Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Kledingadvies
-
- Amerika-ontdekker
Kledingadvies
hallo,
misschien een rare vraag maar wij gaan eind juni voor het eerst een rondreis maken in het zuidwesten. hebben jullie nog kledingadvies, ivm temperatuurverschillen. wat mee te nemen? een jas ja of nee? haha nou ik hoop dat jullie raad weten..
bedankt! gr willemijn
misschien een rare vraag maar wij gaan eind juni voor het eerst een rondreis maken in het zuidwesten. hebben jullie nog kledingadvies, ivm temperatuurverschillen. wat mee te nemen? een jas ja of nee? haha nou ik hoop dat jullie raad weten..
bedankt! gr willemijn
Re: Kledingadvies
Toch is dit niet zo gek hoor, nou ja een jas nemen wij niet mee, maar wel een vest o.i.d., in restaurants e.d. kan de airco erg hoog staan, zodat je zit te vernikkelen aan tafel, dus iets met lange mouwen komt dan wel van pas.willemijn67 schreef:een jas ja of nee? haha
Verder doe wij makkelijk, en nemen voldoende korte broeken en t-shirts.
- markro
- Moderator
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Je reist in het zuidwesten door verschillende klimaatzones en zal je daar op moeten kleden.
Aan de kust kan het fris zijn, maar ook heerlijk warm. In de woestijnen kan het verzengend heet zijn, maar 's avonds afkoelen. In de hoger gelegen gebieden kan het fris zijn en 's avonds koud.
Zorg voor kleding, die je in lagen over elkaar kan aan- en uittrekken, neem een dun jack mee, een lichte trui en een korte- en een langebroek. Erg prettig is een afritsbroek, waarvan je de pijpen kan af- of aanritsen.
En mocht je iets vergeten zijn, dan is alles te koop in Amerika.
Aan de kust kan het fris zijn, maar ook heerlijk warm. In de woestijnen kan het verzengend heet zijn, maar 's avonds afkoelen. In de hoger gelegen gebieden kan het fris zijn en 's avonds koud.
Zorg voor kleding, die je in lagen over elkaar kan aan- en uittrekken, neem een dun jack mee, een lichte trui en een korte- en een langebroek. Erg prettig is een afritsbroek, waarvan je de pijpen kan af- of aanritsen.
En mocht je iets vergeten zijn, dan is alles te koop in Amerika.
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Jassen thuislaten,alleen maar onnodig gesleep.
Mocht het toch nodig zijn,ter plaatse kopen,voor weinig geld koop je overal zo'n simpel windjack,10 euro of zo.
Mocht het toch nodig zijn,ter plaatse kopen,voor weinig geld koop je overal zo'n simpel windjack,10 euro of zo.
ik sluit me aan bij Markro, maar raad aan om een fleece trui mee te nemen. Altijd goed en kan prima als jas dienen. En inderdaad, alles (en meer!) is te koop en veel goedkoper dan in NL...
veel plezier!
gr. Eva
veel plezier!
gr. Eva
-
- Amerikakenner
- Contacteer:
Vergeet je zwembroek niet 
Neen, alle gekheid op een stokje. Sleur niet onnodig met vesten en te veel lange broeken.
Met een fleece of sweater heb je al genoeg vind ik. Kom je toch iets te kort, dan kan je dat hier (ja zit nu in de States) makkelijk en goedkoper kopen.
Hans

Neen, alle gekheid op een stokje. Sleur niet onnodig met vesten en te veel lange broeken.

Hans
Weblog Zuidwesten van 6 tot en met 28 Juni 2009: http://reizen.deveuster.eu
Misschien helpt dit ook wat. Op alle reizen neem ik niet meer mee dan 1 jack, 1 trui, 3 korte broeken, 2 lange broeken, 5 shirtjes korte mouw, 2 lange mouw, ondergoed, 2x sokken, 1 paar slippers, 1 paar instappers en 1 paar dichte schoenen. En 1 pyama. Verleden jaar nog minder omdat je in de USA met die lage dollar alles heel goedkoop kan aanschaffen. Ik ben natuurlijk wel een "Willem" en geen "Willemijn" -lol-
-
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
Het ligt er helemaal maar aan waar je heen gaat.willemijn67 schreef: hebben jullie nog kledingadvies, ivm temperatuurverschillen. wat mee te nemen? een jas ja of nee?
Mocht je in San Francisco komen, dan zou ik je aanraden deze pagina eens goed te lezen: Klimaat in San Francisco
maar je kan natuurlijk ook voor $10 een goedkoop fleece jack kopen...
Hi Willemijn,
Wij gaan in september voor drie weken en mijn vriend wil eigenlijk een lege koffer meenemen
, nu de koers van de dollar zo gunstig is!
Ik neem in ieder geval wat afritsbroeken mee, spagettibandjes topjes, en een fleecevest, verder gaan we daar gewoon lekker shoppen.
Suc6 met inpakken.
Barbara
Wij gaan in september voor drie weken en mijn vriend wil eigenlijk een lege koffer meenemen

Ik neem in ieder geval wat afritsbroeken mee, spagettibandjes topjes, en een fleecevest, verder gaan we daar gewoon lekker shoppen.
Suc6 met inpakken.
Barbara
Ik ben zo'n vrouw die pas gelukkig is als ze zich drie per dag kan verkleden in een andere outfit met bijpassende accessoires
Gelukkig kan ik die neurose bij onze USA-reizen helemaal loslaten
We nemen alleen een paar korte en/of afritsbroeken mee. Hemdjes, t-shirts, evt. een paar stevige outdoor overhemden/blousen. En een fleece trui of -vest voor als het kouder is. En koud hebben we het tijdens onze reizen best vaak gehad. In de bergen kan het goed koud zijn. September 2003: Bryce rond het vriespunt. September 2007: Yellowstone en Bodie dikke sneeuwbuien en 's ochtends bloemen op de ruiten.

Gelukkig kan ik die neurose bij onze USA-reizen helemaal loslaten

We nemen alleen een paar korte en/of afritsbroeken mee. Hemdjes, t-shirts, evt. een paar stevige outdoor overhemden/blousen. En een fleece trui of -vest voor als het kouder is. En koud hebben we het tijdens onze reizen best vaak gehad. In de bergen kan het goed koud zijn. September 2003: Bryce rond het vriespunt. September 2007: Yellowstone en Bodie dikke sneeuwbuien en 's ochtends bloemen op de ruiten.
-
- Amerikafan
Okay, dan nog even een vrouwelijke aanvulling. Ik neem ook veel laagjes mee. Bijvoorbeeld in een stad; een jurkje met ballerina's/slippers eronder, in mjn (hand)tas neem ik dan een vestje, grote sjaal en eventueel legging mee. En niet te vergeten hoge hakken. Voordat we dan gaan eten of stappen hoef ik niet eerst terug naar het motel, maar is de metamorfose in een paar minuten geregeld. Haha. Lang leve de oversized handbags!Yeehaw schreef:Ik ben natuurlijk wel een "Willem" en geen "Willemijn" -lol-
Verder is een afritsbroek inderdaad erg handig. Sommige hebben ook 2 ritsen (per been), zodat je van lang naar driekwart naar short kan. Moet je wel ruimte in de rugzak houden onderweg! Ik kan me verder vinden in de lijst van Yeehaw. Aanvulling; topjes nemen amper ruimte in en daarmee kun je lekker varieren, een goed katoenen zomerjurkje, niet te veel broeken. Maar ik neem wel meer sokken mee. (Yeehaw? Slechts 2 paar???

Een paar voor in het vliegtuig, alhoewel we regelmatig sokken krijgen van de maatschappij, en een reserve paar. Verder zo veel mogelijk blote voeten, en anders de sokken even wassen. Ik begon met 10 paar lang geleden maar 2 paar vind ik nu genoeg....
En als er geen wasserette is, gewoon de was in de wasbak met wat zeep, dan uitwringen en de was in de hotelhanddoeken draaien. Dan ophangen en in een droog klimaat heb je na een uur weer schone en droge kleren. Als je de hemden goed strak in de handdoek draait en meteen ophangt hoef je ze vaak ook niet te strijken. Ok dit was de huisvrouwenrubriek haha.
Yeehaw.
En als er geen wasserette is, gewoon de was in de wasbak met wat zeep, dan uitwringen en de was in de hotelhanddoeken draaien. Dan ophangen en in een droog klimaat heb je na een uur weer schone en droge kleren. Als je de hemden goed strak in de handdoek draait en meteen ophangt hoef je ze vaak ook niet te strijken. Ok dit was de huisvrouwenrubriek haha.
Yeehaw.
-
- Amerikafan
Haha, onvermoede talenten bij jou! Ik zal je tips uitproberen als we in een hotel zitten. Bij het kamperen werkt dat toch anders, heb ik gemerkt. Heb vorig jaar regelmatig rondgereden met drogend wasgoed op de hoedenplank van de auto.Yeehaw schreef:Ok dit was de huisvrouwenrubriek haha.

Mocht je ook in San Francisco komen: Wij zaten zaterdag op Union Square heerlijk in het zonnetje, maar zo rond 17u kwam de mist die de Golden Gate Bridge zo sprookjesachtig kan laten verdwijnen over de heuvels trekken, de zon was foetsie en er kwam tevens een frisse wind opzetten. Dan is iets met lange mouwen of zo wel aangenaam. Gelukkig was er een zomerjackje meegenomen in de rugzak.
Johan
Johan
Sneeuw????? Oh, dat wordt dan dikke truien shoppen en sokken ook zo te lezen!thebes schreef:Ik ben zo'n vrouw die pas gelukkig is als ze zich drie per dag kan verkleden in een andere outfit met bijpassende accessoires![]()
Gelukkig kan ik die neurose bij onze USA-reizen helemaal loslaten![]()
Bedankt voor de tips allemaal.
- Big Al
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 999
- Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 9 jaar in Virginia
Twee weken geleden viel er nog sneeuw in onze omgeving (Colorado). Het kan in de zomer ook flink hagelen in de namiddag. Zeker als je de bergen ingaat zou ik aanraden om voldoende kleding mee te nemen (in dunne lagen). Twee jaar geleden is een aantal mensen hier in Colorado Springs (stad van meer dan 500,000 inwoners) in het ziekenhuis beland vanwege onderkoeling - in juli! Ze waren aan het wandelen in de stadsparken en aan het fietsen in de stad toen de temperatuur plotseling van 38 graden Celsius naar minder dan 10 graden Celsius zakte en we een flinke hoosbui/hagelbui/onweersbui kregen.
Vorig jaar was ik in de bergen aan het fietsen in September toen de temperatuur van zo'n 20 graden naar 5 graden zakte. De hoofdweg die we weer naar huis namen (met de auto) was afgezet vanwege de hagel (op sommige plekken zo'n 20 cm). Met een beetje voorbereiding is het geen probleem. Een nooddeken (polyester met een aluminium laagje) kost slechts een paar dollar, is niet groter dan een halve boterham, en weegt vrijwel niets. Ze zijn vrijwel overal te koop (Wal*Mart, kampeerwinkels, ijzerzaak, tankstations, sommige supermarkten).
Vorig jaar was ik in de bergen aan het fietsen in September toen de temperatuur van zo'n 20 graden naar 5 graden zakte. De hoofdweg die we weer naar huis namen (met de auto) was afgezet vanwege de hagel (op sommige plekken zo'n 20 cm). Met een beetje voorbereiding is het geen probleem. Een nooddeken (polyester met een aluminium laagje) kost slechts een paar dollar, is niet groter dan een halve boterham, en weegt vrijwel niets. Ze zijn vrijwel overal te koop (Wal*Mart, kampeerwinkels, ijzerzaak, tankstations, sommige supermarkten).
En daarvoor hoef je niet eens naar Amerika te gaan. Een maand geleden viel er in de hoge Ardennen zo'n 10 cm hagel die het grootste gedeelte van de dag bleef liggen en dat op maar 500 meter. Terwijl het in Nederland zo'n 12 graden was 's nachts lag de temperatuur bij "ons" dicht tegen het vriespunt aan en dat op maar 100 km van Maastricht. Onderkoeling is een serieus probleem.
Yeehaw
Yeehaw
- Marjol
- Amerika-expert
- Contacteer:
In San Francisco kan het goed fris zijn. Wij waren er midden in de zomer (midden/eind juli) en ik heb een vest moeten kopen voor onze tocht naar Alcatraz, omdat ik zo'n beetje bevroor. Maar goed, dat vest kostte $10, dus dat zijn ook de kosten niet.
-
- Amerika-ontdekker
bedankt voor alle tips!!!