Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Afgewerkte route dude: update!

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
lelie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Afgewerkte route dude: update!

Bericht door lelie »

Ik heb een keer paard gereden in Monument Valley in een groepje met 2 begeleiders (Indianen) erbij. Ik had ook nog nooit paard gereden en vond het ook wat eng, maar het viel me uiteindelijk wel mee. Behalve toen alle paarden gingen rennen... :roll:
Voor een leek is het dus goed te doen. Wij hebben ter plekke geboekt, ik weet niet meer wat het kostte.
tukkertje
Amerikafan

Bericht door tukkertje »

Mag ik ff inhaken op je vraag? Ik heb ook al meerdere keren gelezen over paardrijden, maar wist zo niet meer waar je dat het beste kon doen. Monument Valley is dus een goede plek daarvoor? Welke parken/plekken zijn hiervoor nog meer leuk? (op het bekende zuidwest rondje.) Ook in ons geval voor iemand die onervaren is...

En over het shoppen... kijk hier maar (o'neill zie ik er niet tussen....) (hoop dat de links het doen)
http://www.premiumoutlets.com/outlets/s ... .asp?id=58
http://www.premiumoutlets.com/outlets/s ... g.asp?id=6
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

lelie schreef:Ik heb een keer paard gereden in Monument Valley in een groepje met 2 begeleiders (Indianen) erbij. Ik had ook nog nooit paard gereden en vond het ook wat eng, maar het viel me uiteindelijk wel mee. Behalve toen alle paarden gingen rennen... :roll:
Voor een leek is het dus goed te doen. Wij hebben ter plekke geboekt, ik weet niet meer wat het kostte.
Ok dat van dat rennen zal ik dan maar niet vertellen tegen Evy :)
Alvast bedankt voor de info.
Ik hoop dat we zo'n tour kunnen doen want volgens mij krijg je dan wel een heel goede indruk met nodige uitleg.
Was dat trouwens prive of waren er nog meer vreemde bij uitgezonderd de twee Indianen?

@ tukkertje: natuurlijk mag jij hierop inpikken, wij maken bijna dezelfde route zodus ... :wink:
Wat mijn indruk is, is dat MV hiervoor de beste plaats is ja, maar er zullen waarschijnlijk nog andere plaatsen zijn waar dit gedaan kan worden. Maar daar kan ik u helaas niet in verder helpen.

groetjes
Bart
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

Op dag 8 hebben we een trip op het programma staan van Monument Valley naar Torrey, capitol reef NP.
Onderweg is er een hoop dingen te zien als ik het goed heb met onderandere: Moki Dugway/Valley of the Gods, Natural Bridges NM, Goblin valley, ...

Is er iemand die me kan helpen voor deze dag een soort van planning te maken zodat we deze dag goed doorkomen en toch zo veel mogelijk gezien hebben.
Tips als waar we net moeten zijn en waar de uitzichten het mooiste zijn
Welke afslagen we waar moeten nemen en zo van die dingen.
Hoe ver in te rijden in bepaalde parken en welke trails er te lopen zijn als die er al zijn.
Het is een behoorlijke dag lijkt me en ik wil die zo efficient invullen en toch op tijd in Torrey aankomen.

Alvast bedankt
Bart
Grts, Bart

Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Monument Valley naar Torrey. Als je alles wil zien....
Vertrek Monument Valley op 163. Stop bij milemarker 13 en maak de klassieke foto met het fototoestel op de weg op een statiefje. Dan door Mexican Hat en een stop bij "De Hat" aan de rechterkant. Links af 261 en naar links naar Gooseneck SP. Dan weer terug naar 163 richting Bluff. Aan je linkerhand de dirtroad Valley of the Gods. Helemaal doorrijden tot je weer bij 261 komt aan de voet van Moki Dugway. De dugway op en uitzichten boven op de berg. Er staat een billboard met daarop een sticker van AA. Helaas hebben wij hem verleden jaar niet kunnen ontdekken....(de sticker) Dan van de parkeerplaats links af de dirtroad naar Muley Point. Voorzichtig, no fence. Terug naar 261 en noord naar 95. Links af en daar is de ingang naar Natural Bridges NP. Loop maken en weer terug naar 95. Rechts af 95 op. Voorbij een verlaten hotel en dan misschien even naar links naar het gat Hite en naar de rivier. Terug naar 95, brug over en linksaf naar Hite Overlook. Don't miss!!! Dan een mooie rit naar Hanksville.Hier zou je rechtsaf kunnen slaan (24) en heen en weer naar Goblin Valley SP. kunnen rijden. Terug naar Hanksville en een kort bezoek aan de Rockshop aan je rechterhand. Dan de mooie rit door oa badlands naar Capitol Reef. In Capitol Reef kan je de scenic drive rijden en afslaan over een dirtweg naar diverse canyons. Dit zijn prachtige stukjes en aan het eind kan je nog wat wandelen. Tevens nog een overlook over andere Goosenecks en meer dingen in Capitol Reef zoals Fruita.
Het wordt wel een erg lange dag als je het allemaal wil zien. Natural Bridges NM is niet mijn favorite maar dat is persoonlijk.
Yeehaw.
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

WAUW !!
top Yeehaw, dat is net wat ik in gedachten had.
Deze tekst neem ik op in m'n zelfgemaakte reisschemaboek en we gaan trachten om er zoveel mogelijk van te doen met de tijd die we hebben. Mss best zo vroeg mogelijk vertrekken na de zonsopgang in Monument Valley.
Het zal een lange maar wssk mooie dag worden. (zoals alle andere :wink: )

Alvast weer bedankt
Bart
Grts, Bart

Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Dit zal een van je mooiste dagen worden Bart, net als de volgende dag over ut12. Mooier kom je ze zelden tegen. Succes.
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro »

Yeehaw schreef:Terug naar 261 en noord naar 95. Links af en daar is de ingang naar Natural Bridges NP. Loop maken en weer terug naar 95.
De route die Yeehaw hierboven beschrijft is grandioos. De natuur is hier zo prachtig en ongekend uniek.

Een opmerking over het Natural Bridges NM. De "loop", de rondweg door het park, is eenrichtingverkeer.
Er zijn diverse stops onderweg te maken. Er zijn drie uitkijkpunten naar drie natuurlijke stenen bruggen. Je kijkt van bovenaf naar de bruggen en soms zijn ze niet echt duidelijk te onderscheiden in de stenen natuur.
Je kan via paden naar de bruggen toe lopen, afdalen de canyon in, de één ligt verder weg dan de ander en het ene pad is makkleijker dan het andere.
Bij de derde stenen brug (Owachomo Bridge) is het pad het kortste (circa een half uur lopen heen en terug bij elkaar) en het makkelijkste naar beneden te lopen. Je zal je ogen uitkijken hoe hoog, groot, breed deze brug is. Het is fantastisch om daar onder te staan en diverse foto's te maken.
Dan beleef je dit park pas op zijn best vind ik, met een wandeling naar onder zo'n brug.

Website van de National Park Service: http://www.nps.gov/nabr/
Visitor Guide (PDF-bestand) met o.a. de weg door het park: http://www.nps.gov/nabr/planyourvisit/u ... rGuide.pdf
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Ik deed het ff fout. Natural Bridges is geen NP maar een National Monument. En Marco heeft gelijk, je moet eigenlijk naar beneden gaan want vanaf de rim kan je ze nauwelijks ontdekken......dat hebben wij dus niet gedaan beide keren dat we er waren, te lui...
Annie
Amerika-expert
Partner van: Rob
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door Annie »

Hier nogmaals het bord met de AA sticker.
Hij schijnt er nu niet meer op te zitten, we vermoeden dat ze regelmatig het bord schoonmaken of vernieuwen, er worden zoveel stickers op dat het bord geplakt dat het op de duur niet meer te lezen is.

Afbeelding
jerbia
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door jerbia »

Afgelopen april/mei zat de sticker er idd niet meer op. Zoek de verschillen :lol:

Afbeelding
Groetjes Bianca

USA: 1995, 1997, 1999, 2001, 2006, 2007, 2008, 2009, 2011, 2012, 2014, 2018, 2020
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

Als er iemand me een sticker opstuurt zorg ik ervoor dat die er opnieuw ophangt, bovenaan :lol:

@ Markro: Bedankt voor de uitgebreide info, we gaan hier zeker uit de wagen gaan om de brug(gen) beter te gaan bekijken en vooral te fotograferen. Bedankt ook voor de links !

@Yeehaw: Het is idd een NM, zoals ik aangaf in de post waar jij op reageerde met de uitgebreide route uitleg.
Deze vergissing is je vergeven want je zette het ook zelf recht :wink:
Achteraf geen spijt dat je te 'lui' waard om uit de wagen te komen ?

grtz
Bart
Grts, Bart

Burst
Amerika-ontdekker

Bericht door Burst »

Hallo dude,

Hier mijn route met wat commentaar zoals ik deze op Google Maps heb staan.

http://maps.google.nl/maps/ms?hl=nl&ie= ... a50360&z=6

Lijkt in grote lijnen op wat jullie gaan doen.

Groet,

Burst
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

Klopt, wij slaan San Diego en San Francisco over wegens tijdgebrek. Voor de rest zijn de overeenkomsten groot en zo kun je wel wat tips uit mijn route topic halen als je dat wenst.

Alleen gaan jullie al een paar dagen vroeger het vliegtuig op :)

grtz
Bart
Grts, Bart

Dude
Moderator

Bericht door Dude »

Een vraagje over Grand Canyon:

Wij komen er de avond van dag 4 aan in de late namiddag, zodat we op die avond nog de zonsondergang kunnen meemaken.
De volgende dag (dag 5) hebben we de ganse dag en de dag (dag 6) nadien vertrekken we in de morgen richting page.
Hoe kunnen we nu best die ganse dag inplannen?
Ik had in gedachten om in de voormiddag een heli-vlucht te doen (de dag ervoor boeken bij aankomst in GC) en in de namiddag een wandeling (stukje afdalen in de canyon, aanrader ?)
Zijn er nog meerdere leuke dingen te doen in GC village?
Ik las ook over de IMAX-film maar is dat nog aan te raden nadat je een 'echte' vlucht gedaan hebt ?

Alvast bedankt

Bart
Grts, Bart

Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Hoi Bart,

Een stukje afdalen in de Canyon liever 'smorgens in verband met de (soms) heel hoge temperaturen als je eenmaal een stukje onder de rim zit.
Wij vonden de film schitterend maar hebben geen helivlucht gedaan, de film is gedeeltelijk ook een stukje geschiednis van de Canyon dus zeker intressant.
Rob
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

Rob schreef:Hoi Bart,

Een stukje afdalen in de Canyon liever 'smorgens in verband met de (soms) heel hoge temperaturen als je eenmaal een stukje onder de rim zit.
Wij vonden de film schitterend maar hebben geen helivlucht gedaan, de film is gedeeltelijk ook een stukje geschiednis van de Canyon dus zeker intressant.
Rob
Bedankt Rob,
Dus best omdraaien dan ?
's morgens vroeg een wandeling plannen en in de (late) namiddag de helivlucht. We gaan wel in september, hier een temperatuur overzichtje van de GC (maar dat weet jij wel vanbuiten zeker :wink: :D )
Indien nog fit kunnen we dan mss 's avonds de IMAX meepikken?

Grtz
Bart
Grts, Bart

Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Dude schreef:Indien nog fit kunnen we dan mss 's avonds de IMAX meepikken?

Grtz
Bart
Kan je meepakken als je van de helivlucht terug komt.
Toen wij er de eerste keer (1999) waren was het eind september en liepen we overdag in korte broek en t-shirt te puffen langs de rim terwijl 's morgens de ijsbloemen op de ramen van de camper stonden, je kan dus alles verwachten rond die periode.

Rob
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

Oei :?
Op alles voorbereid zijn dus.
Ziet er goed uit zo dan. Als het weer meezit tenminste, vandaar dat we niet vanuit hier al boeken voor de heli.
Als de uitzichten niet goed zijn door eventuele bewolking doen we geen helikoptervlucht.
Dat wordt dus afwachten tot we ter plaatse zijn

Grtz
Bart
Grts, Bart

Dude
Moderator

Bericht door Dude »

Op 16 en 17 september zijn we in Las Vegas.
Ik zou graag in de voormiddag op de 17de een bezoek brengen aan red rock canyon.
Maar hoeveel tijd moet ik daarvoor uittrekken?
Er is een 'loop' die je kan rijden met je eigen wagen, is dit voldoende om een goede indruk te krijgen van dit park?
Of zijn er nog andere opties om dit park te bezoeken?

bedankt
Bart
Grts, Bart

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer