Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

ervaringen auto huur grote steden

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
inge1981
Amerika-newbie

ervaringen auto huur grote steden

Bericht door inge1981 »

Mijn vriend en ik willen in September/Oktober een rondreis maken door west amerika.
Dit zouden we graag per auto doen. Mijn vriend heeft dan ws pas een half jaar zijn rijbewijs en is 24.
Ik mag zelf wel rijden. Nou vind ik Amsterdam al wat stressvol als ik daar moet rijden nu vraag ik me af hoe de situatie is in de grote steden zoals las vegas, los angeles en san fransisco? Is het erg druk en moeilijk te rijden of valt dit mee? Is de weg vinden moeilijk?

Ik ben benieuwd naar jullie reacties!

Inge en Roy :D
Ruud2004
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: ervaringen auto huur grote steden

Bericht door Ruud2004 »

Bedenk wel dat alles, dus ook het wegennet, in Amerika net wat groter is dan wat wij hier in Europa kennen. Als jij Amsterdam schadevrij kan overleven, mag het in Amerika geen problemen geven. (Las vegas is één grote straat ( :wink: ), Los Angeles sta je (bijna) altijd stil en als je al kunt rijden, gaat dat vaak niet al te snel. San Francisco heb ik geen ervaring mee.
Maak je maar niet druk, het is geweldig autorijden in de VS. Daar heeft mijn nog het fatsoen, wat hier helaas zo vaak ontbreekt. Wat mij altijd het meest verbaasd is het keurige gedrag bij een kruising. Iedereen stopt keurig bij het "stopbord" en in volgorde van aankomst neemt iedereen daarop de kruising. Geweldig ! Zelfs midden in een stuk woestijn richting Palm Springs bij de enige (kleine, nietszeggende) kruising die je daar tegenkomt, stopt iedereen keurig. Ik dus ook. (wel vreselijk gelachen dat dit nog kan)

Veel rijplezier !
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
corvette
Amerikafan

Re: ervaringen auto huur grote steden

Bericht door corvette »

Het autorijden in Amerika is zeer relaxed.
Ook in LA en LV is dit goed te doen, het verkeer is absoluut niet zo chaotisch als in Nederland. De amerikaanse automobilisten zijn niet gestresd en niet zo agressief als de nederlanders.

De borden zijn duidelijk en alles wordt tijdig aan gegeven. Er zijn wel wat kleine dingen anders maar dat kun je ook nalezen in de folders die je krijgt bij je autohuur.

Groetjes
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer