Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Cablecars wanneer en waar
-
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
Cablecars wanneer en waar
Op 4 juli willen San Francisco verkennen, en dus ook nog eens een ritje maken met de cable car. Ik heb begrepen dat dit tegenwoordig erg druk is en er lange rijen kunnen staan.
Ik had dan ook het idee om 's morgens vroeg als eerste naar powell street te gaan, in de hoop dat het dan nog redelijk rustig is.
Kortom wat is wijsheid, andere tijd of andere locatie.
En vanaf hoe laat rijden de cable cars. Ik heb dit nog niet echt kunnen vinden
mvg
Sjoerd
Ik had dan ook het idee om 's morgens vroeg als eerste naar powell street te gaan, in de hoop dat het dan nog redelijk rustig is.
Kortom wat is wijsheid, andere tijd of andere locatie.
mvg
Sjoerd
Re: Cablecars wanneer en waar
Hier http://transit.511.org/schedules/detail ... dayid=6100 kun je de timetable voor de cablecars op zon- en feestdagen vinden. De overige vragen kan ik niet beantwoorden, omdat wij op 4 juli voor het eerst daar zullen zijn.essel schreef:Op 4 juli willen San Francisco verkennen, en dus ook nog eens een ritje maken met de cable car. Ik heb begrepen dat dit tegenwoordig erg druk is en er lange rijen kunnen staan.
-
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
Oke bedankt... Ik kreeg steeds foutmeldingen op deze pagina's.. maar ik ben er achter dat het aan mijn PC lag.
Ik zie dat ze toch al vroeg rijden..dus dat is mooi.
(en weet zien we elkaar nog bij Road Bear. )
Ik zie dat ze toch al vroeg rijden..dus dat is mooi.
(en weet zien we elkaar nog bij Road Bear. )
Ik ben in juli ook in SF en wil natuurlijk ook een de cabel tram op.
Op dit forum heb ik ergens gelezen dat je idd meer kans hebt bij het opstappen aan Powell Station, maar dat daar ook lange rijen staan. De bestuurder laat dan een aantal mensen op de tram, maar niet tot hij vol zit. Je zou dus ook aan de eerst volgende halte kunnen gaan staan, waar dus ook minder volk zou staan.
Op dit forum heb ik ergens gelezen dat je idd meer kans hebt bij het opstappen aan Powell Station, maar dat daar ook lange rijen staan. De bestuurder laat dan een aantal mensen op de tram, maar niet tot hij vol zit. Je zou dus ook aan de eerst volgende halte kunnen gaan staan, waar dus ook minder volk zou staan.
-
- Amerika-ontdekker
Hoi,
Wij zaten 3 weken geleden in een Cable Car. De verkooppunten openen om half 8, de cars gaan wel iets eerder rijden. Wij stonden om half 8 met kaartje in de rij en konden met de derde tram mee van de lijn die we wilden volgen. Onderweg is er niet meer gestopt, alleen om mensen eruit te laten!
Mijn idee: vroeg klaarstaan bij een startpunt en zorg dat je de kaartjes op tijd koopt! Niet bij een tussenstation wachten want ze zitten praktisch altijd vol, de gehele dag door.
Het is wel een heel bijzondere ervaring!
Have fun in San Francisco!
Groetjes,
Jose
Wij zaten 3 weken geleden in een Cable Car. De verkooppunten openen om half 8, de cars gaan wel iets eerder rijden. Wij stonden om half 8 met kaartje in de rij en konden met de derde tram mee van de lijn die we wilden volgen. Onderweg is er niet meer gestopt, alleen om mensen eruit te laten!
Mijn idee: vroeg klaarstaan bij een startpunt en zorg dat je de kaartjes op tijd koopt! Niet bij een tussenstation wachten want ze zitten praktisch altijd vol, de gehele dag door.
Het is wel een heel bijzondere ervaring!
Have fun in San Francisco!
Groetjes,
Jose
Als je echt rustig op de cable car wil zitten, neem je best de California line. Deze lijn volgt California Street (begin aan het Hyatt Hotel op Market en California), en eindigt op California en Polk (of daar in de buurt). Deze cable car line is helemaal niet bekend bij toeristen en daarom veel rustiger dan de andere twee.
Als je dan toch perse de toeristische cable car lines wil nemen, kan je best 's ochtends vroeg (vanaf 7 uur) of 's avonds laat (na 7 uur) op Powell opstappen. Of je kan tijdens de spitsuren (vanaf 8.30 tot 7) niet op Powell wachten, maar aan de eerstvolgende stop (voor de H&M op Powell Street). Meestal wordt de cable car niet helemaal volgeladen, en wordt er daar nog een stop ingelast. Het heeft bijna nooit zin om verderdoor nog op de cable car te wachten want daar wordt bijna nooit gestopt.
Als je dan toch perse de toeristische cable car lines wil nemen, kan je best 's ochtends vroeg (vanaf 7 uur) of 's avonds laat (na 7 uur) op Powell opstappen. Of je kan tijdens de spitsuren (vanaf 8.30 tot 7) niet op Powell wachten, maar aan de eerstvolgende stop (voor de H&M op Powell Street). Meestal wordt de cable car niet helemaal volgeladen, en wordt er daar nog een stop ingelast. Het heeft bijna nooit zin om verderdoor nog op de cable car te wachten want daar wordt bijna nooit gestopt.
Living the American Dream? Volg onze avonturen in San Francisco.
Hoi,
Waar kun je een kaartje kopen voor de cablecars?
Groetjes Susanne
Waar kun je een kaartje kopen voor de cablecars?
Groetjes Susanne
Op de tram zelf kan je ook een kaartje kopen voor één rit al zeker, voor een dagticket weet ik niet.
Opstappen hebben wij trouwens gewoon aan een halte gedaan in de loop van de voormiddag en dat ging vlot: snel opstappen en de kaartjesman komt wel zelf naar je toe ... .
Opstappen hebben wij trouwens gewoon aan een halte gedaan in de loop van de voormiddag en dat ging vlot: snel opstappen en de kaartjesman komt wel zelf naar je toe ... .
Bij het begin van de cable car bij Powell St is een kantoortje van MUNI, waar je dagkaarten en meerdaagse kaarten kunt kopen voor alle openbaar vervoer. Je moet de stenen trap af, het kantoor is beneden (wijst zich vanzelf)
Dagpassen worden verkocht aan de begin- en eindpunten van de Powell-Mason en Powell-Hyde cable car lines. Deze kantoortjes liggen vlakbij de begin- en eindpunten, en kunnen niet gemist worden. Ook de toeristische dienst verkoopt dagpassen, da's op Powell & Market onderaan de trappen.
- gondelier
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
En waar verkopen ze dagpassen bij de California line? wij zitten namelijk met het hotel aan de van Ness Avenue, vlak bij het beginpunt.
- Harry
- Amerika-expert
- Partner van: jaha
- Aantal x V.S. bezocht: 26
- Contacteer:
Als je toevallig in het Hollyday inn zit dan kun je de dagkaarten kopen in het winkeltje van het hotel, dat was in ieder geval in 1997 zo, en het begin van de California line zit om de hoek op California street.gondelier schreef:En waar verkopen ze dagpassen bij de California line? wij zitten namelijk met het hotel aan de van Ness Avenue, vlak bij het beginpunt.
Harry
- gondelier
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Klopt, daar zit ik. Probeer het eerst wel in het hotel.
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 2
- Contacteer:
Wat kost het eigenlijk om een ritje te maken met de cable car?
Ik zie ook mensen die het hebben over een dag kaart? Wat kost dat ongeveer?
Ik zag ook ergens dat er een museum bij de cable cars hoort. Is dit de moeite waard om heen te gaan? En wat kost dit?
Ik zal elk geval zorgen dat ik 's ochtens vroeg klaar sta bij de halte
Ik zie ook mensen die het hebben over een dag kaart? Wat kost dat ongeveer?
Ik zag ook ergens dat er een museum bij de cable cars hoort. Is dit de moeite waard om heen te gaan? En wat kost dit?

Ik zal elk geval zorgen dat ik 's ochtens vroeg klaar sta bij de halte

Kijk voor ons Amerika reis verslag op http://www.vandewateropreis.nl/! Je vind hier ook reisverslagen van onze andere reizen!
5 dollar voor een enkele reis en 11 dollar voor een dagkaart.
- Harry
- Amerika-expert
- Partner van: jaha
- Aantal x V.S. bezocht: 26
- Contacteer:
Als je van techniek houdt is het cablecar museum erg leuk, en het wordt je helemaal duidelijk hoe de cablecars werken.GuidoWater schreef:Ik zag ook ergens dat er een museum bij de cable cars hoort. Is dit de moeite waard om heen te gaan? En wat kost dit?![]()
Wat het kost weet ik niet meer, ik geloof dat het zelfs niets koste, maar dat vind ik nooit zo interessant.
Hier is een link naar de website:http://www.cablecarmuseum.org/index.html
Harry
Het Cable Car Museum ligt vlakbij de route van de Powell-Mason en Powell-Hyde cable car lines. Het is museum is gratis, en alle bezoekers die ik er al mee naartoe heb genomen, waren erg enthousiast.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 23 Reacties
- 2850 Weergaves
-
Laatste bericht door Elendan
-
- 92 Reacties