Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

verzekering huurauto

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Timpie
Amerika-newbie

verzekering huurauto

Bericht door Timpie »

Beste mensen,

Er is op dit forum veel, erg veel, te vinden, maar hierover kon ik niks vinden, dus maar even de vraag;

Ik ga over een weekje naar de VS, lekker 23 dagen een rondreis maken, de huurauto is al gereserveerd, bij Budget. We halen hem op in Las Vegas.
Heeft iemand enig idee hoe dat zit met de verzekering en wat alle afkortingen betekenen?

De huurbevestiging is gemaild in het engels, ik snap er alles van, behalve het stuk over de verzekering:
Coverages / Insurance Information:
Renters may be required to show proof of insurance at time of rental.
Supplimentary Liability Insurance is available to all client who carry U.S. Liability coverage in their name. Canadian renters whose coverage extends into the U.S. Customers must bring a copy of their own insurance at time of rental.
RLP (Renter Liability Protection) is mandatory to any renter who does not carry U.S. Liability in their name. If client declines to take RLP, the office will not proceed with the rental. This excludes Canadian renters.
RLP is available at USD 12.95 PER day.
CDW is USD 14.99 per day all vehicles. If declined customer is responsible for full value of vehicle.

Heeft iemand enig idee wat dit allemaal betekent?

Ik hoor namelijk verhalen dat ' die domme toeristen' wel even opgelicht worden en opgezadeld worden met te veel en/of te dure verzekeringen.
Wat ik wil is dat ik all-risk verzekerd ben, en dat -indien ik er een deuk in rij, of enigerlei schade- ik geheel schadeloos gesteld word.

Wat betekent RLP?
Wat is CDW?
Welke verzekering moet ik afsluiten, als Europeaan zijnde?
Dien ik de (een) verzekering ter plaatse af te sluiten?

Alvast bedankt voor jullie antwoorden.

mvrgr,
Tim Horsthuis
gastxyz

Re: verzekering huurauto

Bericht door gastxyz »

Annie
Amerika-expert
Partner van: Rob
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door Annie »

Heb je de auto rechtstreeks bij Budget in Amerika geboekt?
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Timpie schreef:Heeft iemand enig idee wat dit allemaal betekent?

Ik hoor namelijk verhalen dat ' die domme toeristen' wel even opgelicht worden en opgezadeld worden met te veel en/of te dure verzekeringen.
Wat ik wil is dat ik all-risk verzekerd ben, en dat -indien ik er een deuk in rij, of enigerlei schade- ik geheel schadeloos gesteld word.

Wat betekent RLP?
Wat is CDW?
Welke verzekering moet ik afsluiten, als Europeaan zijnde?
Dien ik de (een) verzekering ter plaatse af te sluiten?
Tim,

Net als Annie vraag ik mij af of je deze auto rechtstreeks bij Budget in Amerika gehuurd hebt of niet. Als ik jouw openingsbericht lees dan lijkt het daar wel op. In de bevestiging wordt nl. gesproken over nog te nemen verzekeringen zoals de RLP en CDW (CDW is overigens niet echt een verzekering maar een zogn. 'waiver' wat zoiets betekent als 'verklaring van afstand').

RLP is volgens mij te vergelijken met SLI (soms LIS genoemd) en is een aansprakelijkheidsverzekering. Kijk anders nog eens op deze pagina van Budget waar de verzekeringen uitgelegd worden.

Als jij inderdaad nog RLP en CDW erbij moet nemen, zou ik nog even goed kijken of Budget op deze manier wel zo voordelig is. Een snel rekensommetje leert dat je dan in Amerika nog zeker USD 642,62 (excl. Tax) moet bijbetalen. De RLP en CDW zijn 2 verzekeringen die ik zeker zou nemen. Daarmee ben je goed verzekerd. Zou je de auto vanuit Nederland huren bij bijv. een reisbureau of internet zoals USAReisen.de dan ben je vast veel voordeliger uit. Daar zit CDW en SLI/LIS/RLP nl. al bij de prijs in. Ik weet niet wat je nu betaald hebt maar met de extra kosten van de onmisbare verzekeringen ben je vast (veel) duurder uit.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

Tim, als je goed verzekerd wilt zijn, heb je beide verzekeringen nodig, reken dus op $ 27,94 ex.tax per dag.
Zoals al gemeld is het meestal veel voordeliger om via een Europese tussenpersoon te huren, de vezekeringen zitten er dan altijd bij, en ook vaak nog een tank benzine en eventueel extra bestuurders.

Je zou beter even kunnen melden hoe je de auto gehuurd hebt, als ik op de website van Budget kijk en ik maak een fake boeking, staat er zelfs $ 23,45 voor LDW (schade aan de auto), en $ 10,95 voor SLI (schade aan derden, veroorzaakt met auto), dit zou dus neerkomen op een extra kostenpost van $ 34,40 ex.tax per dag.

Harry
Airmiles
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door Airmiles »

Gewoon alle verzekeringen nemen zodat je geen cent meer kwijt bent als je de auto inlevert. Ik koop altijd elke vorm van risico af. Kost wel wat, maar dan heb je de zekerheid dat je met een gerust hart weer terug naar huis kunt keren. Let wel op dat je geen dingen dubbel verzekert. Als jouw reisverzekering bijvoorbeeld al letselschade vergoedt bij een auto-ongeluk met een huurauto, hoef je dat niet nog een keer te verzekeren.
Alles wat er aan de auto mankeert, wordt - als je niet voldoende verzekert bent - op jou verhaald. Denk maar eens aan een sterretje in de voorruit door steenslag of een lekke band. Geloof mij maar dat die banden dan ineens heel duur zijn.
Bovendien heb ik al vaker van mensen gehoord dat er achteraf bedragen werden afgeschreven voor schade. Je hebt geen poot om op te staan, want juist voor die schade was je net niet verzekerd. De verhuurmaatschappijen zijn groot en machtig en jij bent klein. Om het maar zo te zeggen.
Ik heb mij altijd uitgebreid verzekerd en nooit problemen gehad.
Timpie
Amerika-newbie

Bericht door Timpie »

Allen dank voor de reacties,
Ik heb de auto inderdaad rechtstreeks geboekt bij Budget. Niet via een tussenpersoon.

mvrgr tim
Annie
Amerika-expert
Partner van: Rob
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door Annie »

Timpie schreef:Allen dank voor de reacties,
Ik heb de auto inderdaad rechtstreeks geboekt bij Budget. Niet via een tussenpersoon.

mvrgr tim
Als ik jou was annulleerde ik hem en huurde ik er een via een touroperator o.i.d.
http://www.allesamerika.com/autohuur-amerika.html misschien heb je hier nog iets aan.
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Dan moet je dus de verzekeringen er nog bij kopen.
De amerikaanse verhuurders gaan er van uit dat je je eigen verzekering hebt maar dat werkt niet meteen Nederlandse autoverzekering die is namelijk auto gebonden, de Amerikaanse verzekering is persoons gebonden dus kan een Amerikaan met zijn verzekering een auto huren zonder (extra) verzekering.
Er werd een paar berichten terug al een bedrag genoemd, dat moet je dus per dag bij je huur optellen, zo wordt het toch nog een (redelijk) hoge huurprijs vrees ik.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer