Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Zuid-west route - Dude

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

Na jullie opmerkingen en tips heb ik nog wat puzzelwerk verricht en heb ik de oude route wat aangepast en tot het volgende gekomen
de route voorheen:

dag 1 (5 september) brussel - L.A.

dag 2 L.A. - Palm springs - Havasu city (door joshua tree NP) = 270 mile/4u45 rit door park niet inbegrepen

dag 3 Havasu city (enkel als slaapplaats) - Sedona = 232 mile/3u45

dag 4 Sedona - grand canyon = 114 mile/2u10

dag 5 grand canyon

dag 6 grand canyon - page = 140 mile/2u20

dag 7 page - monument valley - moab = 123 mile/2u + 146 mile/2u20

dag 8 moab (arches NP, Canyonlands NP)

dag 9 moab - capitol reef NP = 147 mile/2u20

dag 10 capitol reef NP- Bryce Canyon NP = 93 mile/2u30

dag 11 Bryce canyon NP -zion NP = 88 mile/1u45

dag 12 Zion NP - Las Vegas = 159mile/2u30

dag 13 Las Vegas

dag 14 Las Vegas

dag 15 Las Vegas - Death valley (stovepipe wells) = 170 mile/2u41

dag 16 Death Valley - Yosemite (lee vining, o.d.) = 204 mile/3u15

dag 17 Yosemite

dag 18 Yosemite - Visalia (kings canyon NP & sequoia NP) = 140 mile/2u30

dag 19 Visalia - L.A. (costa mesa) = 230 mile/3u20

dag 20 L.A.

dag 21 L.A.

dag 22 L.A. - Brussel

de route nu :

dag 2 L.A. - Palm springs - Kingsman (door joshua tree NP) = 350 mile/5u15 (rit door park niet inbegrepen)

dag 3 Kingsman - Sedona = 232 mile/3u45

dag 5 grand canyon

dag 7 page - monument valley - Capitol reef NP = 123 mile/2u + 188 mile/3u20

dag 8 capitol reef NP- Bryce Canyon NP = 93 mile/2u30

dag 9 Bryce canyon NP -zion NP = 88 mile/1u45

dag 10 Zion NP - Las Vegas = 159mile/2u30

dag 11 Las Vegas

dag 12 Las Vegas

dag 13 Las Vegas - Death valley - Ridgecrest = 265 mile/4u40

dag 14 Ridgecrest - Visalia (Kings Canyon & Sequoia NP) = 180mile/3u15

dag 15 Visalia - El Portal (yosemite NP) 140mile/2u30

dag 16 Yosemite

dag 17 Yosemite

dag 18 El Portal - Monterey - Moro bay 210mile/5u30

dag 19 Moro bay - L.A. 220mile/3u10

dag 20 L.A.

dag 21 L.A.

dag 22 L.A. - Brussel

Veranderd is dus dat moab eruit valt, wegens te veel te zien en te weinig tijd.
Bijkomend is de route H1 op aanraden van de meeste van jullie, via yosemite naar monterey en zo richting LA met tussenin een overnachting. Dit valt nog te zien waar aangezien we normaal niets boeken.
Dag 2 blijft wel een lange trip (op aanraden van Yeehaw naar Kingsman ipv Lake havasu city, is maar 30 min verschil in tijd )
Ook dag 13 is een hele brok.

Is dit doenbaar ?
Zijn er dingen die jullie er nog aan zouden veranderen?
Opmerkingen en tips blijven welkom

Bart
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Hallo Bart,
Dit is heel goed te doen zo. De invulling is verder een kwestie van smaak.
Zelf zou ik toch een nacht extra in Springdale doen zodat je een volle dag hebt in Zion. Als je dan 's ochtends uit Sprindale vertrekt heb je nog bijna een hele dag (want ook nog een uur extra) in Las Vegas.

Wat ik jammer vind is dat de overnachting in DV is vervallen. Als je wel daar overnacht heb je ook weer meer tijd in Las Vegas. 's Ochtends nog wat winkelen en dan in de middag naar DV, prachtige combinatie toch?
DV is mooier bij een laagstaande zon, en een overnachting daar is een ervaring op zich. En zeker de sand dunes bij Stovepipe Wells zijn prachtig tegen de avond of 's morgens vroeg.
Blijft het wel een lange dag naar Sequoia de dag erna, maar is vanuit Stovepipe Wells goed te doen.
Waarom niet Sequoia laten vallen en via de Tioga Pass naar Yosemite?

Kijk eens in ons 2006-verslag vanaf 10 augustus voor die route.

Marianne
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

Martin & Marianne schreef:Hallo Bart,
Dit is heel goed te doen zo. De invulling is verder een kwestie van smaak.
Zelf zou ik toch een nacht extra in Springdale doen zodat je een volle dag hebt in Zion. Als je dan 's ochtends uit Sprindale vertrekt heb je nog bijna een hele dag (want ook nog een uur extra) in Las Vegas.
En als we vroeg vertrekken vanuit bryce hebben we bijna een volle dag in zion + de volgende morgen ook nog. Mss kunnen we dan wel opteren om pas in de late namiddag te vertrekken naar Las Vegas ?
Wat ik jammer vind is dat de overnachting in DV is vervallen. Als je wel daar overnacht heb je ook weer meer tijd in Las Vegas. 's Ochtends nog wat winkelen en dan in de middag naar DV, prachtige combinatie toch?
DV is mooier bij een laagstaande zon, en een overnachting daar is een ervaring op zich. En zeker de sand dunes bij Stovepipe Wells zijn prachtig tegen de avond of 's morgens vroeg.
Ook hier was het de bedoeling om 's morgens LV snel te verlaten en richting Death Valley te rijden (+-1u45 rijden)Dan waren we er in de voormiddag (net voor de hoge temperaturen ??)
Volgens u beter in de late namiddag aankomen en te overnachten in Stovepipe wells?En vandaar uit naar de Tioga pass ?
Blijft het wel een lange dag naar Sequoia de dag erna, maar is vanuit Stovepipe Wells goed te doen.
Is kings canyon en sequoia NP niet de moeite waart ?
Ik zou het een beetje zonde vinden om er net naast door te rijden maar niet te stoppen. Of ben ik helemaal verkeerd in die redenering?

Bart
Grts, Bart

Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Dude schreef:
Is kings canyon en sequoia NP niet de moeite waart ?
Ik zou het een beetje zonde vinden om er net naast door te rijden maar niet te stoppen. Of ben ik helemaal verkeerd in die redenering?

Bart
Is zeker de moeite waard, maar jullie hebben er niet veel tijd voor, en dan zou ik liever voor de route via de Tioga Pass kiezen. Vooral omdat je dan ook nog even Mono Lake kunt bekijken en je ziet ook de oostkant van Yosemite. Hier kun je prachtige, korte wandelingen maken.
Dan rijdt je dus niet langs Sequoia/Kings Canyon.

En wat betreft Death Valley: ook al vertrek je vroeg uit Las Vegas, je zult dan toch midden op de dag in het park zijn. De temperatuur zal niet veel uitmaken, hoewel het in september misschien al meer afkoelt 's nachts, maar het gaat mij meer om de stand van de zon.

Ik begrijp dat je niet ontkomt aan twee hele dagen Las Vegas? Een hele middag en ochtend in Zion is ook prima.

Marianne
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

Ik begrijp dat je niet ontkomt aan twee hele dagen Las Vegas? Een hele middag en ochtend in Zion is ook prima.

Marianne
Hoe bedoel je met die eerste vraag ?
Is het te lang in LV ?
Grts, Bart

Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Smaken verschillen, maar het is inderdaad wel lang in LV.
Ik zou absoluut de overnachting in DV niet laten vallen, en verder ook liever over de Tioga Pass Yosemite binnen rijden.

DV is zoveel te zien, dat alleen er door rijden echt zonde is, en de Tioga pass is gewoon mooi, nog los van de route erheen.
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

Pete.Z schreef:Smaken verschillen, maar het is inderdaad wel lang in LV.
Ik zou absoluut de overnachting in DV niet laten vallen, en verder ook liever over de Tioga Pass Yosemite binnen rijden.

DV is zoveel te zien, dat alleen er door rijden echt zonde is, en de Tioga pass is gewoon mooi, nog los van de route erheen.
Dit komt komt dus vaak terug (ook in reisverhalen) en leg me dan met veel plezier neer met julie deskundige adviesen :P
Het zou er dus als volgt kunnen uitzien.

de route :

dag 2 L.A. - Palm springs - Kingsman (door joshua tree NP) = 350 mile/5u15 (rit door park niet inbegrepen)

dag 3 Kingman - Sedona = 232 mile/3u45

dag 5 grand canyon

dag 7 page - monument valley - Capitol reef NP = 123 mile/2u + 188 mile/3u20

dag 8 capitol reef NP- Bryce Canyon NP = 93 mile/2u30

dag 9 Bryce canyon NP -zion NP = 88 mile/1u45

dag 10 Zion NP

dag 11 Zion NP - Las Vegas = 159mile/2u30

dag 12 Las Vegas

dag 13 Las Vegas

dag 14 Las Vegas - Death valley(stovepipe wells) 113mile/1u45

dag 15 Stovepipe wells - Lee vining (yosemite NP) 140mile/2u30

dag 16 Yosemite

dag 17 Yosemite (s'avond overnachten in El Portal ?)

dag 18 El Portal - Monterey - Moro bay 210mile/5u30

dag 19 Moro bay - L.A. 220mile/3u10

dag 20 L.A.

dag 21 L.A.

dag 22 L.A. - Brussel

Lijkt het zo'n beetje op wat jullie in gedachten hadden ?
Opmerkingen en tips blijven ook nu nog steeds welkom :)

grtz
Bart
Laatst gewijzigd door Dude op 31 dec 2007, 00:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Grts, Bart

Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Dude schreef:

Marianne
Hoe bedoel je met die eerste vraag ?
Is het te lang in LV ?
Er moest toch gewinkeld worden :wink:
Ik vind het inderdaad wat lang, maar ik ben ook geen Las Vegas fan.

De nieuwe route ziet er prima uit!
Voor de tweede nacht Yosemite zou je ook naar Oakhurst kunnen gaan (dit is heel bijzonder om dat van mij te horen :wink: ). Dan kun je de tweede dag op weg naar de zuidingang de Mariposa Grove bekijken zodat je toch de seuqoia's kunt zien. Ik weet echter niet wat de handigste en mooiste route naar Monterey is.
Als je in het park wilt overnachten moet je zo snel mogelijk boeken.

Marianne
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

Martin & Marianne schreef:
Dude schreef: Hoe bedoel je met die eerste vraag ?
Is het te lang in LV ?
Er moest toch gewinkeld worden :wink:
Ik vind het inderdaad wat lang, maar ik ben ook geen Las Vegas fan.

De nieuwe route ziet er prima uit!
Voor de tweede nacht Yosemite zou je ook naar Oakhurst kunnen gaan (dit is heel bijzonder om dat van mij te horen :wink: ). Dan kun je de tweede dag op weg naar de zuidingang de Mariposa Grove bekijken zodat je toch de seuqoia's kunt zien. Ik weet echter niet wat de handigste en mooiste route naar Monterey is.
Als je in het park wilt overnachten moet je zo snel mogelijk boeken.

Marianne
Dank u alweer voor de bijkomende tips.
Ik moet eerlijk zeggen, en het klinkt mss wat raar, dat toen ik die route neerpende had ik meteen een heel goed gevoel erbij. Zo van 'dit is het' :P
Ik denk dat we nu ruim de tijd hebben om alles voldoende goed te bezoeken.
En die dagen Las Vegas vallen nog wel mee.
Als we vanuit zion in de latere namiddag vertrekken zijn we er tegen de duisternis en dan blijven er nog twee volle dagen van over. Ik wil er ook nog de hooverdam bezoeken dus dat kost me ook alweer een dikke halve dag neem ik aan.
De route naar monterey neem ik gewoon de snelste tenzij iemand me nog op andere ideeen kan brengen :)

grtz
Bart
Grts, Bart

Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Ik blijf het enorm jammer vinden dat de mensen die eindelijk eens kiezen voor de zuidroute en Sequoia & Kings Canyon willen bekijken altijd weer naar het noorden gestuurd worden om Tioga Pass te rijden.
Wat ik meezelf afvraag is of de adviesgevers de zuidroute al eens gereden hebben want die is heel mooi, en ja ik heb beide gereden en vind de zuid route mooier.
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

Rob schreef:Ik blijf het enorm jammer vinden dat de mensen die eindelijk eens kiezen voor de zuidroute en Sequoia & Kings Canyon willen bekijken altijd weer naar het noorden gestuurd worden om Tioga Pass te rijden.
Wat ik meezelf afvraag is of de adviesgevers de zuidroute al eens gereden hebben want die is heel mooi, en ja ik heb beide gereden en vind de zuid route mooier.
Zoals je in de beginpost kan zien was het zowiezo al mijn bedoeling om via de tioga pas yosemite binnen te rijden. Normaal zouden we dan na Yosemite naar KC en Sequoia gaan.
Maar een mens moet nu eenmaal keuzes maken.
Ik had ook graag Moab (arches, canyonlands) meegenomen net als San Francisco en mesa verde NP maar dat zal dan voor de volgende keer zijn.

Ik denk dat we nu een goede uitgebalanceerde route hebben waar we ruim de tijd hebben om alles goed te bekijken.

grtz
Bart
Grts, Bart

nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

De kortste route van Oakhurst naar Monterey is die via Madera (niet doorrijden naar Fresno) en dan langs de 152 via Los Banos. Ik ken dit stuk vrij goed, vrienden van ons wonen langs de 152 tussen Chowchilla en Los Banos en we komen er regelmatig.

Het stuk tussen Madera en Los Banos is vooral agrarisch, na Los Banos wat trouwens een aardig stadje is voor boodschappen en eten e.d. wordt het mooier. Je gaat dan de bergen door en ik vind dat altijd een heerlijk stuk om te rijden. Het is daar ook officieel 'scenic'. Je komt op deze route ook nog langs de outlets van Gilroy als je een heel klein omwegje maakt. Bij Girloy zie je veel aardbeien, frambozen e.d., maar ook knoflookteelt!

Afbeelding
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

dank u wel !!
Hier ben ik wat mee.

plaatje is opgeslagen :)
Grts, Bart

nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

En als je dan over de 152 rijdt, vanaf Chowchilla, dan moet je eens letten op de wegnummers. Op de kruising van de 152 en Road 7 zie je aan de rechterkant een bedrijf met veel 'zooi'. Kranen, shovels, rupsvoertuigen, auto's op van die enorme banden en net aan de andere kant van de weg een halve dierentuin met lama's, struisvogels en weet ik wat nog meer.

Daar woont nou mijn vriendin Trudy met wie ik al vanaf 1983 schrijf, mail en dus ook regelmatig zie. We logeren dan trouwens met de camper altijd bij haar ouders (stukje verder linksaf bij Red Top Market), want bij Trudy en Gary ben ik bang de camper kwijt te raken tussen de rommel :lol:
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Rob schreef:Ik blijf het enorm jammer vinden dat de mensen die eindelijk eens kiezen voor de zuidroute en Sequoia & Kings Canyon willen bekijken altijd weer naar het noorden gestuurd worden om Tioga Pass te rijden.
Rob,
Ik moet toegeven dat het lang geleden is, maar wij hebben wel eens de route langs Lake Isabella gedaan. En ik vind Sequoia/Kings Canyon prachtig. Maar wat ik altijd jammer vind is dat de meeste mensen daar geen tijd voor nemen. Hooguit 1 nacht in Fresno en dan weer verder rijden betekent dat je niet veel tijd voor het park hebt.
Als je weinig tijd hebt adviseer ik de snelste route, dus via de Tioga Pass. Bovendien kun je langs de 395 een aantal dingen bekijken (Alabama Hills, Mono Lake) zonder dat je er veel tijd voor kwijt bent, en je hebt de gelegenheid om Tuolumne Meadows te zien. Als je vanuit het zuiden of westen Yosemite binnenkomt, kom je daar meestal niet aan toe.
Wij gaan trouwens komende zomer een deel van de route onderlangs doen, wie weet kom ik daarna met andere adviezen. :wink:

Marianne
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

nieuwenoord schreef:En als je dan over de 152 rijdt, vanaf Chowchilla, dan moet je eens letten op de wegnummers. Op de kruising van de 152 en Road 7 zie je aan de rechterkant een bedrijf met veel 'zooi'. Kranen, shovels, rupsvoertuigen, auto's op van die enorme banden en net aan de andere kant van de weg een halve dierentuin met lama's, struisvogels en weet ik wat nog meer.

Daar woont nou mijn vriendin Trudy met wie ik al vanaf 1983 schrijf, mail en dus ook regelmatig zie. We logeren dan trouwens met de camper altijd bij haar ouders (stukje verder linksaf bij Red Top Market), want bij Trudy en Gary ben ik bang de camper kwijt te raken tussen de rommel :lol:
Haha , leuk :D
Grts, Bart

Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Ja hoor, ik heb de zuid route ook gereden, maar het haalt het in mijn opinie niet bij de 395 en de Tioga pass.

( over de 395: http://www.395.com/ )

De zuidroute is zeker niet verkeerd, maar voor een eerste reis zal ik altijd de Tioga aanraden.

Maar ben het wel met je eens dat de zuidkant ook de moeite is om een keer te doen, alleen niet als het je eerste keer is, en misschien wel de laatste.
Veel mensen gaan geen 2x naar hetzelfde gebied, en in dat geval is de Noord route gewoon een "must do" .

Ik denk dat die laatste route erg mooi is Dude, ik zo hem erin houden en gaan fijnslijpen wat er langs de route allemaal te zien is.
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

Pete.Z schreef:
Ik denk dat die laatste route erg mooi is Dude, ik zo hem erin houden en gaan fijnslijpen wat er langs de route allemaal te zien is.

Ik ga ook met de nu gekozen route blijven.
Ik heb er een goed gevoel mee, ook dat ik nu voor alles voldoende tijd heb om alles rustig te bekijken.
Wat dat fijnslijpen betreft: alle tips en voorstellen worden hier zorgvuldig opgeschreven, dus laat maar komen zou ik zeggen :)

Nu de route vast ligt zullen er van mijn kant nog een pak vragen volgen vermoed ik zo :P
p.s. prachtige site alweer waarvoor dank
Grts, Bart

T0M
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door T0M »

Een andere optie waar ik nog niemand over gehoord heb is om Capitol Reef over te slaan. Je zou dan in 1 dag van de Grand Canyon naar Monument Valley en terug naar Page kunnen rijden, en de volgende dag van Page naar Bryce. Je loopt dan 1 dag in op je schema en kunt die dag gebruiken om toch de zuid-route via Sequoia en Kings Canyon te doen.

Wat betreft Capitol Reef: is mooi, maar je moet er een eind voor 'omrijden' en je ziet al vrij veel andere parken op het Colorado-plateau (ook al heeft elk park zijn eigen schoonheden natuurlijk).

Ik zou dan ook aanraden om Sequoia NP wel te zien. Ik heb zowel de Sequoia's in Sequoia NP als in Yosemite gezien, en moet zeggen dat ik de Sequoia's in Yosemite tegen vond vallen na eerst in Sequoia NP geweest te zijn (maar als je niet naar Sequoia NP gaat heb je daar natuurlijk geen last van).

Btw: het is Kingman en niet Kingsman. Ook ik ben in 1 dag van LA (Anaheim) via Joshua Tree NP die kant op gereden (ben alleen in Needles al gestopt). Van Joshua Tree naar de I-40 is het nog een heel eind, met vanaf 29Palms tot aan Needles geen enkele slaapplek / tankstation, dus bedenk voor je uit 29Palms wegrijdt of je het nog een aantal uren vol kunt houden (ook met het oog op de vliegreis van een dag eerder en de 9 uur tijdverschil). En als je besluit door te rijden, kun je altijd nog kijken of je al in Needles stopt of nog doorrijdt tot Kingman (mits je niet geboekt hebt, wat echt niet nodig is).
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

T0M schreef:
Btw: het is Kingman en niet Kingsman. Ook ik ben in 1 dag van LA (Anaheim) via Joshua Tree NP die kant op gereden (ben alleen in Needles al gestopt). Van Joshua Tree naar de I-40 is het nog een heel eind, met vanaf 29Palms tot aan Needles geen enkele slaapplek / tankstation, dus bedenk voor je uit 29Palms wegrijdt of je het nog een aantal uren vol kunt houden (ook met het oog op de vliegreis van een dag eerder en de 9 uur tijdverschil). En als je besluit door te rijden, kun je altijd nog kijken of je al in Needles stopt of nog doorrijdt tot Kingman (mits je niet geboekt hebt, wat echt niet nodig is).
Dat het Kingman is wist ik en had de (typ)fout ook reeds gezien maar was het vergeten te verbeteren.(bij deze dus wel)
Ik gaf zelf ook al aan dat dat best een lange trip is maar met deze raad in gedachten kan ik nog zien waar ik strand, en of het al dan niet nog doenbaar is met de lange vluchturen in gedachten.
Er wordt daar ook niets geboekt dus kunnen we nog zien hoe we dat invullen.

In de parken hoor ik hier toch meestal dat het beter is deze te boeken op voorhand om zeker te zijn van een plek.
Hoteltips zijn dus meer dan welkom
Grts, Bart

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer