Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Canyon De Chelly

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
walravens
Amerikafan

Canyon De Chelly

Bericht door walravens »

Hello,

Binnen drietal weken (19 & 20 juli) verblijven we 1 dag 1/2 in CDC. Holiday Inn. Dit park doen we voor de eerste keer aan... Wij dachten om eventueel een paardentocht te ondernemen. Heeft iemand ervaring daarmee? Of met de volgende: www.totsoniiranch.com

Ook zijn andere tips zeker welkom...
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Re: Canyon De Chelly

Bericht door Rob »

Een echte aanrader is de hike naar de white house ruine, doe deze niet op de middag want dan loop je in de volle zon naar beneden zal wel gaan maar je moet ook weer naar boven.
Wel een schitterende wandeling (zie verslag 2005)
jmvdc
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door jmvdc »

Wij zijn vier weken geleden geweest in Canyon de Chelly en de White Hous Ruin Trail is inderdaad de moeite om te doen. Eén vd Indianen die beneden in het huisje woont vertelde ons dat zijn moeder van 92 jaar, dit elke dag nog deed.
Als je te voet terug naar boven gaat zal je wel snappen waarom we dit een serieuze prestatie vonden.

We hebben gezien dat ze ook met Jeep's daar beneden rondrijden, maar een hike naar beneden (en terug) is volgens ons het mooiste.
Henriëtte
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Henriëtte »

jmvdc schreef:Wij zijn vier weken geleden geweest in Canyon de Chelly en de White Hous Ruin Trail is inderdaad de moeite om te doen. Eén vd Indianen die beneden in het huisje woont vertelde ons dat zijn moeder van 92 jaar, dit elke dag nog deed.
Als je te voet terug naar boven gaat zal je wel snappen waarom we dit een serieuze prestatie vonden.
Dan hebben wij haar zien lopen!! Serieus, toen wij begin mei via de White House Ruin Trail naar beneden gingen, zagen we een heel oude Indiaanse vrouw naar boven lopen. Echt petje af hoor, het is toch een flinke klim. Ik zal nog heel wat moeten trainen, wil ik dit op m'n 92ste nog presteren.
http://www.picturEyes.com" onclick="window.open(this.href);return false; : met o.a. een collectie van onze favoriete USA-foto's.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Henriëtte schreef: Dan hebben wij haar zien lopen!! Serieus, toen wij begin mei via de White House Ruin Trail naar beneden gingen, zagen we een heel oude Indiaanse vrouw naar boven lopen. Echt petje af hoor, het is toch een flinke klim. Ik zal nog heel wat moeten trainen, wil ik dit op m'n 92ste nog presteren.
En ik heb naast dat oude vrouwtje op het toilet gezeten. Beneden bij de White Ruins staat een toiletgebouwtje met twee wc's erin waar echter geen deuren voor zitten. Toen ik er binnenkwam zat zij op een van de toiletten en ik ben maar "vrolijk" naast haar gaan zitten. Was toch wel een hele aparte ervaring...... :wink:

Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Volgens mij hebben ze daar een heel nest marathon lopende en poepende oude vrouwtjes....
In juli zou ik twee keer denken voor die trail te lopen bij 100F. Neem heel veel water mee.
Het rijden van vooral south rim met een aantal stops was voor ons het hoogtepunt van CdC. Nooit paardgereden daar (nergens trouwens..)
Alleen guided tours van tenminste 3 uur in de canyon.
Yeehaw.
jta
Amerika-expert

Bericht door jta »

Wij dachten om eventueel een paardentocht te ondernemen
ik heb een tochtje van een goed uur gedaan, met een indiaanse gids. was te kort om in de omgeving van white house ruins te geraken. toch interessant : je steekt een paar maal de rivier over ( voor de niet ervaren ruiters op zichzelf al een belevenis), je krijgt rotstekeningen te zien, er is de rust daar beneden in de canyon. zorgde er samen met de niet te missen wandeling naar white house ruins en het stoppen aan de uitkijkpunten voor dat we de canyon tamelijk uitgebreid zagen.

jacques
adrian
Amerika-ontdekker

Bericht door adrian »

Ongeveer 3 weken geleden hebben we Canyon de Chelly bezocht. We hebben toen de 3 uur tour met een gids (in een jeep) gedaan. De tocht ging deels langs de North Rim (tot Antelope House) en deels langs de South Rim (White House Ruin).

De prive-tour kostte ons 130 dollar. Voor 4 uur zou het (dacht ik) 175 dollar kosten en dan zouden we bij de south rim ook nog naar de Spider Rock gaan. Dat hebben we uiteindelijk toch maar niet gedaan. Alternatief was een tocht in een volle "vrachtauto". Dat kostte voor 2 personen 90 dollar.

We vonden het een erg leuke tocht door de Canyon, al was onze gids niet zo heel breedsprakig. De trails te voet en te paard hebben we niet gedaan; daar kan ik verder niets over zeggen.

Om de indianengebouwen goed te kunnen zien is het belangrijk dat je de canyon in gaat. Vanaf de bovenrand van de Canyon liggen ze erg ver weg (diep). De canyon in mag alleen samen met een indiaanse gids.

Wij zijn na afloop van de jeep-tour nog naar de Spider Rock Overlook gereden; een goede aanvulling op de bezichtiging van de (tweede in grootte) Canyon.

Ook Mesa Verde hebben we bezocht. Dat heeft op mij een nog grotere indruk gemaakt; maar het is de moeite waard om beide plaatsen te bezoeken, want ze hebben (naast overeenkomsten) duidelijke verschillen.

Ad
ORANGE
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 50

Bericht door ORANGE »

hekkie schreef: En ik heb naast dat oude vrouwtje op het toilet gezeten. Beneden bij de White Ruins staat een toiletgebouwtje met twee wc's erin waar echter geen deuren voor zitten. Toen ik er binnenkwam zat zij op een van de toiletten en ik ben maar "vrolijk" naast haar gaan zitten. Was toch wel een hele aparte ervaring...... :wink:
Marjan
Ik dacht dat jij op toilet-gebied geen bijzondere ervaringen meer kon beleven :lol:
walravens
Amerikafan

Bericht door walravens »

adrian schreef:Ongeveer 3 weken geleden hebben we Canyon de Chelly bezocht. We hebben toen de 3 uur tour met een gids (in een jeep) gedaan. De tocht ging deels langs de North Rim (tot Antelope House) en deels langs de South Rim (White House Ruin).

De prive-tour kostte ons 130 dollar. Voor 4 uur zou het (dacht ik) 175 dollar kosten en dan zouden we bij de south rim ook nog naar de Spider Rock gaan. Dat hebben we uiteindelijk toch maar niet gedaan. Alternatief was een tocht in een volle "vrachtauto". Dat kostte voor 2 personen 90 dollar.

We vonden het een erg leuke tocht door de Canyon, al was onze gids niet zo heel breedsprakig. De trails te voet en te paard hebben we niet gedaan; daar kan ik verder niets over zeggen.

Om de indianengebouwen goed te kunnen zien is het belangrijk dat je de canyon in gaat. Vanaf de bovenrand van de Canyon liggen ze erg ver weg (diep). De canyon in mag alleen samen met een indiaanse gids.

Wij zijn na afloop van de jeep-tour nog naar de Spider Rock Overlook gereden; een goede aanvulling op de bezichtiging van de (tweede in grootte) Canyon.

Ook Mesa Verde hebben we bezocht. Dat heeft op mij een nog grotere indruk gemaakt; maar het is de moeite waard om beide plaatsen te bezoeken, want ze hebben (naast overeenkomsten) duidelijke verschillen.

Ad

Bedankt voor de reactie.

Nog even een vraagje: waar heb je deze tour geboekt? Vanhieruit of ter plaatse?

Groeten
adrian
Amerika-ontdekker

Bericht door adrian »

we hebben de tour ter plaatse geboekt. Toen wij het gingen vragen waren twee jeeps beschikbaar. Ik kan mij voorstellen dat er, wanneer het druk is, wellicht met een wachttijd rekening gehouden dient te worden.

De jeeps staan bij het Holiday Inn, zo'n 500 m voor het visitors center.
Ik ben het Holiday Inn ingelopen en heb geinformeerd bij de concierge. Die belde de persoon die de jeepverhuur coordineerde.

Ad
walravens
Amerikafan

Bericht door walravens »

adrian schreef:we hebben de tour ter plaatse geboekt. Toen wij het gingen vragen waren twee jeeps beschikbaar. Ik kan mij voorstellen dat er, wanneer het druk is, wellicht met een wachttijd rekening gehouden dient te worden.

De jeeps staan bij het Holiday Inn, zo'n 500 m voor het visitors center.
Ik ben het Holiday Inn ingelopen en heb geinformeerd bij de concierge. Die belde de persoon die de jeepverhuur coordineerde.

Ad
Dat is gemakkellijk... We verblijven 2 nachten in Holiday Inn.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer