Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Zuidwesten in 14 dagen ;)
-
- Amerika-ontdekker
Zuidwesten in 14 dagen ;)
Vanaf 25 mei gaan ik en mijn vriendin naar Amerika, ik had hierover al eerder een berichtje gepost maar naar aanleiding van de reacties heb ik wat wijzigingen gebracht in het programma. Kunnen jullie eens kijken wat je ervan vindt? Ik heb de reistijden volgens google maps erachter gezet, en heb de routes door de parken laten gaan, maw dit zijn niet de snelste reistijden.
dag 1: Münster - San Francisco
dag 2:San Francisco
dag 3:San Francisco - highway 1- Morro Bay (5:30)
dag 4:Morro Bay - Yosemite (5:30)
dag 5:Yosemite
dag 6:Yosemite - Stovepipe Wells (4:30 of 8:00 als de pass dicht is)
dag 7:Stovepipe Wells via Zion - tropic (7:30)
dag 8:tropic - Bryce Canyon - Capitol Reef NP - moab (5:15)
dag 9:Moab - Canyonlands - Arches - moab
dag 10:moab - valley of the gods - monument valley- Page (5:00)
dag 11:Page - Grand Canyon (2:30)
dag 12:Grand Canyon - Las Vegas (4:20)
dag 13:Las Vegas
dag 14:Las Vegas - Münster
dag 1: Münster - San Francisco
dag 2:San Francisco
dag 3:San Francisco - highway 1- Morro Bay (5:30)
dag 4:Morro Bay - Yosemite (5:30)
dag 5:Yosemite
dag 6:Yosemite - Stovepipe Wells (4:30 of 8:00 als de pass dicht is)
dag 7:Stovepipe Wells via Zion - tropic (7:30)
dag 8:tropic - Bryce Canyon - Capitol Reef NP - moab (5:15)
dag 9:Moab - Canyonlands - Arches - moab
dag 10:moab - valley of the gods - monument valley- Page (5:00)
dag 12:Grand Canyon - Las Vegas (4:20)
dag 13:Las Vegas
dag 14:Las Vegas - Münster
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Zuidwesten in 14 dagen ;)
Tja, het is ERG veel maar als je niet gaat wandelen kan dit misschien zo.
Denk eraan dat lengte van de route van Yosemite naar Stovepipe Wells erg afhankelijk is van je beginpunt, ik denk dat je via de Tioga Pass veel meer tijd kwijt bent dan 4:30 als je vanuit Yosemite Village vertrekt of wanneer je ten westen van Yosemite overnacht.
Marianne
Ik gok erop dat de pas dan open is, maar het is een gok.dag 6:Yosemite - Stovepipe Wells (4:30 of 8:00 als de pass dicht is)

Denk eraan dat lengte van de route van Yosemite naar Stovepipe Wells erg afhankelijk is van je beginpunt, ik denk dat je via de Tioga Pass veel meer tijd kwijt bent dan 4:30 als je vanuit Yosemite Village vertrekt of wanneer je ten westen van Yosemite overnacht.
Misschien kun je hier een tussenstop maken in Las Vegas, dan heb je meer tijd voor Death Valley en voor Zion. Scheelt je wel een dag in Las Vegas, maar je hebt er nog steeds twee avonden/nachten.dag 7:Stovepipe Wells via Zion - tropic (7:30)
Heb je in Page nog iets gepland? Je zou anders ook rechtstreeks naar de Grand Canyon kunenn rijden of bij Monument valley overnachten. Geeft iets meer rust, en je ziet MV als de zon laag staat en je hebt tijd voor een tour. Je kunt overnachten in Gouldings Lodge of in een cabin op de campground daar.dag 10:moab - valley of the gods - monument valley- Page (5:00)
Marianne
Re: Zuidwesten in 14 dagen ;)
Met alle respekt, de dagen 6,7,8,9,en 10 zijn jam packed, terwijl je door een van de mooiste gedeeltes van Moeder Aarde rijdt.
Ik zou sterk overwegen om niet eerst langs de kust naar Morro Bay te rijden, maar vanuit San Francisco meteen naar Yosemite te gaan en meer tijd besteden aan die wonderbaarlijke NP's. Een andere optie is om Moab over te slaan en van Bryce direkt naar Page of zelfs Monument Valley te rijden.
Yeehaw
Ik zou sterk overwegen om niet eerst langs de kust naar Morro Bay te rijden, maar vanuit San Francisco meteen naar Yosemite te gaan en meer tijd besteden aan die wonderbaarlijke NP's. Een andere optie is om Moab over te slaan en van Bryce direkt naar Page of zelfs Monument Valley te rijden.
Yeehaw
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 6 Reacties
- 1590 Weergaves
-
Laatste bericht door Marcopstal
-