Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Hoort Moab in de ZuidWest route?

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
monster
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Hoort Moab in de ZuidWest route?

Bericht door monster »

In onze eerste Zuid West reis in 2006 hadden wij 3.5 week, maar geen Moab. Wij wilden toen toen echt "alles" van de andere parken ( Bryce, Zion, Grand Canyon, Yosemite enz bekijken, dus hebben we Moab er bewust uitgelaten.
Afgelopen jaar , in 2007 hadden we 4 weken de tijd en hebben met onze route vanuit het noorden ( Seattle gestart en in SFO geeindigd) wel Moab meegenomen. We hebben 3 volle dagen in Moab gehad en we waren nog lang niet uitgekeken! In de eventuele volgende reis zou ik zo weer 3 of meer dagen Moab erbij pakken, gewoon omdat we daar nog veel kunnen zien en ondernemen.
Persoonlijk vind ik 1 of 1.5 dag Moab ook echt te weinig, maar ik kom dit toch regelmatig tegen in planningen.... smaken verschillen.
http://annekestefan.web-log.nl ( vakantie's USA 2006 en 2007)
http://annekeenstefan.blogspot.com ( vakantie Ijsland/ USA/ Canada 2008)
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

covri schreef:Hallo,

Schrik een beetje van dit onderwerp. Ging er van uit dat Moab er bijhoort, evenals Yellowstone.
Wij hebben in totaal 6 weken de tijd, waarvan we 5en1/2 weken met een camper rondtrekken.
Onderstaand de route, de planning hoe lang we ergens blijven hangen, willen we niet te veel vast leggen, om vrij te zijn te gaan en staan wanneer we willen.
Is dit in jullie ogen te doen?

Alvast bedankt voor de reacties.

Anna :?
Lees ons verslag van 2003 maar eens door dat was ook een vijf weken trip met een camper welliswaar met start en eind in Las Vegas maar dan kan je zien wat mogelijk is in die tijd.
Rob
pyca
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door pyca »

Het is maar wat je beschouwd als “standaard” rondje. Als je bijv. begint in Denver of Las Vegas, is het mijns inziens prima in te passen.

Vaak krijgen mensen hier te horen dat men ergens té kort (voornamelijk in de parken) of té lang (in de steden) blijft. Ik begrijp dat dit goedgemeende adviezen zijn, maar als het de 1e keer VS is zou je de reis ook als een oriëntatie kunnen zien.

Blijft wel een feit dat je keuzes moet maken, en je niet alles in 1x kunt bekijken in 3 weken.
Na een 1e keer kun je veel beter bepalen wat je aanspreekt, en aan de hand daar van een route uit stippelen.
(om daarna nog veel vaker terug te komen :lol: )
Daarbij komt ook nog dat alles zeer persoonlijk is, daarom vind ik routes adviseren niet makkelijk en ik wil ook niet beweren dat Moab niet in een 1e rondje zou passen.

En de vakantie afsluiten met een weekje Florida (Orlando) vinden wij heerlijk, is (voor ons) prima te doen.
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

pyca schreef: Vaak krijgen mensen hier te horen dat men ergens té kort (voornamelijk in de parken) of té lang (in de steden) blijft. Ik begrijp dat dit goedgemeende adviezen zijn, maar als het de 1e keer VS is zou je de reis ook als een oriëntatie kunnen zien.
Hier ben ik het helemaal mee eens. Er kan soms de voorkeur worden gegeven aan een eerste, zij het misschien wat vluchtige kennismaking met bepaalde parken en/of steden. Wat is daar mis mee, vraag ik me wel eens af.

Ik had tijdens onze eerste grote rondreis door het Zuidwesten (de echte 1e was 2 weekjes Florida) dezelfde drang: zoveel mogelijk zien in de mij beschikbare tijd. Ik wist destijds ook niet of ik er wel ooit weer zou komen. Vooral deze rondreis van vijf weken door het Zuidwesten was ik compleet overdonderd door alles wat ik te zien kreeg en wellicht was het misschien te hectisch en het gevaar van "parkenmoe" te worden aanwezig en/of overkill. So what? Ik heb daarom niet minder genoten.

Ik heb er persoonlijk nog nooit een seconde spijt van gehad dat we die eerste zuidwestreis op die manier hebben gedaan. Wel is toen de drang geboren om terug te gaan en wat dieper op al dat moois in te gaan, wat langer ergens te blijven en wat meer rust in te bouwen en meer te genieten van m.n. de natuur. Juist door die eerste grote en volgepropte rondreis zijn wij min of meer verslaafd geraakt aan dit prachtige land. Gelukkig zijn we in de gelegenheid geweest Amerika vrijwel elk jaar een of meerdere keren te kunnen bezoeken. En ik hoop dat daar voorlopig nog geen einde aan hoeft te komen........ :wink:

Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Klaas C.
Amerika-ontdekker

Bericht door Klaas C. »

Wij gaan nu even twijfelen. Dit wordt onze eerste USA-reis. Hebben twee nachten Moab ingepland. Omdat we in juli gaan, denken we dat het daar echt heel heet zal zijn en dat je daarom niet heel aktief zult zijn. Zien we dat goed? Van Monument Valley (na GC en Sedona) willen we eerst naar Durango en dan naar Ouray. Vanaf Ouray naar Moab. Of kunnen we Durango en Ouray beter laten liggen omdat we de Alpen al zo goed kennen? Na Moab nog naar Capitol Reef, Bryce, Zion en Yosemite (4 dagen). Vier dagen Moab geeft ons natuurlijk wel wat meer rust in de reis.
Graag tips.

Groet,
Klaas
thebes
Amerika-expert

Bericht door thebes »

Capitol Reef hebben wij pas bij onze derde reis bezocht. Mooi park, maar voor een eerste bezoek niet zo spectaculair als Bryce en Zion. Deze tijd zou ik besteden aan Moab.
Klaas C.
Amerika-ontdekker

Bericht door Klaas C. »

Een halve dag of hele dag raften lijkt ons daar dan wel mooi. Iemand hier ervaringen mee rond Moab?
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Onze eerste kennismaking met Moab was ook in juli en ook in wij kwamen vanuit Durango. Na alle droge landschappen in Arizona en Utah vonden we Durango een verademing, heerlijk tussen de bomen en wat koelere temperaturen. Een bezoek aan Bar D in de avonduren (chuckwagon diner met show) en de treinreis vonden we super!

We hebben toen één dag gejeept in Canyonlands en onszelf beloofd zeker terug te komen in Moab. Zo gezegd, zo gedaan, vorig jaar hebben we er vier nachten gezeten. Vier nachten Moab in juli is inderdaad heel heet!
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Moab kan inderdaad heel heet zijn in Juli. Wij hebben de hike naar de Delicate Arch gelopen met 30 graden!

Marjon
pyca
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door pyca »

Klaas C. schreef:Een halve dag of hele dag raften lijkt ons daar dan wel mooi. Iemand hier ervaringen mee rond Moab?
Wij hebben "geraft" in Moab. Ik zet het tussen haakjes, omdat het raften was op een vrij rustige Colorado rivier (dat heb je dus in juli) Maar wel heerlijk hoor! Het is inderdaad warm/heet, en ben je misschien iets minder aktief, maar daar kun je ook op anticiperen, door 's morgens bijv. de parken in te gaan. (deden wij trouwens niet :oops: )
Laatst gewijzigd door pyca op 29 jan 2008, 23:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Klaas C.
Amerika-ontdekker

Bericht door Klaas C. »

Bedankt voor jullie antwoorden. Ik denk dat we toch het advies van fam. Nieuwenoord zullen volgen. Dus wel naar Durango. Daar kun je trouwens ook goed raften op de Animas River had ik al gelezen.
Groet.
Vito
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door Vito »

Wij hebben tijdens onze 1e route Moab en Monument Valley ook niet meegenomen.
Ik vond de reis al mooi genoeg met ook meer dan genoeg Nationale Parken erin. (standaard rondje denk ik; Grand Canyon, Bryce, Zion, Death Valley en Yosemite)
Ik heb persoonlijk wel de ervaring van een overkill aan Nationale Parken en vond dat achteraf heel zonde van de reis. (was overigens een gecombineerde Canada/V.S reis)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer