Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Deze Route: Mogelijk / krap / onmogelijk?

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Danielle&Chris
Amerika-ontdekker

Re: Deze Route: Mogelijk / krap / onmogelijk?

Bericht door Danielle&Chris »

alje schreef: Zou denk ik op dag 8 naar Yosemite rijden. Geeft je de mogelijkheid om op dag 10 al een stukje richting Death Valley te rijden (bv overnachting Mammoth Lakes of Lee Vining), en dan is dag 11 wat korter. Dat is prettig, want ook dag 12 is vrij lang.
Bryce is uniek en wat mij betreft zo bijzonder dat ik jullie zeker zou aanraden om dat nog wel op te nemen, en dan maar 1 dag korter in Vegas. Maar je kunt ook goed kijken hoe het reizen je bevalt.

groet Alje

Dank je voor de tip over Death Valley

Wat betreft Vegas, normaal gesproken ben ik het met je eens, maar omdat het onze huwelijkreis is, bouwen we er een beetje luxe en glitter en glamour in ! hi hi
thebes
Amerika-expert

Bericht door thebes »

Mijn echtgenoot en ik zijn ook zeker geen pretparken- en/of glittershowtypes, maar Las Vegas móet je gezien hebben als je naar ZW-USA gaat. Het is zó bizar, groots en overweldigend, je gelooft je ogen niet.
Danielle&Chris
Amerika-ontdekker

Martin & Marianne schreef:

Je kunt het beter opschrijven in deze vorm
dag 7 SF - Yosemite
dag 8 Yosemite - Death Valley
zodat je beter ziet wanneer je aan het reizen bent en wanneer je tijd hebt om iets te bekijken.
Neem een extra nacht tussen Yosemite en Death Valley voor het geval de Tioga Pass gesloten is (de kans is klein, maar je kunt ook een tijdelijke afsluiting meemaken). Er is genoeg te zien onderweg.
Op dag 15 kun je misschien nog een stukje Zion meenemen.

Marianne
Qua opschijven ik diverse schema's van een reisschema tot een actieschema, want anders lijk je idd meer tijd te hebben dan dat je hebt. Zeker met een vlucht erin vergis je je snel in de tijd, want die 2 uur van te voren op de luchthaven zijn, en de rijtijd naar de luchthaven tellen natuurlijk ook mee 8)

Grappig, we waren al van plan om bovenlangs te rijden, en speelde met de gedachte als we tijd overhebben om toch Zion mee te nemen !.

Groetjes Danielle
Bertorelli
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door Bertorelli »

Danielle&Chris schreef:Oei, ik zal even onze hele planning geven:

Dag 1 Vertrek NL
Dag 2 Aankomst LA (aankomstdag afhankelijk van vliegtijden + accimatiseren)
Dag 3 LA
Dag 4 LA
Dag 5 Roadtrip LA-SF
Dag 6 Roadtrip LA-SF
Dag 7 SF
Dag 8 SF
Dag 9 Yosemite
Dag 10 Yosemite
Dag 11 Reis dag via king en Death
en Vegas naar buurt van Zion
Dag 12 Zion
Dag 13 Bryce
Dag 14 Antilope – Grand Canyon
Dag15 Grand Canyon via Hoover dam
terug naar Las Vegas
Dag 16 Las Vegas
Dag 17 Las Vegas
Dag 18 Las Vegas (Vlucht Niagara)
Dag 19 Niagara
Dag 20 Niagara (‘ s avond Amtrak naar NY)
Dag 21 New York
Dag 22 New York
Dag 23 New York
Dag 24 New York (excursie Washington met Amtrak)
Dag 25 New York
Dag 26 New York
Dag 27 New York (Vlucht Miami)
Dag 28 Miami
Dag 29 Miami (evt Excursie Everglades)
Dag 30 Miami (evt excursie Disney World, als we naar Orlando gaan vanaf daar terugvliegen)
Dag 31 Miami vlucht NL)
Dag 32 Aankomst NL

Maar het stukje van de national parken, dat vind ik zo moeilijk om goed te plannen !
Het blijft moeilijk...
Ik (mijn mening dus :wink: ) zou het hele stuk Florida eruit halen en eventueel New York van 7 naar 5 nachten terugbrengen.
Je hebt al een vlucht naar LA een vlucht van Las Vegas naar Niagara.
Een extra vlucht naar Miami, betekend dat je je koffers weer naar het vliegveld moet slepen, wachten, inchecken, wachten, vliegen, auto ophalen... kortom weer een reisdag waar je niks aan hebt.
Die extra dagen zou ik in het Zuid-Westen stoppen om gewoon af en toe een dagje rust in te plannen.
De rustdagen worden vaak vergeten bij de planning en je hebt ze toch nodig anders wordt je gegarandeerd parkmoe :mrgreen:

Héél Amerika red je toch niet in één keer (Het is géén Luxemburg).

En later misschien een keer een weekje Florida of nogmaals NY als je een aanbieding tegenkomt.
1995 TX/LO/MS/AL/AR
2003 NV/AZ/UT/CA
2007 AZ/NV/UT/CO
2008 FL/GE/SC/TN
2009 CA/NV/ID/WY/UT/AZ
2011 FL/GE/AL/MS/LO/TN/SC
2012 FL
2013 AZ/NV/UT/WY/MN
2015 WA/OR/ID/MN
2016 NY/VT/NH/ME/MA/RI/CT/NJ/MD/VA/WV/OH/IN/MI
2017 CA/OR/NV
2018
2019
2022
Danielle&Chris
Amerika-ontdekker

Ik wil toch maar even ingaan op alle reactie’s die er geplaats zijn over mijn opmerking van:

"Wij gaan maar 1 keer naar hetzelfde land"

Ja, ik weet dat Amerika groot is, heel groot en dat je nooit binnen 1 vakantie het helemaal kunt zien.
Maar dat je zoveel mogelijk highlights in je reis meeneemt is toch wel logisch?

Op deze reis door Amerika doen we ruwweg 5400 miles in 32 dagen met 2 binnenlandse vluchten.
Op onze vorige reis, Mexico, Guatemala en Belize deden we ruwweg 3000 miles in 23 dagen zonder binnenlandse vluchten.
Dus qua afstanden valt het ons nog wel mee, we zijn erger gewend.

En deze reis is met Amtraks, eigen auto, en vliegtuigen. Het is er erg ontwikkeld en qua communicatie heel gemakkelijk.
In Mex/Guat/Bel was het met backpacks in en uit kleine stinkende busjes en trage langafstandsbussen die om de haverklap stoppen om over de “topes” heen te gaan. In Thailand was het zo vermoeiend om in het "Thais" (handen en voeten) een route te vragen. Om over onze vakantie in India maar te zwijgen. Dus Qua “reisvermoeidheid” valt dit ook nog wel mee.

En hoe kun je nu Mexico, Guatemala en Belize “zien” in maar 23 dagen? Thailand, Birma en Laos in 18 dagen? India in 18 dagen?
Dat is even onmogelijk als de USA in 32 dagen. En dat is ook helemaal niet erg.

Maar je kunt wel de sfeer proeven, een goed idee krijgen van het leven daar, de grote bezienswaardigheden bekijken. Een idee van het land krijgen.
En vooral: het gevoel van het land krijgen.

En ik snap ook wel dat Amerika zich bijna als 50 aparte landjes kwalificeerd. Laat ik dan zeggen dat we eigenlijk nooit naar hetzelfde gebied gaan. Sterker nog: we gaan nooit achter elkaar naar hetzelfde continent. Niet omdat we het daar dan hebben gezien, want er is zoveel dat je niet ziet. Maar omdat we zo graag veel verschillende dingen willen zien/indrukken opdoen.

Dus onze reis opdelen in verschillende bezoeken is voor ons (nog) geen optie.
We willen nog teveel andere “sfeeren” proeven.

En dan is het handig om opmerkingen en kritieken te horen wat je in maximal 32 dagen WEL kunt zien/meemaken.

Groetjes Danielle
Priscilla
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Priscilla »

Laat ik eerst even iets zeggen op je/jullie vorige post: ik ben het met je eens dat ieder zijn reis moet plannen zoals hij dat zelf wilt. Daarnaast snap ik ook de reacties van "Amerika kan niet als één land gezien worden". Ik denk ook niet dat jullie dit zo zien; jullie willen nu in DIT GEBIED zoveel mogelijk Amerika opsnuiven. Als het bevalt dan kun je altijd over een jaar of tien terugkeren of over vijf jaar een ander deel onder de loep nemen :)
En zo wil de één meer steden zien, terwijl een ander alleen parken wil bezichtigen....Amerika heeft voor ieder wat wils en dat trekt dan ook "verschillende soorten" mensen aan! Waar het om draait is (but that's just my opinion) dat degene op vakantie geniet. Hoeveel vrije dagen hebben we nu eenmaal; laten we er dan ook het beste van maken :)
Anyway, genoeg psychisch gebabbel; terug naar het onderwerp: de route. Ik heb al eerder een route uitgeschreven, hopelijk hebben jullie er iets aan gehad! Ik zal nu kijken naar de vraagtekens.
Danielle&Chris schreef: Dag 01 AMS - LA (laat)
Dag 02 LA
Dag 03 LA
Dag 04 Roadtrip LA-SF --> LA-Santa Barbara of Pismo --> vroeg vertrekken; twee dagen LA is meer dag genoeg ;)
Dag 05 Roadtrip LA-SF --> SB of Pismo - Monterey
Dag 06 Monterey - SF
Dag 07 SF
Dag 08 ?Als van steden houdt; één dag langer SF. Ik denk overigens sowieso dat je beter drie nachten in SF kunnen blijven en maar twee in LA, dan andersom. Anders door naar Lake Tahoe? --> SF - SF of Tahoe
Dag 09 SF of Tahoe - Yosemite
Dag 10 Yosemite
Dag 11 Yosemite - Death Valley
Dag 12 Death Valley - Hooverdam /Lake Mead / Grand Canyon --> kun je de route hier niet onderbreken in Vegas? Rijden van Death Valley naar Grand Canyon is een hele ruk en later wil je Vegas toch nog aandoen. Ik zou hier dus twee nachten Vegas plannen. Dan heb je ook tijd om Zion te bezoeken.
Dus op deze manier:
Dag 12: Death Valley - Las Vegas
Dag 13: Las Vegas
Dag 14: Las Vegas - Zion
Dag 15: Zion
Dag 16: Zion - Page
Dag 17: Page - Grand Canyon
Dag 18: Grand Canyon
Dag 19: Grand Canyon - Las Vegas - Niagara vlieg je op dag 18 of 19 naar Niagara????

Dag 13 Grand Canyon
Dag 14 Grand Canyon / Antilope Canyon
Dag 15 ?
Dag 16 Las Vegas
Dag 17 Las Vegas
Dag 18 Las Vegas

Dag 19 Niagara
Dag 20 Niagara
Dag 21 New York
Dag 22 New York
Dag 23 New York
Dag 24 New York
Dag 25 New York
Dag 26 Washington
Dag 27 Orlando
Dag 28 Miami
Dag 29 Miami
Dag 30 Miami
Dag 31 Miami
Dag 32 Aankomst NL
Ben benieuwd wat je er van vindt.

Groetjes, Priscilla
elliende
Amerika-ontdekker

Bericht door elliende »

tcoppers schreef:
Baia schreef:Dat ziet er al veel beter uit, maar dag 11... Van Yosemite naar Zion, via Death Valley en Vegas... Dat is echt veel te ver. Dat haal je echt niet in 1 dag hoor.
Ik ben het met Baia eens van Yosemite naar Zion in een dag is echt gekkewerk. Ik heb net dit stukje eens snel in Street&Trips gegooid en je schrikt van het resultaat. 15 uur pure reistijd in de auto en het zijn 777 miles :shock: . Ik heb over dit stukje vorig jaar vanaf mijn vertrek in Zion tot aan Yosemite via LAs Vegas daarna Death Valley een overnachting in Lone Pine daarna verder via Sequoia & Kings Canyon naar Yosemite in principe 3 dagen gedaan. 3 dagen reizen kwam dus nog een dag extra in Las Vegas bij. Ik denk als je het een beetje normaal wilt doen en toch nog genoeg tijd hebt om onderweg ook iets te zien dat 3 dagen echt het minimum is voor deze route.
En verder is het hier ook al vaker gezegd dat autorijden in het donker in de VS niet zo prettig is. Ik heb het op mijn reis vorig jaar bijna helemaal vermeden. Als je al zo een reis maakt neem dan vooral de tijd als dat niet kan maak keuze's. Ik weet dat kan heel moeilijk zijn :banghead:. Doe je het niet dan heb je na terugkomst van zo'n reis nog een 3 weken nog om bij te komen. Maar dat is ook al eens gezegd hier.

Veel succes met de planning en vooral veel voorpret bij het planning dat hoort er namelijk ook bij.

Groet Theo

Mag ik ff vragen wat je bedoelt met in street & trips gegooid? Ik heb nl. onze route een beetje nagekeken met de km. telling van Rand MacNally directions. maar dit is misschien wat duidelijker? Ik zal mijn route straks ook hier vermelden.
bedankt alvast.
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

elliende schreef: Mag ik ff vragen wat je bedoelt met in street & trips gegooid?
S&T is een (Amerikaans) route programma wat door veel mensen gebruikt wordt om het reis uit te zetten.
SpaceAce
Amerika-expert
Partner van: Njit
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Bericht door SpaceAce »

Danielle&Chris schreef: Dag 26 Washington
Dag 27 Orlando
Dag 28 Miami
Ik ben eigenlijk vrij benieuwd wat je in Orlando gaat doen? En wanneer ga je van Washington naar Orlando? Is dat dag 26 of 27?
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

Ik zou gewoon een DVD huren over de USA. Dan zie je alle Highlights en ben je nog sneller (en een stuk goedkoper) klaar.
Tip: Bassie en Adriaan hebben een leuke serie :)

Serieuze tip: kies 1 gebied en ga daar compleet voor. Wat je nu wilt is Amerika doen op z'n Japans.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Danielle&Chris
Amerika-ontdekker

Njit schreef:Ik zou gewoon een DVD huren over de USA. Dan zie je alle Highlights en ben je nog sneller (en een stuk goedkoper) klaar.
Tip: Bassie en Adriaan hebben een leuke serie :)

Serieuze tip: kies 1 gebied en ga daar compleet voor. Wat je nu wilt is Amerika doen op z'n Japans.
Dacht dat we dit nu wel genoeg uitgekouwd hadden?
Danielle&Chris
Amerika-ontdekker

SpacAce,

Het is echt heel erg maar we zijn groot liefhebbers van pretparken, dus we gaan daar naar Disneyland of Epcot ofzo, moeten we nog even naar kijken ! :D

En we gaan in de avond van dag 25 met de Amtrak/Greyhound naar Orlando en blijven daar alvast overnachten, dan een dag een park en de volgende ochtend met Amtrak/Hound/huurato door naar Miami
SpaceAce
Amerika-expert
Partner van: Njit
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Bericht door SpaceAce »

Danielle&Chris schreef:Het is echt heel erg maar we zijn groot liefhebbers van pretparken, dus we gaan daar naar Disneyland of Epcot ofzo, moeten we nog even naar kijken ! :D
Ik gok dat je Magic Kingdom of Epcot bedoelt, aangezien Disneyland in Anaheim, California ligt ;)

Btw, we kunnen elkaar de hand schudden. Hier nog zo'n groot liefhebber van pretparken :D (zie onze homepage). Zonde eigenlijk dat je dan zo kort in Orlando verblijft, aangezien je daar zeven zeer leuke en mooie pretparken hebt! Orlando is toch wel het walhalla voor de pretparkfanaat!

Evengoed wens ik je veel plezier aldaar! :)
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer