Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
linksom of rechtsom reizen vanuit SF?
linksom of rechtsom reizen vanuit SF?
Hoi! Ik ben nieuw hier en we hebben een camper gehuurd in september vanuit SF. Nu was ons idee om vanuit SF rechtsaf de parken door te gaan dan naar beneden richting LA en dan weer omhoog naar SF. Maar...nu lezen we overal dat iedereen deze reis andersom maakt, dus eerst naar beneden, rechtsaf door alle parken heen en dan naar SF. Is hier een reden voor? Weeromstandigheden ofzo? Heeft iemand een idee? zou zonde zijn als we een "verkeerde" start maken...
Alvast bedankt!
Alvast bedankt!
Re: linksom of rechtsom reizen vanuit SF?
Een reden zou kunnen zijn dat wanneer je de pacific coast highway (highway 1) wilt rijden, het mooier is om hem van SF naar LA te rijden. Je rijdt dan aan de 'goede' kant van de weg / dichter bij de kust en kunt dus iets meer zien. Als je van LA naar SF gaat dan heb je altijd een weg tussen jezelf en de kust.
- vana
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Valt wel mee hoor. De enige reden is dat je als je van SF naar LA rijdt dichter langs de kust rijdt en beter de zee kunt zien.
Maar als je regelmatig even uitstapt kun je het ook zien hoor. Ik zou er niet mijn hele route voor omgooien.
Marjon
Maar als je regelmatig even uitstapt kun je het ook zien hoor. Ik zou er niet mijn hele route voor omgooien.
Marjon
super! dank je wel! wat een snelle reacties zeg!
we waren al een beetje bang om daar pas ergens achter te komen terwijl je dan al op weg bent...we hebben geen campings vast gelegd, willen gewoon ter plaatse kijken hoe ver komen op een dag en dan een camping op zoeken. Of is dat geen slim idee? we zitten wel net na de schoolvakanties, hopen dus op een beetje iets rustigere periode....
we waren al een beetje bang om daar pas ergens achter te komen terwijl je dan al op weg bent...we hebben geen campings vast gelegd, willen gewoon ter plaatse kijken hoe ver komen op een dag en dan een camping op zoeken. Of is dat geen slim idee? we zitten wel net na de schoolvakanties, hopen dus op een beetje iets rustigere periode....
Een bijkomend voordeel is dat je de route van LA naar SF met de zon mee rijdt. Vind ik een groter voordeel dan dichter bij de oceaan te rijden waar je toch diverse keren zal uitstappen. September zal nog heel druk zijn maar ik weet niets van campings. Ik zou in ieder geval niet te laat aankomen, noch bij campings, noch bij hotels.
yeehaw.
yeehaw.
- SonjaV
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 18
- Contacteer:
Wij gaan ook meestal in september naar Amerika.
Met een rondrit rijden we dan altijd eerst naar het noorden en zakken dan af naar het zuiden.
Dit in verband met de temperaturen.
Met een rondrit rijden we dan altijd eerst naar het noorden en zakken dan af naar het zuiden.
Dit in verband met de temperaturen.
-
trudy
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 8
- Contacteer:
Wij hebben in mei met camper deze route gereden. Hebben wel expres gekozen om van SF naar LA te rijden. Zijn ook blij met die keuze, zeker met een camper. De stopplaatsen voor de uitkijkpunten liggen meestal aan de kustkant. Rijd je andersom, dan betekent het dat je je camper steeds door het verkeer heen naar die parkeerplaats moet sturen en andersom. Met een flinke camper is dat toch lastiger dan met een personenauto. Nu konden we zonder lastig gemanoevreer stoppen wanneer we wilden. En die zon. Tja, geen last van gehad, maar waarschijnlijk staat de zon in september lager en kan dat wel een punt zijn tijdens het rijden.
Succes met plannen.
trudy
Succes met plannen.
trudy
Hallo!
Wij hebben er ook express voor gekozen om in SF te starten en een rondje te maken en vanuit LA naar SF te reizen omdat we graag de laatste dagen van onze vakantie wat rustiger aan willen doen, we doen nu 3 dagen over de Highway 1 om zo ook af en toe lekker op het strand te liggen en uit te waaien! Rondom LA liggen leuke stranden en daar is de temperatuur ook het hoogste, hoe dichter bij SF hoe lager de temperatuur word is ons verteld!
Nu zit er inderdaad en weg tussen de auto en de kust maar er zijn volgens de forum leden genoeg stopplaatsen onderweg dus het moet geen probleem zijn!!
Verder ligt het ook aan je route natuurlijk, als je je route omgooit en je komt in het weekend aan in de grotere steden zoals LV, LA en SF dan zullen de hotelkosten wat hoger zijn!!
Succes met je keuze!!
Wij hebben er ook express voor gekozen om in SF te starten en een rondje te maken en vanuit LA naar SF te reizen omdat we graag de laatste dagen van onze vakantie wat rustiger aan willen doen, we doen nu 3 dagen over de Highway 1 om zo ook af en toe lekker op het strand te liggen en uit te waaien! Rondom LA liggen leuke stranden en daar is de temperatuur ook het hoogste, hoe dichter bij SF hoe lager de temperatuur word is ons verteld!
Nu zit er inderdaad en weg tussen de auto en de kust maar er zijn volgens de forum leden genoeg stopplaatsen onderweg dus het moet geen probleem zijn!!
Verder ligt het ook aan je route natuurlijk, als je je route omgooit en je komt in het weekend aan in de grotere steden zoals LV, LA en SF dan zullen de hotelkosten wat hoger zijn!!
Succes met je keuze!!
2008 West USA: http://heukelumgoes2theusa2008.web-log.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
2009 Thailand: http://heukelumgoes2thailand.web-log.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
2010 Florida: http://heukelumgoes2florida.web-log.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
2009 Thailand: http://heukelumgoes2thailand.web-log.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
2010 Florida: http://heukelumgoes2florida.web-log.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Hoi,
Wij zijn net geweest (helaas.....) en hebben het rondje ook rechtsom gedaan, dus de laatste paar dagen langs de kust omhoog. Het argument dat je de andere kant op aan de kant van de oceaan rijdt, vond ik niet zo sterk. Overal zijn goed bereikbare stopplekken en volgens mij was de weg de andere kant op drukker dan aan 'onze' kant. Wat ik wel eerlijk moet toegeven, is dat we de eerste twee weken de (naar ons idee mooiste!!) dingen hebben gezien en de laatste paar dagen minder indrukwekkend vonden. Nogmaals: dat is onze mening! LA vonden wij niet veel aan (behalve Venice Beach en Santa Monica. Tip: ga naar de third street promenade in Santa Monica!!). De kust is prachtig, maar de parken als Yosemite en Zion vonden wij erg indrukwekkend. Die hadden we nu al de eerste twee weken gehad en de laatste week (na Joshua Tree) was naar ons idee wat 'minder indrukwekkend'... Alhoewel we ook weer niet onder de walvissen in Monterey uit kunnen...
Dus: beide kanten zal zijn voordeel hebben!
Succes én veel plezier!
Georgette
Wij zijn net geweest (helaas.....) en hebben het rondje ook rechtsom gedaan, dus de laatste paar dagen langs de kust omhoog. Het argument dat je de andere kant op aan de kant van de oceaan rijdt, vond ik niet zo sterk. Overal zijn goed bereikbare stopplekken en volgens mij was de weg de andere kant op drukker dan aan 'onze' kant. Wat ik wel eerlijk moet toegeven, is dat we de eerste twee weken de (naar ons idee mooiste!!) dingen hebben gezien en de laatste paar dagen minder indrukwekkend vonden. Nogmaals: dat is onze mening! LA vonden wij niet veel aan (behalve Venice Beach en Santa Monica. Tip: ga naar de third street promenade in Santa Monica!!). De kust is prachtig, maar de parken als Yosemite en Zion vonden wij erg indrukwekkend. Die hadden we nu al de eerste twee weken gehad en de laatste week (na Joshua Tree) was naar ons idee wat 'minder indrukwekkend'... Alhoewel we ook weer niet onder de walvissen in Monterey uit kunnen...
Dus: beide kanten zal zijn voordeel hebben!
Succes én veel plezier!
Georgette
Hi,
Wij rijden het zelfde rondje in september.
Maar doen eerst de kust en dan de parken.
Aan de ene kant om het al eerder genoemde mooiere zicht op de kust. Maar ook omdat je vanaf half september volgens mijn informatie wel door Death valley mag met je huurauto/camper. Dat verschilt overigens per huurmaatschappij. Wij gaan met Cruise America en voor zover ik weet mag het dan in de tweede helft van september.
Daarnaast is het denk ik handig om rekening te houden met 1 september: labour day. Ik weet niet of jullie er dan al zijn. Maar dan gaan er heel veel amerikanen op pad naar oa. de NP.
Wij rijden het zelfde rondje in september.
Maar doen eerst de kust en dan de parken.
Aan de ene kant om het al eerder genoemde mooiere zicht op de kust. Maar ook omdat je vanaf half september volgens mijn informatie wel door Death valley mag met je huurauto/camper. Dat verschilt overigens per huurmaatschappij. Wij gaan met Cruise America en voor zover ik weet mag het dan in de tweede helft van september.
Daarnaast is het denk ik handig om rekening te houden met 1 september: labour day. Ik weet niet of jullie er dan al zijn. Maar dan gaan er heel veel amerikanen op pad naar oa. de NP.
-
Wim Jansen
- Amerika-newbie
Wij hebben deze reis ook in september gemaakt en zijn eerst langs de kust afgezakt richting LA. Je hebt dan de parkeerplaatsen aan de "goede"kant van de weg. Tevens bewaar je dan het meer spectaculaire gedeelte, "de parken" voor het laatste deel van je trip.
Ongevraagde tip: Als je van geschiedenis houdt, bezoek dan enkele van de 21 oude missieposten die zich tussen SF en LA bevinden, wij vonden ze indrukwekkend, b.v. Old Mission Santa Barbara, of Old Mission Santa Inez.
Tip 2:Fantastische natuurcamping in het Santa Margarita Lake Regional Park, niet de KOA vóór de ingang, maar IN het park.
Toen (in 1995) geen faciliteiten, alleen een waterkraan, maar een "goddelijk"plekje. Graag bereid om verdere vragen te beantwoorden, goede reis en veel plezier gewenst, Wim.
Ongevraagde tip: Als je van geschiedenis houdt, bezoek dan enkele van de 21 oude missieposten die zich tussen SF en LA bevinden, wij vonden ze indrukwekkend, b.v. Old Mission Santa Barbara, of Old Mission Santa Inez.
Tip 2:Fantastische natuurcamping in het Santa Margarita Lake Regional Park, niet de KOA vóór de ingang, maar IN het park.
Toen (in 1995) geen faciliteiten, alleen een waterkraan, maar een "goddelijk"plekje. Graag bereid om verdere vragen te beantwoorden, goede reis en veel plezier gewenst, Wim.
-
pnijssen
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
Labour Day is de officiele afsluiting van de Amerikaanse vakantie.
Na deze tijd zal het weer drukker op de weg zijn rondom de grote steden maar rustiger in de parken en campings.
Ik vind dit de ideale tijd om erop uit te gaan en dat gaat dit jaar ook weer gebeuren.
Na deze tijd zal het weer drukker op de weg zijn rondom de grote steden maar rustiger in de parken en campings.
Ik vind dit de ideale tijd om erop uit te gaan en dat gaat dit jaar ook weer gebeuren.
- SonjaV
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 18
- Contacteer:
Ja, op labour day moet je niet in de NP, Las Vegas of toeristische attracties zoals Disneyland zijn.camm schreef:Daarnaast is het denk ik handig om rekening te houden met 1 september: labour day. Ik weet niet of jullie er dan al zijn. Maar dan gaan er heel veel amerikanen op pad naar oa. de NP.
Veel te druk.
2 Jaar terug zijn we op labour day naar Catalina Island geweest.
Heenweg was de ferry goed gevuld, maar de terugweg was hartstikke druk.
Dit kwam doordat veel zomergasten het eiland op labour day verlaten.
Vorig jaar in Salt Lake City daarentegen was de stad op labour day uitgestorven.
5-baanswegen in downtown waren compleet leeg. Konden we heerlijk op ons gemak door de stad cruisen en alles goed bekijken.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 18 Reacties
- 10563 Weergaves
-
Laatste bericht door Kristel De Schryver
-
- 4 Reacties