Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Yosemite RV Advies

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Ton.D
Amerika-newbie

Yosemite RV Advies

Bericht door Ton.D »

Hoi allemaal,

Dit is mijn eerste post op dit forum, al heb ik al wel heel wat rondgekeken. Ik ben bezig met het samenstellen van onze reis in juli in west Amerika.
We hebben al een RV geboekt en vertrekken vanuit San Francisco.

Als eerste stuitte ik op Yosemite. Alle campgrounds in het park zitten al vol dus wat is de beste manier om het park te bezichtigen? We komen het park binnen in de westelijke entrance en gaan er in de zuidelijke weer uit, aangezien we daarna doorrijden naar Sequoia.

Kun je nu het beste een campground zo dicht mogelijk bij de west entrance reserveren, een dag het park bezichtigen en dan overnachten aan een campground net buiten de south entrance? En als we twee dagen door willen brengen in Yosemite, wat is dan de beste manier?
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Re: Yosemite RV Advies

Bericht door nieuwenoord »

Bekend probleem, reserveren voor Yosemite is best lastig. Je zou kunnen kiezen voor een camping in El Portal of Groveland voor de eerste nacht, wellicht ook voor een tweede nacht, al rijd je dan wel wat heen en weer. Persoonlijk zou ik denk ik als ik in juli ging heel graag ook de Tioga Pass en dus het oostelijk deel van Yosemite zien. Als je dus drie nachten ter beschikking hebt, zou ik zelf kiezen voor:

1. Groveland (Yosemite Pines RV Resort) of El Portal (evt. met shuttlebus naar Yosemite, dan twee nachten El Portal en geen Tioga Pass)
2. June Lake: Silver Lake RV resort ligt niet zo ver van de ingang van de Tioga Pass en is erg mooi, je rijdt dan twee keer de Tioga Pass als je weer terug wilt naar Yosemite Villiga, maar mooi is mooi!! Verder zou je dan 's morgens voor je terug het park in gaat nog langs Mono Lake kunnen gaan. Het rondje rond June Lake (June Lake Loop) is ook best de moeite waard.
3. Oakhurst (High Sierra RV Park) aan de zuidkant om vanaf daar de volgende dag naar Sequoia te gaan, die dag kan je Glacier Point en de Mariposa Grove meenemen, beiden met de shuttle

Op kaart ziet het er zo uit:

Afbeelding
danney
Amerika-ontdekker

Bericht door danney »

Hoi Ton,

Ook wij hebben met veel plezier bij June Lake gekampeeerd. Geweldige camping aan het meer, met een super begeleiding erbij. Dit was voordat wij Yosemite binnen zijn gegaan.
Voor de dagen in het park kun je nog proberen een First come first serve plaats te krijgen. Ga zodra je het park in rijdt (zo vroeg mogelijk) naar een parkranger centre (zit bij elke ingang) en geef daar aan dat je een kampeer plek nodig hebt. Wij hebben op deze wijze 3 nachten in het park zelf kunnen doorbrengen.

Succes
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Nog wat informatie (bron: http://www.yosemitepark.net )

To find if any campsite reservations have been cancelled, contact:
· Valley Campground Office in the Curry Village Day-Use Parking Area
· Big Oak Flat Campground Office
· Tuolumne Meadows Campground Office

Which campgrounds are first-come, first-served?
· Sunnyside Walk-In Campground (shared sites)
· Wawona Campground (October - May)
· Bridalveil Creek Campground
· Hodgdon Meadow Campground (October - May)
· Tamarack Flat Campground
· White Wolf Campground
· Yosemite Creek Campground
· Porcupine Flat Campground
· Half of Tuolumne Meadows Campground (same-day reservation)

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer