Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Kaartjes voor Alcatraz

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Miza
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Kaartjes voor Alcatraz

Bericht door Miza »

Fenda schreef: Ik zie dat je ook Cellhouse Audio Tour kunt boeken. Raad je dit aan?
Kan dit er naast of moet dit apart?
De Cellhouse Audio Tour hoef je niet apart te boeken. Als je van de boot afkomt kun je naar een Rangerpraatje luisteren en/of de film in het theater bekijken. Achter het theater is een gang, als je die oversteekt is daar ook nog een aardige tentoonstelling ingericht. (We vonden het hier trouwens aardig stinken). Daarna loop je naar boven naar het Cellencomplex (10-15 min. wandelen). In het cellencomplex kun je een audiotour doen. De hoofdtelefoon en apparaatje hiervoor worden in de door jouw gewenste taal (ook Ned.) uitgereikt. Hier hoef je niets voor te betalen.

Als je een dagtour wilt boeken, is het niet perse nodig om al drie maanden vooraf te boeken. In juli en augustus zijn de tours 2 tot 7 dagen vooraf volgeboekt. Alleen de EarlyBird en de Avondtour zijn veel eerder volgeboekt.
joseluken23
Amerika-ontdekker

Bericht door joseluken23 »

Hi,
Wij zijn een maandje geleden ook op Alcatraz geweest, tickets 2 maanden vooraf geboekt. We kozen voor de avond tour omdat er dan ook gidsen aanwezig zijn en je het openen/sluiten van de cellen kan meemaken. Helaas bleek deze tour later toch niet beschikbaar te zijn en werden we op ons verzoek omgeboekt naar de Early Bird. Deze tour zou niet zo druk zijn omdat je de eerste bent maar dat viel me vies tegen. Je loopt echt in groepen door de celblokken en komt steeds dezelfde mensen tegen, wel een grappig gezicht al die mensen die op commando van de audioheadset 3 stappen verder lopen en weer stil blijven staan. Als ik weer zou gaan zou ik proberen de avondtour te nemen. Druk is het de hele dag wel en alleen de avond tour biedt iets extra's met de aanwezigheid van rangers in de celblokken.
Had de hele trip niet willen missen, ontzettend indrukwekkend. En Miza heeft gelijk, een hele mooie tentoonstelling maar wat een ongelooflijke putlucht !
Tip: kijk voor je naar USA gaat (nog eens) naar de film Escape from Alcatraz, dat geeft je zo'n goed beeld van hoe het daar geweest moet zijn als je er daadwerkelijk staat !

Veel plezier,
Groetjes, Jose
Fenda
Amerika-ontdekker

Bericht door Fenda »

Hallo Jose,

Dank je wel voor jou advies.

Heb je met de avondtour niet te maken met mist? Want mij is verteld dat je daarom beter rond half 1 kunt gaan want dan heb je niet echt te maken met mist!

Of heeft dat verder geen invloed? Dat is puur naar aanleiding van het uitzicht of niet?

Vond jij de trip ook koud?
Wij gaan namelijk in November maar dan heb je toch ook nog wel een koudere periode.

Voeren de Rangers wat op of dat niet?

Die Film houd ik zeker in mijn achterhoofd.

Dank je wel.

Groetjes Fenda
Doockles
Amerika-expert
Partner van: Pietro
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Doockles »

Wij hebben in juni ook de avondtour gedaan en die kan ik zeker aanraden. Het was wel druk waardoor het soms een beetje vastliep bij de audiotour.
Bij ons was het echt koud en slecht weer! Hierdoor hebben we niet lang buiten kunnen staan en hadden we ook geen zin meer om nog langer te blijven voor het sluiten van de cellen. We zijn dus na de tour naar de verhalen van een ranger gaan luisteren en hebben dan de eerste boot terug genomen. Al bij al vond ik het een zeer geslaagde avond. Je moet alleen wel iets warm voorzien denk ik :-) Ik had speciaal een dikke fleece meegenomen omdat ik wist dat het koud kon zijn in SF, maar door die bosbranden kwam er echt niet veel zon door en was het overdag ook maar 10-15° ipv 20°.
joseluken23
Amerika-ontdekker

Bericht door joseluken23 »

Hoi Fenda,

Koud was het zeker, vooral op de boot! Neem zeker iets van een fleecejack mee. Ook op het eiland is het een groot tochtgat. Bij ons was het ook behoorlijk mistig, 2 dagen San Francisco met een Golden Gate in de wolken. De derde dag reden we weg in de volle zon, dus toch nog even omgereden via de Golden Gate ;-) Ik had niet echt het idee dat er verschil was tussen 's morgens en 's avonds voor wat betreft de mist.

Wel leuk trouwens, die mist, als je even op de 'luchtplaats' blijft zitten dan zie je het ene moment de hele skyline van SF en het volgende moment zie je helemaal niets door de wolken.

Bij ons beperkten de rangers zich tot alleen een intro/welkomstwoordje, ik had wel iets meer interactie verwacht. Maar de audiotour zorgt toch voor een heleboel achtergrond informatie. Oh ja, neem iets te eten mee, wij dachten daar wel iets te kunnen krijgen en hadden niets bij ons, dat viel tegen!

Groetjes, Jose
Fenda
Amerika-ontdekker

Bericht door Fenda »

Hallo,

Ik wil kaartjes boeken voor 11 November voor Alcatraz.

Maar nu kan ik niks boeken. Hoe kan dit?

Zijn er problemen met de site?

Groetjes Fenda
Priscilla
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Priscilla »

Vanaf 26 oktober gaat het winterseizoen in. Dit betekent dat er een ander schema komt voor de tours. Wanneer deze bekend gemaakt wordt, is echter niet bekend.

Ik liep ook tegen het probleem aan (wij willen op 16/11 de tour doen), maar moeten dus geduldig afwachten.

Maar wees gerust hoor, zo lang van tevoren zijn de tours nou ook weer niet uitverkocht.
Assy
Amerikafan

Bericht door Assy »

Ik zal op 27 of 28 oktober Alcatraz bezoeken en idd ook nog geen tickets te boeken op de site.
Ik heb dan gemaild en kreeg onmiddellijk antwoord dat ik over ongeveer 2 weken de site opnieuw moest checken, dat het dan in orde zou zijn... Dus regelmatig eens kijken, dan komt het wel in orde!
2008: Westkust + Hawaii
2012: Florida
2013: Las Vegas en omgeving
http://www.wegousa.blogspot.com
PF297856
Amerikafan

Bericht door PF297856 »

ik heb geboekt op woensdag 13 augustus, voor een early bird bezoek op zondag 12 oktober.
We zijn 16 jaar geleden in San Francisco geweest, maar toen was alles uitverkocht; dit
zal me nu niet overkomen.
Alcatraz en fietsen over de heuvels en de golden gate-bridge : dit zijn dingen om naar uit
te kijken...we zijn weg op maandag 6 oktober voor een rondrit tot zaterdag 1 november.
van 24 september tot 20 october naar deepsouth!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer