Op het moment ben ik bezig met het plannen van mijn rondje zuid-westen (voor de eerste keer). Ik heb van dit forum al vele goede tips en ervaringen kunnen lezen maar het stukje Grand Canyon naar San Diego kom ik niet helemaal uit. We hebben geen tijdsnood dus zou hier graag een mooie route willen pakken met 1 overnachting ertussen als het nodig is.
Wij hebben vorig jaar de route andersom gereden, dus van San Diego naar de Grand Canyon. Wij zijn van SD via de west entrance Joshua Tree NP ingereden, en hebben het park via de south entrance weer verlaten. Via de I-10 zijn we doorgereden naar Blythe waar we hebben overnacht. Vervolgens zijn we de volgende dag van Blythe naar Sedona gereden via de A-60/A-70 en A-89. Vanaf Prescott hebben we via de scenic alt-89 gereden. Vooral het gedeelte vanaf de A-89 is erg mooi! In Sedona hebben we overnacht, en vervolgens zijn we via de Oak Creek Canyon naar de GC gereden.
Misschien dit:
1.GCNP-az64-Williams-Kingman-R66 via Sitgreaves Pass naar Oatman-Topock-Needles-National Trails HW (oude R66) naar Amboy en naar 29 Palms. Je bent wel ongeveer 7 uur onderweg.
2.Via Joshua Tree NP naar I10. I10 west tot de afslag ca86. Langs Salton See naar afslag S22 naar Borrego Springs. Anza Borrego Desert State Park naar Julian en naar San Diego.
Zal niet veel korter zijn.
Maar je vroeg naar een mooie route.
Die andere route is al door Bianca beschreven maar dan met 2 overnachtingen. Als je dat met een overnachting zou willen doen, dan zou ik in Sedona overnachten en zoveel mogelijk bekijken en dan in een ruk naar San Diego. Dan sla je Joshua Tree NP dus over.
Yeehaw.
Bedankt voor de reacties, hier kan wat mee. Ik denk dat ik het zeker met 1 nacht wil doen. Moet je Joshua gezien hebben of kan ik dit dan beter overslaan? Je kunt niet alles zien en moet keuzes maken natuurlijk.
Dat de 2 laatste routes wat langer zijn is geen probleem, ik zal er eens goed naar gaan kijken voordat ik een beslissing neem.
Joshua Tree? Alle NP's zijn natuurlijk de moeite waard. Je kan er gemakkelijk een dag doorbrengen maar dat zie ik vrijwel niemand doen op het forum. Het zijn meestal korte bezoeken en om er alleen maar doorheen te rijden voegt niet zo veel toe naar mijn mening. Joshua Trees zie je ook genoeg buiten het park. Je zult wandelingen moeten maken om eea goed te bekijken.
Wij zijn verslingerd aan woestijnen dus hoe meer hoe beter maar dat geldt natuurlijk niet voor iedereen.
Yeehaw
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.