Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Dilemma: Cathedral Valley Loop of niet?

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
L&M
Amerika-ontdekker

Dilemma: Cathedral Valley Loop of niet?

Bericht door L&M »

Bij mijn planning voor mijn reis in mei 2008 zit ik met een probleem waarvoor ik even raad nodig heb van de ervaren reizigers onder jullie.
OP 13 mei rijden wij van Moab naar Torrey.
Ik was van plan om Little Wild Horse Canyon, Goblin Valley State Park en Capitol Reef te bezoeken...tot...ik op de site van Henriëtte (http://www.ontdek-amerika.nl) las dat de Cathedral Valley Loop (in het uiterste noorden van Capitol Reef) voor Henriëtte na 6 USA-reizen één van de mooiste ervaringen was....Zij schrijft echter dat zij hier 7,5u over gedaan heeft. Ik zal dus moeten kiezen...
Blijft de vraag: wat is het interessantste om doen voor iemand die nog nooit in de USA is geweest : deze Cathedral Valley Loop of de andere zaken die ik wilde doen? Die Cathedral Valley Loop lijkt me echt wel spannend...:)
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Re: Dilemma: Cathedral Valley Loop of niet?

Bericht door hekkie »

L&M schreef:Bij mijn planning voor mijn reis in mei 2008 zit ik met een probleem waarvoor ik even raad nodig heb van de ervaren reizigers onder jullie.
OP 13 mei rijden wij van Moab naar Torrey.
Ik was van plan om Little Wild Horse Canyon, Goblin Valley State Park en Capitol Reef te bezoeken...tot...ik op de site van Henriëtte (http://www.ontdek-amerika.nl) las dat de Cathedral Valley Loop (in het uiterste noorden van Capitol Reef) voor Henriëtte na 6 USA-reizen één van de mooiste ervaringen was....Zij schrijft echter dat zij hier 7,5u over gedaan heeft. Ik zal dus moeten kiezen...
Blijft de vraag: wat is het interessantste om doen voor iemand die nog nooit in de USA is geweest : deze Cathedral Valley Loop of de andere zaken die ik wilde doen? Die Cathedral Valley Loop lijkt me echt wel spannend...:)
Luc en Marina,

Wij hebben afgelopen jaar de Cathedral Valley Loop (in het noorden van Capitol Reef) gereden en ik moet zeggen dat het een van de mooiste autotochten is geworden die we ooit hebben gedaan. Maar.... het kost je inderdaad een volle dag om van al het moois te genieten, af en toe eens uit te stappen voor fotostops, maar zeker ook om een paar (relatief korte) hikes naar div. highlights te doen. Verder heb je voor deze tocht een 4WD met high clearance nodig. De weg is hier en daar niet met een gewone wagen te doen. Het hangt ook een beetje af van de roadconditions van dat moment. Een verdere voorwaarde is dat het een tijd droog geweest moet zijn zodat het water in de river niet te hoog staat. Je moet hier doorheen nl. om deze loop te kunnen rijden.

Ga je van Moab naar Torrey op deze voor jullie eerste Amerikareis, zou ik zeker Goblin Valley niet overslaan en ook de hike door Wild Horse Canyon is prachtig. In het begin zit een stevige klim (je moet over een hoge rotsblok heen), wat sommige mensen tegenhoudt, maar voor jullie als ervaren wandelaars moet dit geen probleem zijn. Verder is Capitol Reef zelf (het midden en zuidelijk gedeelte) ook de moeite van een bezoek waard. Ook hier zijn leuke hikes te maken. Een daarvan is bijv. de trail naar de Hickmanbridge (een grote arch) die je onderweg aan de US 24 tegenkomt. Ook het visitorcenter en aansluitend Fruita en de scenic drive verdient een bezoek en ook de Goosenecks een eindje verderop is een mooi viewpoint.

Met andere woorden: voor de Cathedral Valley Loop moet je een aparte extra dag uittrekken, als je hem kan rijden. Lukt dat niet, zou ik het deze eerste reis vergeten en genieten van al dat andere moois wat genoemd is. Iedereen zit met hetzelfde probleem van keuzes maken en dat is beslist noodzakelijk. Maak niet de fout teveel te willen doen, daar krijg je spijt van. Geniet van wat je te zien krijgt en bewaar ander moois voor eventueel een andere keer.

Succes met de planning!

Gr. Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
L&M
Amerika-ontdekker

Re: Dilemma: Cathedral Valley Loop of niet?

Bericht door L&M »

Bedankt Marjan,we zullen de Cathedral Valley Loop maar voor een volgende keer houden dan..... :wink:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer