Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Route San Francisco, Las Vegas, Los Angeles. Graag tips!
- José
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Route San Francisco, Las Vegas, Los Angeles. Graag tips!
Hoi Allemaal,
Mijn vriend en ik gaan in mei 2008 naar USA en hebben zo ongeveer een route samengesteld...
Zou nog wel graag willen weten waar we het beste kunnen overnachten, en hoe lang we het beste her en der kunnen blijven!
We hebben ongeveer 15 dagen de tijd en willen de plaatsen in iedergeval aan doen (of door heen, of langs heen bijv. door de afgesloten Tioga Pass)
San Francisco - Groveland
Groveland
Yosemite NP
Fresno
Lake Isabella
Furnace Creek
Las Vegas
Springdale
Page
Grand Canyon
Williams
Kingsman
Palm Spring
Los Angeles
Heb ook al een flinke google-sessie op dit forum gedaan, maar voornamelijk het stuk waar de Tioga Pass is afgesloten (dus bij Yosemite NP) wordt ik nog niet erg wijzer... Er wordt veel omgereisd via Bakersfield, maar dat stuk lijkt me niet echt geweldig (alleen Interstate??)
Alvast bedankt!
Groetjes José
Mijn vriend en ik gaan in mei 2008 naar USA en hebben zo ongeveer een route samengesteld...
Zou nog wel graag willen weten waar we het beste kunnen overnachten, en hoe lang we het beste her en der kunnen blijven!
We hebben ongeveer 15 dagen de tijd en willen de plaatsen in iedergeval aan doen (of door heen, of langs heen bijv. door de afgesloten Tioga Pass)
San Francisco - Groveland
Groveland
Yosemite NP
Fresno
Lake Isabella
Furnace Creek
Las Vegas
Springdale
Page
Grand Canyon
Williams
Kingsman
Palm Spring
Los Angeles
Heb ook al een flinke google-sessie op dit forum gedaan, maar voornamelijk het stuk waar de Tioga Pass is afgesloten (dus bij Yosemite NP) wordt ik nog niet erg wijzer... Er wordt veel omgereisd via Bakersfield, maar dat stuk lijkt me niet echt geweldig (alleen Interstate??)
Alvast bedankt!
Groetjes José
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Hallo José,
Er komen hier erg veel routes langs, dus bekijk de andere topics eens en kijk wat je daar uit kunt halen. De meeste rondjes zuidwesten doen de plaatsen aan die jij noemt.
Heb je een speciale reden om Groveland en Fresno op te nemen? En Williams? Je komt hier doorheen op weg naar Yosemite/Sequoia en naar de Grand Canyon, voor een overnachting zou ik in of dichter bij de parken gaan zitten.
Voor 15 dagen is het misschien wat veel. Schrijf de route eens wat verder uit, dan is het ook wat makkelijker om suggesties te geven. En geef dan aan wat je graag wilt zien. Ik zie nu bv wel Page staan maar geen Bryce. Willen jullie daar niet naar toe of willen jullie dat op weg van Zion naar Page bezoeken?
Wat Bakersfield betreft: als je van Sequoia naar Death Valley gaat kom je hier langs, of je neemt de route via Lake Isabella. Je kunt ook een noordelijke route nemen als de Tioga Pass niet open is.
Marianne
Er komen hier erg veel routes langs, dus bekijk de andere topics eens en kijk wat je daar uit kunt halen. De meeste rondjes zuidwesten doen de plaatsen aan die jij noemt.
Heb je een speciale reden om Groveland en Fresno op te nemen? En Williams? Je komt hier doorheen op weg naar Yosemite/Sequoia en naar de Grand Canyon, voor een overnachting zou ik in of dichter bij de parken gaan zitten.
Voor 15 dagen is het misschien wat veel. Schrijf de route eens wat verder uit, dan is het ook wat makkelijker om suggesties te geven. En geef dan aan wat je graag wilt zien. Ik zie nu bv wel Page staan maar geen Bryce. Willen jullie daar niet naar toe of willen jullie dat op weg van Zion naar Page bezoeken?
Wat Bakersfield betreft: als je van Sequoia naar Death Valley gaat kom je hier langs, of je neemt de route via Lake Isabella. Je kunt ook een noordelijke route nemen als de Tioga Pass niet open is.
Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 30 dec 2007, 00:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Route San Francisco, Las Vegas, Los Angeles. Graag tips!
José, Weet je in Groveland een leuk overnachtingsplekje?
Je zou ongeveer op dit uitkomen; houd er rekening mee dat het soms korte bezoekjes worden:
01. Aankomst San Francisco
02. San Francisco (minstens een dag)
03. San Francisco - Groveland
04. Groveland - Yosemite NP (probeer een nacht in het park te boeken)
05. Yosemite - Fresno
06. Fresno - Lake Isabella - Furnace Creek (lange reisdag)
07. Furnace Creek - Las Vegas (of wil je een hele dag in LV doorbrengen?)
08. Las Vegas - Springdale
09. Springdale (hele dag Zion om te wandelen?)
10. Springdale - Page (Speciale wensen in de regio Page?)
11. Page - Grand Canyon (korte bezoekjes aan de South Rim + sunset at Desert View)
12. Grand Canyon - Williams - Kingman - (Joshua Tree) - Palm Springs (ook een lange dag wanneer je veel stopt)
13. Palm Springs - Los Angeles
14. Los Angeles
15. Los Angeles (hoe laat gaat de vlucht?)
Ik ga er vanuit dat de Tioga Pass in mei nog niet open is.
Johan
Je zou ongeveer op dit uitkomen; houd er rekening mee dat het soms korte bezoekjes worden:
01. Aankomst San Francisco
02. San Francisco (minstens een dag)
03. San Francisco - Groveland
04. Groveland - Yosemite NP (probeer een nacht in het park te boeken)
05. Yosemite - Fresno
06. Fresno - Lake Isabella - Furnace Creek (lange reisdag)
07. Furnace Creek - Las Vegas (of wil je een hele dag in LV doorbrengen?)
08. Las Vegas - Springdale
09. Springdale (hele dag Zion om te wandelen?)
10. Springdale - Page (Speciale wensen in de regio Page?)
11. Page - Grand Canyon (korte bezoekjes aan de South Rim + sunset at Desert View)
12. Grand Canyon - Williams - Kingman - (Joshua Tree) - Palm Springs (ook een lange dag wanneer je veel stopt)
13. Palm Springs - Los Angeles
14. Los Angeles
15. Los Angeles (hoe laat gaat de vlucht?)
Ik ga er vanuit dat de Tioga Pass in mei nog niet open is.
Johan
- José
- Amerikakenner
Thanx allemaal!
Ik ben idd nog lang niet uitgekeken! Heb nog diverse reisverslagen op nageslagen!
Mocht ik wijzigingen doorvoer, dan horen jullie het!
Hoteltips zijn zeker welkom!!
Groetjes José
Ik ben idd nog lang niet uitgekeken! Heb nog diverse reisverslagen op nageslagen!
Groetjes José
Reisverslag juni 2009:
http://mark-jose-usa09.reismee.nl
Reisverslag mei 2008:
http://mark-jose.reismee.nl
Reisverslag mei 2008:
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Hallo José,José schreef:Thanx allemaal!
Groetjes José
Op het forum zul je heel veel hoteltips kunnen vinden, belangrijker is dat je eerst de route vastlegt. En de vlucht boekt, want ik denk dat je dat nog niet gedaan hebt aangezien je het over ongeveer 15 dagen hebt. Als je nuttige tips wilt is het ook handig om aan te geven wat je precies wilt; er zijn al veel vragen gesteld, dus probeer die ook eens te beantwoorden.
De route van Johan is mooi maar kijk of je langer kunt dan 15 dagen, want met de plaatsen die nu genoemd zijn is je route al aardig vol.Ik zou zelf de overnachting in Groveland weglaten en meteen naar Yosemite gaan en daar twee nachten blijven. Kijk voor de accommodatie in het park op hier en boek zo snel mogelijk, zeker als je daar in het weekend zit. Ik weet niet of je Fresno er in wilt houden, wil je naar Sequoia NP? Dan kun je ook naar een overnachting in het park of in Three Rivers kijken.
Maar geef eerst maar eens duidelijkheid over de route en de gewenste stops, de hotels komen dan wel.
Marianne
- José
- Amerikakenner
Ooh nee!
Net een gigantisch stuk geschreven en nu is ie weg! Bagger...
We willen in iedergeval de volgende plaatsen bekijken.
San Francisco, Yosemite NP, Sequoia NP, Death Valley, Las Vegas, Bryce NP, Zion NP, Grand Canyon, Joshua NP en Los Angeles.
Zou je in een dag van Zion NP naar Grand Canyon reizen? Volgens de routeplanner van Rand McNally geeft 253 miles aan, zo'n 4,5 uur rijden... Ik neem aan dat geen probleem zal zijn. Of missen we onderweg dan allerlei 'Must-Sees'??
Veder zoeken we tussen Grand Canyon en Joshua NP nog een leuke plaats, wat is echt de aanrader??
We gaan een paar dagen eerder uit NL weg, dus de rondreis wordt verlengd met een dag op 2 of 3. We willen die dan inzetten om een in iedergeval een dag langer te verblijven in LA en SF..
Qau vluchttijden weet ik helaas nog niets, we vliegen vanaf LA naar Honolulu!
Groetjes José
Net een gigantisch stuk geschreven en nu is ie weg! Bagger...
We willen in iedergeval de volgende plaatsen bekijken.
San Francisco, Yosemite NP, Sequoia NP, Death Valley, Las Vegas, Bryce NP, Zion NP, Grand Canyon, Joshua NP en Los Angeles.
Zou je in een dag van Zion NP naar Grand Canyon reizen? Volgens de routeplanner van Rand McNally geeft 253 miles aan, zo'n 4,5 uur rijden... Ik neem aan dat geen probleem zal zijn. Of missen we onderweg dan allerlei 'Must-Sees'??
Veder zoeken we tussen Grand Canyon en Joshua NP nog een leuke plaats, wat is echt de aanrader??
We gaan een paar dagen eerder uit NL weg, dus de rondreis wordt verlengd met een dag op 2 of 3. We willen die dan inzetten om een in iedergeval een dag langer te verblijven in LA en SF..
Qau vluchttijden weet ik helaas nog niets, we vliegen vanaf LA naar Honolulu!
Groetjes José
- markro
- Moderator
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Kijk ook eens op de website http://www.allesamerika.com/José schreef:Hoteltips zijn zeker welkom!!
en klik dan met de muis vrij bovenaan in de linker kolom op "Hotels en campings".
Daar vind je o.a. informatie over hotels, die bezocht zijn door de leden van dit forum.
- Corinne
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
Hi jose
Wij hebben in 2006 de zelfde route gedaan in 16 dagen alleen andersom zeg maar dus zijn van san francisco naar beneden gegaan eerst nnar LA zeg maar
kijk eens in ons reisverslag want we hebben de meesten overnachtigen er in verwerkt
gr corinne
Wij hebben in 2006 de zelfde route gedaan in 16 dagen alleen andersom zeg maar dus zijn van san francisco naar beneden gegaan eerst nnar LA zeg maar
kijk eens in ons reisverslag want we hebben de meesten overnachtigen er in verwerkt
gr corinne
- José
- Amerikakenner
Hee Corinne,
Bedankt voor je link! Heb even rondgekeken (en op een heleboel andere reisverslagen!) en mijn vriend en ik hebben de route vanmiddag bepaald!!
We gaan inderdaad ook een weblog bijhouden... Hadden jullie een laptop bij jullie?? Volgensmij is er veel gratis wireless internet beschikbaar of niet??
Groetjes José
Bedankt voor je link! Heb even rondgekeken (en op een heleboel andere reisverslagen!) en mijn vriend en ik hebben de route vanmiddag bepaald!!
We gaan inderdaad ook een weblog bijhouden... Hadden jullie een laptop bij jullie?? Volgensmij is er veel gratis wireless internet beschikbaar of niet??
Groetjes José
Reisverslag juni 2009:
Reisverslag mei 2008:
Reisverslag mei 2008:
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves