staan droog dus daar hoef je niet naar toe. Een wandeling door de vallei, langs de Merced, en over de meadows is ook al heerlijk om te doen. Dan kun je net zo lang wandelen als je wilt en weer ergens de shuttlebus pakken.
Naar Lone Pine is het ongeveer 4 uur irjden, maar je zult langs de Tiog Road toch echt even bij Olmsted Point naar het view point moeten lopen, en ook bij Mono Lake is een stop de moeite waard.

Behalve de Mariposa Grove heb je vlakbij Crane Flat nog twee sequoia groves, dat kun je onderweg naar Lone Pine doen, zodat je de eerste dag tijd hebt voor de vallei en de mooie route langs de 120 het park in. Je moet hier echter wel een eind lopen voordat je de bomen ziet.

Marianne
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Je zou op de reis van SF naar Yosemite via Oakhurst en de CA-41 het park in kunnen gaan dan ligt Mariposa Grove gelijk na de (zuid) ingang aan je rechterkant.
Wel zo vroeg mogelijk starten in SF zodat je (redelijk)vroeg in het park kan zijn.
Elfje
Amerikafan

Bericht door Elfje »

bedankt voor jullie tips
gr Elf
adrian
Amerika-ontdekker

Bericht door adrian »

In juni hebben wij Yosemite ook in 1 1/2 dag gedaan, maar dan komend vanuit Lee Vining.
We hebben overnacht in Mariposa, maar zijn op dag 2 via Oakhurst het park binnen gereden (om de sequoia's te zien bij Mariposa Grove).

Dus de suggestie van Rob lijkt me een hele goede.

Eerst Mariposa Grove en dan Glacier Point (volgens mij een must-see). Vervolgens naar de vallei; afhankelijk van de resterende tijd kun je daar nog een trail/hike doen. Vervolgens volgende ochtend vanuit Curry Village nog een trail/hike in de Valley en daarna Tioga Pass Road naar Lone Pines.

Is de omweg via Oakhurst net iets te ver, dan vanuit SF naar Yosemite via Mariposa (het stadje); eerst Glacier Point en vervolgens Valley. Volgende dag sequoia's kijken bij Tuolumne Grove en aansluitend Tioga Pass Road en weg naar Lone Pine. Bij Tuolumne Grove staan wat minder sequoia's dan bij Mariposa Grove, maar geeft zeker ook een prima indruk van de reusachtige bomen. Het is een hike van zo'n 1 uur. Ligt aan het begin van de Tioga Pass Road.
zie http://www.yosemitehikes.com/tioga-road ... il-map.htm

Ad
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer