Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Campground LA

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Rik1
Amerika-ontdekker

Campground LA

Bericht door Rik1 »

Goedemorgen Allemaal,

Wij vertrekken 22 juni naar de US, om daar met een camper rond te trekken.
Alleen zoeken wij nog een leuke campground in of dichtbij Los Angeles.

Tips??

Is het ook goed mogelijk om met een camper LA rond te rijden?

Groeten Rik
bbeurden
Amerikakenner

Re: Campground LA

Bericht door bbeurden »

Ik herinner mij dat ook ik voor onze reis van vorig jaar enige tijd heb gezocht naar een geschikte camping ground bij LA, wat tevens een goede uitvalsbasis naar Universal Studio's zou kunnen zijn.
Eerst hadden we Birmingham RV Park op het oog, maar uiteindelijk is het Malibu Beach RV Park geworden. Prima plek, maar wel aan de prijs.
We zijn niet echt met de camper in LA geweest, maar naar Universal Studio's was het goed te doen met een 31ft camper.
Bauke
Zie voor de links naar alle reizen: http://www.bbeurden.nl/
zimmer
Amerika-ontdekker

Bericht door zimmer »

Ook wij staan op Malibu Beach RV Park. Je schijn daar alles in de buurt te hebben zoals winkels e.d. Lekker makkelijk dus.
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

zimmer schreef:Ook wij staan op Malibu Beach RV Park. Je schijn daar alles in de buurt te hebben zoals winkels e.d. Lekker makkelijk dus.
In de buurt is wel een ruim begrip hoor, lopend doe je daar vandaan niks, maar ok, op een goed kwartier afstand is best genoeg te vinden.
Lanni
Amerikafan

Bericht door Lanni »

Je kunt vanuit het park alleen met een route op het strand komen. verder kun je nergens heen lopen want Malibu RV park zit aan die drukke strandweg. En dat is levensgevaarlijk om langs te lopen (uit eigen ervaring)
Maar vlakbij zijn idd wel winkels/supermarktjes(als je park uit rijd dan de SF kant op)

De snelwegen zijn goed te doen met camper, maar de strandwegen/BH etc etc is niet echt fijn met camper.
Er zijn al wel meer topics gemaakt over Campgrounds in LA, maar het komt erop neer dat eigenlijk Malibu RV park de " enige" is. Of je zit al vrij ver buiten LA.
Of je gaat wildkamperen op een parkeerplaats. Je ziet het meer mensen doen (wij hebben het op Universal studio parkeerplaats gedaan), en je ziet mensen het doen op de parkeerplaatsen aan zee. Maar echt ideaal is dat niet...en op veel plaatsen mag het gewoon niet.(logisch)
Rik1
Amerika-ontdekker

Bericht door Rik1 »

Malibu Beach RV Park ziet er erg mooi uit! Thanks!
Is reserveren daar nodig?

Ik snap wel dat strandwegen moeilijk is om het de camper te komen, parkeren met een camper daar lijkt mij helemaal een ramp (of heb ik ongelijk?).
Maar ik bedoel meer naar Hollywood en Beverly hills rijden met de camper en daar wat rond kijken.
Is dat goed mogelijk? Of adviseren jullie dat niet met een camper?
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Wij hebben het zelf nooit gedaan, echt midden in LA. Maar ja, het trekt ons ook totaal niet, dus waarom zouden we. Ik kan je hier absoluut geen advies in geven. Ik weet wel dat ik steden als New York, Vancouver en San Francisco niet met de camper zou doen, maar daar is het OV ook heel goed geregeld. We hebben daar veel plezier gehad met metro's, bussen en trolleys.
Lanni
Amerikafan

Bericht door Lanni »

Nee echt handig is dat niet, ik vergelijk het maar met die Poolse Vrachtwagenchaufeurs hier in NL, die verdwaald raken in woonwijken.
Je bent met een echt groot niet zo flexibele camper op pad, totaal in een onbekende buurt en bent te druk met rijden. Om dan ook nog eens om je heen te gaan kijken. Wij zijn met de camper door BH gereden, maar zou het nooit weer doen.
Andere optie weet ik niet...(niet gedaan)
Rik1
Amerika-ontdekker

Bericht door Rik1 »

Wij hebben 'maar' een 21ft. camper.
Amerika is toch groot opgezet en een gemiddelde auto is daar al 5 meter, dus het zou toch geen probleem moeten zijn.

Of zit ik helemaal fout??
usa2008
Amerikafan

Bericht door usa2008 »

Met een kleine camper lukt dat best wel.
Wij zitten als we aankomen op de camping Walnut RV Park. Wel een echte stadscamping, maar een stuk dichter bij het "centrum" van La en bij Universal (30 minuten). Op de terugweg doen we ook Malibu.
Rik1
Amerika-ontdekker

Bericht door Rik1 »

Wij pakken waarschijnlijk bij aankomst: Dockweiler RV Park.
Dat is echt dichtbij en ook nog aan de kust.
Vanuit daar kunnen we LA verkennen :)
Miza
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Miza »

Rik1 schreef:Wij pakken waarschijnlijk bij aankomst: Dockweiler RV Park.
Dat is echt dichtbij en ook nog aan de kust.
Vanuit daar kunnen we LA verkennen :)
He, daar staan wij ook 2 nachten. Heb je al gereserveerd? Het was een maand geleden al vrij moeilijk om een plekje vast te leggen voor begin augustus. Wanneer gaan jullie?
usa2008
Amerikafan

Bericht door usa2008 »

Handige site: www.rvparkreviews.com
Bovenstaande campings worden daarop ook genoemd. Met google maps kan je kijken waar de campings precies liggen en hoe ver het naar alle bezienswaardigheden is.
Malibu: ver, maar mooi
Walnut: kleine plekken, goed verzorgd
Dockweiler RV: lawaai van vliegtuigen
Rik1
Amerika-ontdekker

Bericht door Rik1 »

Wij gaan volgende week zondag :D :D
Ik heb nog niet gereserveerd, hebben jullie dat telefonisch gedaan?? Of per mail??

Ik verwacht niet dat het in juni al helemaal vol zit.
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Waarom zou het in juni niet vol zitten? In Amerika hebben de kinderen allemaal al vakantie nu en wij merken dat er veel Amerikanen met kinderen op stap zijn. Hier in het Noordwesten zitten de campings niet vol, maar vorig weekend bij Yellowstone was het best al druk.

Malibu Beach RV Park zit vlakbij het verhuurstation van Road Bear, waar het dit jaar uitzonderlijk druk is. Veel mensen gebruiken dit park voor hun eerste of laatste nacht daar. Ik zou dus gewoon even een mailtje sturen.
Miza
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Miza »

Rik1 schreef:Wij gaan volgende week zondag :D :D
Ik heb nog niet gereserveerd, hebben jullie dat telefonisch gedaan?? Of per mail??
Ik heb telefonisch gereserveerd. +1 800 950-7275 (gratis via Skype, ging fantastisch) of +1 310 322-4951. Je kunt van ma t/m vrij reserveren van 9:00 AM tot
5:00 PM, Pacific Time. Lukt nog net voor het weekend. :D
Rik1
Amerika-ontdekker

Bericht door Rik1 »

Ja gister heb ik ook gereserveerd :D
Zat gelukkig nog niet vol
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht