Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
omgeving Las Vegas in 6 dagen
We doen Death Valley denk ik maar niet (of een dagtrip). We rijden van Las Vegas naar Flagstaff of Williams (wat is leuker of handiger..??). Daarna de South Rim van de Grand Canyon en door naar Page. Ik kan me herinneren dat dat een hele mooie route was. Daarna zien we wel weer verder. Bryce Canyon wil ik ook nog wel weer een keertje bekijken. Daarna rustig terug naar Vegas om het vliegtuig naar Memphis te halen.
Toch nog zelf even lopen puzzelen. Is dit te doen..??
08 april: Las Vegas - Hoover Dam - Williams 220 mile
09 april: Williams - Grand Canyon NP - Page 195 mile
10 april: Page
11 april: Page - Bryce NP 150 mile
12 april: Bryce NP - Zion NP - St.George 140 mile
13 april: St.George - Valley Of Fire - Las Vegas 155 mile
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
De afstanden hierboven zijn heel goed te doen op één dag. Zeker als je 's ochtends lekker vroeg vertrekt (voor 08.00 uur) heb je genoeg tijd. Je houdt dan nl. ook nog wat tijd over om e.e.a. te bekijken.MSFlash schreef:Toch nog zelf even lopen puzzelen. Is dit te doen..??
Roland
- hekkie
- Amerika-expert
- Partner van: Jhek
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Dit is een prima schema om te hanteren. Las Vegas - Williams met bezoek aan Hoover Dam is goed te doen op één dag. Als je eind van de middag in Williams aankomt, zou je nog kunnen overwegen om na het inchecken aan het begin van de avond naar de Grand Canyon te rijden voor het meemaken van de ondergaande zon. Ook zou je nog een bezoek aan het Imax theather in Tusayan kunnen inlassen. De rit naar GC is plm een uur. Nog handiger is om niet in Williams te overnachten, maar wat dichterbij GC, bijv. in Tusayan.MSFlash schreef:Toch nog zelf even lopen puzzelen. Is dit te doen..??
Van Page naar Bryce is maar een paar uurtjes rijden en je hebt dan d hele middag om de div. viewpoints te bezoeken. Een wandeling (bijv. de Queens Garden Trail) naar beneden de canyon in, kan ik van harte aanbevelen, maar die kun je het beste 's morgens in alle vroegte doen. Dan is de Canyon op z'n mooist.
Daarna rij je door naar Zion en heb je de rest van de dag nog tijd voor dit park. De rit naar St. George is een uurtje.
Nogmaals, voor de tijd die je hebt is dit een heel goed schema.
Gr. Marjan
Gr. Marjan
20 USA-reizen:
20 USA-reizen:
Re: omgeving Las Vegas in 6 dagen
Joepieieieie!!! Alles is rond en over twee maanden gaan we vliegen. Het heeft even geduurd, maar de definitieve route in klaar. Er zitten wat stukken in die we de vorig keer al hebben gehad, maar gaan nu met mijn vrouw en haar moeder (voor de eerste keer) de volgende zaken bekijken. Er is nog één en ander aan te passen, maar dit is onze planning:
3 april: Amsterdam - Las Vegas (niets doen...slapen) STRATOSPHERE TOWER voor USD 365,00 per kamer voor 5 nachten (waarvan 2 in het weekend)...geen geld lijkt me.
4-8 april: Las Vegas (winkelen, concert Tom Jones en wellicht een dagtrip Death Valley)
8 april: Las Vegas - Hoover Dam (alleen foto's) - Tusaya BEST WESTERN GRAND CANYON SQUIRE INN - zonsondergang Grand Canyon een keer meemaken.
9 april: Tusaya - Kayenta BEST WESTERN WETHERILL INN (bezoek aan Monument Valley)
10 april: Kayenta - Page SUPER 8 MOTEL (bezoek Antilope Canyon)
11 april: Page - Bryce BRYCE VIEW LODGE (bezoek Bryce Canyon)
12 april: Bryce - St.George ECONO LODGE (bezoek Zion NP)
13 april: St.George - Las Vegas TRAVELLODGE AMBASSADOR INN (bezoek Valley OF Fire)
14 april: vliegen naar MEMPHIS
15 april: bezoek Graceland en Sun Studios
16 april: rijden naar Tupelo - 's avonds nog even naar Bealstreet (eten)
17 april: Memphis - Amsterdam
Ik kijk er nu al naar uit. Volgend jaar willen we de Rockies en Yellowstone doen. Althans, als we genoeg bij elkaar weten te sparen. Laat even weten wat je van de route vindt. Altijd weer leuk om te horen.....
3 april: Amsterdam - Las Vegas (niets doen...slapen) STRATOSPHERE TOWER voor USD 365,00 per kamer voor 5 nachten (waarvan 2 in het weekend)...geen geld lijkt me.
4-8 april: Las Vegas (winkelen, concert Tom Jones en wellicht een dagtrip Death Valley)
8 april: Las Vegas - Hoover Dam (alleen foto's) - Tusaya BEST WESTERN GRAND CANYON SQUIRE INN - zonsondergang Grand Canyon een keer meemaken.
9 april: Tusaya - Kayenta BEST WESTERN WETHERILL INN (bezoek aan Monument Valley)
10 april: Kayenta - Page SUPER 8 MOTEL (bezoek Antilope Canyon)
11 april: Page - Bryce BRYCE VIEW LODGE (bezoek Bryce Canyon)
12 april: Bryce - St.George ECONO LODGE (bezoek Zion NP)
13 april: St.George - Las Vegas TRAVELLODGE AMBASSADOR INN (bezoek Valley OF Fire)
14 april: vliegen naar MEMPHIS
15 april: bezoek Graceland en Sun Studios
16 april: rijden naar Tupelo - 's avonds nog even naar Bealstreet (eten)
17 april: Memphis - Amsterdam
Ik kijk er nu al naar uit. Volgend jaar willen we de Rockies en Yellowstone doen. Althans, als we genoeg bij elkaar weten te sparen. Laat even weten wat je van de route vindt. Altijd weer leuk om te horen.....
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Mooie route! Liggen de hotels al vast? Je zou kunnen overwegen wat dichter op de parken te zitten, dus geen St George maar Springdale, en geen Kayenta maar Gouldings Lodge. Dat geeft je meer tijd in Zion en gelegenheid om van de zonsopgang/ondergang te genieten bij Monument Valley.
En misschien Hooverdam en Valley of Fire vanuit Las Vegas bezoeken om zoveel mogelijk tijd voor de GC en Zion te hebben?
Marianne
En misschien Hooverdam en Valley of Fire vanuit Las Vegas bezoeken om zoveel mogelijk tijd voor de GC en Zion te hebben?
Marianne
Hoi Marianne,
Bedankt voor je reactie. Het klopt wat je zegt, maar Gouldings Lodge was helaas al volgeboekt. In Springdale zijn we vorig jaar geweest en vonden dat erg saai (persoonlijke mening). St.George is wat groter en is maar een uurtje rijden. Omdat we dan ook wat dichter bij Vegas zitten hebben we meer tijd om Valley Of Fire te bezoeken en ons voor te bereiden op de vlucht naar Memphis. Overigens gaan we in de parken alleen de viewpoint bezoeken. Mijn schoonmoeder is ook niet meer de jongste. Mijn vrouw en ik hebben de meest interessante trails vorig jaar al gelopen. Dit is echt een extraatje (maar wel een hele mooie!!)....
Bedankt voor je reactie. Het klopt wat je zegt, maar Gouldings Lodge was helaas al volgeboekt. In Springdale zijn we vorig jaar geweest en vonden dat erg saai (persoonlijke mening). St.George is wat groter en is maar een uurtje rijden. Omdat we dan ook wat dichter bij Vegas zitten hebben we meer tijd om Valley Of Fire te bezoeken en ons voor te bereiden op de vlucht naar Memphis. Overigens gaan we in de parken alleen de viewpoint bezoeken. Mijn schoonmoeder is ook niet meer de jongste. Mijn vrouw en ik hebben de meest interessante trails vorig jaar al gelopen. Dit is echt een extraatje (maar wel een hele mooie!!)....
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 2 Reacties
- 782 Weergaves
-
Laatste bericht door judylou
-
- 7 Reacties