Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
mening gevraagd wel of geen monument valley
mening gevraagd wel of geen monument valley
Wij gaan eerste naar Florida (fort Lauderdale) en blijven daar twee nachten. Vervolgens maken wij een cruise vanuit Miami. Hierna vliegen wij naar Phoenix om vandaaruit een rondreis te maken. We hebben nu het volgende schema
3 nachten Scottsdale,
1 nacht Sedona
2 nachten Grand Canyon
2 nachten Page
1 nacht Bryce Canyon
1 nacht Zion
2 nachten Las Vegas
1 nacht Death Valley
3 nachten LA en van daar uit terug naar huis.
Ik zit nog te twijfelen of ik de 2 nachten in Page moet vervangen door 1 nacht in Monument Valley en 1 nacht in Page. In Page wilde we een tocht maken over Lake Powell en eventueel de Antelope Canyon bezoeken. Is monument Valley echt de moeite waard of kan ik beter de reis rustiger houden en de 2 nachten Page handhaven.
3 nachten Scottsdale,
1 nacht Sedona
2 nachten Grand Canyon
2 nachten Page
1 nacht Bryce Canyon
1 nacht Zion
2 nachten Las Vegas
1 nacht Death Valley
3 nachten LA en van daar uit terug naar huis.
Ik zit nog te twijfelen of ik de 2 nachten in Page moet vervangen door 1 nacht in Monument Valley en 1 nacht in Page. In Page wilde we een tocht maken over Lake Powell en eventueel de Antelope Canyon bezoeken. Is monument Valley echt de moeite waard of kan ik beter de reis rustiger houden en de 2 nachten Page handhaven.
Laatst gewijzigd door patrick99 op 09 jan 2008, 15:35, 1 keer totaal gewijzigd.
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: mening gevraagd wel of geen monument valley
Monument Vally is absoluut de moeite waard, maar Page en omgeving ook....moeilijke keuze, ik zou denk ik zelf een dag Page en een dag monument Vally doen.
- hekkie
- Amerika-expert
- Partner van: Jhek
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Ik vind Monument Valley wel de moeite waard. Wat je ook bijvoorbeeld kunt doen is 's morgens op tijd vertrekken uit GC en naar Monument Valley rijden (plm 4 uur). Je hebt ongeveer 2 uur nodig om dit park te bezoeken en de loop te rijden. Daarna zou je nog naar Page kunnen rijden (3 uur) voor je geplande twee overnachtingen. Het is een lange volle dag, maar wel te doen. Of ga in Kayenta slapen en de volgende ochtend naar Page.patrick99 schreef: Ik zit nog te twijfelen of ik de 2 nachten in Page moet vervangen door 1 nacht in Monument Valley en 1 nacht in Page. In Page wilde we een tocht maken over Lake Powell en eventueel de Antelope Canyon bezoeken. Is monument Valley echt de moeite waard of kan ik beter de reis rustiger houden en de 2 nachten Page handhaven.
Marjan
.
Gr. Marjan
20 USA-reizen:
20 USA-reizen:
In deze ben ik het helemaal met Marjan eens.
Monument Valley is absoluut de moeite waard en vier uur is ruim voldoende.
Wij hebben daarna in Kayenta overnacht en dat is goed bevallen.
Groetjes,
Paul
Monument Valley is absoluut de moeite waard en vier uur is ruim voldoende.
Wij hebben daarna in Kayenta overnacht en dat is goed bevallen.
Groetjes,
Paul
Een paar reisverhaaltjes: http://www.izognoeg.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Ik zou ook een nacht Kayenta doen en dan op weg naar Page nog even het Navajo National Monument meepikken. Dat vonden wij toch wel bijzonder, het ligt toch op de weg.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
-
- Amerika-expert
mee eens, zou wel Navajo National Monument bezoeken op weg naar Monument Valley : kom je daar iets later in de namiddag aan maar dan is MV op zijn mooist. en de dag daarop na tijdens de mooiste ''morgen-uren" nog even MV bekeken te hebben terugrijden naar Page, kun je daar nog iets uitspoken.Ik zou ook een nacht Kayenta doen en dan op weg naar Page nog even het Navajo National Monument meepikken. Dat vonden wij toch wel bijzonder, het ligt toch op de weg.
jacques
Monument Valley zou ik zeker niet overslaan. Ik vond het prachtig!
Is er een speciale reden waarom je 3 nachten in Scottsdale en 1 nacht in Sedona verblijft? Persoonlijk zou ik deze dagen gebruiken om een uitgebreidere route te nemen.
Is er een speciale reden waarom je 3 nachten in Scottsdale en 1 nacht in Sedona verblijft? Persoonlijk zou ik deze dagen gebruiken om een uitgebreidere route te nemen.
We wilde rustig beginnen en ook wat van de omgeving zien en niet overal voorbij razen. Zo zijn we tot deze route gekomen. Naderhand ging ik twijfelen aan 2 nachten Page, hoewel daar op zichzelf genoeg te zien is want effectief leveren die twee nachten maar 1 dag op.
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Ik weet niet in welke periode jullie gaan maar de omgeving Phoenix kan echt bloedheet zijn die 2 dagen Scottsdale zou ik er minsten 1 of zelfs 2 afhalen.
Zo veel is er nu ook weer niet te doen in die omgeving een extra dag Sedona lijkt mij beter als je het rustig aan wil doen.
Omgeving is mooier en koeler.
Rob
Zo veel is er nu ook weer niet te doen in die omgeving een extra dag Sedona lijkt mij beter als je het rustig aan wil doen.
Omgeving is mooier en koeler.
Rob
- T0M
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
Zoals hierboven ook al gesuggereerd, zou ik ook het Navajo National Monument bezoeken. Het ligt namelijk maar een klein stukje van de weg af en is echt de moeite waard (net als Monument Valley overigens).jta schreef:mee eens, zou wel Navajo National Monument bezoeken op weg naar Monument Valley : kom je daar iets later in de namiddag aan maar dan is MV op zijn mooist. en de dag daarop na tijdens de mooiste ''morgen-uren" nog even MV bekeken te hebben terugrijden naar Page, kun je daar nog iets uitspoken.Ik zou ook een nacht Kayenta doen en dan op weg naar Page nog even het Navajo National Monument meepikken. Dat vonden wij toch wel bijzonder, het ligt toch op de weg.
jacques
(Als je er geweest bent en je vond het mooi, kan ik je ook zeker Mesa Verde NP aanbevelen, al is dat voor deze reis niet aan de orde.)
we zijn in Phoenox half september. De heetste periode is dan hopenlijk voorbij
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
In september kan het nog bloedjeheet zijn in Phoenix ben ik bang. Wij waren er vorig jaar begin mei en toen was het ook bijna 40 graden. De meeste 'snowbirds' komen pas per 1 november terug uit het Noorden, dat is waarschijnlijk niet voor niets ...
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 18 Reacties
- 4022 Weergaves
-
Laatste bericht door BjornSnelders
-
- 15 Reacties