Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Wat te doen, complete reis of zelf hotels boeken?
Wat te doen, complete reis of zelf hotels boeken?
Wat zijn jullie ervaringen?
We willen graag 2 a 3 weken naar west amerika. Nu hebben we bij exitreizen al vele complete pakketreizen gezien. Voor naar ons idee een redelijke prijs.
Wat doen jullie meestal, pakketreis, of toch zelf hotels, vlucht en auto boeken?? Wat is voordeliger?
Ik zou het graag allemaal zelf willen boeken, maar weet niet of het voor een leek als mij verstandig is om dat te doen. Het is onze eerste keer amerika. Ben wel handig op internet.
Ik hoor graag jullie ervaringen
Anja
We willen graag 2 a 3 weken naar west amerika. Nu hebben we bij exitreizen al vele complete pakketreizen gezien. Voor naar ons idee een redelijke prijs.
Wat doen jullie meestal, pakketreis, of toch zelf hotels, vlucht en auto boeken?? Wat is voordeliger?
Ik zou het graag allemaal zelf willen boeken, maar weet niet of het voor een leek als mij verstandig is om dat te doen. Het is onze eerste keer amerika. Ben wel handig op internet.
Anja
- Njit
- Amerika-expert
- Partner van: SpaceAce
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Re: Wat te doen, complete reis of zelf hotels boeken?
Mijn ervaring is dat zelf boeken goedkoper is en stukken meer voorpret geeft. Als je een beetje handig bent op internet dan heb je het zo bij elkaar geklikt.
Vliegtickets bij Vliegtarieven.nl / vliegtickets.nl / cheaptickets.nl of rechtstreeks bij de maatschappij zelf
Autohuur bij USAReisen.de / eautohuur.nl / exit-reizen
Hotels bij Hotels.com / Expedia.nl
Vliegtickets bij Vliegtarieven.nl / vliegtickets.nl / cheaptickets.nl of rechtstreeks bij de maatschappij zelf
Autohuur bij USAReisen.de / eautohuur.nl / exit-reizen
Hotels bij Hotels.com / Expedia.nl
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
- markro
- Moderator
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Vluchten + huur(personen)auto via WRC-Reizen, hotel na aankomst in, en voor vertrek uit, Amerika rechtstreeks bij het hotel boeken via internet, ter plaatse accommodaties zoeken.
Daarbij wil ik even aangeven, dat wij met z'n tweeën reizen, buiten het hoogseizoen.
Daarbij wil ik even aangeven, dat wij met z'n tweeën reizen, buiten het hoogseizoen.
Deze zomer staat onze 4de reis naar Amerika op het programma.
De eerste keer lieten we alles over aan het reisbureau, we hadden zelf wel een route uitgestippeld en zij hebben toen gezorgd voor de vlucht, de auto en de hotels.
De andere keren hebben we enkel de vlucht en de huurauto via een reisbureau (België) geregeld. Aangezien we met 6 personen reizen, proberen we wel alle overnachtingen op voorhand te boeken, maar we doen dit heel graag zelf want de voorbereiding, het zoeken naar leuke, betaalbare accomodatie op internet is heel wat leuker en spannender dan alles uit handen te geven. Wij genieten hier echt van, het maakt de reis nog zo boeiend!
Groetjes en veel plezier gewenst met het uitstippelen van jullie route!
Ria
De eerste keer lieten we alles over aan het reisbureau, we hadden zelf wel een route uitgestippeld en zij hebben toen gezorgd voor de vlucht, de auto en de hotels.
De andere keren hebben we enkel de vlucht en de huurauto via een reisbureau (België) geregeld. Aangezien we met 6 personen reizen, proberen we wel alle overnachtingen op voorhand te boeken, maar we doen dit heel graag zelf want de voorbereiding, het zoeken naar leuke, betaalbare accomodatie op internet is heel wat leuker en spannender dan alles uit handen te geven. Wij genieten hier echt van, het maakt de reis nog zo boeiend!
Groetjes en veel plezier gewenst met het uitstippelen van jullie route!
Ria
-
- Amerikakenner
- Contacteer:
Ik boek ook altijd alles gewoon lekker zelf! Op internet is meer informatie te vinden dan dat het meisje van het reisburo je ooit zou kunnen vertellen!
Vergeet ook vooral de Amerikaanse sites niet waar je kan boeken want dan mag je in dollars betalen
Ik ben zelf erg fan van http://www.kayak.com (je kan daar niet boeken ze linken je door naar de goedkoopste)
en van sites als http://www.travelnow.com & http://www.travelhero.com
Have fun met uitstippelenen en ja, de voorpret is voor mij net zo belangrijk als de reis zelf!
Vergeet ook vooral de Amerikaanse sites niet waar je kan boeken want dan mag je in dollars betalen

Ik ben zelf erg fan van http://www.kayak.com (je kan daar niet boeken ze linken je door naar de goedkoopste)
en van sites als http://www.travelnow.com & http://www.travelhero.com
Have fun met uitstippelenen en ja, de voorpret is voor mij net zo belangrijk als de reis zelf!
can't wait to travel again.....
Oh dus jullie boeken eigenlijk allemaal zelf. Nou ik ga maar eens even speuren op internet, misschien dat ik dan toch overstag ga om toch zelf alles uit te zoeken. Maar we gaan 31 mei trouwen en willen 2 juni vertrekken, dus dat is best kort dag. Is dat nog wel allemaal te regelen voor die tijd?
Ik ga eerst maar eens even kijken op de sites die jullie aangeven en even wat berekeningen doen.
Wat voor verzekering is verstandig om af te sluiten voor de auto? Ik wil niet daar voor verrassingen komen te staan als je een aanrijding krijgt oid.
Groetjes Anja
Ik ga eerst maar eens even kijken op de sites die jullie aangeven en even wat berekeningen doen.
Wat voor verzekering is verstandig om af te sluiten voor de auto? Ik wil niet daar voor verrassingen komen te staan als je een aanrijding krijgt oid.
Groetjes Anja
Voor een huurauto is het nr1 adres momenteel: www. usareisen.de
neem het alles incl. pakket en dan moet je geen zorgen meer maken wat betreft voldoende dekking.
Luc
neem het alles incl. pakket en dan moet je geen zorgen meer maken wat betreft voldoende dekking.
Luc
Bij Tioga tours helpen ze je met alles uitzoeken en boeken. Erg handig vind ik.
- T0M
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
Het goedkopere pakket van usareisen.de is wat betreft de dekking die je nodig hebt bij ongelukken hetzelfde. Het verschil is dat er bij het duurdere pakket een inzittenden- en bagage-verzekering, die meestal ook bij je reisverzekering zit, en de eerste tank benzine bij zit.Luc schreef:Voor een huurauto is het nr1 adres momenteel: www. usareisen.de
Luc
- Bertorelli
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 14
Even een snel rekensommetjesanja136 schreef:Wat zijn jullie ervaringen?
Anja
Bij exitreizen kost de 'Best of the West' in de periode juni - augustus per persoon € 1.779,-
Dat is dus voor 2 personen € 3.558,-
Zou je een en ander los gaan boeken dan kom ik op:
Autohuur (econony via USAreisen.de) -> € 505,-
Vlucht Amsterdam - LA -> 2 X € 750,- dus € 1.500,-
Overnachtingen 21 x € 60 per nacht maakt € 1.260,-
Zit ik totaal op € 3.265,- voor drie weken.
Die €60 voor de motels is een gemiddelde prijs en met de huidige dollarkoers is dan $87 dus dat moet zeker lukken.
Hier heb je wel de volledige vrijheid qua route en motelkeuze.
Groetjes en succes met regelen.
Bert
1995 TX/LO/MS/AL/AR
2003 NV/AZ/UT/CA
2007 AZ/NV/UT/CO
2008 FL/GE/SC/TN
2009 CA/NV/ID/WY/UT/AZ
2011 FL/GE/AL/MS/LO/TN/SC
2012 FL
2013 AZ/NV/UT/WY/MN
2015 WA/OR/ID/MN
2016 NY/VT/NH/ME/MA/RI/CT/NJ/MD/VA/WV/OH/IN/MI
2017 CA/OR/NV
2018
2019
2022
2003 NV/AZ/UT/CA
2007 AZ/NV/UT/CO
2008 FL/GE/SC/TN
2009 CA/NV/ID/WY/UT/AZ
2012 FL
2013 AZ/NV/UT/WY/MN
2015 WA/OR/ID/MN
2017 CA/OR/NV
2018
2019
2022
Hoi,
Ik wilde van 16 juli tm 31 juli een zuidwest rondreisje doen.
Nu zit ik te twijfelen om het zelf te gaan regelen in plaats van een complete vakantie te boeken.
Alleen als ik even snel kijk kom ik om iets van :
vlucht 1900-2200 (2200 is directe vlucht klm, scheelt me 6u reistijd)
auto 350 (ebookers.com)
Maar nu zit ik even te kijken naar hotels. Wat is een redelijk gemiddeld bedrag voor hotels als je die 16 dagen rondreist (Death Valley, Mon Valley, Grand Canyon, Bryce Canyon, Yosi... zoiets)
Groet,
Gert
Ik wilde van 16 juli tm 31 juli een zuidwest rondreisje doen.
Nu zit ik te twijfelen om het zelf te gaan regelen in plaats van een complete vakantie te boeken.
Alleen als ik even snel kijk kom ik om iets van :
vlucht 1900-2200 (2200 is directe vlucht klm, scheelt me 6u reistijd)
auto 350 (ebookers.com)
Maar nu zit ik even te kijken naar hotels. Wat is een redelijk gemiddeld bedrag voor hotels als je die 16 dagen rondreist (Death Valley, Mon Valley, Grand Canyon, Bryce Canyon, Yosi... zoiets)
Groet,
Gert
- Bertorelli
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 14
Reken op gemiddeld ongeveer € 60 ($ 87) per kamer per nacht.ensingg schreef:Hoi,
Groet,
Gert
Beetje afhankelijk wat je zoekt.
Bij de gemiddelde Motel6 ben je voor $50 á $60 klaar maar reken op een kamer in of dicht bij de parken op wat extra.
Als hadden wij de Maswik Lodge (bij de Grand Canyon) afgelopen zomer voor $78 +tax
De aanbiedingen en coupons in de gaten houden helpt ook.
Groetjes
Bert
1995 TX/LO/MS/AL/AR
2003 NV/AZ/UT/CA
2007 AZ/NV/UT/CO
2008 FL/GE/SC/TN
2009 CA/NV/ID/WY/UT/AZ
2012 FL
2013 AZ/NV/UT/WY/MN
2015 WA/OR/ID/MN
2017 CA/OR/NV
2018
2019
2022
2003 NV/AZ/UT/CA
2007 AZ/NV/UT/CO
2008 FL/GE/SC/TN
2009 CA/NV/ID/WY/UT/AZ
2012 FL
2013 AZ/NV/UT/WY/MN
2015 WA/OR/ID/MN
2017 CA/OR/NV
2018
2019
2022
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik moet zeggen dat ik nog nooit 87 dollar gemiddeld gehaald heb, eerder 100 dollar of meer.
Misschien zijn wij niet kritisch genoeg, meestal pakken we het eerste motel wat we tegenkomen.
Misschien zijn wij niet kritisch genoeg, meestal pakken we het eerste motel wat we tegenkomen.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik moet zeggen dat ik die 87 dollar gemiddeld ook wel laag vind; dat lukt ons nooit. Zeker in de steden ben je meer kwijt als je in een redelijke buurt wilt zitten, misschien met uitzondering van Las Vegas.
Vergeet ook niet dat er bij de prijzen zoals je die op internet bij de motels vindt, nog tax overheen komt.
Maar zelfs met een hoger gemiddelde ben je met de lage dollarkoers nog altijd heel schappelijk uit.
Marianne
Vergeet ook niet dat er bij de prijzen zoals je die op internet bij de motels vindt, nog tax overheen komt.
Maar zelfs met een hoger gemiddelde ben je met de lage dollarkoers nog altijd heel schappelijk uit.
Marianne
Als ik op die site van motels6.com een aantal locaties check dan zit ik toch inclusief taxes op niet meer dan 60-70 EURO.
Het ziet er allemaal netjes uit. Heeft iemand ervaring?
- markro
- Moderator
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
De Motel 6-keten heeft doorgaans motels in de lagere prijsklasse. Toch varieert dit van de locatie, dag in de week en periode. Ook al zijn de motels niet slecht, ze zijn wat meer basic. Ook meestal geen ontbijt of alleen een kop koffie/thee met een Danish (zoet koffiebroodje).ensingg schreef:Als ik op die site van motels6.com een aantal locaties check dan zit ik toch inclusief taxes op niet meer dan 60-70 EURO.
Zoals bij iedere keten zijn er mindere en betere accommodaties. Vaak toch wel met gehorige kamers.
Als het gebouw uit twee verdiepingen bestaat, neem dan als dat mogelijk is, en je kan trappen lopen, een kamer op de eerste etage. Dan heb je in ieder geval geen bovenbewoners. En neem ook geen kamer vlak bij de ijsmachine.
Wij regelen ook alles zelf, een deel van de reis is de voorpret.
Ter indicatie: ik reken gemiddeld 85 euro per kamer (overigens wel voor 4 personen).
Daar zitten hotels bij die wij via hotwire en priceline hebben geboekt, in de parken maar ook luxere bij zion en in Sedona.
Alles kan misschien goedkoper of duurder.
Met het zelf regelen en uitzoeken van hotels maak je het wel helemaal jouw vakantie en valt een hotel tegen, kun je maar bij 1 persoon klagen: jezelf maar bevalt een hotel heel goed dan kun je ook weer jezelf complimenteren. (overigens regel ik hier binnen het gezin de hele reis en ben dus benieuwd wat de rest van de keuzes vind).
Mbd de reviews en het lezen van reisverslagen kun je echt hele goede ideeen opdoen.
Ter indicatie: ik reken gemiddeld 85 euro per kamer (overigens wel voor 4 personen).
Daar zitten hotels bij die wij via hotwire en priceline hebben geboekt, in de parken maar ook luxere bij zion en in Sedona.
Alles kan misschien goedkoper of duurder.
Met het zelf regelen en uitzoeken van hotels maak je het wel helemaal jouw vakantie en valt een hotel tegen, kun je maar bij 1 persoon klagen: jezelf maar bevalt een hotel heel goed dan kun je ook weer jezelf complimenteren. (overigens regel ik hier binnen het gezin de hele reis en ben dus benieuwd wat de rest van de keuzes vind).
Mbd de reviews en het lezen van reisverslagen kun je echt hele goede ideeen opdoen.
Onze site: http://www.vdheijdeninusa.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht