Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Onbekende plekken, wie kent het, is het wat?
Onbekende plekken, wie kent het, is het wat?
Hoera, we gaan terug! Na onze succesvolle trip van 4 weken in 2004, hadden we heimwee... Zomer 2009 gaan we weer, en ook weer naar het zuidwesten. Yellowstone zal zeker weer op ons programma staan, verder doen we een paar dingen over en gaan we een aantal nieuwe dingen bekijken/doen.
Bij het vooronderzoek kwam ik een paar dingen tegen die ik niet ken... Heeft er iemand informatie over onderstaande, is het de moeite om heen te gaan?
-Timpanogos Cave
-Fossil Butte National Monument
-Hohokam Pima National Monument
-Tonto National Monument
-Casa Grande Ruins
-Walnut Canyon
-Wupatki National Monument
-Suset Crater Vulcano
-Montezuma Castle en Montezuma Well
-Tuzigoot National Monument
Bij het vooronderzoek kwam ik een paar dingen tegen die ik niet ken... Heeft er iemand informatie over onderstaande, is het de moeite om heen te gaan?
-Timpanogos Cave
-Fossil Butte National Monument
-Hohokam Pima National Monument
-Tonto National Monument
-Casa Grande Ruins
-Walnut Canyon
-Suset Crater Vulcano
- sachasenne
- Amerika-expert
- Partner van: syce
- Aantal x V.S. bezocht: 10
- Contacteer:
Re: Onbekende plekken, wie kent het, is het wat?
Wij zijn naar het Tuzigoot NM geweest.
Het is een vroegere nederzetting van de indianen. Er is een leuk visitorscenter met museum. Je kan er rondwandelen (op de paden want er zijn veel slangen).
Leuk om eens gezien te hebben, maar zeker niets om speciaal te bezichtigen.
Vonden wij toch.
Groetjes,
Carine
Het is een vroegere nederzetting van de indianen. Er is een leuk visitorscenter met museum. Je kan er rondwandelen (op de paden want er zijn veel slangen).
Leuk om eens gezien te hebben, maar zeker niets om speciaal te bezichtigen.
Vonden wij toch.
Groetjes,
Carine
Groetjes,
Carine
Carine
- Tim1980
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Wij zijn vorige jaar bij Montezuma`s Castle geweest. Dit zijn een soort `muurwoningen`waar de vroege bewoners van Amerika in woonden. Leuk om te bekijken als je er langs komt en vrij toegankelijk met je Nationale Parkpas. Al met al is het een wandeling van zo`n 2 kilometer.
http://timenmo2010.waarbenjij.nu/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://timenmo2009.web-log.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://timenmo2008.web-log.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://timenmo2007.web-log.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://timenmo2009.web-log.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://timenmo2008.web-log.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://timenmo2007.web-log.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Wij zijn ook bij Montezuma geweest. Ik vond het echt PRACHTIG! Zeker doen als je de kans hebt.
http://nippon2015.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Wij zijn naar Sunset Crater geweest, omdat dat toch op de weg lag. Het was mooi, maar ik zou er niet voor omrijden.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Deze staan op onze planning voor de 7 april 8 mei trip je kan er dus rond die tijd over lezen in ons reisverslag.Monica schreef:-Walnut Canyon
-Suset Crater Vulcano
Rob
Hoi
Suset Crater Vulcano vind ik niet echt de moeite waard. Het museumpje bied nog wel wat informatie die interessant is. Montazuma Castle vond ik wel heel leuk om te bezichtigen maar vond ik het museumpje weer niet zo boeiend.
Maar ik adviseer om er gewoon naar toe te gaan (als de informatie op http://www.nps.gov/ je wel aanspreekt)en zelf te oordelen. Je bent per park ongeveer 45 minuten kwijt om er rustig rond te kijken.
Groetjes Marleen
Suset Crater Vulcano vind ik niet echt de moeite waard. Het museumpje bied nog wel wat informatie die interessant is. Montazuma Castle vond ik wel heel leuk om te bezichtigen maar vond ik het museumpje weer niet zo boeiend.
Maar ik adviseer om er gewoon naar toe te gaan (als de informatie op http://www.nps.gov/ je wel aanspreekt)en zelf te oordelen. Je bent per park ongeveer 45 minuten kwijt om er rustig rond te kijken.
Groetjes Marleen
- hekkie
- Amerika-expert
- Partner van: Jhek
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
De eerste drie uit je rijtje ken ik niet maar deze ken ik wel allemaal
-Tonto National Monument - Ligt aan de Apache Trail. Je moet een berg opklimmen tussen de grote cactussen door naar boven naar de ruine die op zich niet zoveel voorstelt. Bovendien is het daar bloedje heet, maar je hebt wel een prachtig uitzicht.
-Casa Grande Ruins - Een heel bijzonder Indiaans bouwwerk (ruïne)
-Walnut Canyon- Een heel aardig en mooi kleinschalig park, waar je ook leuke hikes kan maken. De ruïnes liggen tegen de canyonwand aan.
-Wupatki National Monument - Wupatki NM en Sunset Crater zijn in één loop te bezichtigen. Ik vond het best wel de moeite waard. Wupatki heeft prachtige ruïnes (rood steen) vooral die bij het Visitorcenter zijn mooi.
-Suset Crater Vulcano- Een vulkanisch gebied. Wel aardig, maar ik heb mooiere vulkanische gebieden gezien.
-Montezuma Castle en Montezuma Well - Cliffdwelling. Het is veel kleinschaliger dan Mesa Verde, maar voor de geïnteresseerden van geschiedenis wel interessant om een keerjte te zien.
-Tuzigoot National MonumentMonica - Ook een ruïne maar die stelt niet zo heel veel voor naar mijn persoonlijke mening.
Marjan
-Tonto National Monument - Ligt aan de Apache Trail. Je moet een berg opklimmen tussen de grote cactussen door naar boven naar de ruine die op zich niet zoveel voorstelt. Bovendien is het daar bloedje heet, maar je hebt wel een prachtig uitzicht.
-Casa Grande Ruins - Een heel bijzonder Indiaans bouwwerk (ruïne)
-Walnut Canyon- Een heel aardig en mooi kleinschalig park, waar je ook leuke hikes kan maken. De ruïnes liggen tegen de canyonwand aan.
-Wupatki National Monument - Wupatki NM en Sunset Crater zijn in één loop te bezichtigen. Ik vond het best wel de moeite waard. Wupatki heeft prachtige ruïnes (rood steen) vooral die bij het Visitorcenter zijn mooi.
-Suset Crater Vulcano- Een vulkanisch gebied. Wel aardig, maar ik heb mooiere vulkanische gebieden gezien.
-Montezuma Castle en Montezuma Well - Cliffdwelling. Het is veel kleinschaliger dan Mesa Verde, maar voor de geïnteresseerden van geschiedenis wel interessant om een keerjte te zien.
-Tuzigoot National MonumentMonica - Ook een ruïne maar die stelt niet zo heel veel voor naar mijn persoonlijke mening.
Marjan
Gr. Marjan
20 USA-reizen:
20 USA-reizen:
- sachasenne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Sunset crater en walnut cnyon zijn in 1 loop te bekijken lees ik.
Kan iemand mij enig idee geven hoelang je hier over doet?
Groetjes,
Carine
Kan iemand mij enig idee geven hoelang je hier over doet?
Groetjes,
Carine
Groetjes,
Carine
Carine
- Annie
- Amerika-expert
- Partner van: Rob
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Wupatki National Monument en Suset Crater Vulcano Hebben wij afgelopen voorjaar gedaan zie dag 21 van ons verslag op http://www.robenannie.nl
Montezuma Castle en Montezuma Well en Tuzigoot National MonumentMonica hebben we op dag 23 gedaan.
Er was toen iets met Walnut Canyon,maar ik weet niet meer wat, in ieder geval konden we dat toen niet bezoeken.
Montezuma Castle en Montezuma Well en Tuzigoot National MonumentMonica hebben we op dag 23 gedaan.
Er was toen iets met Walnut Canyon,maar ik weet niet meer wat, in ieder geval konden we dat toen niet bezoeken.
- Rob
- Amerika-expert
- Contacteer:
Sunset Crater en Walnut Canyon zitten niet in een loop.
Walnut ligt ten zuidoosten van Flagstaff onder de I-40 en was dit voorjaar voor ons niet interessant omdat de hike naar de Cliff Dwelling gesloten was door een grote rockslide die er afgelopen winter was, of de hike weer open is kan je wel op de NPS-site vinden.
Sunset ligt ten noordoost van Flagstaff aan de US-89.
Beide parken zijn wel in 1 dag te doen ze liggen niet zover van elkaar.
Walnut ligt ten zuidoosten van Flagstaff onder de I-40 en was dit voorjaar voor ons niet interessant omdat de hike naar de Cliff Dwelling gesloten was door een grote rockslide die er afgelopen winter was, of de hike weer open is kan je wel op de NPS-site vinden.
Sunset ligt ten noordoost van Flagstaff aan de US-89.
Beide parken zijn wel in 1 dag te doen ze liggen niet zover van elkaar.
- sachasenne
- Amerika-expert
- Contacteer:
- Rob
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dat is dus in 1 loop te rijden. 

- sachasenne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Heb je enig idee hoe lang je erover doet?
Carine
Carine
Groetjes,
Carine
Carine
- Rob
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ligt er aan wat je onderweg nog wil doen, reken op minimaal 3 uur en maximaal een uur of 8 met een paar hikes in Sunset en wat langere bezoeken aan de verschillende ruines in Wupatki NM.
De hikes in Sunset koste max 1 uur per stuk en er zijn er een stuk of vier.
De ruines kosten je 5 minuten tot 1 uur en daar zijn er 5 van.
De hikes in Sunset koste max 1 uur per stuk en er zijn er een stuk of vier.
De ruines kosten je 5 minuten tot 1 uur en daar zijn er 5 van.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 33 Reacties
- 8296 Weergaves
-
Laatste bericht door jojostravelusa