Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

eindelijk de route klaar Denver - Yellowstone - Las vegas

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
albert gerrits
Amerika-ontdekker

eindelijk de route klaar Denver - Yellowstone - Las vegas

Bericht door albert gerrits »

hallo forumleden

Na weken (maanden) spitten op het forum is de route die we gaan rijden
eindelijk klaar.
Dit wordt de eerste reis met een camper en de voorbereidingen waren
al heel erg leuk om te doen. :D :D :D
De route staat vast maar de datums vanaf yellowstone niet.
Yellowstone is de enige campground die we gereserveert hebben omdat we daar in het wekend aankomen.
Het kan maar zo zijn dat we na yellowstone ergens langer blijven en dat we korter in Las vegas blijven.
Laat jullie (geoefende) blik eens op de route vallen en vertel ons of we het goed gedaan hebben.
Zelf hebben we er veel vertrouwen in maar we hebben natuurlijk minder (lees geen) ervaring
dan de meeste anderen forumleden op camper gebied.

De route:
12 mei aankomst Denver
13 mei Denver -->estes park via Nederland (80 mijl)
14 mei Estes park --> Casper (270 mijl)
15 mei Casper --> Cody (206 mijl)
16 mei Cody --> Yellowstone (Madison) (105 mijl)
18 mei Yellowstone --> Teton --> Grand City (220 mijl)
19 mei Grand City -> Bryce canyon (395 mijl)
20 mei Bryce canyon --> zion NP --> Laverkin --> Colorado city naar Kanab (170 mijl)
21 mei Kanab --> Monument valley (200 mijl)
22 mei Monument valley --> Grand canyon via desert view (170 mijl)
23 mei Grand canyon village -- Seligman (140 mijl)
24 mei Seligman --> via peach spring via Chloride naar Hoover dam (140 mijl)
25 mei Hoover dam --> Las vegas (40 mil)
28 mei naar huis
29 mei aankomst Amsterdam

Groetjes
Albert en Karin Gerrits
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Re: eindelijk de route klaar Denver - Yellowstone - Las vegas

Bericht door Rob »

Helaas een beetje weinig tijd voor de parken maar in dit tijdbestek is het wel te doen.
Bij Hoover Dam is geen campground je zou naar Boulder City kunnen gaan maar gezien de afstand zou ik doorrijden naar Las Vegas.
Rob
Helga
Amerika-newbie

Bericht door Helga »

Hoi Albert en Karin,
Jullie hebben een erg mooie route uitgestippeld. Ik ben het alleen eens met Rob dat jullie weinig tijd hebben ingepland voor de parken. Zo lijkt me een bezoek aan Bryce en Zion op 1 dag een grote tekortkoming voor deze parken. Ook de reistijd tussen deze parken is toch ook nog wel een paar uur over een erg mooie weg. Ik zou daar wat meer tijd voor nemen. Zoals Rob al zegt is er bij de Hoover Dam geen camping. In Boulder City aan Lake Mead ligt wel een leuke camping met een prachtig uitzicht op het meer. In Las Vegas heb je wel RV Parks maar dan sta je dus in 40 graden op een asfalt parkeerplaats zonder bomen. Die keuze is dus aan jullie.

Heel veel plezier!
Groeten, Helga
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Om wat meer tijd voor de NP's te hebben zou ik het volgende willen aanbevelen:
1; Rijd direkt naar Casper ipv naar Estes Park en neem een extra dag in Yellowstone/GTNP. Waar ligt Grand City?
2. Neem een extra dag voor Zion/Bryce. Die extra dag zou je kunnen vinden door van GCNP direct naar Las Vegas te rijden en niet in Seligman overnachten. Ik ben geen kampeerder maar denk dat die camping in Seligman vlak bij het drukke spoor ligt.
3. Van Zion NP via Colorado City naar Kanab is een behoorlijke omweg. Waarom Kanab? Van Zion rijd je in ongeveer 5 uur naar Monument valley en je komt langs Page met zijn Antelope Canyon, Glen Canyon Dam en nog veel meer. Je zou kunnen overwegen om MV over te slaan en in Page te blijven. Scheelt ook weer een aantal miles.
Yeehaw
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer