Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

favoriet park zuidwest

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.

Wat is jou favoriete park in het zuid-westen

Peiling eindigde op 25 jul 2008, 17:52

Bryce
6
10%
Death Valley
8
14%
Grand Canyon
6
10%
Yosemite
19
33%
Zion
19
33%

Totaal aantal stemmen: 58

johan1973
Amerikakenner
Contacteer:

Re: favoriet park zuidwest

Bericht door johan1973 »

Gaat het om juli 2008? Heb je al iets gereserveerd. Dat zou ik zo snel mogelijk doen.
Wat favorits betreft:
1.Death Valley
2.Bryce
3.Yosemite (erg druk in juli)
4.Grand canyon (minimaal Desert View)
5.Zion (alleen wanneer je gaat wandelen en dan ook liever niet in het hoogseizoen)
Johan
klickklick
Amerika-ontdekker

Bericht door klickklick »

een poll kan ik die nog toevoegen dan.

ja gaat om juli 2008 en inderdaad snel boeken. maar gaat mij om algemeen wat iedereen het mooiste vind
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Ik heb gestemd voor Zion, ook ik ben dol op groen. Death Valley vond ik ook heel doods en een beetje eng, dat hoeft voor mij niet meer.

Mijn favoriet staat er niet bij, ik ben dol op Canyonlands, met name omdat je er zo fantastisch kan 'jeepen'!
Ruud2004
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Ruud2004 »

Na een dag in Zion en een dag in Bryce (op de paardenstront na dan) vonden wij de Grand Canyon zelfs tegevallen.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

vana schreef:Grappig, mijn minst favoriete park is juist Death Valley. Het was heel mooi maar voor mij te kil en doods. Ik voelde me er heel onbehaaglijk.
Ik moet er niet aan denken om daar twee weken door te brengen! Zelfs een dag was voor mij al teveel.
Helemaal mee eens. Ik vind, dat wij het wel gezien hebben na de hoogtepunten bekeken te hebben. Yosemite is mijn favoriet, vanwege de diversiteit aan landschappen (is ook het grootste park in het rijtje, volgens mij). De andere parken zijn allemaal ongeveer gelijk voor mij, qua interesse. Maar Death Valley vonden wij leuk om gezegd te hebben, dat we er waren en mooi voor foto's, maar ik ben niet zo'n enkel rotsen en geen groen liefhebster, eerlijk gezegd. Wilde dieren vind ik ook erg leuk en belangrijk voor de belevenis van een park.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
nienna
Amerikafan

Bericht door nienna »

José schreef:Grand Canyon met een helicoptervlucht is de grootste aanrader.. We vonden het toen we daarna het park ingingen met de auto nogal 'tegenvallen' want nergens zulke mooie uitzichten dan vanuit de helicopter!!
En wij vonden die helikoptervlucht (en heel Grand Canyon) net tegenvallen.

Zion is super. Heel mooi park, anders dan anders. Yosemite staat zeker op 2. Ook de moeite om te zien, heel indrukwekkend, jammer dat we zo weinig tijd hadden. Death Valley is de moeite om te zien, maar ik werd lastig van de hitte. En dan was 't nog niet eens de warmste periode... Bryce moet je gezien hebben, maar ik vond het geen absolute topper.
Ancent
Amerika-ontdekker

Bericht door Ancent »

Wij zijn afgelopen maandagochtend teruggekomen en voor ons staat ZION op nummer 1 (mede dankzij Angels Landing), op de voet gevolgd door Yosemite. Bryce vonden we beiden het minst van alle parken. De Grand Canyon moet je gewoon gezien hebben en daar maakte de Bright Angel Trail het ook zeker de moeite waard om een volle dag te zijn.
Menno, Angela, Sem en Luuk
dutchie_in_boston
Amerika-expert

Bericht door dutchie_in_boston »

ik zal het jullie in september laten weten want dan gaan we 2 weken naar San Francisco e.o.
George
Amerika-ontdekker

Bericht door George »

Nummer 1: ZION!!! Nummer 2: Yosemite!
sachasenne
Amerika-expert
Partner van: syce
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Bericht door sachasenne »

1, Death Valley samen met Grand Canyon
2, Bryce canyon
3, geen NP, maar Valley of fire
4, Joshua Tree
5, Zion
6, Yosemite

Ik ben dus duidelijk meer woestijn- dan bosmens :)
Groetjes,
Carine
yarrah
Amerika-expert

Bericht door yarrah »

vana schreef:
Mijn grote favoriet is Zion. De combinatie rode rotsen en groen maakt dit park voor mij heel aantrekkelijk. Ik voel me er elke keer weer heerlijk.
Ja,..er hangt daar iets waar je je heel rustig en peacefull van wordt ik weet het niet hoe ik het moet omschrijven. En er waren er meer mensen waar we mee gesproken hebben die daar ook zo overdachten..... (ik kwebbel met zowat iedereen :D )
Vooral bij de Narrow's waar mijn vriend nog door het water ging (was mij echt veel te koud) daar zitten veel mensen gewoon te genieten e.d. Toen wij er waren zeker een kleine 100, maar iedereen was rustig en genoot.... heel apart. Daar werden we trouwens nog overvallen door een enorme hoos/onweersbui waardoor de bussen niet meer reden i.v.m. omgevallen bomen. Maar niemand die bij de halte stond deed daar moeilijk over. Terwijl de tempratuur met zeker 15 graden cel. was gedaald. De dag daarvoor gingen iedereen oververhit de bussen uit het was zeker 33 graden en een dag later stijfverkleumd :D .

Ohja,... Om in Zion's canyon te komen moet je gebruik maken van shuttles. Een geweldig systeem om de 6 min vertrekt er eentje van de halte ook gaat er een shuttle door Springdale (een dorpje om verliefd op de worden)

Nee,.. ik ging met pijn in mijn hart er vandaan.

Vrolijk groetjes,
Go T@bbing!!!!

Laatste reisverslag canada:
http://www.rwndbr.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
PatrickF.
Amerika-ontdekker

Bericht door PatrickF. »

Mijn favoriete park is Bryce Canyon. Ik hou zelf wel van die aparte rotsformaties. Zion is ook mooi, maar wel heel anders (en hier in Nederland hebben we al genoeg groen :wink: ) Arches is trouwens ook één van mijn favorieten :D

1. Bryce Canyon
2. Grand Canyon
3. Arches
4. Canyonlands
5. Zion

Misschien dat na mijn trip in September de volgorde wel weer anders is. Bovenstaand lijstje is gebaseerd om mijn vorige (en eerste) trip in 2002.
Reny
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 22
Contacteer:

Bericht door Reny »

marijkedb schreef:Grappig om te zien hoe iedereen een andere mening heeft. ;-) Zion vond ik nogal tegenvallen, misschien omdat dat het laatste park was op onze tocht.
Typisch, wij hadden Zion ook als laatste en dat was nu nét mijn favoriet. Waarschijnlijk door alle groen in Zion na alle rotsen en droogte in de andere parken (die overigens ook geweldig zijn!)

Reny
Onze verslagen:
http://erikenrenyopvakantie.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://justcolorado2016.blogspot.nl/201 ... ingen.html
martijn76
Amerika-expert

Bericht door martijn76 »

Ik heb op Zion gestemd, echt een prachtig park waar je wel uit die auto moet stappen om echt wat te zien. Angels Landing vond ik echt een hoogtepunt van al onze reizen in het Zuid-Westen. Yosemite komt op een goede tweede plek, al zouden wij daar eens echt de tijd voor uit moeten trekken. Nu heb ik het gevoel dat wij amper wat van het park gezien hebben, behalve alle bekende vista points. Een ander park wat ik echt schitterend vond wordt bijna nooit genoemd: Canyon de Chelly. Dit was voor ons echt een heel aangename verassing, desolaat, bijna spiritueel en adembenemend mooi. Jammer dat niet meer mensen dit park inplannen in hun route.
jerbia
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door jerbia »

martijn76 schreef: Een ander park wat ik echt schitterend vond wordt bijna nooit genoemd: Canyon de Chelly. Dit was voor ons echt een heel aangename verassing, desolaat, bijna spiritueel en adembenemend mooi. Jammer dat niet meer mensen dit park inplannen in hun route.
Helemaal mee eens!!
Groetjes Bianca

USA: 1995, 1997, 1999, 2001, 2006, 2007, 2008, 2009, 2011, 2012, 2014, 2018, 2020
walravens
Amerikafan

Bericht door walravens »

jerbia schreef:
martijn76 schreef: Een ander park wat ik echt schitterend vond wordt bijna nooit genoemd: Canyon de Chelly. Dit was voor ons echt een heel aangename verassing, desolaat, bijna spiritueel en adembenemend mooi. Jammer dat niet meer mensen dit park inplannen in hun route.
Helemaal mee eens!!

Binnen drie weken zijn we in Canyon de Chelly.... en ja op basis van de voorbereiding alleen was ik al onder de indruk... Dit wordt een van de hoogtepunten van de reis en misschien wordt deze mijn favoriet. Voorlopig staat Zion op 1 bij mij.
martijn76
Amerika-expert

Bericht door martijn76 »

Verwacht alleen niet te veel van het plaatsje Chinle. Dit stelt echt drie keer niks voor....
Het park maakt echter alles helemaal goed.
Reny
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 22
Contacteer:

Bericht door Reny »

yarrah schreef:
Mijn grote favoriet is Zion. De combinatie rode rotsen en groen maakt dit park voor mij heel aantrekkelijk. Ik voel me er elke keer weer heerlijk.

Ja,..er hangt daar iets waar je je heel rustig en peacefull van wordt ik weet het niet hoe ik het moet omschrijven.

Nee,.. ik ging met pijn in mijn hart er vandaan.
Ik had precies hetzelfde gevoel!!
Reny
Onze verslagen:
http://erikenrenyopvakantie.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://justcolorado2016.blogspot.nl/201 ... ingen.html
lelie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door lelie »

Mijn favoriete park blijft Yosemite. Met Zion op de 2e plaats.
Het is wel jammer dat het aardig druk was toen wij laatst in Yosemite waren (op een woensdag en donderdag). Maar ik hou wel van de meertjes, watervallen, bergen en al het groen daar.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer