Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Van Zion Naar Mono Lake

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Klaas C.
Amerika-ontdekker

Van Zion Naar Mono Lake

Bericht door Klaas C. »

We twijfelen een beetje over de te volgen route van Zion NP nnar de Tiogapas. We hebben er 2 dagen de tijd voor. We denken aan Tonopah als eerste overnachtingsplaats vanuit Zion. De route zou dan moeten gaan over weg 56 (UT). 319 (NV), 93 en 375 (via Warm Springs). Een andere optie is van Las Vegas North naar Beatty en dan door naar Tonopah. Heeft iemand één van beide routes wel eens gereden met de camper en welke is route raden jullie, forumgangers, aan? Aan het eind van dag 2 moeten we dan al aardig bij de Tiogapas (waarschijnlijk Silver Lake) zijn.

Groet,

Klaas
Yeehaw
Amerika-expert

Re: Van Zion Naar Mono Lake

Bericht door Yeehaw »

Er is nog een mogelijkheid: I15/168/93/375). Naar mijn mening met een RV de snelste route. Met een auto via Las Vegas omdat us95 zeer snel rijdt. De route via Cedar City (rijd niet binnendoor via Snow Canyon SP en Enterprise, mooi maar langzaam) neemt meer tijd. De ET highway (375) vonden wij een erg mooie woestijnroute.
Lanni
Amerikafan

Bericht door Lanni »

Wij hebben afgelopen september de eerste route gereden...(vanuit Bryce, dat wel). Dus via Cedar City de 56 op, in nevada word het de 319. Naar de 93 door op de 375. En overnacht bij Tonopah(via de 6) Het was een flinke dag rijden(met camper), we vertrokken wat aan de late kant, na 10-en. En waren zo rond 6 uur 7 uur denk ik op de plaats, parkeerplaats bij Ramada Inn.(campground was vol, maar goed dat boeide niet) Je kon er goed eten..

Het was echt veel rijden, hele lange woestijn wegen waar geen eind aan kwam, op zich heel mooi. Maar echt wel pittig, vooral met veel zijwind op de camper. Gelukkig waren we met 3 mensen die konden rijden en met de hitte was het lekker afwisselen.
Kortom: Mooi maar pittig..

Van Tonopah naar Yosemite is echt een hele mooie route, de omgeving wisselt heel snel. Was misschien wel de mooiste dag rijden! (je moet die dag niet onderschatten, dat is ook nog best veel rijden omdat die wegen niet opschieten) We zijn toen heel Yosemite door gereden en overnacht in El Portal (dus dat is ook iets omslachtig)

Tonopah vond ik trouwens maar een raar stadje met aparte mensen....vriendelijk maar weird!
Veusy
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Veusy »

Lanni schreef:
Tonopah vond ik trouwens maar een raar stadje met aparte mensen....vriendelijk maar weird!
Hey Lanni,

bedankt voor de info. Ik overweeg die route ook in mijn planning voor dit jaar. Ik dacht al dat het een saaie weg zou worden, maar jij vond het één van de mooiste. Dan zal ik hem maar vastleggen. Ik voorzie om ook in Tonopah te blijven slapen.

Nog enig idee welke weg je genomen hebt naar de oostkant van Yosemite. Boven of onder Mono Lake?

mvg
Hans
Weblog Zuidwesten van 6 tot en met 28 Juni 2009: http://reizen.deveuster.eu
Lanni
Amerikafan

Bericht door Lanni »

We zijn vanaf Tonopah via de 6 en de 120 onder langs Mono Lake gereden...dit vond ik een hele mooie route. De natuur veranderde continu...en je rijd gewoon heel yosemite door wat echt te gek is(maar niet opschiet, maar dat moet ook eigenlijk niet)

Tot Tonopah is vrij saai, het is mooi maar veel van hetzelfde (woestijn) en hele lange wegen waar geen einde aan lijkt te komen. Maar als je van Zion naar Yosemite wil kun je bijna niet zonder deze wegen..
Klaas C.
Amerika-ontdekker

Bericht door Klaas C. »

Bedankt voor alle tips. Hier doen wij zeker ons voordeel mee.
Groet,
Klaas
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Als je iets meer wilt weten over de weg via Tonopah naar Yosemite, lees dan mijn Liververslag van 24 en 25 juni. De weg wordt beschreven en er staan een aantal mooie foto's bij voor de beeldvorming..... :wink:

Gr. Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Lanni
Amerikafan

Bericht door Lanni »

hekkie schreef:Als je iets meer wilt weten over de weg via Tonopah naar Yosemite, lees dan mijn Liververslag van 24 en 25 juni. De weg wordt beschreven en er staan een aantal mooie foto's bij voor de beeldvorming..... :wink:

Gr. Marjan
Die "Dips" herken ik ook nog, geweldig was dat! Heel wat Hilarische taferelen in de camper opgeleverd!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer