Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Anza-Borrego ipv Joshua Tree?
- RiverCola
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Anza-Borrego ipv Joshua Tree?
Ha mensen!
Ik ben al een poosje op dit forum aanwezig voor de planning van onze reis door het zuidwesten (16 april-8 mei).
Tussen San Diego en Prescott is onze route nog vrij (in Prescott hebben we al een overnachting geregeld, in San Diego staat nog niets vast). Aanvankelijk waren we van plan om 2 dagen in SD te blijven, dan naar Palm Springs te rijden en de volgende dag naar Prescott (daarna rijden we via de 89, scenic byway naar GC). Nu lijkt Palm Springs me (behalve Joshua Tree) niet zo heel erg boeiend en denk ik eraan om vanuit San Diego via Anza Borrego te rijden.
Kunnen jullie me tips geven over deze omgeving (waar kunnen we overnachten tussen SD en Prescott?), welke route is mooi om te rijden etc?
Hier volgt nog onze route:
dag 1 (16 april) : aankomst LA (verblijf bij familie)
dag 2+3 : LA
dag 4 : naar San Diego (staat nog niet vast)
dag 5 : San Diego (idem)
dag 6 : naar Palm Springs (bezoek Joshua Tree, overnachting staat nog niet vast)
dag 7 : naar Prescott (overnachting in B&B)
dag 8 : Via Jerome naar Grand Canyon (overnachting in Maswik Lodge)
dag 9 : naar Page, bezoek Antalope Canyon (overnachting Motel6)
dag 10 : naar Zion ( overnachting in B&B, Sprindale)
dag 11 : Zion (idem)
dag 12 : naar Las Vegas (overnachting in TI)
dag 13 : via Death Valley naar bijv. Ridgecrest/Lake Isabella (overnachting staat nog niet vast)
dag 14 : via Lake Isabella naar Yosemite NP (overnachting in Oakhurst, BW Gateway INN)
dag 15 : Yosemite NP (overnachting Oakhurst)
dag 16 : Yosemite NP (idem)
dag 17 : naar San francisco (overnachting in TownHouse Motel)
dag 18 : San francisco (idem)
dag 19 : via kustweg (staat nog niet vast)
dag 20 : 2e dag kustweg (staat nog niet vast)
dag 21: naar LA (bij familie)
dag 22: LA (idem)
dag 23: naar huis
Groetjes, Ilana
Ik ben al een poosje op dit forum aanwezig voor de planning van onze reis door het zuidwesten (16 april-8 mei).
Tussen San Diego en Prescott is onze route nog vrij (in Prescott hebben we al een overnachting geregeld, in San Diego staat nog niets vast). Aanvankelijk waren we van plan om 2 dagen in SD te blijven, dan naar Palm Springs te rijden en de volgende dag naar Prescott (daarna rijden we via de 89, scenic byway naar GC). Nu lijkt Palm Springs me (behalve Joshua Tree) niet zo heel erg boeiend en denk ik eraan om vanuit San Diego via Anza Borrego te rijden.
Kunnen jullie me tips geven over deze omgeving (waar kunnen we overnachten tussen SD en Prescott?), welke route is mooi om te rijden etc?
Hier volgt nog onze route:
dag 1 (16 april) : aankomst LA (verblijf bij familie)
dag 2+3 : LA
dag 4 : naar San Diego (staat nog niet vast)
dag 5 : San Diego (idem)
dag 6 : naar Palm Springs (bezoek Joshua Tree, overnachting staat nog niet vast)
dag 7 : naar Prescott (overnachting in B&B)
dag 8 : Via Jerome naar Grand Canyon (overnachting in Maswik Lodge)
dag 9 : naar Page, bezoek Antalope Canyon (overnachting Motel6)
dag 10 : naar Zion ( overnachting in B&B, Sprindale)
dag 11 : Zion (idem)
dag 12 : naar Las Vegas (overnachting in TI)
dag 13 : via Death Valley naar bijv. Ridgecrest/Lake Isabella (overnachting staat nog niet vast)
dag 14 : via Lake Isabella naar Yosemite NP (overnachting in Oakhurst, BW Gateway INN)
dag 15 : Yosemite NP (overnachting Oakhurst)
dag 16 : Yosemite NP (idem)
dag 17 : naar San francisco (overnachting in TownHouse Motel)
dag 18 : San francisco (idem)
dag 19 : via kustweg (staat nog niet vast)
dag 20 : 2e dag kustweg (staat nog niet vast)
dag 21: naar LA (bij familie)
dag 22: LA (idem)
dag 23: naar huis
Groetjes, Ilana
- vana
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Anza-Borrego ipv Joshua Tree?
De route via anza bborego ken ik niet. Wij zijn vanuit san doiego eerst gestopt bij Viejas Outletcenter. Daarna zijn we doorgereden naar El Centro, waar we overnacht hebben. De volgende dag hebben we de 86 en de 78 genomen naar Blythe. Dat was een erg mooie route waar we min of meer per ongeluk terechtkwamen.Ons verslag van deze dagen kun je lezen op : http://wunnik.web-log.nl/wunnik/ (dag 8 en 9)
Marjon
Marjon
- hekkie
- Amerika-expert
- Partner van: Jhek
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Het Anza Borrego Dessert State Park is prachtig, zeker in april .....
Ook de route er naar toe vanaf SD via het historische plaatsje Julian is erg mooi. Om daarna nog het Joshua Tree NP te bezoeken, kom je voor de overnachting toch al gauw terecht in Palm Springs of Twenty Nine Palms. Ook is Blythe een optie. Vanuit een van deze plaatsen is het prima te doen om de volgende dag naar Prescott te rijden.
Marjan

Ook de route er naar toe vanaf SD via het historische plaatsje Julian is erg mooi. Om daarna nog het Joshua Tree NP te bezoeken, kom je voor de overnachting toch al gauw terecht in Palm Springs of Twenty Nine Palms. Ook is Blythe een optie. Vanuit een van deze plaatsen is het prima te doen om de volgende dag naar Prescott te rijden.
Marjan
Gr. Marjan
20 USA-reizen:
20 USA-reizen:
- RiverCola
- Amerika-expert
Hey Marjon,
Ik heb je reisverslag een beetje doorgelezen, leuke reis hoor met de kinderen erbij (hadden mijn ouders dat vroeger maar gedaan!!!). De route die jij omschrijft lijkt me inderdaad heel mooi. Op mijn kaart (USA West van GeoCenter) kan ik ook geen afslag vinden vanaf de 8 richting Anza-Borrego, erboven zie ik wel de 78 lopen.
Ik had inderdaad al begrepen dat april een goede periode was voor dat park en van wat ik gezien heb (foto's op Google Earth) spreekt deze omgeving mij meer aan dan PalmSprings. Bovendien zijn de hotels daar erg duur in de periode dat wij er zijn.
Is het ook mogelijk om vanuit Anza-Borrego door te rijden naar de Salton See en dan daar ergens te overnachten (en dan de volgende dag door naar Prescott...)?
Ik heb je reisverslag een beetje doorgelezen, leuke reis hoor met de kinderen erbij (hadden mijn ouders dat vroeger maar gedaan!!!). De route die jij omschrijft lijkt me inderdaad heel mooi. Op mijn kaart (USA West van GeoCenter) kan ik ook geen afslag vinden vanaf de 8 richting Anza-Borrego, erboven zie ik wel de 78 lopen.
Ik had inderdaad al begrepen dat april een goede periode was voor dat park en van wat ik gezien heb (foto's op Google Earth) spreekt deze omgeving mij meer aan dan PalmSprings. Bovendien zijn de hotels daar erg duur in de periode dat wij er zijn.
Is het ook mogelijk om vanuit Anza-Borrego door te rijden naar de Salton See en dan daar ergens te overnachten (en dan de volgende dag door naar Prescott...)?
Ik had Anza-Borrego al geschrapt, maar ik ga het nu zeker in overweging nemen en eerst nog even het verslag van Hekkie lezen. Misschien dat het dan toch weer op de route komt. We komen vanaf San Diego, dus de kans is zeker groot.
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Anza Borrego is een schitterend State Park (zie verslag 2001) voor overnachtingen kan ik je niet helpen omdat wij ons huisje altijd bij ons hebben.
Als je redelijk vroeg bent zou je nog een stukje (zuidelijke deel) van Joshua Tree NP mee kunnen nemen.
Gezien de route zou ik wat in Blythe zoeken.
Rob
Als je redelijk vroeg bent zou je nog een stukje (zuidelijke deel) van Joshua Tree NP mee kunnen nemen.
Gezien de route zou ik wat in Blythe zoeken.
Rob
- RiverCola
- Amerika-expert
Ik denk dat we vanuit San Diego via Julian naar Anza Borrego gaan, hier een aantal hikes maken en uitzichtpunten bezoeken en dan tegen het einde van de middag bijvoorbeeld naar El Centro rijden. Dan kunnen we de volgende dag de route rijden die Marjon omschreef (die onverwacht mooie route
) naar Blythe en Prescott.
Ik ben benieuwd, het lijkt me leuker dan via Palm Springs te reizen...
Alvast bedankt voor de tips, en tips over leuke dingen in Anza-Borrego zijn natuurlijk welkom!

Ik ben benieuwd, het lijkt me leuker dan via Palm Springs te reizen...
Alvast bedankt voor de tips, en tips over leuke dingen in Anza-Borrego zijn natuurlijk welkom!
Anza Borrego is prachtig, zoals gezegd. El Centro is niet veel.. Wij hebben er wel overnacht (Best Western John Jay Inn met prima restaurant vlakbij) maar dat kwam omdat we trek in een borrel hadden en niet verder wilden rijden. Dat was achteraf jammer, want in Borrego Springs is een aantal erg leuke hotels (niet goedkoop).
Voor een bezoek aan AB kan je het beste het volgende doen als je in El Centro wilt overnachten.
I8 tot exit 40. Neem ca79 noord en naar Julian. Bezoek aan Julian. Neem ca78 oost tot de afslag S2 noord. Volg deze weg tot de afslag S22 oost. Je gaat nu de lange afdaling met vele bochten maken naar Borrego Springs. Neem te tijd voor de uitzichten over de valley en Salton See. Uiteindelijk kom je in Borrego Springs. Je maakt hier een 90gr draai naar rechts naar het dorp maar ga eerst even links naar het visitor center. Half onder de grond maar ze weten alles hier. AB is meer een woestijn park voor 4x4 dan een wandelpark. De gehele valley is vrijwel kaal. In Borrego Springs is een restaurant met take-away. In het "winkelcentrum" aan je rechter hand. Er tegenover is een koffieshop (een echte). Na je eventuele wandelingen (vanaf het visitor center is een korte wandeling) rijd je door naar het oosten. Kort stukje en daar is de grootste rotonde die ik in de USA gezien heb. Sla hier rechtaf en vevolg je weg tot de weg S3. Weer rechtsaf en je gaat weer omhoog. Kronkelwegen en prachtige natuur. Rijd S3 totdat je ca 78 weer bereikt. Rechtsaf tot de kruising met S2. Linksaf en nu ga je de mooiste rout6e van Anza Borrego rijden (vooral 's middags). Vergeet de Carrizo Badlands overlook niet, aan je linkerhand, stukje dirtroad. Uiteindelijk kom je in Ocotillo waar je I8 east kan nemen. Ik zou proberen dan tot Yuma door te rijden. Yuma is niet veel en veel Arizonans maken nogal wat grappen over deze stad, maar er is een leuk hotel. Neem de laatste afslag in Ca (4th avenue) en na een mile aan je linkerhand is het Best Western Coronado hotel. Vlak voor Az rijd je nog door Imperial Sand Dunes. Spektaculair en mogelijk een zandstormpje.
Yeehaw.
Voor een bezoek aan AB kan je het beste het volgende doen als je in El Centro wilt overnachten.
I8 tot exit 40. Neem ca79 noord en naar Julian. Bezoek aan Julian. Neem ca78 oost tot de afslag S2 noord. Volg deze weg tot de afslag S22 oost. Je gaat nu de lange afdaling met vele bochten maken naar Borrego Springs. Neem te tijd voor de uitzichten over de valley en Salton See. Uiteindelijk kom je in Borrego Springs. Je maakt hier een 90gr draai naar rechts naar het dorp maar ga eerst even links naar het visitor center. Half onder de grond maar ze weten alles hier. AB is meer een woestijn park voor 4x4 dan een wandelpark. De gehele valley is vrijwel kaal. In Borrego Springs is een restaurant met take-away. In het "winkelcentrum" aan je rechter hand. Er tegenover is een koffieshop (een echte). Na je eventuele wandelingen (vanaf het visitor center is een korte wandeling) rijd je door naar het oosten. Kort stukje en daar is de grootste rotonde die ik in de USA gezien heb. Sla hier rechtaf en vevolg je weg tot de weg S3. Weer rechtsaf en je gaat weer omhoog. Kronkelwegen en prachtige natuur. Rijd S3 totdat je ca 78 weer bereikt. Rechtsaf tot de kruising met S2. Linksaf en nu ga je de mooiste rout6e van Anza Borrego rijden (vooral 's middags). Vergeet de Carrizo Badlands overlook niet, aan je linkerhand, stukje dirtroad. Uiteindelijk kom je in Ocotillo waar je I8 east kan nemen. Ik zou proberen dan tot Yuma door te rijden. Yuma is niet veel en veel Arizonans maken nogal wat grappen over deze stad, maar er is een leuk hotel. Neem de laatste afslag in Ca (4th avenue) en na een mile aan je linkerhand is het Best Western Coronado hotel. Vlak voor Az rijd je nog door Imperial Sand Dunes. Spektaculair en mogelijk een zandstormpje.
Yeehaw.
-
- Amerikakenner
- Contacteer:
Ik heb wat zitten rondlezen over dit park en heb besloten het ook op te nemen in mijn route, zoals beschreven door Yeehaw. Ik zou dat ergens tussen 22 en 26 juni moeten passeren, op weg naar San Diego.
Hans
Hans
Wij hadden Anza-Borrego ook al in onze planning zitten. Maar wij komen van Joshua Tree. Weet iemand wat de leukste weg is naar AB? Via Salton See (86) , of langs de andere kant (via 371, en 79)?
Langs Salton Sea is altijd het snelste en niets mis mee.
Nog mooier is van Palm Desert ca74. Een echte bergweg. Dan 371 langs Anza en 79. Neemt echter een hoop tijd, maar die 74 is een van de mooiste wegen in Socal.
Yeehaw
Nog mooier is van Palm Desert ca74. Een echte bergweg. Dan 371 langs Anza en 79. Neemt echter een hoop tijd, maar die 74 is een van de mooiste wegen in Socal.
Yeehaw
- RiverCola
- Amerika-expert
Ik wil je nog even uitgebreid bedanken voor deze routebeschrijving Yeehaw :doublethumb: , heel relaxt!
Ik denk dat we het zo gaan doen! In de lonely-planet heb ik al gelezen over 2 hikes vanuit the visitor-center. De Borrego Palm Canyon Trail, 3-mile loop door een palm-grove, langs woestijn oasis en door het droge rotsachtige landschap. En de Maidenhair Falls Trail (vanaf de S22, langs een aantal palm-oases naar een (seasonal) watervall met vele vogels en planten). En Font's Point (uitkijkpunt over de vallei en badlands, bereikbaar via kleine dirtroad vanaf de S22). De Bill Kenyon Overlook, bereikbaar via Yaqui Pass). Bij Tamarisk Grove starten ook 2 kleine hikes, onderweg veel desert plants (honey-mesquite en agave ?). Ten westen van Ocotillo Wells (hwy 78) is de afslag naar Buttes Pass Road, na een stukje rijden kun je de auto neerzetten en door een extreem smalle canyon hiken naar The Slot, uitzichtpunt. Ik kan nog even doorgaan...
Kortom, er is volgens mij onwijs veel te zien en te doen....enne, wat El Centro betreft: het stelt waarschijnlijk heel weinig voor, maar is dat niet de perfecte manier om een dag in de woestijn te beeindigen? Zo'n 'nietsig' stadje?
Ilana
Ik denk dat we het zo gaan doen! In de lonely-planet heb ik al gelezen over 2 hikes vanuit the visitor-center. De Borrego Palm Canyon Trail, 3-mile loop door een palm-grove, langs woestijn oasis en door het droge rotsachtige landschap. En de Maidenhair Falls Trail (vanaf de S22, langs een aantal palm-oases naar een (seasonal) watervall met vele vogels en planten). En Font's Point (uitkijkpunt over de vallei en badlands, bereikbaar via kleine dirtroad vanaf de S22). De Bill Kenyon Overlook, bereikbaar via Yaqui Pass). Bij Tamarisk Grove starten ook 2 kleine hikes, onderweg veel desert plants (honey-mesquite en agave ?). Ten westen van Ocotillo Wells (hwy 78) is de afslag naar Buttes Pass Road, na een stukje rijden kun je de auto neerzetten en door een extreem smalle canyon hiken naar The Slot, uitzichtpunt. Ik kan nog even doorgaan...
Kortom, er is volgens mij onwijs veel te zien en te doen....enne, wat El Centro betreft: het stelt waarschijnlijk heel weinig voor, maar is dat niet de perfecte manier om een dag in de woestijn te beeindigen? Zo'n 'nietsig' stadje?
Ilana
- sachasenne
- Amerika-expert
- Partner van: syce
- Aantal x V.S. bezocht: 10
- Contacteer:
Effe off topic
Maar ik vind het ongelooflijk wat Yeehaw allemaal weet!! Tot in de kleinste details. Ik heb ook al fantastische tips gekregen.
Groetjes,
Carine
Maar ik vind het ongelooflijk wat Yeehaw allemaal weet!! Tot in de kleinste details. Ik heb ook al fantastische tips gekregen.
Groetjes,
Carine
Groetjes,
Carine
Carine
- RiverCola
- Amerika-expert
Is echt heel bizar ja, ik weet minder van mijn eigen woonomgeving 

Bedankt voor de complimenten guys. Maar ik had die tip verleden jaar weer van Marjan en Rob gekregen. Zo helpen we elkaar.
En als we ergens eenmaal zijn, willen we er ook alles van weten.
Als jullie er een dag willen doorbregen zou ik toch eens naar de hotels in Borrego Springs kijken.
En als we ergens eenmaal zijn, willen we er ook alles van weten.
Als jullie er een dag willen doorbregen zou ik toch eens naar de hotels in Borrego Springs kijken.
- RiverCola
- Amerika-expert
Probleem is een beetje, als we in Borrego Springs overnachten hebben we de dag daarna een rit van 7,5 uur. Is wel vrij pittig.
De hotels in BS zijn ook erg prijzig, terwijl je in El Centro al vanaf 48 dollar in een hotel met zwembad kunt zitten (ik heb net een beetje research gedaan, vooral Budget Inn en SuperStar Inn&Suites schijnen prettig te zijn en zijn echt spotgoedkoop).
Ik las net het volgende :
wildflower update site for January 2008. Just last night and this morning we received .01 inches of rain, bringing our total rainfall since July 1st to 1.11 inches. Though .01 inches isn’t much, it gives us hope for a good wildflower season this spring. There is no guarantee that this spring will be a good wildflower year, but if we receive a few more rains in the next couple of months, there is a good chance that the desert will put on quite a show.
De hotels in BS zijn ook erg prijzig, terwijl je in El Centro al vanaf 48 dollar in een hotel met zwembad kunt zitten (ik heb net een beetje research gedaan, vooral Budget Inn en SuperStar Inn&Suites schijnen prettig te zijn en zijn echt spotgoedkoop).
Ik las net het volgende :
wildflower update site for January 2008. Just last night and this morning we received .01 inches of rain, bringing our total rainfall since July 1st to 1.11 inches. Though .01 inches isn’t much, it gives us hope for a good wildflower season this spring. There is no guarantee that this spring will be a good wildflower year, but if we receive a few more rains in the next couple of months, there is a good chance that the desert will put on quite a show.
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Het wildflower seizoen voor A-B is wel eind februari tot eind maart hoor, dus waarschijnlijk iets te vroeg voor jullie.
Rob
Rob
Zal weinig stargazing zijn in El Centro vrees ik. Soort Badhoevedorp met die interstate er dwars doorheen. Ik zei al dat accomodatie niet goedkoop is in BS. Maar ja, overnachten in een desert state park is wel speciaal natuurlijk. De woestijn leeft en de Hills have eyes-lol-
die is dan wel opgenomen in marokkoYeehaw schreef:Zal weinig stargazing zijn in El Centro vrees ik. Soort Badhoevedorp met die interstate er dwars doorheen. Ik zei al dat accomodatie niet goedkoop is in BS. Maar ja, overnachten in een desert state park is wel speciaal natuurlijk. De woestijn leeft en de Hills have eyes-lol-

Grts, Bart
You can't milk a cow with your hands in your pants
You can't milk a cow with your hands in your pants
Ik bedoel natuurlijk de echte Hills by Wes Craven. Victorville USA.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 13 Reacties
- 1524 Weergaves
-
Laatste bericht door Ikverzinnogweliets