Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Tips voor gezin met 4 kinderen
Tips voor gezin met 4 kinderen
We gaan van half juli tot half augustus met onze 4 kinderen naar Amerika. We hebben twee dochters van 18 en 12 en twee zoons van 17 en 11. We hebben in grote lijnen het reisschema al vast staan, het wordt een 'Best of the West' rondreis door California, Nevada, Utah en Arizona. Toch zitten we met een aantal zaken waar jullie wellicht wat tips voor kunnen geven:
-We hebben tot op dit moment de vliegreis niet vastgelegd. Is het verstandig om nog langer te wachten, in de hoop op een goede 'last minute' aanbieding?
-We hebben besloten om per huurauto te reizen en niet met een camper. Is het verstandig om de hotels van tevoren te bespreken? Met name omdat we met 6 personen zijn.
-Zijn er mensen die ervaring hebben met het maken van een dergelijke reis met 4 pubers? Wellicht hebben die nog wat extra tips voor ons (bezienswaardigheden, familiehotels, aantal reisuren/kilometers per dag, etc.)
Al vast bedankt voor jullie inbreng!
Marianne & Theo
-We hebben tot op dit moment de vliegreis niet vastgelegd. Is het verstandig om nog langer te wachten, in de hoop op een goede 'last minute' aanbieding?
-We hebben besloten om per huurauto te reizen en niet met een camper. Is het verstandig om de hotels van tevoren te bespreken? Met name omdat we met 6 personen zijn.
-Zijn er mensen die ervaring hebben met het maken van een dergelijke reis met 4 pubers? Wellicht hebben die nog wat extra tips voor ons (bezienswaardigheden, familiehotels, aantal reisuren/kilometers per dag, etc.)
Al vast bedankt voor jullie inbreng!
Marianne & Theo
- Bushmaster
- Amerika-expert
Vraag1: Ik zou de tickets nu vast boeken, aangezien de vliegtuigen in "jullie" periode zeker mutjevol zullen zitten, nu kun je ook nog een beetje eissen stellen (6 plaatsen bij elkaar in het vliegtuig, niet midden in de nacht weg etc.)-We hebben tot op dit moment de vliegreis niet vastgelegd. Is het verstandig om nog langer te wachten, in de hoop op een goede 'last minute' aanbieding?
Ik heb zlef goeie ervaringen (prijstechnisch dan) met http://www.elmar.nl
Vraag2: Hotels genoeg in de US, alleen op plaatsen met geringe overnachtingsmogelijkheden (Yosemity etc) zou je een aantal dagen van te voren kunnen reserveren. Tip: probeer Las Vegas te mijden van vrijdag-zaterdag en zaterdag-zondag, het is dan zeer druk en zeer duur.
Vraag3: 6 mensen in 1 auto is best veel, en je gaat nogal wat km's maken (denk ik), huur een ruime auto (minivan o.i.d.).
Ik zou zeker de optie "camper" nog eens overwegen.
Wil je in SF naar Alcatraz, bestel dan nu vast de tickets.
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 33
- Contacteer:
Re: Tips voor gezin met 4 kinderen
Marianne & Theo,theosl schreef:We gaan van half juli tot half augustus met onze 4 kinderen naar Amerika.
ik zou niet veel langer wachten met het boeken van een vlucht, zeker niet als je met 6 personen vliegt. In de regel gaan de goedkope tickets als eerste weg. Zo heb ik mijn vlucht voor volgende maand al in november 2004 in optie genomen en eind december definitief geboekt.
Op een site als Vliegwinkel.nl kun je al wat voorwerk verrichten. Bijv. door enkele data in te vullen wanneer jullie weg willen. Als ik zo kijk, zit alles rond half juli al aardig vol. Zeker de goedkope vluchten.
Mijn advies: zo snel mogelijk boeken. De autohuur en eventuele hotelovernachtingen kan later nog wel.
Succes ermee.
Roland
Hoi Marianne en Theo,
Ben het eens met Bushmaster; boek de tickets z.s.m. Ikzelf heb voor mijn schoonouders' komende reis dezelfde offerte opgevraagd bij 7 reisbureaus (ATP, Netvacations, Exit Reizen, World Ticket Center, Top Travel, Hotelplan en Wereldcontact). Van deze 7 was Wereldcontact de goedkoopste. Zie http://www.wereldcontact.nl/site/algeme ... x?tabid=11 en bel/mail ze voor een offerte. Wij hebben al eerder geboekt bij Wereldcontact en hebben er zeer goede ervaringen mee. Tussen de goedkoopste en duurste offerte zat zo'n 300 euro. Dit zat hem voornamelijk in de autohuur tarieven.
Wat betreft hotels zou ik, zeker in de periode dat jullie gaan, vantevoren via internet reserveren, zeker als jullie de route toch al weten. Kijk op http://www.expedia.com/daily/home/default.asp welke hotels er in een stad zitten. Ga vervolgens naar die keten's website; zij hebben vaak laagste prijsgarantie. Indien je een ANWB pasje hebt kun je het "AAA rate" van hotels kiezen; scheelt zo'n 10% op het normale tarief. Om je een voorbeeld te geven: wij hadden afgelopen zomer een kamer geboekt bij Days Inn in Mackinaw City, MI. Tarief was $59,25. Hadden we ter plekke een kamer geboekt dan had deze ons $95,= gekost. Kies wel altijd een tarief wat je de dag van aankomst nog kunt annuleren, dit voor het geval je plannen onverwacht wijzigen.
Succes met de voorbereidingen!
Ben het eens met Bushmaster; boek de tickets z.s.m. Ikzelf heb voor mijn schoonouders' komende reis dezelfde offerte opgevraagd bij 7 reisbureaus (ATP, Netvacations, Exit Reizen, World Ticket Center, Top Travel, Hotelplan en Wereldcontact). Van deze 7 was Wereldcontact de goedkoopste. Zie http://www.wereldcontact.nl/site/algeme ... x?tabid=11 en bel/mail ze voor een offerte. Wij hebben al eerder geboekt bij Wereldcontact en hebben er zeer goede ervaringen mee. Tussen de goedkoopste en duurste offerte zat zo'n 300 euro. Dit zat hem voornamelijk in de autohuur tarieven.
Wat betreft hotels zou ik, zeker in de periode dat jullie gaan, vantevoren via internet reserveren, zeker als jullie de route toch al weten. Kijk op http://www.expedia.com/daily/home/default.asp welke hotels er in een stad zitten. Ga vervolgens naar die keten's website; zij hebben vaak laagste prijsgarantie. Indien je een ANWB pasje hebt kun je het "AAA rate" van hotels kiezen; scheelt zo'n 10% op het normale tarief. Om je een voorbeeld te geven: wij hadden afgelopen zomer een kamer geboekt bij Days Inn in Mackinaw City, MI. Tarief was $59,25. Hadden we ter plekke een kamer geboekt dan had deze ons $95,= gekost. Kies wel altijd een tarief wat je de dag van aankomst nog kunt annuleren, dit voor het geval je plannen onverwacht wijzigen.
Succes met de voorbereidingen!
-
jta
- Amerika-expert
niet wachten
allo,
wat tickets betreft zou ik zoals ook de anderen menen zeker niet meer wachten. een last minute voor 6 lijkt me niet zo evident. ben benieuwd of jullie op de gewenste dagen nog vlot tickets vinden en via welke firma. laten jullie iets weten ?
- wat motels betreft: in de kleinere dorpen rond parken als zion, bryce en yosemite zou ik toch boeken. is een zorg (zorgje) minder en je kan eventueel wat later aankomen in plaats van al in de late namiddag omdat je nog een motel moet zoeken.
- een minivan zal zeker gezien de bagage nodig zijn.
jacques
wat tickets betreft zou ik zoals ook de anderen menen zeker niet meer wachten. een last minute voor 6 lijkt me niet zo evident. ben benieuwd of jullie op de gewenste dagen nog vlot tickets vinden en via welke firma. laten jullie iets weten ?
- wat motels betreft: in de kleinere dorpen rond parken als zion, bryce en yosemite zou ik toch boeken. is een zorg (zorgje) minder en je kan eventueel wat later aankomen in plaats van al in de late namiddag omdat je nog een motel moet zoeken.
- een minivan zal zeker gezien de bagage nodig zijn.
jacques
Richt je v.w.b. de vliegtickets en huurauto niet alleen op het Internet, maar ga ook langs bij je reisbureau. Wij hebben de ervaring dat ons reisbureau ons goedkopere vliegtickets kon aanbieden dan via het Internet. Zo ook met een huurauto. Zo wordt op de diverse forums regelmatig Hotelplan genoemd als goedkope aanbieder voor huurauto's, maar in ons geval was Sunny cars goedkoper.
Succes!
Maria
Succes!
Maria
Geen inspiratie zonder informatie!
Bedankt voor jullie tips!
De reis is inmiddels geboekt, mede op jullie advies. Vandaag controleerde ik stiekum nogmaals de tarieven en zag dat de totale reissom al ruim ¤600,- hoger uit zou komen!
Overigens heb ik uiteindelijk via vliegtarieven.nl geboekt. Aanvankelijk had ik via Wereldcontact willen boeken, maar nadat ik alle gegevens ingevoerd had (inclusief credit-card gegevens) gaf hun systeem allerlei foutmeldingen. Ik heb de andere dag meteen gebeld en er bleek uiteindelijk niets te zijn aangekomen (laat staan afgeschreven
)
Dankzij een andere discussie over het al of niet vooraf boeken van hotels heb ik besloten om toch zoveel mogelijk hotels vooraf te boeken, om zodoende optimaal van de tijd te genieten.
Ik zal de voorgenomen route in een nieuw onderwerp plaatsen. Hopelijk komen daar ook weer wat bruikbare tips naar voren.
Nogmaals dank,
Marianne & Theo
De reis is inmiddels geboekt, mede op jullie advies. Vandaag controleerde ik stiekum nogmaals de tarieven en zag dat de totale reissom al ruim ¤600,- hoger uit zou komen!
Overigens heb ik uiteindelijk via vliegtarieven.nl geboekt. Aanvankelijk had ik via Wereldcontact willen boeken, maar nadat ik alle gegevens ingevoerd had (inclusief credit-card gegevens) gaf hun systeem allerlei foutmeldingen. Ik heb de andere dag meteen gebeld en er bleek uiteindelijk niets te zijn aangekomen (laat staan afgeschreven
Dankzij een andere discussie over het al of niet vooraf boeken van hotels heb ik besloten om toch zoveel mogelijk hotels vooraf te boeken, om zodoende optimaal van de tijd te genieten.
Ik zal de voorgenomen route in een nieuw onderwerp plaatsen. Hopelijk komen daar ook weer wat bruikbare tips naar voren.
Nogmaals dank,
Marianne & Theo
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 33
- Contacteer:
Zo zie je maar dat je dankzij het forum ook al veel geld kan besparen...theosl schreef:Bedankt voor jullie tips!
De reis is inmiddels geboekt, mede op jullie advies. Vandaag controleerde ik stiekum nogmaals de tarieven en zag dat de totale reissom al ruim ¤600,- hoger uit zou komen!![]()
Maar zonder gekheid, ik ben blij voor jullie dat het gelukt is tickets te regelen. De huurauto is nog niet geregeld? Diverse forumleden, waaronder ikzelf, hebben goede ervaringen bij Hotelplan. Je huurt dan via Hertz of Dollar.
Hotels en/of motels kunnen tot vlak voor het vertrek nog wel geregeld worden, m.u.v. accomodaties in Nationale Parken en op speciale dagen, al zullen jullie van dat laatste niet zo veel last hebben omdat jullie van half juli tot half augustus gaan.
Succes met de overige voorbereidingen. De voorpret kan nu beginnen!
Groet,
Roland
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 8 Reacties
- 1724 Weergaves
-
Laatste bericht door ricktachtig