Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Waar te slapen Zion/Bryce?

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
KIF
Amerika-ontdekker

Waar te slapen Zion/Bryce?

Bericht door KIF »

Ik vraag me af waar ik het beste naar toe rij om te slapen in de buurt van Bryce/zion.

Ik vertrek 'smorgens in de buurt van Flagstaff; bezoek de south rim van de GC in de voormiddag en rij dan door naar het noorden om Zion en of Bryce te bezoeken.
De volgende dag moet ik pas vanaf het donker in Las Vegas zijn.
(dus in de voomiddag Grand Canyon / namiddag doorrijden naar Bryce-zion /de volgende dag Bryce-Zion bezoeken/'savonds naar las vegas)

Wat doe ik het beste?
Waar slaap ik het beste?

Dank!
Laatst gewijzigd door KIF op 23 apr 2008, 15:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Waar te slapen Zion/Bryce?

Bericht door Martin & Marianne »

Ik heb de neiging om te zeggen dat je beter Zion en Bryce helemaal kunt overslaan; je hebt zo toch nergens tijd voor? Heb je je definitieve route hier al gepost?
En waarom Flagstaff? Als je zo weinig tijd hebt zou ik in de GC overnachten of in Tusayan.

Marianne
KIF
Amerika-ontdekker

Bericht door KIF »

Flagstaff is niet noodzakelijk. Enkel om de prijs wat te drukken. (van een overnachting in de buurt van de Grand Canyon)
johan1973
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door johan1973 »

Lastig en erg krap.
Allereerst: Wat wil je allemaal in Grand Canyon NP doen?
Dan vanaf GC NP: Wanneer het om budget gaat, dan zijn er in Page een paar goedkope overnachtingsmogelijkheden (o.a. Motel6 en Days Inn).
Je kunt eventueel doorrijden naar Kanab. Vanuit Kanab kun je de volgende dag naar Bryce. Neem je de tijd om af te dalen in het amphitheater om te hiken?
Daarna moet je een stuk van de route terugrijden en vervolgens de op zich al mooie - maar niet zo snelle - route via de 9 (door de tunnel) naar Zion NP (via de 14 of 20 ben je sneller op de 15). Dan sta je bij de ingang van het Zion park; heb je dan nog tijd en puf voor het park zelf, of rijd je door naar LV? Want je hebt dan namelijk nog een flinke rit voor de boeg... Eventueel kun je een nachtje van Las Vegas afsnoepen en tussentijds nog overnachten in St.George (ook vanwege de goedkope mogelijkheden: o.a. Motel6 en Travelodge).
Johan
KIF
Amerika-ontdekker

Bericht door KIF »

Een voormiddag Grand Canyon, namiddag rijden. (~470km)
Een volledige dag Bryce/Zion en 'savonds richting Las Vegas.(~300km)

Is dat zo druk?
Lanni
Amerikafan

Bericht door Lanni »

Ja, op papier lijkt het allemaal erg goed te doen. Maar in werkelijkheid loopt het nooit zo soepel. (het zijn ook geen wegen die erg hard opschieten allemaal)

Maar als het het gaat doen dan zou ik het als volgt doen.
De zonsondergang in Bryce pakken en daar slapen in het park. En dan de volgende ochtend echt heel vroeg vertrekken richting Zion om misschien 's middags nog met de shuttle door het park te kunnen en eventueel nog een korte wandeling maken.

Denk wel het is vakantie, probeer te genieten en niet overal naartoe te racen.

Succes
Chi Sin X
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Chi Sin X »

KIF schreef:Een voormiddag Grand Canyon, namiddag rijden. (~470km)

Is dat zo druk?
2 NP's op een dag is altijd al druk, al liggen ze naast elkaar. Dan komt er bij dat je voor Zion te zien meer tijd nodig hebt, want de mooie dingen liggen daar niet naast de weg.

Vergeet ook niet dat je dat NP's redelijk groot zijn, en dat je daar traag moet rijden.

De pure non-stop rijtijd van Bryce naar Las Vegas is al meer dan 5 uur.

Wij waren in 2005 ook rond Bryce vertrokken naar Las Vegas, en dus het enige dat op onze planning stond was Zion. En we hadden daar eigenlijk gewoon te weinig tijd, we hebben daar een paar kleine wandelingen kunnen doen, maar de mooiste dingen hebben we allemaal links moeten laten liggen.

Die 470 km die je vernoemt om van Flagstaff naar Bryce te rijden is trouwens over de Cottonwood Canyon Road. Dat is een dirtroad van 47 mijl lang, dus je moet ook een beetje het weer in de gaten houden, want het kan zijn dat die weg niet toegankelijk is wegens te modderig of zo. Hou er ook rekening mee dat je gemiddelde snelheid in elkaar dondert op dit soort wegen.
Als die weg afgesloten is, dan word je rit gelijk 584 km. Die heeft een pure rijtijd van 7u36.
KIF
Amerika-ontdekker

Bericht door KIF »

Vanaf de Grand canyon is het de bedoeling om in de namiddag naar de "omgeving" van de Bryce/Zion te rijden. Dus Cedar city, Kanab of Alton. Om dan de volgende dag 1 of beide parken te bezoeken en 'savonds naar LV te rijden
Als je bv tegen de vooravond in Zion vertrekt heb je toch enkel route 15 af te rijden (250km).
(want ik wil LV in donker binnenrijden)

Dit is mijn plan in grote lijnen.
johan1973
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door johan1973 »

Je blijft nonchalant over "in de namiddag naar [..] rijden" en "1 of beide parken bezoeken".
Lees de adviezen/ervaringen nog eens na.
Johan
KIF
Amerika-ontdekker

Bericht door KIF »

johan1973 schreef:Je blijft nonchalant over "in de namiddag naar [..] rijden" en "1 of beide parken bezoeken".
Johan
Het is net die nonchalantie waaruit mijn vragen spruiten.

Waar moet ik heen opdat dit het beste in mijn plaatje past?
Chi Sin X
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Chi Sin X »

KIF schreef:
johan1973 schreef:Je blijft nonchalant over "in de namiddag naar [..] rijden" en "1 of beide parken bezoeken".
Johan
Het is net die nonchalantie waaruit mijn vragen spruiten.

Waar moet ik heen opdat dit het beste in mijn plaatje past?
Ik zou sowieso maar 1 park doen. In Bryce Canyon kan je op een halve dag al redelijk veel zien. Dus persoonlijk zou ik de tweede dag (heel) vroeg opstaan, en toch nog proberen een gedeelte van Bryce mee te pikken, en dan rechtstreeks naar Las Vegas.
Het is spijtig dat Bryce niet ligt waar Zion ligt, dan had de keuze een stuk gemakkelijker geweest ;).
jta
Amerika-expert

Bericht door jta »

allo,
of je kunt dag 1 : grand canyon, dan rijden tot kanab. kun je onderweg paar wandelingetjes doen.
dag 2 : zion, en doorrijden naar Las Vegas. is nog niet echt zion bezoeken maar toch al iets....

naar Bryce is nog meer extra kilometers in te weinig tijd.
Een voormiddag Grand Canyon, namiddag rijden. (~470km)

Is dat zo druk?

is dit vakantie ?of is het een weddenschap om zoveel mogelijk parken vanop de parkeerplaatsen te ,,bekijken" om een kruisje te kunnen zetten : gezien. En er zijn niet alleen de parken, ook tussen de parken in is er heel veel moois te bekijken.

jacques
martijn76
Amerika-expert

Bericht door martijn76 »

Als je niet de tijd neemt voor Zion, sla het dan over en steek die tijd in Bryce en/of Grand Canyon. Persoonlijk zou ik Bryce overslaan en proberen een hele dag in Zion te besteden. Ik vond Bryce schitterend om te zien, maar Zion veel mooier en "interactiever". Om het park goed te kunnen zien, en ervan te genieten, maak dan een mooie wandeling zoals Angels Landing of (een deel van) The Narrows, hier ben je zeker wel een halve dag aan kwijt. Je zal daar geen spijt van krijgen. Ik denk dat je eerder spijt krijgt als je later er achter komt dat je in de buurt van zoveel moois bent gekomen, en niet eens echt de tijd hebt genomen om ervan te genieten. een goede tip om te overnachten in Spingdale (vlakbij Zion) is de Desert Pearl Inn. Hoewel, als je je aan een budget moet houden dan zal dit al gauw te duur zijn.
KIF
Amerika-ontdekker

Bericht door KIF »

jta schreef:
is dit vakantie ?of is het een weddenschap om zoveel mogelijk parken vanop de parkeerplaatsen te ,,bekijken" om een kruisje te kunnen zetten : gezien. En er zijn niet alleen de parken, ook tussen de parken in is er heel veel moois te bekijken.

jacques
Daar ben ik me ter degen van bewust.
Maar ik ben jong en heb een beperkt aantal dagen vakantie per jaar mét een beperkt budget.
Daarom wil ik ook het onderste uit de kan halen deze reis.

Dus de meest aangewezen plaats om te overnachten is Kanab, dan de volgende (hele) dag Zion te bezoeken en tegen de avond naar Las Vegas door te rijden. (en dus Bryce achterwege laten)
Iris_1982
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 35
Contacteer:

Bericht door Iris_1982 »

Het onderste uit de kan halen levert niet per se de mooiste reis op.

Volgens mij kan je veel beter een paar dingen goed zien, dan heel veel dingen "Vanaf de parkeerplaats" zeg maar.
Het is zooooooo zonde om dit af te raffelen op deze manier.
JE zegt dat je een beperkt budget hebt, maar op deze manier is het gewoon zonde van je budget!!! Want nu geef je je geld uit aan een dure reis waarin je nauwelijks ergens tijd voor hebt. Amerika is bij uitstek een land om relaxed doorheen te trekken.....lekker te cruisen, even uitstappen hier....een kijkej nemen daar. En dan de dag erna volop genieten van het park waar je bent aangekomen en mooie wandelingen maken.
Wat jij wilt vind ik echt zonde van je geld en tijd!!

Kies dan voor bijvoorbeeld Vegas en de Grand Canyon, dan heb je tenminste tijd om dat allebei echt goed te bezichtigen ipv alles half.

Maar goed...een goedkope overnachtingsplek bij Bryce is Foster's motel, maar ik kan je dat niet aanraden. Vond het er vreselijk........maar er zijn mensen op dit forum die daar anders over denken :)

Bij zion hebben wij in Hurricane overnacht.....45 dollar per nacht en je zit op ongeveer 25 minuten van Zion.
jta
Amerika-expert

Bericht door jta »

Daar ben ik me ter degen van bewust.
Maar ik ben jong en heb een beperkt aantal dagen vakantie per jaar mét een beperkt budget.
Daarom wil ik ook het onderste uit de kan halen deze reis.
begrijp ik ook wel maar zoals we hier in België zeggen : ,,trop is te veel". overal voorbijvliegen heeft geen zin. en je moet toch eten ook en zo, is ook half uurtje of uurtje weg..

jacques
KIF
Amerika-ontdekker

Bericht door KIF »

En te veul is trop. :-)

Groeten uit het pajottenland.

Neen, mijn planning staat vast, ondanks jullie goede raad.
Ik onthou: Kanab is de beste uitvalsbasis (als je van de GC komt) voor een dag vertier in de omgeving van Zion/Bryce. (om dan 'savonds naar Vegas door te rijden)

Met dank!
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

KIF schreef:En te veul is trop. :-)

Groeten uit het pajottenland.

Neen, mijn planning staat vast, ondanks jullie goede raad.
Ik onthou: Kanab is de beste uitvalsbasis (als je van de GC komt) voor een dag vertier in de omgeving van Zion/Bryce. (om dan 'savonds naar Vegas door te rijden)

Met dank!
Advies vragen en er niets mee doen is ook een manier van leven.
KIF
Amerika-ontdekker

Bericht door KIF »

En een thread volledig lezen alvorens commentaar te geven is een goede raad! 8)

Wat is vroeg waren tips om in mijn planning in te passen, niet om deze te wijzigen.
(zoals waar best te slapen)
Veusy
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Veusy »

KIF schreef: Ik onthou: Kanab is de beste uitvalsbasis (als je van de GC komt) voor een dag vertier in de omgeving van Zion/Bryce. (om dan 'savonds naar Vegas door te rijden)

Met dank!
Je zou eventueel nog Mt Carmel Junction kunnen proberen. Dat ligt iets dichten bij Zion en op weg naar Bryce. Je hebt daar een vrij goede Best Western.

Hans
Weblog Zuidwesten van 6 tot en met 28 Juni 2009: http://reizen.deveuster.eu
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer