Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
route september?
route september?
Ik wil graag in september met mijn vriend naar de USA (het westen) en heb de volgende route samengesteld. Kan iemand mij vertellen of dit een goede route is en of het haalbaar is? Alle tips zijn welkom!!
dag 1: Vlucht + aankomst LA (hotel in buurt van vliegveld?)
dag 2: LA verkennen (bus)
dag 3: Huurauto ophalen op vliegveld en naar San Simeon
dag 4: San simeon - San Fransisco
dag 5: San Fransisco
dag 6: San Fransico - Yosemite National Park
dag 7: Yosemite
dag 8: Yosemite- Death Valley (over de Tioga Pass?)
dag 9: Death Valley - Las Vegas (vroeg vertrekken zodat we de hele dag in LV kunnen besteden
dag 10: Las Vegas - Bryce Canyon
dag 11: Bryce Canyon National Park
dag 12: Bryce Canyon - Monument Valley (via Lake Powell?)
dag 13: Monument Valley
dag 14: Monument Valley - Grand Canyon (laat in de middag helicoptervlucht Pappillon?)
dag 15: Grand Canyon (south Rim)
dag 16: Grand Canyon - Laughlin of Lake Havasu?
dag 17: Terug naar LA via Palm Springs of Joshua Tree NP, auto inleveren en meteen door naar... voor een paar dagen strand.
dag 18 t/m 23: strand..
dag 23: vlucht naar Amsterdam
We denken er ook nog over om 1 dagje minder strand te doen en bijv. via Sedona te rijden of een overnachting in Page (lake powell) of toch een dag langer in Las Vegas of San Fransisco.. Wat is aan te raden?
Is het eind september eigelijk nog wel mooi strandweer? weet iemand een leuk adresje voor de laatse paar daagjes strand?
dag 4: San simeon - San Fransisco
dag 8: Yosemite- Death Valley (over de Tioga Pass?)
dag 9: Death Valley - Las Vegas (vroeg vertrekken zodat we de hele dag in LV kunnen besteden
dag 10: Las Vegas - Bryce Canyon
dag 11: Bryce Canyon National Park
dag 13: Monument Valley
dag 14: Monument Valley - Grand Canyon (laat in de middag helicoptervlucht Pappillon?)
dag 17: Terug naar LA via Palm Springs of Joshua Tree NP, auto inleveren en meteen door naar... voor een paar dagen strand.
dag 18 t/m 23: strand..
We denken er ook nog over om 1 dagje minder strand te doen en bijv. via Sedona te rijden of een overnachting in Page (lake powell) of toch een dag langer in Las Vegas of San Fransisco.. Wat is aan te raden?
Is het eind september eigelijk nog wel mooi strandweer? weet iemand een leuk adresje voor de laatse paar daagjes strand?
Re: route september?
dag 4: San simeon - San Fransisco kan wel, wij deden een dag langer over LA-SF, zeker als je naar Hearst Castle zou willen
dag 8: Yosemite- Death Valley (over de Tioga Pass?) dat lijkt me wat ver maar heb ik zelf nooit gereden
dag 10: Las Vegas - Bryce Canyon ik zou zeker in Zion overnachten. Zion-Bryce is niet ver, je kunt op de dag waarop je dat stuk rijdt een goede indruk van Bryce krijgen
dag 11: Bryce Canyon National Parkdat zou dan Zion-Bryce worden
dag 13: Monument Valley het lijkt me lang om daar een hele dag aan te besteden
dag 18 t/m 23: strand..weet niet zeker hoe het weer eind september is, maar heel heet zal het niet zijn, en zonder auto kun je niet zo veel. Santa Monica zou wel bereikbaar zijn zonder auto, maar vijf dagen lijkt me lang
groet Alje
dag 4: San simeon - San Fransisco kan wel, wij deden een dag langer over LA-SF, zeker als je naar Hearst Castle zou willen
dag 8: Yosemite- Death Valley (over de Tioga Pass?) dat lijkt me wat ver maar heb ik zelf nooit gereden
dag 10: Las Vegas - Bryce Canyon ik zou zeker in Zion overnachten. Zion-Bryce is niet ver, je kunt op de dag waarop je dat stuk rijdt een goede indruk van Bryce krijgen
dag 11: Bryce Canyon National Parkdat zou dan Zion-Bryce worden
dag 13: Monument Valley het lijkt me lang om daar een hele dag aan te besteden
dag 18 t/m 23: strand..weet niet zeker hoe het weer eind september is, maar heel heet zal het niet zijn, en zonder auto kun je niet zo veel. Santa Monica zou wel bereikbaar zijn zonder auto, maar vijf dagen lijkt me lang
groet Alje
Mooie route en goede adviezen. Ik zou ook korter aan het strand blijven. Het zal warm genoeg zijn maar het water van de Pacific is altijd koud. Sla vooral Zion niet over en ik zou ook zoveel mogelijk van Death Valley willen genieten. Het is een lange reisdag van Yosemite naar Death Valley maar wel te doen (een extra dag zou nog beter zijn). En ik zou ook niet een hele dag bij MV willen blijven. In Page is veel te zien. LHC of Laughlin? Als je R66 wil rijden vanaf GCNP (Williams-Seligman-Hackberry-Kingman-Oatman) zou ik gewoon in Needles overnachten.
Yeehaw
Yeehaw
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Waarom zoveel dagen strand? Bewaar dat voor een andere vakantie, neem eens een hotel met zwembad als je onderweg eens lekker wilt zonnen en zwemmen en neem voldoende tijd voor je route.
Alje heeft al aangegeven wat anders zou kunnen op de route. Zeker een nacht Zion, en beter nog twee. Misschien ook een overnachting in Page, minder tijd voor Monument Valley, en een extra overnachting tussen Yosemite en Death Valley. Ook een extra dag Yosemite is niet verkeerd; in 1 dag kun je maar een heel klein deel van het park bekijken. En dan nog een extra nacht aan de kust (toch nog wat strand).
Marianne
Alje heeft al aangegeven wat anders zou kunnen op de route. Zeker een nacht Zion, en beter nog twee. Misschien ook een overnachting in Page, minder tijd voor Monument Valley, en een extra overnachting tussen Yosemite en Death Valley. Ook een extra dag Yosemite is niet verkeerd; in 1 dag kun je maar een heel klein deel van het park bekijken. En dan nog een extra nacht aan de kust (toch nog wat strand).
Marianne
bedankt voor je reactie..
we denken er inderdaad ook nog over om een dag langer over la-sf te doen... dat was ik even vergeten te vermelden.. of misschien toch Sedona..
Yosemite - Death Valley is inderdaad ver. 525 kilometer heb ik uit een reisgids... daar doen ze het dus ook, maar denken jullie dat dat niet kan?
Zion is inderdaad ook nog een twijfel, maar we hadden besloten deze maar over te slaan zodat we in Bryce juist weer echt de tijd hebben. Dat viel me ook tegen aan georganiseerde individuele reizen, die blijven nooit 2 nachten bij een park.. We wilden dan evt. wel door/via Zion naar Bryce rijden. daarbij zijn de dagen dat je in een park zit ook dagen waarop je niet rijdt, en daarvan dus ook weer een soort van uitrust.. als je begrijpt wat ik bedoel.. (of heb je voor Bryce niet zoveel tijd nodig?) Anders moet je ook steeds op de dag dat je aankomt ook het park bekijken.,
Dat zelfde geld eigelijk ook weer voor Monument Valley, dit is meteen een soort van rustdag (niet te veel doen, genieten van de omgeving..) Of zijn mijn ideen daarbij echt af te raden?
Het is eind september geen strandweer? Dat is jammer, ik had zomaar aangenomen dat dat wel zou kunnen...

we denken er inderdaad ook nog over om een dag langer over la-sf te doen... dat was ik even vergeten te vermelden.. of misschien toch Sedona..
Yosemite - Death Valley is inderdaad ver. 525 kilometer heb ik uit een reisgids... daar doen ze het dus ook, maar denken jullie dat dat niet kan?
Zion is inderdaad ook nog een twijfel, maar we hadden besloten deze maar over te slaan zodat we in Bryce juist weer echt de tijd hebben. Dat viel me ook tegen aan georganiseerde individuele reizen, die blijven nooit 2 nachten bij een park.. We wilden dan evt. wel door/via Zion naar Bryce rijden. daarbij zijn de dagen dat je in een park zit ook dagen waarop je niet rijdt, en daarvan dus ook weer een soort van uitrust.. als je begrijpt wat ik bedoel.. (of heb je voor Bryce niet zoveel tijd nodig?) Anders moet je ook steeds op de dag dat je aankomt ook het park bekijken.,
Dat zelfde geld eigelijk ook weer voor Monument Valley, dit is meteen een soort van rustdag (niet te veel doen, genieten van de omgeving..) Of zijn mijn ideen daarbij echt af te raden?
Het is eind september geen strandweer? Dat is jammer, ik had zomaar aangenomen dat dat wel zou kunnen...

- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Natuurlijk kan dat wel, maar je wilt toch nog wel iets zien en doen onderweg? Vergeet de oostkant van Yosemite niet, en Mono Lake, en misschien Bodie. Kijk eens in ons reisverslag 2006 vanaf 10 augustus.tukkertje schreef:Yosemite - Death Valley is inderdaad ver. 525 kilometer heb ik uit een reisgids... daar doen ze het dus ook, maar denken jullie dat dat niet kan?
Van Bryce kun je in een korte tijd een goede indruk krijgen, Zion is afwisselender, en zeker in september zou ik een wandeling als de Narows proberen.tukkertje schreef: Zion is inderdaad ook nog een twijfel, maar we hadden besloten deze maar over te slaan zodat we in Bryce juist weer echt de tijd hebben. Dat viel me ook tegen aan georganiseerde individuele reizen, die blijven nooit 2 nachten bij een park.. We wilden dan evt. wel door/via Zion naar Bryce rijden. daarbij zijn de dagen dat je in een park zit ook dagen waarop je niet rijdt, en daarvan dus ook weer een soort van uitrust.. als je begrijpt wat ik bedoel.. (of heb je voor Bryce niet zoveel tijd nodig?) Anders moet je ook steeds op de dag dat je aankomt ook het park bekijken.,
Dat zelfde geldt eigelijk ook weer voor Monument Valley, dit is meteen een soort van rustdag (niet te veel doen, genieten van de omgeving..) Of zijn mijn ideen daarbij echt af te raden?
Als je ergens wilt uitrusten dan liever in Zion dan bij MV, ook omdat je daar qua accommodatie en restaurants meer in de buurt hebt.
Mariannne
Natuurlijk is het wel goed strandweer eind september in LA. Verleden jaar was het zelfs in october nog heet (denk aan die vreselijke branden). Alleen de watertemp. zal niet meer dan zo'n 65F zijn.
Ik vind een middag monument valley ook genoeg en s avonds is er in de buurt weinig te beleven.
Lekker voor je naar LA gaat een dagje in palm springs blijven, een goed hotel zoeken met zwembad
(best western inn) en dan met de palm spring aerial tram omhoog de san jacinto mountain op.
veel plezier met de verdere planning.
Lekker voor je naar LA gaat een dagje in palm springs blijven, een goed hotel zoeken met zwembad
(best western inn) en dan met de palm spring aerial tram omhoog de san jacinto mountain op.
veel plezier met de verdere planning.
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Ik ben het wel met Bea eens. Monument Valley is een prachtig stukje natuur in de middle of nowhere. Het enige wat er is naast de prachtige rotsformaties zijn een winkeltje, de lodge met restaurant en de campground. Het zwembadje is binnen bij de campground, ijskoud en niet echt een plek om te zonnen of zo.
Palm Springs vonden wij zelf ook heel leuk om een middagje te shoppen, terrasjes te pikken en te kijken naar flanerende mensen.
Palm Springs vonden wij zelf ook heel leuk om een middagje te shoppen, terrasjes te pikken en te kijken naar flanerende mensen.
Oke, bedankt allemaal voor jullie reacties
Ik neem ze even mee, en ga de route opnieuw maken
Die dagen strand kwam ook weg bij dat we vorig jaar ook geen strand hebben gezien, (wel gezien, niet gelegen..) alleen maar rondgereden. Dat jaar daarvoor waren we in Sri Lanka en daar hebben we ook een paar dagen strand aan het eind gedaan en dat beviel goed. Dat idee leek ons dit jaar ook wel weer wat.. We wilden eerst naar Mexico en daar kan de combinatie goed, maar toen begon ik een beetje rond te zoeken en sprak west amerika me ook wel erg aan. Vanwege al die bekende stranden bij LA ging ik er zomaar vanuit dat dat wel kan. Maar persoonlijk zal ik het helemaal niet zo erg missen hoor. Tis alleen zo dat ik wel af en toe een beetje wil relaxen, want als we thuis komen moeten we ook gelijk weer aan het werk.. en rijden kan best vermoeiend zijn.
Maar goed, ik ga even een nieuwe planning maken en voorleggen aan mijn vriend.... hopen dat die het ook eens is..

Ik neem ze even mee, en ga de route opnieuw maken

Die dagen strand kwam ook weg bij dat we vorig jaar ook geen strand hebben gezien, (wel gezien, niet gelegen..) alleen maar rondgereden. Dat jaar daarvoor waren we in Sri Lanka en daar hebben we ook een paar dagen strand aan het eind gedaan en dat beviel goed. Dat idee leek ons dit jaar ook wel weer wat.. We wilden eerst naar Mexico en daar kan de combinatie goed, maar toen begon ik een beetje rond te zoeken en sprak west amerika me ook wel erg aan. Vanwege al die bekende stranden bij LA ging ik er zomaar vanuit dat dat wel kan. Maar persoonlijk zal ik het helemaal niet zo erg missen hoor. Tis alleen zo dat ik wel af en toe een beetje wil relaxen, want als we thuis komen moeten we ook gelijk weer aan het werk.. en rijden kan best vermoeiend zijn.
Maar goed, ik ga even een nieuwe planning maken en voorleggen aan mijn vriend.... hopen dat die het ook eens is..
Hier de nieuwe planning. Is ie zo beter?
Ik heb de route gelijk ook even omgedraaid zodat we eindigen met de kustroute, lijkt me toch het fijnst omdat je daar misschien wat minder energie meer voor nodig hebt...
(de data zijn trouwens niet helemaal zeker hoor, kan ook allemaal een dagje verschuiven...)
Dag 1, vrijdag 5 september: VLUCHT + aankomst in de avond
Dag 2, zaterdag 6 september: Los Angeles
Dag 3, zondag 7 september: Los Angeles – Palm Springs
Dag 4, maandag 8 september: Palm Springs – Needles (via Joshua Tree Natioal Park)
Dag 5, dinsdag 9 september: Needles? – Sedona (flagstaff?) moeite waard?
Dag 6, woensdag 10 september: Sedona – Grand Canyon
Dag 7, donderdag 11 september: Grand Canyon National Park
Dag 8, vrijdag 12 september: Grand Canyon – Monument Valley
Dag 9, zaterdag 13 september: Monument Valley – Bryce Canyon
Dag 10, zondag 14 september: Bryce Canyon - Zion
Dag 11, maandag 15 september: Zion National Park
Dag 12, dinsdag 16 september: Zion – Las Vegas
Dag 13, woensdag 17 september: Las Vegas – Death Valley (’s ochtends op tijd vertrekken?)
Dag 14, donderdag 18 september: Death Valley – Lee Vining (op deze manier iets ingekort)
Dag 15, vrijdag 19 september: Lee Vining – Yosemite (en al dicht bij Yosemite, waardoor daar op tijd..)
Dag 16, zaterdag 20 september: Yosemite National Park
Dag 17, zondag 21 september: Yosemite – San Fransisco
Dag 18, maandag 22 september: San Fransisco
Dag 19, dinsdag 23 september: San Fransico – Carmel/Monterey?
Dag 20, woensdag 24 september: Carmel/ Monterey? - ??? dichtbij LA?
Dag 21, donderdag 25 september: ??? – Los Angeles
Dag 22, vrijdag 26 september:
Dag 23, zaterdag 27 september: Vlucht
Dag 24, zondag 28 september: Aankomst
Zo, en nu heel graag weer jullie reacties
Ik heb de route gelijk ook even omgedraaid zodat we eindigen met de kustroute, lijkt me toch het fijnst omdat je daar misschien wat minder energie meer voor nodig hebt...
(de data zijn trouwens niet helemaal zeker hoor, kan ook allemaal een dagje verschuiven...)
Dag 1, vrijdag 5 september: VLUCHT + aankomst in de avond
Dag 4, maandag 8 september: Palm Springs – Needles (via Joshua Tree Natioal Park)
Dag 5, dinsdag 9 september: Needles? – Sedona (flagstaff?) moeite waard?
Dag 9, zaterdag 13 september: Monument Valley – Bryce Canyon
Dag 10, zondag 14 september: Bryce Canyon - Zion
Dag 11, maandag 15 september: Zion National Park
Dag 12, dinsdag 16 september: Zion – Las Vegas
Dag 13, woensdag 17 september: Las Vegas – Death Valley (’s ochtends op tijd vertrekken?)
Dag 14, donderdag 18 september: Death Valley – Lee Vining (op deze manier iets ingekort)
Dag 15, vrijdag 19 september: Lee Vining – Yosemite (en al dicht bij Yosemite, waardoor daar op tijd..)
Dag 16, zaterdag 20 september: Yosemite National Park
Dag 17, zondag 21 september: Yosemite – San Fransisco
Dag 18, maandag 22 september: San Fransisco
Dag 19, dinsdag 23 september: San Fransico – Carmel/Monterey?
Dag 20, woensdag 24 september: Carmel/ Monterey? - ??? dichtbij LA?
Dag 21, donderdag 25 september: ??? – Los Angeles
Dag 22, vrijdag 26 september:
Zo, en nu heel graag weer jullie reacties

Oh ja, wat is meer de moeite waard? Sedona, Flagstaff of toch Page?
Er staat ook nog 1 dag vrij, dat ligt er nog aan of we 's avonds vliegen of vroeg (want dan moet de laatste overnachting dicht bij het vliegveld) en anders doe ik die ergens een dag langer, maar ik weet nog niet zo goed waar..
En iemand tips voor de laatste overnachtingen? Is Carmel/Monterey een goede keus en welke opties zijn er nog meer? En de allerlaatste nacht voor LA? Dat moet eigelijk redelijk in de buurt van LA zijn (auto inleveren, vlucht halen...) Misschien Santa Barbara? Of Ventura?
Er staat ook nog 1 dag vrij, dat ligt er nog aan of we 's avonds vliegen of vroeg (want dan moet de laatste overnachting dicht bij het vliegveld) en anders doe ik die ergens een dag langer, maar ik weet nog niet zo goed waar..
En iemand tips voor de laatste overnachtingen? Is Carmel/Monterey een goede keus en welke opties zijn er nog meer? En de allerlaatste nacht voor LA? Dat moet eigelijk redelijk in de buurt van LA zijn (auto inleveren, vlucht halen...) Misschien Santa Barbara? Of Ventura?
hey
Nu lijkt jullie route veel op de onze, wij vertrekken zelf ook op 5 september
Enkel San Francisco laten wij links liggen omdat we een 3-tal dagen minder lang daarzijn
Mss kan je ook nog wat tips in 'mijn topic' vinden.
Ik heb er toch al veel aan gehad.
groetjes
Bart
Nu lijkt jullie route veel op de onze, wij vertrekken zelf ook op 5 september

Enkel San Francisco laten wij links liggen omdat we een 3-tal dagen minder lang daarzijn
Mss kan je ook nog wat tips in 'mijn topic' vinden.
Ik heb er toch al veel aan gehad.
groetjes
Bart
Grts, Bart
You can't milk a cow with your hands in your pants
You can't milk a cow with your hands in your pants
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 8
Dit lijkt mij persoonlijk veel beter. Een groot voordeel van het omkeren van de route is dat je van San Francisco naar LA rijdt aan de kant van de oceaan. Da's vooral in de Big Sur regio een groot voordeel, want alle stopplaatsen liggen langs de kant van de oceaan. Wij hebben het in omgekeerde richting gedaan, en vaak wilden we wel even stoppen en uitstappen, maar konden we niet omdat de bochten in de weg zo onoverzichtelijk zijn dat het veel te gevaarlijk is om "blind" de weg over te steken naar een stopplaats aan de andere kant van de baan.
Joshua Tree NP --> Needles via Amboy is een stuk woestijnroute langs route 66 die ik destijds graag gedaan had, maar dat is er toen niet van gekomen. Van Needles richting Flagstaff kan je ook een heel mooi stukje Route 66 nemen via Oatman. Vooral de Sitgreaves pas is heel mooi.
Death Valley - Lee Vining is goed te doen in één dag, wij hebben dat ook gedaan.
Als je van spookstadjes houdt, is Bodie een aanrader. Al heb ik de indruk dat het nogal toeristisch aan het worden is. 5 jaar geleden kende bijna niemand het, nu wordt het alom aangeraden.
Mooi reisschema. Niet te druk, dus nog wel wat ruimte om ter plaatse nog wat aan te passen als je ergens langer wilt blijven, of juist niet. Alles hangt er ook een beetje vanaf wat je wilt doen. Veel wandelen in de nationale parken (dan heb je wat meer tijd nodig), of vooral sightseeing?
Joshua Tree NP --> Needles via Amboy is een stuk woestijnroute langs route 66 die ik destijds graag gedaan had, maar dat is er toen niet van gekomen. Van Needles richting Flagstaff kan je ook een heel mooi stukje Route 66 nemen via Oatman. Vooral de Sitgreaves pas is heel mooi.
Death Valley - Lee Vining is goed te doen in één dag, wij hebben dat ook gedaan.
Als je van spookstadjes houdt, is Bodie een aanrader. Al heb ik de indruk dat het nogal toeristisch aan het worden is. 5 jaar geleden kende bijna niemand het, nu wordt het alom aangeraden.
Mooi reisschema. Niet te druk, dus nog wel wat ruimte om ter plaatse nog wat aan te passen als je ergens langer wilt blijven, of juist niet. Alles hangt er ook een beetje vanaf wat je wilt doen. Veel wandelen in de nationale parken (dan heb je wat meer tijd nodig), of vooral sightseeing?
Oke, fijn. Hij lijkt me zelf ook beter nu...
Wandelen of sightseeing? Een combinatie van beide waarschijnlijk. ligt er ook net aan waar we op dat moment zin in hebben. Maar we gaan ook zeker wel eens wandelen in de parken!
Dat rijden van SF naar LA had ik idd gelezen hier ergens op het forum, dat was ook de reden dat ik de route omgekeerd heb.
Handig forum trouwens dit
Route 66 wil ik ook inderdaad wel graag een stukje van rijden, dus dat staat genoteerd!
En Bart, jullie hebben idd een groot aantal overeenkomsten in de route... Ik had dit forum dus toch iets eerder moeten opzoeken, haha.. Maar wat is nu uiteindelijk jullie route geworden? En boeken jullie de hotels van tevoren of ter plekke?

Wandelen of sightseeing? Een combinatie van beide waarschijnlijk. ligt er ook net aan waar we op dat moment zin in hebben. Maar we gaan ook zeker wel eens wandelen in de parken!
Dat rijden van SF naar LA had ik idd gelezen hier ergens op het forum, dat was ook de reden dat ik de route omgekeerd heb.
Handig forum trouwens dit

Route 66 wil ik ook inderdaad wel graag een stukje van rijden, dus dat staat genoteerd!
En Bart, jullie hebben idd een groot aantal overeenkomsten in de route... Ik had dit forum dus toch iets eerder moeten opzoeken, haha.. Maar wat is nu uiteindelijk jullie route geworden? En boeken jullie de hotels van tevoren of ter plekke?
Nog een vraagje...
Wat is nou het handigst om mee te nemen, een koffer of iets van een reisrugzak ofzo? Aangezien je natuurlijk wel elke dag weer verder trekt en het spul dus ook steeds in en uit de auto moet..
Wat is nou het handigst om mee te nemen, een koffer of iets van een reisrugzak ofzo? Aangezien je natuurlijk wel elke dag weer verder trekt en het spul dus ook steeds in en uit de auto moet..
Wij gebruiken koffers, maar het is maar net wat je zelf prettig vindt.
We komen op de een of andere manier wel altijd met meer koffers terug.
Je kan nergens zo lekker shoppen als in de usa!!
We komen op de een of andere manier wel altijd met meer koffers terug.
Je kan nergens zo lekker shoppen als in de usa!!
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 8
Als de wagen voldoende groot is, zou ik een koffer meenemen. Zeker als je maar met twee bent zou dat geen probleem mogen zijn. Het voordeel daarvan is dat als je die openlegt, je aan de meeste dingen vrij gemakkelijk aan kan. Een grote reistas stapelt misschien iets gemakkelijker, maar als je dan iets nodig hebt, moet je misschien helemaal onderaan gaan grabbelen en ligt alles door elkaar. Maar dat is misschien ook gewoon een kwestie van persoonlijke voorkeur.
Oke, dan wordt het dus een koffer... dat van die reistas leek mij ook..
Met meer koffers terug? Je mag toch altijd maar 1 koffer mee? Hoe zit het eigelijk dan met invoeren, als je het hebt over shoppen in de USA?
Met meer koffers terug? Je mag toch altijd maar 1 koffer mee? Hoe zit het eigelijk dan met invoeren, als je het hebt over shoppen in de USA?
Ik heb toch Page ook nog ingepland.. zo is meteen de langste reisdag ook weer gesplitst..
Onze route is nu als volgt: (en zo blijft ie denk ik..)
Dag 1, vrijdag 5 september: VLUCHT + aankomst in de avond.
Auto ophalen en door naar het hotel.
Dag ter besteding in LA. Hollywood, walk of fame, Beverly Hills???
120 mijl, 1.45 uur.
Dag 4, maandag 8 september: Palm Springs – Needles
Via Joshua Tree National Park en Amboy (route 66) naar Needles.
Palm Springs – Joshua Tree 73 mijl, 1.30 uur.
Joshua Tree – Needles 140 mijl, 2.40 uur.
Dag 5, dinsdag 9 september: Needles – Sedona (flagstaff?)
Via Oatman over route 66 (sitgreavens pas) naar Sedona.
235 mijl, 3.40 uur.
102 mijl, 2.20 uur.
Later in de middag een helikoptervlucht?
Zonsondergang!!!
Een hele dag in het Grand Canyon National Park.
188 mijl, 3.40 uur.
Dag 9, zaterdag 13 september: Monument Valley – Page
131 mijl, 2.40 uur.
Dag 10, zondag 14 september: Page – Bryce Canyon
157 mijl, 3 uur.
Dag 11, maandag 15 september: Bryce Canyon – Zion
89 mijl, 2.30 uur.
Dag 12, dinsdag 16 september: Zion National Park
Een hele dag voor Zion.
Dag 13, woensdag 17 september: Zion – Las Vegas
168 mijl, 2.40 uur.
Dag 14, donderdag 18 september: Las Vegas – Death Valley
129 mijl, 2.30 uur.
’s Ochtends op tijd vertrekken of juist later ivm de hitte?
Dag 15, vrijdag 19 september: Death Valley – Lee Vining
Via Mammoth lakes?
277 mijl, 4.10 uur.
Dag 16, zaterdag 20 september: Lee Vining – Yosemite
Via de Tioga Pass?
Op tijd vertrekken zodat we de hele dag in Yosemite kunnen besteden.
73 mijl, 2 uur.
Dag 17, zondag 21 september: Yosemite National Park
Een hele dag om in Yosemite te besteden.
Dag 18, maandag 22 september: Yosemite – San Francisco
214 mijl, 3.40 uur.
Dag 19, dinsdag 23 september: San Francisco
San Francisco. Wat doen?
Dag 20, woensdag 24 september: San Francisco – Carmel/Monterey?
Via highway 1 (kustroute) in 3 dagen naar LA. 1e stop in …?
Monterey is 124 mijl, 2 uur.
Dag 21, donderdag 25 september: Carmel/ Monterey? – Santa Barbara/Ventura?
Big Sur.
Jules pfeiffer State park??
Monterey – Santa Barbara is 237 mijl, 4 uur.
Dag 22, vrijdag 26 september: Santa Barbara – Universal studio’s? – LA (hotel bij vliegveld)
85 mijl, 1.25 uur.
Is Universial studio's leuk om te doen?
Beetje uitslapen, naar vliegveld auto inleveren en vlucht in de avond.
Heeft er nog iemand tips op onze route? Dingen die we niet moeten missen? Of waar we op moeten letten?
Onze route is nu als volgt: (en zo blijft ie denk ik..)
Dag 1, vrijdag 5 september: VLUCHT + aankomst in de avond.
Auto ophalen en door naar het hotel.
Dag ter besteding in LA. Hollywood, walk of fame, Beverly Hills???
120 mijl, 1.45 uur.
Dag 4, maandag 8 september: Palm Springs – Needles
Via Joshua Tree National Park en Amboy (route 66) naar Needles.
Palm Springs – Joshua Tree 73 mijl, 1.30 uur.
Joshua Tree – Needles 140 mijl, 2.40 uur.
Dag 5, dinsdag 9 september: Needles – Sedona (flagstaff?)
Via Oatman over route 66 (sitgreavens pas) naar Sedona.
235 mijl, 3.40 uur.
102 mijl, 2.20 uur.
Later in de middag een helikoptervlucht?
Zonsondergang!!!
Een hele dag in het Grand Canyon National Park.
188 mijl, 3.40 uur.
Dag 9, zaterdag 13 september: Monument Valley – Page
131 mijl, 2.40 uur.
Dag 10, zondag 14 september: Page – Bryce Canyon
157 mijl, 3 uur.
Dag 11, maandag 15 september: Bryce Canyon – Zion
89 mijl, 2.30 uur.
Dag 12, dinsdag 16 september: Zion National Park
Een hele dag voor Zion.
Dag 13, woensdag 17 september: Zion – Las Vegas
168 mijl, 2.40 uur.
Dag 14, donderdag 18 september: Las Vegas – Death Valley
129 mijl, 2.30 uur.
’s Ochtends op tijd vertrekken of juist later ivm de hitte?
Dag 15, vrijdag 19 september: Death Valley – Lee Vining
Via Mammoth lakes?
277 mijl, 4.10 uur.
Dag 16, zaterdag 20 september: Lee Vining – Yosemite
Via de Tioga Pass?
Op tijd vertrekken zodat we de hele dag in Yosemite kunnen besteden.
73 mijl, 2 uur.
Dag 17, zondag 21 september: Yosemite National Park
Een hele dag om in Yosemite te besteden.
Dag 18, maandag 22 september: Yosemite – San Francisco
214 mijl, 3.40 uur.
Dag 19, dinsdag 23 september: San Francisco
San Francisco. Wat doen?
Dag 20, woensdag 24 september: San Francisco – Carmel/Monterey?
Via highway 1 (kustroute) in 3 dagen naar LA. 1e stop in …?
Monterey is 124 mijl, 2 uur.
Dag 21, donderdag 25 september: Carmel/ Monterey? – Santa Barbara/Ventura?
Big Sur.
Jules pfeiffer State park??
Monterey – Santa Barbara is 237 mijl, 4 uur.
Dag 22, vrijdag 26 september: Santa Barbara – Universal studio’s? – LA (hotel bij vliegveld)
85 mijl, 1.25 uur.
Is Universial studio's leuk om te doen?
Beetje uitslapen, naar vliegveld auto inleveren en vlucht in de avond.
Heeft er nog iemand tips op onze route? Dingen die we niet moeten missen? Of waar we op moeten letten?
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 54 Reacties
- 29995 Weergaves
-
Laatste bericht door nycave
-
- 2 Reacties