Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Rondreis zuidwest, puntjes op de i

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
carpediem
Amerika-ontdekker

Rondreis zuidwest, puntjes op de i

Bericht door carpediem »

We hebben naar aanleiding van de tips hier onze route wat aangepast. Deze ziet er nu als volgt uit:

31-aug Amsterdam - San Francisco
1-sep San Francisco
2-sep San Francisco
3-sep San Francisco - Yosemite
4-sep Yosemite
5-sep Yosemite - Lone Pine
6-sep Lone Pine - Death Valley - Las Vegas
7-sep Las Vegas
8-sep Las Vegas - Hooverdam - Zion
9-sep Zion - Bryce Canyon
10-sep Bryce Canyon - Page (Lake Powell)
11-sep Page - (Antelope Canyon)
12-sep Page - Monument Valley
13-sep Monument Valley - Grand Canyon
14 sep Grand Canyon
15-sep Grand Canyon - Joshua Park
16-sep Joshua Park - Los Angeles
17-sep Los Angeles
18-sep Los Angeles - San Simeon (onderweg
Santa Barbara, Venice beach)
19-sep San Simeon - San Francisco (via highway 1)
20-sep San Francisco - Brussel

En ik heb nog wat vragen aan jullie:

Is een van jullie ook nog naar een ghosttown geweest, bijvoorbeeld Bodie en naar Mono Lake daar in de buurt? Het lijkt me wel leuk en mooi om te zien, maar volgens mij ligt het aardig uit de richting als je van Yosemite richting Death Valley gaat. Hoe is jullie ervaring? En kun je de Tiogapas nemen, als je ook naar Bodie en Mono Lake wil? En waar zou je dan het beste kunnen overnachten?

Death Valley moet je eigenlijk bij zonsondergang/opgang gezien hebben, toch? Misschien kunnen we dan beter daar vlakbij een stop plannen en dan de volgende dag doorrijden naar Las Vegas?

Kunnen we Zion beter een dag langer doen, ten koste van een dag Grand Canyon? Ik heb daar eigenlijk alleen maar een hele dag extra gepland, vanwege de lange rit die eraan vooraf ging.

En Joshua Tree Park, zijn jullie daar nog doorheen gereden? Welke route, stops/overnachtingen hebben jullie gedaan tussen Grand Canyon en Los Angeles?

Wat zouden jullie uit de route halen om een dag te winnen voor de kustroute?

Graag jullie reacties.
jerbia
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Rondreis zuidwest, puntjes op de i

Bericht door jerbia »

Is een van jullie ook nog naar een ghosttown geweest, bijvoorbeeld Bodie en naar Mono Lake daar in de buurt? Het lijkt me wel leuk en mooi om te zien, maar volgens mij ligt het aardig uit de richting als je van Yosemite richting Death Valley gaat. Hoe is jullie ervaring? En kun je de Tiogapas nemen, als je ook naar Bodie en Mono Lake wil? En waar zou je dan het beste kunnen overnachten?
Bodie ligt inderdaad iets uit de richting als je van Yosemite, via de Tioga Pass, naar DV rijdt. Het is de omweg echter wel waard, vonden wij. Mono Lake ligt wel op de route. Je zou kunnen overwegen om i.p.v. Lone Pine, in bijv. Mammoth te overnachten. Op deze manier heb je voldoende tijd om te genieten van de Tioga Pass, en een bezoek te brengen aan Bodie en Mono Lake. De volgende dag zou je van Mammoth naar Death Valley kunnen rijden (vergeet niet de Alabama Hills bij Lone Pine te bezoeken!). In DV zou ik idd een overnachting plannen.
Death Valley moet je eigenlijk bij zonsondergang/opgang gezien hebben, toch? Misschien kunnen we dan beter daar vlakbij een stop plannen en dan de volgende dag doorrijden naar Las Vegas?
Goed idee, zie boven.
Kunnen we Zion beter een dag langer doen, ten koste van een dag Grand Canyon? Ik heb daar eigenlijk alleen maar een hele dag extra gepland, vanwege de lange rit die eraan vooraf ging.
Dat is wel wat ik zou doen. Als je op tijd vertrekt uit MV, heb je genoeg tijd om de uitzichtpunten bij de GC te doen. Bovendien 'win' je een uur als je van MV naar de GC rijdt :wink:

Wij hebben in 2007 nagenoeg dezelfde route gereden. Misschien kun je nog wat uit ons reisverslag halen: http://www.bvisible.nl
Groetjes Bianca

USA: 1995, 1997, 1999, 2001, 2006, 2007, 2008, 2009, 2011, 2012, 2014, 2018, 2020
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Ik ben het eens met Bianca, Bodie is de moeite waard. Maar het kost je gauw 3 uur om het te bezoeken. Met een overnachting daar in de buurt, en in DV (meteen boeken in Stovepipe Wells, FC zit vol) ben je dan een dag extra kwijt die je misschien bij de Grand Canyon minder kunt doen. Of sla Monument Valley over, dat shceelt je een hele dag en veel extra kilometers. Blijft moeilijk!

Kijk ook eens naar een kaart van Yosemite NP (via de NPS site), dan zie je dat Mono Lake vlak bij de Tioga Pass ligt.
Kijk ook eens in onze reisverslagen (bv 2006 rond 11 augustus, en 2004) voor de route.

De Hooverdam zou je kunnen inruilen voor de Glen Canyon dam, je hebt voldoende tijd in Page. Het ligt ook niet echt op de route als je nar Zion gaat.

In Joshua Tree hebben we de route vanaf de noordingang naar de westingang genomen. Wij kwamen toen van Las Vegas. De rest van het park hebben we niet gezien, het was toen ook te heet om te wandelen. Het hangt ook van je route af hoe je het beste Joshua Tree kunt bezoeken.

Marianne
Leonie_m
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Leonie_m »

Hi,

jullie route lijkt heel erg op onze 1e reis naar Amerika zo'n 2 jaar geleden. Wij zijn toen van Yosemite via Tioga Road naar Bodie gereden en overnacht daarna in Lone Pine. Wij vonden het goed te doen, maar goed, wij hebben geen hekel aan auto rijden.

Bodie zou ik zeker niet overslaan! Het was voor ons echt een aangename verrassing!

Zie anders ons reisverslag op www.toerkoe.nl (USA2006).

Veel plezier met de verdere voorbereidingen!

Leonie
carpediem
Amerika-ontdekker

Bericht door carpediem »

Zo te zien zijn jullie het er allemaal over eens dat Bodie de moeite waard is :D. Nu dus alleen nog uitvogelen wat de handigste plaats is om in de buurt te overnachten. Ik zag op de kaart dat je voor Mammoth vanuit Yosemite omlaag moet en voor Mono Lake (een klein stukje) en Bodie omhoog moet rijden. Is het dan niet handiger om te overnachten in Lee Vining?

In Death Valley zelf willen we niet overnachten. Dat zou namelijk betekenen dat we nu al iets moeten boeken en we willen juist alles ter plekke regelen qua hotels (behalve die in San Francisco en Yosemite, die zijn al geboekt). Dat zou betekenen dat we in een plaats daar in de buurt willen overnachten. Is Beatty iets?

Hooverdam zullen we waarschijnlijk niet overslaan, ik hoor van meer mensen hier dat het niet de moeite waard is, maar we vinden het er nou eenmaal bij horen, net als Los Angeles wat niemand wat aan vindt :wink: En Monument Valley zouden we inderdaad eventueel kunnen laten vallen. Hoewel me het wel super lijkt om te zien, maar goed we kunnen ook niet alles in 20 dagen proppen, dus dat zou een optie kunnen zijn.

En ik denk dat we inderdaad maar een dagje gaan schrappen in Grand Canyon. En als we vroeger op de dag aankomen in Las Vegas, hoeven we daar wat mij betreft ook niet 2 overnachtingen te doen, dus dan hebben we daar ook weer een nacht gewonnen. Zo nog even verder puzzelen :)
carpediem
Amerika-ontdekker

Bericht door carpediem »

Ik hoor ook wel eens iets over het spookstadje Rhyolite. Dat zou dan eventueel een vervanging kunnen zijn van Bodie. Of is het absoluut niet met elkaar te vergelijken? En wat maakt Bodie dan spectaculairder dan Rhyolite?
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro »

carpediem schreef:Ik hoor ook wel eens iets over het spookstadje Rhyolite. Dat zou dan eventueel een vervanging kunnen zijn van Bodie. Of is het absoluut niet met elkaar te vergelijken? En wat maakt Bodie dan spectaculairder dan Rhyolite?
Bodie is bijna (er is wel heel wat verdwenen sinds dat het bewoond was) een compleet stadje, waarbij het lijkt alsof de mensen vorige week met z'n allen zijn vertrokken. Prachtig gewoonweg.
Rhyolite bestaat uit een paar funderingsresten, een gebouw opgetrokken uit lege flessen, een stationnetje, een ruïne van een stenen bankgebouw en misschien nog wat resten.

Beide heb ik bezocht en Bodie staat op de eerste plaats. Voor Bodie zou ik een heel stuk omrijden als ik in de buurt zou zijn, voor Rhyolite absoluut niet.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
nienna
Amerikafan

Bericht door nienna »

Vorig jaar hebben we de Tioga pass uit Yosemite genomen, dan aan het einde van de pas geslapen. Volgende dag eerst naar Bodie geweest, dan Mono Lake en doorgereden naar Death Valley. Bodie is inderdaad wel leuk om in rond te lopen.

Voor Grand Canyon zou ik niet te veel tijd uittrekken. Wij vonden het allemaal wat teleurstellend. Bovendien is er niet zo veel verschil tussen al die uitzichtpunte. Zion daarentegen vond ik fantastisch. Samen met Antelope Canyon vond ik dat het mooiste wat we toen in Amerika bezocht hebben. Klein, maar heel mooi.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer