Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Redwood National Park, waar overnachten?

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Kokopelli
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Redwood National Park, waar overnachten?

Bericht door Kokopelli »

Hallo,

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met het volgende;

In onze route voor september willen we ook het Redwood NP opnemen. Nu is dit een erg uitgestrekt gebied heb ik al op de kaart gezien. Het park bestaat ook eigenlijk uit 3 State Parks.
We komen van het noorden, waarschijnlijk slapen we de nacht ervoor in Bandon, OR, en kunnen wat tijd betreft 2 nachten bij het Redwood NP doorbrengen. Dan hebben we de tijd om ook wat wandelingen te maken. Ook willen we de Avenue of the Giants rijden.

Dan nu de vragen;
- Wat is dan een praktische uitvalsbasis om te overnachten? (we slapen trouwens in hotel/motels of cabins)
- Wat is het mooiste gebied/mooiste State Park om te bezoeken?
- Welke wandelingen zijn aan te bevelen (tot zo'n 3 uur)?

Hoop dat jullie tips hebben, want ik vind dit stuk lastig plannen. Alvast bedankt!
In 2025 weer naar Florida.
Reisverslag Zuidwesten September 2024 >
reisverslagen
jerdenberg
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Re: Redwood National Park, waar overnachten?

Bericht door jerdenberg »

Redwood NP Hostel? Aan de oceaan, en dicht bij de schitterende Damnation Creek trail. Wij zijn er in april bijna een week geweest (zie ons verslag,) en zouden het zo weer doen!

Jeroen
Afbeelding
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Crescent City en Eureka zijn gekende overnachtings mogelijkheden, wat meer naar het zuiden is Fort Bragg een goede optie.

* Note Mod,
Omdat Redwood NP in CA ligt dit draadje verplaatst naar het zuidwesten topic.
Henriëtte
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Henriëtte »

Wij zijn in 2004 via Avenue of the Giants gereden, en we hebben toen in Eureka overnacht. Gewoon in een van de vele motels daar, keuze genoeg. De volgende ochtend zijn we direct naar Redwood gereden, en daar hebben we de volgende dingen gedaan:

- de onverharde Davison Road (8 mijl heen, 8 mijl terug, erg mooi) en aan het einde daarvan zijn we de Fern Canyon Trail gaan lopen (in totaal 1,8 kilometer, in het begin loop je door een smalle kloof waarvan de zijkanten helemaal begroeid zijn met varens - wij vonden het een prachtige wandeling). Dit ligt in een State Park, we moesten dus apart betalen.

- de smalle, bochtige en ook onverharde Cal Barrel Road, midden tussen de Redwoods door (3 mijl heen, 3 mijl terug). Ook daar zijn we gaan lopen, via de Rhododendron Trail. Omdat we niet wisten hoe lang die zou zijn en waar we uit zouden komen zijn we op gegeven moment weer omgedraaid. Erg mooie boswandeling.

- de Coastal Drive, er zaten nogal wat gaten in het wegdek. Vanaf de High Bluff Overlook heb je een prachtig zicht over de oceaan.

- de steile verharde Requa Road, aan het einde daarvan ligt een picknickplek met uitzicht over de oceaan

- de Howland Hill Road in Jedediah Smith State Park: 6 mijl lang, onverhard. Ook dit vonden we een erg mooie route, we hebben hier nog een korte trail gelopen midden tussen de Redwoods door (Stout Grove Trail, 1 kilometer)

Daarna zijn we doorgereden naar de plaats Grants Pass voor de volgende overnachting. Dat was eigenlijk te ver, we hadden beter naar Crescent City kunnen gaan.
http://www.picturEyes.com" onclick="window.open(this.href);return false; : met o.a. een collectie van onze favoriete USA-foto's.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
Kokopelli
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Kokopelli »

@ Jeroen bedankt, mooie foto's bij je verslag, krijg een zo een goede indruk van de omgeving. Het hostel is denk ik niet helemaal wat wij zoeken.

@ Rob, bedankt voor het verplaatsen, niet goed opgelet :oops:

@ Henriëtte, bedankt voor je info. Je tips spreken mij erg aan. Als wij de eerste nacht in Cresent City verblijven en de nacht erna in Eureka (of misschien nog wel dichterbij) kunnen we dus een hoop doen/zien. Ik heb inmiddels ook je verslag gelezen op je site (erg mooie site trouwens :doublethumb: ) en zal daar zeker nog meer tips vandaan halen!
reisverslagen
RoyBergen
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door RoyBergen »

Ik ga overnachten in klammath, bij ravenwood inn, een van de goedkoopste van de hele reis, maar t ziet er aardig uit en ik ben vrij makkelijk.
Ik heb in 2005 een drie uur lange "hike" gelopen over een mooi pad, med heel veel redwoods, en ik ben maar 1 keer iemand tegen gekomen. deze lag aan de newton b drury scenic parkway, op de kaart rechts van deze bovenin, en deze loopt in een rondje. ah pah parkeringsplaats ligt er dichtbij.
Deze was prachtig, ik heb er wel 50 foto's gemaakt, bloeiende rhododendrons en vooral heel veel bomen.....

In bandon heb ik ook overnacht, ben de naam even vergeten, maar dit was zeker de mooiste overnachting van onze vakantie, het huisje lag met een balkon met uitzicht over de pacific, en in een goede stand, de naam was iets met sunset, en die hadden ook cabins....in bandon is het belangrijk om dichtbij de oceaan te wonen, het dorpje stelt weinig voor, vraag je mij.
Dit jaar ga ik overnachten in seaside en port townsend, dus vraag me daar om als ik terugben :-)
Inge
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door Inge »

Ik kan je zelf niet helpen, maar vraag bij deze ook advies voor een mooie of leuke camping (RV) bij Redwood NP????
Kokopelli
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Kokopelli »

RoyBergen schreef:Ik ga overnachten in klammath, bij ravenwood inn, een van de goedkoopste van de hele reis, maar t ziet er aardig uit en ik ben vrij makkelijk.
Ik heb toevallig gisteren bij het Ravenwood Motel zitten kijken op internet, lijkt mij inderdaad wel wat, beetje centraal ook denk ik. Eenvoudig vinden wij ook niet erg, het moet er wel schoon zijn

....

In bandon heb ik ook overnacht, ben de naam even vergeten, maar dit was zeker de mooiste overnachting van onze vakantie, het huisje lag met een balkon met uitzicht over de pacific,
Zou het deze kunnen zijn: http://www.sunsetmotel.com/ , ziet er leuk uit.
en in een goede stand, de naam was iets met sunset, en die hadden ook cabins....in bandon is het belangrijk om dichtbij de oceaan te wonen, het dorpje stelt weinig voor, vraag je mij.
Dit jaar ga ik overnachten in seaside en port townsend, dus vraag me daar om als ik terugben :-)
reisverslagen
johan1973
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door johan1973 »

Henriëtte schreef:Wij zijn in 2004 via Avenue of the Giants gereden, en we hebben toen in Eureka overnacht. Gewoon in een van de vele motels daar, keuze genoeg.
Daarna zijn we doorgereden naar de plaats Grants Pass voor de volgende overnachting. Dat was eigenlijk te ver, we hadden beter naar Crescent City kunnen gaan.
Wij hebben in Eureka en Crescent City overnacht en ik zou het zo weer doen. Alleen had ik van te voren geen info ingewonnen over restaurants in CC. Er waren een paar visrestaurants die op zich prima leken, maar uiteindelijk zijn we in Pizza Hut beland, omdat dat tegenover ons motel zat. In Eureka hebben we ons ordinair volgevroten bij China Buffet... En wanneer je wat rondtourt of wandelt door Eureka, dan ontdek je prachtige Victoriaanse huizen en ook enkele zeer fraaie muurschilderingen.

Ga je via de 199 naar Grants Pass, dan staat er bij Obrien een hele mooie oude politiewagen langs de weg (foto kan ik later laten zien, ik ben bij wijze van spreken net geland en val nog niet in slaap), en ook de 99 ipv de 5 van Grants Pass naar Gold Hill en de 234 naar de 62 zijn een aanraders.

De overnachtingstip voor Crater Lake NP die ik op dit forum heb gevonden was in Union Creek Resort, en dat was een uitstekende tip, evenals het restaurant aan de overkant van de weg: Beckies. Overigens was de rimroad langs Crater Lake maar voor een heel klein deel open, de sneeuwploeger was 'hard' aan het werk om west naar noord sneeuwvrij te maken. Van de oostrim konden we letterlijk 10 yard rijden... Ze hadden voor het gemak het bord voor de afslag naar de oostrim maar weggehaald (of nog niet terug geplaatst na vorig jaar).
Johan
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Ik herken veel van wat je schrijft Johan. Ook ik heb een foto gemaakt van de politiewagen in Obrien, een paar weken geleden. Misschien nog wat tips uit mijn weblog? Wij reizen met een camper, maar toch, we zijn ook in de Redwoods en Oregon geweest.

Afbeelding

Zie onderschrift voor mijn verslag. Wij waren in de Redwoods vanaf 27 mei.
Ineke
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door Ineke »

Wij hebben een keer in Fortuna in de Holiday Inn Express (aan/in de buurt van de 101) overnacht. Dit is ons toen erg goed bevallen.

gr. Ineke
http://www.ine1149.web-log.nl
RoyBergen
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door RoyBergen »

het was inderdaad die sunsetmotel....

Over 9 dagen verblijf ik in het ravenwood, alle kritieken op diverse sites zijn ok..... maar ik neem geen data mee, of ga veel op internet, stuur me even een berichtje na 27 juli als je wilw eten hoe t was...

groeten Roy
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer