Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

winterreis in Colorado

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
cornelia
Amerika-newbie

winterreis in Colorado

Bericht door cornelia »

Wij (2 echtparen tussen 50 en 60 jaar) gaan van 15 tot 29 februari naar Denver (Colorado). We verblijven de eerste 3 dagen in Colorado Springs. Daarna willen we met een 4wheel drive een rondreisje maken met motelovernachtingen. Onze voorkeur gaat uit naar New Mexico (Santa Fe) dan richting Mesa Verde, daarna the Arches en weer richting Denver. Is dit te doen in de winter en zijn er veel wegen afgesloten door sneeuw in die tijd? Is de weg 550 (van Durango naar Ouray) in de Rockey Mountains te berijden? Verder lijkt het ons heerlijk een hotspring te bezoeken. Heeft iemand tips voor ons over dit tripje. Hartelijk dank voor Uw reactie.
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Re: winterreis in Colorado

Bericht door Loek »

Meestal niet echt een peil op te trekken hoe het weer spookt in de Rockies in Februari, maar gezien de trend momenteel zou ik rekenen op slechte berijdbaarheid en afgesloten wegen. Er is een bovengemiddelde hoeveelheid sneeuw gevallen in Colorado, dus ik zou wat route betreft op het zuiden concentreren. Voor weg afsluitingen moet je de site van CDOT in de gaten houden. Op het moment dat ik dit schrijf wordt voor Rt 550 aangegeven: "icy/snow packed spots". Er worden regelmatig wegen afgesloten om gecontroleerde lawines te triggeren. Verder is het zaak om niet op vrijdag avond de bergen in te rijden, of op zondag avond de bergen weer uit te rijden want dan zit je in de wintersporter spits en kun je rekenen op uren vertraging. De route die je noemt is mooi, ook in de winter, maar er is weinig vertier anders dan wintersport rond deze tijd. In Arches is het lekker rustig nu, vrijwel geen toeristen. Voor een hotspring zou ik Glenwood Springs aanbevelen.
cornelia
Amerika-newbie

Bericht door cornelia »

Hy Loek, hartelijk dank voor je reactie. We zullen zeker de site van CDOT in de gaten houden wat betreft het weer. Misschien gaan we het eerste weekend wel een dag skieen in Breckenridge. Er zal daar zeker genoeg sneeuw liggen! Wat de rondtrip betreft komen we uit op ongeveer 1400 mijl. Is dit veel? We willen op een paar plaatsen 2 dagen verblijven, zoals Santa Fe en Moab. Daartussen lijkt ons Durange ook een mooi stadje. We hopen dat dit allemaal haalbaar is binnen 2 weken, maar we hebben er in ieder geval zin in! Groetjes, Cornelia.
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Ik kan local advice natuurlijk niet overtreffen. Tussen Durango en Ouray is de million $ hw. Die is al bochtig en vrij lastig te rijden in de zomer dus met sneeuw zou ik dat niet doen. Je kan van CS via us160 naar Durango rijden maar ook die prachtige Wolf Creek pass zal wel gesloten zijn. Ook Great Sanddunes NP is de moeite waard.
Je vindt hotsprings ook in Ouray en in Pagosa Springs. Wij vonden die in Pagosa Springs heel aardig (om te zien, wij hebben er niet ingezeten). Je ruikt vanzelf waar je moet zijn (vlak langs de doorgaande 160)
Yeehaw.
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Misschien offtopic, maar het gaat wel over deze regio ... Wie weet of de route vanaf de 550 (van Durango richting Silverton) en dan binnendoor naar Moab met een camper te rijden is? Het gaat dan om dit stuk:
Klik voor groter formaat
Klik voor groter formaat
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Ik miste je twee post.
In 14 dagen, met eerst 3 dagen in CS and dan nog 2 dagen op diverse plaatsen zal het wat krap worden.
Misschien is deze route een goed idee.
Dag 1: Aankomst Denver en naar Colorado Springs
Dag 2: Colorado Springs
Dag 3: Colorado Springs
Dag 4: Naar Taos/Sante Fe.
Dag 5: Taos/Sante Fe.
Dag 6: Sante Fe naar Pagosa Springs voor de Hot Springs 's middags
Dag 7: Pagosa-Durango-bezoek Mesa Verde en naar Cortez. De Far View Lodge in Mesa Verde is gesloten in februari. Er is ook beperkte maar leuke accomodatie in Mancos. Cortez heeft alle hotelketens. In Mesa Verde is het aantal tours beperkt deze tijd van het jaar. Maar dit NP is wel open.
Dag 8: Van Cortez naar Moab. Bezoek Canyonlands the Needles.
Dag 9 en 10: Moab voor Canyonlands Island in the Sky, Dead Horse Point SP en Arches NP.
Dag 11: Moab naar Vail
Dag 12: Skieen
Dag 13: Skieen
Dag 14: Naar Denver
Die prachtige I70 heeft ook vaak last van sneeuw. Vail Pass en General Eisenhouwertunnel zijn boven 10.000 ft. Ik weet niet of je er kan skieen maar Lake Dillon vonden wij ook prachtig in de sneeuw.
Vrienden van ons zijn net 6 weken in Utah, Colorado en NM geweest. Heel veel sneeuw, heel stil, en een fantastische reis.
Misschien kan je beter sneeuwkettingen meenemen. Loek weet vast wel waar je die kan huren of kopen.
Waarom wil je trouwens 3 dagen in CS blijven? Wij vonden een volle dag eigenlijk wel genoeg en hebben toen Garden of the Gods en Pikes Peak bezocht. Dat laatste zal in februari denk ik niet mogelijk zijn met de auto en ik weet niet of Cogs Railway runs.
Tet
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Yeehaw schreef: Dat laatste zal in februari denk ik niet mogelijk zijn met de auto en ik weet niet of Cogs Railway runs.
Tet
Tot 31 maart kan je alleen om 12:00 uur met de trein mee daarna gaat hij in de weekenden wat vaker maar pas vanaf 14 juni is hij vol in bedrijf.
http://www.cograilway.com/reservations1 ... ng%20Times hier vindt je het dienstschema.
Rob
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

nieuwenoord schreef:Misschien offtopic, maar het gaat wel over deze regio ... Wie weet of de route vanaf de 550 (van Durango richting Silverton) en dan binnendoor naar Moab met een camper te rijden is? Het gaat dan om dit stuk:
Durango Moab.JPG
Deze bergweg door de Rockies is voor een ervaren chauffeur prima te rijden, behalve de binnendoorsteek van de 550 naar de 145. Daar gaat het om smalle en af en toe steile onverharde boswegen. Als je deze route van Durango naar Moab wilt rijden, zul je eerst naar Cortez moeten en daar de 145 pakken naar Telluride. Dit is een schitterende en geasfalteerde weg omhoog door de bergen. Telluride is een leuke historische winter- en zomersportplaats waar veel wat beter gesitueerde lui bivakkeren. Ook wordt hier jaarlijks een filmfestival gehouden. De wegen hierna toe zijn dus prima, ook richting Moab, maar begin niet met zo'n joekel van een RV aan die smalle boswegen. Hier wat info over deze scenic drive door de San Juan Mountains[/url].

Een andere optie is om vanaf Silverton de Million dollar hwy naar het noorden te nemen tot Ridgway en daar de SR 62 te nemen westwaarts. Voor deze weg is wel een beetje stuurmanskunst vereist, maar dat is Albert wel toevertrouwd....... :wink:

Op deze site wat informatie met foto's over deze weg. Heb je gelijk een idee hoe de weg eruit ziet.... :wink:

Om "on topic" te blijven: de wegen naar de wintersportplaats Telluride worden zoveel mogelijk sneeuwvrij gehouden i.v.m. het toerisme hier. De plaatst heeft prachtige Victoriaanse huizen en ademt een gezellige sfeer uit.

Gr. Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
cornelia
Amerika-newbie

Bericht door cornelia »

Yeehaw, bedankt voor je reactie. De reden voor 3 dagen verblijf bij Colorado Springs is dat wij bij een goede kennis is huis zijn (in Woodland Park). Zij haalt ons vrijdagmidddag van Denver Airport en willen dan maandagochtend (18 februari - is dat een feestdag met extra drukte?) vertrekken voor de rondtrip. Vandaar misschien skieen in het eerste weekend. Dan in de 2e week via Moab met nog 1 overnachting (Glennwood Springs?) weer naar Denver.
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

@ Marjan, dank je, prachtig gebied denk ik!
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Nog even off topic voor Nieuwenoord.
Ik heb "onze" local expert Timo even gevraagd en dit is zijn antwoord
(van Telluride naar Moab via 145/90/46.)
Jaargetijde mei voor een 30ft RV.
"The roads are fine, basically a two lane country road. That time of year it will be clear of snow. The only switchback style pass is on co90 west of Paradox leaving the Paradox Valley just before the Utah/Colorado boundery, but it's not that major and I've seen tractortrailers do it just fine."
Yeehaw.
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Yeehaw, je bent geweldig :lol: Eh, wie is Timo??
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

Weinig op aan te vullen behalve dit: skieen in Vail is niet goedkoop evenals Aspen. Dit zijn de bekendste plaatsen vanwege de beroemdheden die er rondhangen, maar er zijn ski-oorden zat in Colorado dus kijk even rond. Locals vinden deze plaatsen meer aantrekkelijk omdat het minder druk is: Eldorado, Solvista en Winterpark (vlakbij Denver) , Purgatory (omgeving Durango) verder zijn Steamboat Springs, Keystone, Breckenridge en Copper Mountain wel de moeite waard. Kijk even op http://www.skicolorado.com/ voordat je beslist
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer