Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
San Juan Skyway - Dolores - Cortez - Dove Creek
San Juan Skyway - Dolores - Cortez - Dove Creek
Wij wensen de San Juan Skyway te rijden. Wij zouden vanuit Moab de Needless Canyonland bezoeken en dan een overnachting wensen te zoeken in Monticello, Dove Creek, Dolores of Cortez om de dag nadien de San Juan Skyway te rijden en uit te komen in Durango, alwaar de volgende overnachting.
Hoelang duurt de rit vanuit bijvoorbeeld Cortez of Dolores via route 145 Telluride - Placerville dan 550 - Ouray - Silverton en Durango ?
Kent iemand logement in bijv. Dove Creek of Dolores, want ik vermoed dat vanuit Monticello de dag wat te kort zal zijn om Durango nog te kunnen verkennen ?
Ik heb op het internet in Dolores the lebanonschoolhouse (bed and breakfast) gevonden (ziet er wel leuk uit) of in Dove Creek Sun canyon Lodge (ziet er ook leuk uit). In Cortez heb je natuurlijk alle mogelijke standaardmotels.
Graag jullie ervaring over vooral de duurtijd van de rit . Suggesties welkom
Hoelang duurt de rit vanuit bijvoorbeeld Cortez of Dolores via route 145 Telluride - Placerville dan 550 - Ouray - Silverton en Durango ?
Kent iemand logement in bijv. Dove Creek of Dolores, want ik vermoed dat vanuit Monticello de dag wat te kort zal zijn om Durango nog te kunnen verkennen ?
Ik heb op het internet in Dolores the lebanonschoolhouse (bed and breakfast) gevonden (ziet er wel leuk uit) of in Dove Creek Sun canyon Lodge (ziet er ook leuk uit). In Cortez heb je natuurlijk alle mogelijke standaardmotels.
Graag jullie ervaring over vooral de duurtijd van de rit . Suggesties welkom
- SonjaV
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 18
- Contacteer:
Re: San Juan Skyway - Dolores - Cortez - Dove Creek
Vorig jaar zijn we vanaf Montrose via de 550 naar Farmington gereden.
Met alle stops bijelkaar hebben we hier 7 uur over gedaan.
Het is een schitterende weg, maar je kan hier geen gas geven, dat kost dus veel tijd.
Zie ons verslag van 11 sep 2007 op http://devolletjes.punt.nl/
Vanaf Ridgeway hebben we ook al eens de 145 gereden naar Cortez.
Deze weg is lang zo mooi niet als de 550.
Langs de 550 zijn nog een paar leuke westernstadjes te bezichtigen.
Langs de 145 was het maar een uitgestorven boel.
Misschien kan je beter vanaf Moab via Grand Junction naar Montrose rijden.
Kan je bij Grand Junction het Colorado N.M. bekijken of je gaat een kijkje nemen bij de Black Canyon of the Gunnison achter Montrose.
Dan kan je de volgende dag op je gemak de 550 richting Durango rijden.
De hele San Juan Skyway (145 en 550) zou ik niet op 1 dag proberen te rijden.
Met alle stops bijelkaar hebben we hier 7 uur over gedaan.
Het is een schitterende weg, maar je kan hier geen gas geven, dat kost dus veel tijd.
Zie ons verslag van 11 sep 2007 op http://devolletjes.punt.nl/
Vanaf Ridgeway hebben we ook al eens de 145 gereden naar Cortez.
Deze weg is lang zo mooi niet als de 550.
Langs de 550 zijn nog een paar leuke westernstadjes te bezichtigen.
Langs de 145 was het maar een uitgestorven boel.
Misschien kan je beter vanaf Moab via Grand Junction naar Montrose rijden.
Kan je bij Grand Junction het Colorado N.M. bekijken of je gaat een kijkje nemen bij de Black Canyon of the Gunnison achter Montrose.
Dan kan je de volgende dag op je gemak de 550 richting Durango rijden.
De hele San Juan Skyway (145 en 550) zou ik niet op 1 dag proberen te rijden.
In de jaren negentig hebben wij de loop Cortez-Telluride-Ridgway-Ouray-Durango-Cortez gemaakt. Het heeft ons een hele lange dag gekost, alles bij elkaar zo'n 9 uur met diverse stops onderweg en we waren maar wat trots dat we het voor elkaar hadden gekregen!! Het was echter wel eens maar nooit weer met al dat gedraai en we hebben lekker een dag niets gedaan na deze rit.
Het hangt er dus sterk vanaf of je graag bergritten maakt en je kan niet onderweg zeggen: "Kom, we maken er maar een kortere rit van" tenzij je dezelfde weg terugrijdt. Ik zou van Moab eerst naar Canyonlands The Needles gaan en dan naar Cortez. Wij hebben niet gelogeerd in Dolores of Stone en ik kan me van die plaatsjes niets herinneren. Of, zoals Sonja zegt, via Grand Junction en Montrose en dan Ouray-Durango maar dan mis je The Needles. We hebben wel in Monticello overnacht tijdens een andere reis. Hier is niets......Beter Cortez en ik denk niet dat Dove Creek een hotel heeft maar je weet maar nooit.
Yeehaw.
Het hangt er dus sterk vanaf of je graag bergritten maakt en je kan niet onderweg zeggen: "Kom, we maken er maar een kortere rit van" tenzij je dezelfde weg terugrijdt. Ik zou van Moab eerst naar Canyonlands The Needles gaan en dan naar Cortez. Wij hebben niet gelogeerd in Dolores of Stone en ik kan me van die plaatsjes niets herinneren. Of, zoals Sonja zegt, via Grand Junction en Montrose en dan Ouray-Durango maar dan mis je The Needles. We hebben wel in Monticello overnacht tijdens een andere reis. Hier is niets......Beter Cortez en ik denk niet dat Dove Creek een hotel heeft maar je weet maar nooit.
Yeehaw.
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
OK, ook wij hebben de San Juan Skyway op ons lijstje staan, maar liever niet met de camper. We zullen Durango als uitvalsbasis nemen en met een huurauto willen we graag het mooiste deel rijden. Helemaal rond is te gek dus, 9 uur zien we niet zitten. Dan maar heen en weer, maar wat is dan het mooiste stuk??
Is het te doen om van Moab uit 's morgens Needles te bezoeken (wat drives en wandelen) en dan te rijden tot bijv. Dolores of Cortez en daar te overnachten om de dag nadien de San Juan 145 + 550 te rijden en te overnachten in DUrango ? Hoelang rijdt je denk je als je het NP Needles verlaat tot bijv. Cortez of Dolores ?
Ik heb in DOlores 2 logementjes gevonden : dminn.com en ckranch.com.
Ik heb in DOlores 2 logementjes gevonden : dminn.com en ckranch.com.
@Soniake: Moab-Dolores met een bezoek aan The Needles is uitstekend in een dag te doen. Reken zo'n 3 uur voor de Needles (zonder lange wandelingen) en het is maar een paar uur rijden van Moab naar Dolores. Van Dolores naar Durango via Telluride en Ouray kan je zo lang over doen als je wilt. Als je ons tempo aanhoudt zal dat dus zo'n 7-8 uur zijn. Tenslotte ben je hier om van de natuur te genieten en niet om meteen door te rijden.
@Monique: Een dagtocht vanaf Durango zou ik doen tot Ouray via Silverton en dan weer terug. Lekker rustig aan en tijd voor Ouray. (Warm bad?)
Yeehaw
@Monique: Een dagtocht vanaf Durango zou ik doen tot Ouray via Silverton en dan weer terug. Lekker rustig aan en tijd voor Ouray. (Warm bad?)
Yeehaw
-
Koen70
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 8
Wij zijn in 2003 met een camper vanaf het Cliff Palace in Mesa Verde vertrokken naar Silverton via Durango. Ik weet niet meer hoe lang we daar juist overgedaan hebben. Ik denk een kleine 4 uur, stops inbegrepen. De volgende ochtend hebben we in Silverton eerst de "Old Hundred Gold Mine" bezocht - heel interessant en even iets helemaal anders dan de andere bezienswaardigheden tijdens je reis. Daarna zijn we via Ouray, Ridgway, Placerville en Paradox naar Moab gereden, waar we rond 16.00-17.00 aankwamen. Het is echt een wondermooie route, met ook veel ruïnes uit de goldrush periode - voorzie de nodige tijd voor sightseeing stops. In Ouray zou ik ook nog de Box Canyon waterfalls bezoeken. Wij hebben het niet gedaan, gewoon omdat ik ze toen nog niet kende. Ik heb er achteraf vanalles over gelezen en ze zien er alleszins heel indrukwekkend uit.
Misschien is het voor jullie een tip om deze route te volgen, maar dan in omgekeerde volgorde, van Moab naar Mesa Verde? Je moet echt geen schrik hebben om de US550 te doen, ook niet met een camper. Ja, er zitten enkele bochtige stukken in, maar het is ook een heel brede weg en de bochten zijn ook heel ruim aangelegd. Ik vond het echt véél ontspannender rijden dan bv. de wegen in een National Park. Het stukje route 145 tussen Placerville en Norwood is wat dat betreft enger: die volgt de rivier door een nauwe canyon. Er zijn geen haarspeldbochten, maar de weg is een stuk smaller en er zijn wel veel andere korte bochten.
Misschien is het voor jullie een tip om deze route te volgen, maar dan in omgekeerde volgorde, van Moab naar Mesa Verde? Je moet echt geen schrik hebben om de US550 te doen, ook niet met een camper. Ja, er zitten enkele bochtige stukken in, maar het is ook een heel brede weg en de bochten zijn ook heel ruim aangelegd. Ik vond het echt véél ontspannender rijden dan bv. de wegen in een National Park. Het stukje route 145 tussen Placerville en Norwood is wat dat betreft enger: die volgt de rivier door een nauwe canyon. Er zijn geen haarspeldbochten, maar de weg is een stuk smaller en er zijn wel veel andere korte bochten.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 3 Reacties
- 1123 Weergaves
-
Laatste bericht door dejong89