Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Route van Phoenix Int Airport naar Grand Canyon
-
Dries Molemans
- Amerikafan
- Contacteer:
Route van Phoenix Int Airport naar Grand Canyon
Heyyy,
Laatste vraagje voordat we dan eindelijk vertrekken:
Een van onze zwaarste routes zal meteen de eerste dag zijn. We moeten nl. in één ruk van Phoenix Int. Airport naar de Grand Canyon (Maswik Lodge). We komen aan in PHX om 12u18 ('s middags), en willen eigenlijk de mooiste route maken naar de Grand Canyon (veel gehoord over de UT 89).
Wie vertelt mij welke route we juist moeten nemen? Is dit haalbaar trouwens?
Greetzzz!
Laatste vraagje voordat we dan eindelijk vertrekken:
Een van onze zwaarste routes zal meteen de eerste dag zijn. We moeten nl. in één ruk van Phoenix Int. Airport naar de Grand Canyon (Maswik Lodge). We komen aan in PHX om 12u18 ('s middags), en willen eigenlijk de mooiste route maken naar de Grand Canyon (veel gehoord over de UT 89).
Wie vertelt mij welke route we juist moeten nemen? Is dit haalbaar trouwens?
Greetzzz!
Re: Route van Phoenix Int Airport naar Grand Canyon
Ik heb nog geen praktijkervaring (moet nog gaan), maar de leukste route van Phoenix naar de Grand Canyon lijkt mij persoonlijk via de Apache Trail (AZ-88) en dan de Red Rock scenic road (179) via Sedona. Dat ga je alleen nooit redden als je pas om 12.00 's middags land
Maar d'r zijn vast een hoop ervaringsdeskundigen die je ongetwijfeld een betere en kortere route kunnen aanbevelen!
Moet er persoonlijk sowieso niet aan denken om nog zo'n stuk te rijden als je net bent geland, maar daar zal wel een goede reden voor zijn
Moet er persoonlijk sowieso niet aan denken om nog zo'n stuk te rijden als je net bent geland, maar daar zal wel een goede reden voor zijn
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dat is kort dag,als je om 12:18 land,dus geen vertraging hebt,zal je om ongeveer 14:00 in je auto zitten,als alles mee zit.
Het enige wat je dan kan doen is rechtstreeks via de 17 recht omhoog naar GC rijden,echt tijd voor alle mooie dingen onderweg (Apache Trail,Montezuma's castle,Sedona,Flagstaff) heb je dan niet.
Eigenlijk zonde om dat zo te doen,maar ik neem aan dat je gereserveerd hebt bij de GC?
Als je het nog kan veranderen,zou ik absoluut pas de volgende dag gaan rijden.
Het enige wat je dan kan doen is rechtstreeks via de 17 recht omhoog naar GC rijden,echt tijd voor alle mooie dingen onderweg (Apache Trail,Montezuma's castle,Sedona,Flagstaff) heb je dan niet.
Eigenlijk zonde om dat zo te doen,maar ik neem aan dat je gereserveerd hebt bij de GC?
Als je het nog kan veranderen,zou ik absoluut pas de volgende dag gaan rijden.
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik zat trouwens te kijken hoe je zo vroeg in Phoenix kon zijn,maar dat is dus een vlucht vanaf NY.
Dan is het wel wat simpeler,aangezien je een stuk frisser uitstapt dan na een vlucht uit Europa.
Vergeet de Apache Trail,maar probeer onderweg zeker te stoppen bij Montezuma's castle,rij via Sedona,en dan binnendoor naar Flagstaff via de 89.
Na Flagstaff zou ik linksaf de 180 nemen,die vind ikzelf mooier dan de 89 omhoog.
Dan is het wel wat simpeler,aangezien je een stuk frisser uitstapt dan na een vlucht uit Europa.
Vergeet de Apache Trail,maar probeer onderweg zeker te stoppen bij Montezuma's castle,rij via Sedona,en dan binnendoor naar Flagstaff via de 89.
Na Flagstaff zou ik linksaf de 180 nemen,die vind ikzelf mooier dan de 89 omhoog.
Hi Dries,
We zijn net teruggekeerd uit zw VS; begonnen in Phoenix en teruggevlogen vanuit Los Angeles.
Overnacht in Phoenix en we hebben de dag erna echt nodig gehad voor de Apache trail en "een stukje" Sedona (toen ging de zon onder).
Pas de dag daarna zijn we doorgereden naar de Grand Canyon (via Flagstaff).
2 uur 's middags vertrekken in Phoenix is volgens mij bijna zonder onderbreking doorrijden recht noordwaarts. Mocht het nog lukken: omrijden via Sedona en de Scenic route naar Flagstaff zijn zeker de moeite waard!!
Wat je zult missen: de Apache trail en Sedona vonden wij zelf zeeeer de moeite waard; Flagstaff wat minder (al is de sfeer van route 66 echt wel leuk).
veel vakantieplezier
Ad
We zijn net teruggekeerd uit zw VS; begonnen in Phoenix en teruggevlogen vanuit Los Angeles.
Overnacht in Phoenix en we hebben de dag erna echt nodig gehad voor de Apache trail en "een stukje" Sedona (toen ging de zon onder).
Pas de dag daarna zijn we doorgereden naar de Grand Canyon (via Flagstaff).
2 uur 's middags vertrekken in Phoenix is volgens mij bijna zonder onderbreking doorrijden recht noordwaarts. Mocht het nog lukken: omrijden via Sedona en de Scenic route naar Flagstaff zijn zeker de moeite waard!!
Wat je zult missen: de Apache trail en Sedona vonden wij zelf zeeeer de moeite waard; Flagstaff wat minder (al is de sfeer van route 66 echt wel leuk).
veel vakantieplezier
Ad
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 5 Reacties
- 1433 Weergaves
-
Laatste bericht door paulr