Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Paardrijden
Paardrijden
Aangezien onze twee dochters nu zo'n 9 jaar paardrijden (3 x in de week) vragen we ons af of iemand weet waar je het best in the South West een mooie rit kunt maken. En dan niet in een grote groep van stap stap stap. We komen in Sedona, Monument Valley, Torrey, Bryce, Zion en Yosemite.
Heeft iemand hier ervaring mee?
Heeft iemand hier ervaring mee?
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
Re: Paardrijden
Ook al ben ik zelf een fanatieke ruiter en ben ik ook meer van de snelle ritten, toch heb ik enorm genoten van een paardrijtocht door Bryce Canyon.
Ik vond het echt geweldig ondanks het staptempo, ik weet alleen niet of je dochters al in de leeftijd zitten dat ze genieten van het natuurschoon.
Ik vond het echt geweldig ondanks het staptempo, ik weet alleen niet of je dochters al in de leeftijd zitten dat ze genieten van het natuurschoon.
Wij hebben jaren geleden ook in Bryce paardgereden, wij vonden het ook mooi, maar wel jammer dat het alleen maar stapvoets ging.
Afgelopen zomer zagen wij in Monument Valley een klein groepje in draf, dat leek me wel gaaf. Bij het vertrekpunt stond de paarden, zonder beschutting, in de brandende zon te wachten. Dat vond ik weer minder.
Afgelopen zomer zagen wij in Monument Valley een klein groepje in draf, dat leek me wel gaaf. Bij het vertrekpunt stond de paarden, zonder beschutting, in de brandende zon te wachten. Dat vond ik weer minder.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
Dat klinkt idd niet zo netjes, Pyca.
Het klinkt wel geweldig, door Monument Valley galopperen als een echte cowgirl
Het klinkt wel geweldig, door Monument Valley galopperen als een echte cowgirl

Wij trekken volgende zomer o.a. naar Yellowstone en Moab. Wij zien een tochtje te paard helemaal zitten, maar eigenlijk hebben we dit nog nooit gedaan. Denken jullie dat het mogelijk is ter plaatse een eenvoudig tochtje te maken ook als je geen ervaring hebt?
Ria
Ria
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Mijn ervaringen met paardrijden in de paken is dat je er geen ervaring voor hoeft te hebben. Je rijdt alleen stapvoets en je moet het vooral zien als een leuke manier om iets van een park te zien. Je zult vaak ergens komen waar je te voet of met de auto niet komt, en als je het treft heb je een begeleider die ook nog wat interessants over de omgeving vertelt (zo hoorden wij in Yellowstone het geweldige verhaal over Truman Everts waar Mount Everts naar genoemd is).
Het rijden is ook voor mensen die wel ervaring hebben even wennen omdat het op de Amerikaanse manier gaat (zoals teugels in 1 hand en nog wat dingen).
Marianne
Het rijden is ook voor mensen die wel ervaring hebben even wennen omdat het op de Amerikaanse manier gaat (zoals teugels in 1 hand en nog wat dingen).
Marianne
Wij hebben een rit geboekt in de red rock canyons. Op dat moment zitten we in Las Vegas, maar we vinden het wel lekker daar om een onderbreking te hebben uit de drukte. we hebben hem geboekt bij Cowboy trail rides. We werden na de boeking via internet persoonlijk teruggebeld om alles te controleren wat we op de internet pagina hadden opgegeven. Deze ranch hebben we van de concierge van het bellagio door gekregen.
- Ceetje
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Hartstikke leuk om te doen! Wij hebben een tocht gemaakt van 1 uur in Yellowstone bij Mammoth [er zijn 2 mogelijkheden: één in het noorden -die hebben wij gedaan- en één in het zuiden -die wilden we doen, maar de paden waren weggeregendpacific schreef:Wij trekken volgende zomer o.a. naar Yellowstone en Moab. Wij zien een tochtje te paard helemaal zitten, maar eigenlijk hebben we dit nog nooit gedaan. Denken jullie dat het mogelijk is ter plaatse een eenvoudig tochtje te maken ook als je geen ervaring hebt?
Ria

'98:Ca,Az,Ut,Nv
'05:Co,Nm,Az,Ut,Id,Mt,Wy
'06:Canada+Mt,Id,Wa; Fl
'07:Ny,Ct,Ri,Ma,Me,Nh,Vt,Pa,Va,WDc,Nj; Fl
'08:Az,Ut,Nv; Fl,NyC
'09:Ak,Wa; Fl
'12:NyC
'15: Fl
'17: Ca, Or
'05:Co,Nm,Az,Ut,Id,Mt,Wy
'06:Canada+Mt,Id,Wa; Fl
'07:Ny,Ct,Ri,Ma,Me,Nh,Vt,Pa,Va,WDc,Nj; Fl
'08:Az,Ut,Nv; Fl,NyC
'09:Ak,Wa; Fl
'12:NyC
'15: Fl
'17: Ca, Or
-
- Amerika-expert
allo,
wij hebben tochtjes gemaakt in en buiten de parken. Buiten de parken was dat o.m. in :
- Sedona ( omgeving)
- canyon de chelly ( ,,relatief" dicht bij Monument Valley)
- Moab
- Jackson Hole
De eerste drie was niet in groep en dan kun je in samenspraak met de gids natuurlijk zelf beslissen ,,hoe'' je wil rijden. In Moab bv was dat met een cowboy die ons naar plaatsten loodste (buiten de parken) waar er petrified forest te vinden was.
In de parken of als in het groep is gaat het meestal (heel) traag en dat kan ondanks de mooie panorama's voor ervaren ruiters wat vervelend zijn.
Indien nodig kan ik de informatie betreff. onze tochtjes nog wel terugvinden.
jacques
wij hebben tochtjes gemaakt in en buiten de parken. Buiten de parken was dat o.m. in :
- Sedona ( omgeving)
- canyon de chelly ( ,,relatief" dicht bij Monument Valley)
- Moab
- Jackson Hole
De eerste drie was niet in groep en dan kun je in samenspraak met de gids natuurlijk zelf beslissen ,,hoe'' je wil rijden. In Moab bv was dat met een cowboy die ons naar plaatsten loodste (buiten de parken) waar er petrified forest te vinden was.
In de parken of als in het groep is gaat het meestal (heel) traag en dat kan ondanks de mooie panorama's voor ervaren ruiters wat vervelend zijn.
Indien nodig kan ik de informatie betreff. onze tochtjes nog wel terugvinden.
jacques
- bluemoon
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Als je in Los Angeles iets anders wilt doen dan naar pretparken gaan en filmsterren spotten, is er in de Hollywood Hills ook nog de Sunset Ranch. http://www.sunsetranchhollywood.com
Ik wist niet wat ik zag !, een ranch niet meer dan een paar honderd meter van het Hollywood sign.

Ik wist niet wat ik zag !, een ranch niet meer dan een paar honderd meter van het Hollywood sign.

Crisis ? What Crisis ?
- Bert&Hanny
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 15
Volgens mij kun je vrijwel nergens in de USA paardrijden op de manier zoals je dochters dat willen. Nl. een lekkere buitenrit met stap, draf en een galopje. Ik heb verscheidene ritten gemaakt in de USA en ze zijn zeker leuk als je voor het eerst western rijdt en vooral ook om de omgeving te bekijken. Maar dan houdt het ook op. Voor een leuke rit moet je er niet zijn. Misschien zou je het op een ranch kunnen proberen? Maar meestal is dat heel erg duur.
Daar ben ik nog niet zo zeker van. Ik kan een paardrit in Monument Valley ten sterkste aan raden. Wij hebben dit met zen drietjes vorig jaar in juni gedaan. Wij drietjes met een indiaan als gids. Het was voor ons allen de eerste keer paardrijden , en het ging er heel rustig aan toe. Op het laatste van onze rit vroeg onze gids of we zin hadden in een galopje, maar ik heb hem vriendelijk bedankt ervoor.Bert&Hanny schreef:Volgens mij kun je vrijwel nergens in de USA paardrijden op de manier zoals je dochters dat willen. Nl. een lekkere buitenrit met stap, draf en een galopje. Ik heb verscheidene ritten gemaakt in de USA en ze zijn zeker leuk als je voor het eerst western rijdt en vooral ook om de omgeving te bekijken. Maar dan houdt het ook op. Voor een leuke rit moet je er niet zijn. Misschien zou je het op een ranch kunnen proberen? Maar meestal is dat heel erg duur.
Maar zoals ik zeg, is het een echte aanrader in Monument Valley. Helemaal alleen, als een echte cowboy in deze enorme vallei. Af en toe een stop maken bij een verborgen plekje, echt super. Wij hadden er een tour van 3 uur geboekt , maar waren na 2 1/2 uur al terug. Om ons half uurtje toch te vullen nam onze gids ons mee op een hoger plaatsje aan één van de rotsen en vertelde verhalen over zijn grootouders en hun leven als indiaan. Het was echt het hoogtepunt van onze reis. Lees maar even ons reisverslag (dag 8: 14 juni) http://www.onsreisje.be
Of hier de foto's van die dag: http://users.telenet.be/onsreisjefotos/dag08/dag8.html
Groeten,
-
- Amerika-expert
Allo,Volgens mij kun je vrijwel nergens in de USA paardrijden op de manier zoals je dochters dat willen. Nl. een lekkere buitenrit met stap, draf en een galopje
uit ervaring weet ik dat je dat wel kan. Zie reeds mijn antwoord op deze vraag : zowel in Moab als in Canyon de Chelly vroeg de gids hoe we wilden rijden. Als je niet in groep bent kun je echt zelf beslissen.
jacques