Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Een of twee dagen Grand Canyon

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Sofie
Amerika-ontdekker

Een of twee dagen Grand Canyon

Bericht door Sofie »

Ik had in onze reisplanning 2 volle dagen GC ingeboekt en ook 2 nachten geboekt op de Mather Campground daar. Maar nu twijfel ik of 2 dagen niet teveel is en we beter 1 volle dag gaan en 's morgens na zonsopgang doorrijden? We willen zeker een trail lopen, maar wat doe je dan de 2e dag? Wat denken de ervaren reizigers hiervan?
lelie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Een of twee dagen Grand Canyon

Bericht door lelie »

Ik ben 1 keer in de Grand Canyon geweest en voor mij is 1 dag echt voldoende.
Als je zorgt dat je er optijd bent, dan heb je de hele dag plus zonsondergang (mooi!) en kun je die andere dag mooi gebruiken voor iets anders :D
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Wij zijn 4 keer in de GCNP geweest en hopen nog vele malen terug te komen. Maar toch ga ik het met Lelie eens zijn. 2 nachten, dus een hele dag is genoeg bij een eerste bezoek. Hoe meer je er komt hoe meer je ontdekt. Kom nog maar eens terug!
Yeehaw
Baia
Amerikakenner
Locatie: Pendel tussen Riemst (Bel) - Antwerpen (Bel) - Oss (Ned)
Contacteer:

Bericht door Baia »

1 dag is genoeg. Tenzij je naar beneden wilt, en weer terug naar boven, dan kan je best op de bodem nog een overnachting doen, maar anders is 1 nacht voldoende.
Afbeelding

* Fingers al lang niet meer crossed for DV2010 ! *
** Fingers al lang niet meer crossed for DV2011 ! **
*** Fingers al lang niet meer crossed for DV2012 ! ***
Sofie
Amerika-ontdekker

Bericht door Sofie »

Okee, bedankt!
jmvdc
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door jmvdc »

Onze reisagent raadde ons 1 dag aan: wij komen aan in de vroege namiddag, hopen met de bus twee "loops" mee te pakken en s avonds naar het IMAX theater. s Morgens vroeg uit de veren voor de zonsopgang en daarna de baan op
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Het Imax theater is in Tusayan maar dat wist je al...
Reny
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 22
Contacteer:

Bericht door Reny »

jmvdc schreef:Onze reisagent raadde ons 1 dag aan: wij komen aan in de vroege namiddag, hopen met de bus twee "loops" mee te pakken en s avonds naar het IMAX theater. s Morgens vroeg uit de veren voor de zonsopgang en daarna de baan op
Als je geen hikes wil doen, is dit OK. Ik persoonlijk zou het te kort vinden omdat het wandelen langs de rim toch wel erg bijzonder is.

Reny
Onze verslagen:
http://erikenrenyopvakantie.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://justcolorado2016.blogspot.nl/201 ... ingen.html
jerdenberg
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door jerdenberg »

Als je wil gaan wandelen moet je denk ik ook rekening houden met de hoogte waarop je zit. Toen wij er in april waren moesten we echt acclimatiseren, en we hebben een kleiner stukje trail gelopen dan we hadden gewild. Ligt misschien ook aan leeftijd (vijftigers), maar als ik er nog eens terugga zal ik juist langer de tijd nemen dan de anderhalve dag die we nu hadden.

Jeroen
Afbeelding
theborgh
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door theborgh »

Wij waren vorige week 3 nachten op Mather Campground (zitten nu in Moab) en hebben ons geen minuut verveeld op, in en boven de Grand Canyon.
buur
Amerikakenner

Bericht door buur »

Mischien is het niet mogelijk, een lange tour aan de rim te wandelen. De grootse deel van de West Rim Trail zul toch tijdelijk gesloten worden:
http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... =7&t=15615
Laatst gewijzigd door buur op 08 mei 2008, 10:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes, Thomas.
Sofie
Amerika-ontdekker

Bericht door Sofie »

We willen graag de Bright Angel trail wandelen (althans, toch een stukkie ervan) alsook langs de viewpoints rijden en zonsopgang meemaken. We vertrekken de eerste dag 's ochtends in Williams, maar zouden een omweg willen doen langs sunset crater ed, dus dan komen we ergens in de namiddag aan in de GC en dus hebben we eigenlijk anderhalve dag.

@ theborgh: wij gaan ook in een tentje op de campground, viel het daar mee van temperatuur 's nachts?
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Je kan wel een week daar doorbrengen,zonder je te vervelen,maar anderhalve dag is prima voor een hele mooie eerste indruk.
cowgirl
Amerika-ontdekker

Bericht door cowgirl »

als je de bright angel trail totaan Indian Gardens of Plateau point wilt lopen is het denk ik wel noodzakelijk om 2 nachten te blijven. Het is een lange uitputtende tocht en het is wel heel fijn als je dan savonds gewoon weer op de camping in het park staat ipv nog verder te moeten rijden naar een volgende stop.
theborgh
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door theborgh »

@Sofie
De laatste nacht dat we er stonden (van 1 op 2 mei) was het -11 (celsius), werden er in onze camper wakker van. Voor de rest mooie rustige campground in de natuur met veel ruimte. Profiteer ten volle van de bussen die er rijden.
cvr
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 21

Bericht door cvr »

Tenzij je wil afdalen/hiken is een zonsondergang en een ochtend voldoende (was het voor ons in ieder geval)
plien
Amerikafan

Bericht door plien »

Wij waren er vorig jaar eind juli, overdag veel te warm gehad, maar zelfs toen 's nachts nog behoorlijk koud!

Mijn mening over je oorspronkelijke vraag: wij zijn 's avonds aangekomen, zonsondergang, volgende dag zonsopgang en gewandeld tot aan Plateau Point, dan weer blijven slapen. De volgende ochtend weggereden langs de east rim, maar nog erg veel gestopt om te kijken... We kregen er maar niet genoeg van! Ik was achteraf gezien graag wat langer gebleven, maar had wel nergens anders in mijn reis daar een dag voor willen inleveren. Dus jouw anderhalve dag lijkt me ok.

groetjes
Plien
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer