Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Graag jullie mening over volgende rondreis...

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Kenneth
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Graag jullie mening over volgende rondreis...

Bericht door Kenneth »

Hallo iedereen,

Nu we er eindelijk uit zijn geraakt in welke richting we onze eerste rondreis door West-Amerika gaan maken, volgt hier onze voorlopige planning!
Graag jullie deskundig advies/kritiek! :D

Maandag 11/jul Brussel - San Diego
Dinsdag 12/jul San Diego
Woensdag 13/jul San Diego
Donderdag 14/jul SD-Palm Springs-Joshua Tree NP-Blythe
Vrijdag 15/jul Blythe-Prescott-Williams
Zaterdag 16/jul Williams - Grand Canyon (bezoek Grand Canyon NP)
Zondag 17/jul Grand Canyon - Fredonia (bezoek Grand Canyon NP)
Maandag 18/jul Fredonia (GCNP) - Hatch (bezoek Grand Canyon NP)
Dinsdag 19/jul Hatch - Bryce Canyon NP - Glendale
Woensdag 20/jul Glendale - Zion NP - Las vegas
Donderdag 21/jul Las Vegas
Vrijdag 22/jul Las Vegas - Death Valley - Bishop
Zaterdag 23/jul Bishop - Yosemite NP - Groveland
Zondag 24/jul Groveland - San Francisco
Maandag 25/jul San Francisco
Dinsdag 26/jul San Francisco
Woensdag 27/jul San Francisco - Cambria
Donderdag 28/jul Cambria - Los Angeles
Vrijdag 29/jul Los Angeles
Zaterdag 30/jul Los Angeles
Zondag 31/jul Los Angeles-Brussel

Alvast bedankt!

Kenneth
Jasmino
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

Hoi Kenneth,

Ik heb jouw route even snel ingevoerd in de routeplanner, en ik vind het wel een mooie route. Ik heb alleen het gevoel dat je teveel wil in 3 weken tijd. Voor sommige parken trek je wel erg weinig tijd uit.

Hier zijn mijn opmerkingen en vragen:

- Waarom ga je eerst naar Palm Springs als je dezelfde dag nog doorrijdt naar Joshua Tree? Heb je dan wel genoeg tijd om beide plekken te bezoeken?

- Als ik jou goed begrijp ga je eerst vanuit Williams de South Rim van de Grand Canyon bezoeken, met een overnachting, en daarna rijd je naar Fredonia van waaruit je de North Rim nog wil bezoeken voordat je naar Bryce rijdt? Dat lijkt me een beetje teveel van het goede. Ik zou kiezen voor 1 van beiden. Volgens mij voegt het niet veel toe om in 1 reis beide rims te bezoeken. Ze zijn beiden wel erg mooi, maar het wordt dan toch wel al gauw meer van hetzelfde. Waarom bewaar je 1 rim niet voor een toekomstige reis, en neem je een andere plek op in je route? Je zou ervoor kunnen kiezen om vanuit de south rim naar Page te rijden, en daar Antelope Canyon, de Glen Canyon Dam en Lake Powell te bezoeken, voordat je doorrijdt naar Bryce.

- Ik zie dat je de nacht van zaterdag op zondag in de Grand Canyon wilt overnachten, in de maand juli. Heb je al een overnachting geboekt? Anders zou dat wel eens heel moeilijk kunnen worden.

- Las Vegas - Death Valley - Bishop is wel een heel lange route, je hebt dan beslist heel weinig tijd om het park te bezoeken. Waarom overnacht je niet in het park?

- Een dag voor Yosemite lijkt me ook erg weinig. Daarnaast ben je er in het hoogseizoen op een zaterdag, en ik heb verhalen gehoord dat dat heeeeeeel erg druk is. Hier zou ik proberen een dag door te week te plannen, en liefst 2 dagen.

- Een hele dag in Las Vegas lijkt me ook erg weinig. Er is zo ontzettend veel te zien en te doen. Ik zou hier zeker 2 dagen voor uittrekken.

- Bryce Canyon in 1 middag is ook beslist te weinig. Je hebt het park niet gezien als je niet een wandeling naar de bodem hebt gemaakt. Hier heb je beslist een hele dag voor nodig.

Kortom, ik zou de route nog eens kritisch onder de loep nemen en proberen iets meer tijd uit te trekken voor Death Valley en Yosemite, en ook voor Las Vegas. Ik begrijp dat je graag veel wil zien, maar ik neem aan dat een park of een stad ook een beetje wil leren kennen.

Het lijkt me erg jammer om alleen in de auto te zitten en er af en toe uit te springen voor een foto, ook een wandeling in een park is beslist de moeite waard, en dat hoeft niet eens een heel lange hike te zijn.

We hebben er allemaal moeite mee als we plannen, en het is erg verleidelijk om je dagen helemaal vol te plannen. Maar inmiddels weten de meesten ook uit ervaring dat je beter de tijd kunt nemen om ervan te genieten, en dan nog eens teruggaan voor de andere dingen die je wil zien.

Groeten en succes met de planning.
Jacqueline
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill

Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Kenneth
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Kenneth »

Hartelijk bedankt voor de tips alvast!

Toegegeven, 't was misschien een voorbarige post, want zoals je ziet is nog niet over alle stops even goed nagedacht :wink:
We zullen ons voor de Grand Canyon dan inderdaad beperken tot 1 rim... Enige voorkeur dewelke?

Wat betreft Death Valley: is het daar niet te warm om te overnachten? En is het niet te laat om een overnachtingsplaats in het park te boeken?

Dat het bezoek aan Yosemite NP op een zaterdag valt komt omdat we eerst de reis hadden gepland met vertrek in LA zonder een bezoek aan San Diego. Het bezoek aan Yosemite viel oorspronkelijk op een donderdag, maar door de twee extra dagen in San Diego is dat nu op een zaterdag gevallen... Maar eens de rondreis volledig gepland is kunnen we wel wat met de vertrekdatum spelen zodat we Yosemite toch op een weekdag aandoen.

Wat Las Vegas betreft: eerder las ik op dit forum dat 2 dagen Las Vegas te lang is omdat er niet zoveel te beleven valt, vandaar dus de keuze voor één dag Las Vegas. Maar blijkbaar valt er dus toch heel wat te zien?

Maar goed, we kunnen weer wat verder plannen nu :) Ik denk dat we dan wat langer in de parken zullen blijven, maar het probleem is dat er dan wel andere bezoeken en stops zullen moeten sneuvelen :( Hoe denk je dat ik dat het beste oplos? Een bepaald park of parken gewoonweg skippen en meer tijd doorbrengen in de parken die we wel aandoen, of... :?:
Jasmino
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

Kenneth schreef:We zullen ons voor de Grand Canyon dan inderdaad beperken tot 1 rim... Enige voorkeur dewelke?
Dat vind ik moeilijk te zeggen. De north rim is minder toeristisch, en dus ook minder druk. Ik vond het er erg mooi, maar de south rim is ook heel mooi. Misschien bieden de verschillende vieuwpoints aan de south rim voor een eerste bezoek toch meer variatie? Maar iedereen heeft natuurlijk een persoonlijke voorkeur.

Gezien jouw trip zou ik kiezen voor de south rim, omdat jullie vanaf het zuiden komen, uit San Diego. De north rim is dan verder omrijden.
Kenneth schreef:Wat betreft Death Valley: is het daar niet te warm om te overnachten? En is het niet te laat om een overnachtingsplaats in het park te boeken?
Ik zou het zeker proberen, er zijn verschillende mogelijkheden. Kijk eens op http://www.xanterra.com. Death Valley heeft vanwege de warmte in de zomer het hoogseizoen in de winter, dus misschien is er nog wel plaats.
Kenneth schreef:Wat Las Vegas betreft: eerder las ik op dit forum dat 2 dagen Las Vegas te lang is omdat er niet zoveel te beleven valt, vandaar dus de keuze voor één dag Las Vegas. Maar blijkbaar valt er dus toch heel wat te zien?
Ook dit is natuurlijk een kwestie van persoonlijke voorkeur, maar ik vind 1 dag gewoon erg kort. ER zijn zoveel verschillende hotels, en veel bezienswaardigheden aan de strip, dat je gemakkelijk een week omkrijgt. Nu is dat wel weer erg lang, want volgens mij gaat dat ook weer vervelen, maar 2 dagen is voor mij toch wel het minimum als je er nog niet geweest bent.
Kenneth schreef:Maar goed, we kunnen weer wat verder plannen nu :) Ik denk dat we dan wat langer in de parken zullen blijven, maar het probleem is dat er dan wel andere bezoeken en stops zullen moeten sneuvelen :( Hoe denk je dat ik dat het beste oplos? Een bepaald park of parken gewoonweg skippen en meer tijd doorbrengen in de parken die we wel aandoen, of... :?:
Tja, het is altijd moeilijk om een goede keuze te maken. Probeer gewoon je voorkeuren op een rij te zetten, waar houd je van? Natuur? Steden? Een combinatie?

Je zult ook vast nog wel tips en adviezen krijgen van de andere forummers, wie weet brengt je dat nog op andere ideeën.

Succes ermee!
Jacqueline
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill

Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

In grote lijnen ben ik het helemaal met Jacqueline eens.
Kies voor wat de Grand Canyon betreft of voor de noordrim of voor de zuidrim, waarbij ik voor een eerste bezoek je de zuidrim zou adviseren.
Antelope Canyon in Page is een echte aanrader en in Bryce NP zou ik ook iets langer blijven. Een tocht met de auto of de shuttle langs de uitzichtpunten en een wandeling naar de bodem van het park via de Queens Garden trail en/of de Navajo Loop trail. Dit park is een topper!

In Las Vegas ben ik al ettelijke malen geweest (zowel lang als kort) en je kunt je daar wel meerdere weken vermaken als het moet, maar omdat je (helaas) altijd keuzes moet maken, denk ik dat een avond en nog een volle dag (zoals jullie nu gepland hebben) voor een 1e kennismaking voldoende is om deze stad te "proeven".

Van Las Vegas via Death Valley NP naar Bisshop is te doen in 1 dag, ofschoon je dan alleen tijd hebt voor de bekende highlights. Het blijft een keuze. Ik neem aan dat je met een auto gaat en niet met een camper, want dat is in juli verboden door de verhuurmaatschappij. Er is veel te zien in dit prachtige park, maar het is inderdaad ook erg heet, zeker in dit jaargetijde. Zo'n 12 jaar geleden hebben wij eens in een tentje overnacht in Death Valley, maar dat doen we dus nooit weer! (we legden het af van de hitte). Vorig jaar hebben we een cabin gehuurd op Furnace Creek Ranch en dat was goed te doen.

Yosemite is ook zo'n prachtig park, maar verschrikkelijk druk. Als het zo uitkomt dat je daar idd precies in het weekend bent, zou ik er waarschijnlijk ook voor kiezen om er (via de Tioga pas) doorheen te rijden. Deze route is in ieder geval erg mooi. Ook Groveland is een hele leuke overnachtingsplaats in de bergen. Wij hebben daar toevallig vorig jaar ook geslapen en fantastisch gegeten in de bekende saloon (Iron Door). Ook de sfeer hier was erg gezellig (muziek erbij). Iedereen gooit hier z'n fooi tegen het plafond. Je krijgt een soort (magneet)pen/clip waar je de papieren dollars in klemt en gooit dit dan omhoog tot groot vermaak van alle gasten uiteraard. Het hele plafond "hangt" vol met dollarbiljetten. http://www.geocities.com/beck37/groveland.html

Succes met de verdere planning.

Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Hoi Kenneth,

Ik kan me volledig bij de dames aansluiten, maar zou ook de GC niet in het weekend bezoeken.
Voorstel laat een dag in San Diego vallen zo kom je op de vrijdag in GC uit dat is waarschijlijk iets rustiger hoewel het blijft wel hoogseizoen dus druk is het toch wel.
Als je Antelope Canyon bij Page mee wil nemen denk ik dat reserveren nodig zal zijn.
Voor Death Valley is StovePipe Well een goede overnachtingsmogelijkheid midden in het park leuk motel en niet zo duur als Furnace Creek.
Gr.
Rob
jta
Amerika-expert

los angeles

Bericht door jta »

om die drukke weekends in de parken te vermijden:
vliegen jullie naar san diego?
of naar los angeles en dan rijden naar san diego?
indien dit laatste zou het bezoek aan san diego naar het laatste van de reis verschoven kunnen worden en schuift alles automatisch 2 dagen op.
het overige hebben de forumleden al gezegd: te weinig tijd voor bryce, zion, en zeker yosemite.
en wat groveland en het iron door saloon betreft: we hebben er enorm gelachen. een aanrader.
jacques
zrx1100
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door zrx1100 »

Wij doen dit jaar ook het zuidwesten en hebben ervoor gekozen om Death Valley, Las Vegas, Bryce en Grand Canyon in het begin van de reis te doen omdat dat de plaatsen zijn waar je best op voorhand reserveert...
mei 2003: LA
september 2004: San Fransisco-Hwy1-Goldroute-Sacramento-Napa Valley-SFO
mei 2005: LA-Death Valley-Vegas-Canyons-Monument Valley-Tombstone-San Diego-LA en alles ertussen
mei 2006: NY-Toronto-NY
oktober 2007: Texas (Dallas-Austin-S Antonio)
Kenneth
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Aangepaste route

Bericht door Kenneth »

Hallo allemaal,

Na de bovenstaande commentaren gelezen te hebben, de route (drastisch) aangepast: dan toch maar geen San Diego en ook niet de kustroute tussen LA en San Francisco, wél wat meer tijd voor de nationale parken en Vegas...
Als overnachtplaats na Zion denken we aan de stadjes Hurricane of Washington...
En verder twijfelen we ook of we in Yosemite zelf zouden overnachten (al is de afstand tussen Hatch en de dichtsbijzijnde lodge in Zion redelijk ver), of ergens in een stadje ten oosten van het park (Lee Vining???)
Ziehier de (nog altijd voor aanpassing vatbare) nieuwe route:

Maandag 11/jul: Brussel - Los Angeles
Dinsdag 12/jul: Los Angeles
Woensdag 13/jul: Los Angeles
Donderdag 14/jul: Los Angeles -Palm Springs
Vrijdag 15/jul: Palm Springs-Joshua Tree NP -Needles
Zaterdag 16/jul: Needles-Williams
Zondag 17/jul: Williams-Grand Canyon
Maandag 18/jul: Grand Canyon
Dinsdag 19/jul: Grand Canyon
Woensdag 20/jul: Grand Canyon-Hatch
Donderdag 21/jul: Hatch-Bryce NP-Mt Carmel
Vrijdag 22/jul: Mt Carmel - Zion NP - ???
Zaterdag 23/jul: ??? - Las Vegas
Zondag 24/jul: Las Vegas
Maandag 25/jul: Las Vegas-Stovepipe wells
Dinsdag 26/jul: Stovepipe wells - Bishop
Woensdag 27/jul: Bishop-???
Donderdag 28/jul: ???-Yosemite NP-Groveland
Vrijdag 29/jul: Groveland-San Francisco
Zaterdag 30/jul: San Francisco
Zondag 31/jul: San Francisco
Maandag 1/aug: San Francisco - Brussel

Laat jullie maar horen! :)
jta
Amerika-expert

Bericht door jta »

allo,
je plant :
Woensdag 20/jul: Grand Canyon-Hatch
Donderdag 21/jul: Hatch-Bryce NP-Mt Carmel
Is met valiezen sleuren voor 5O km (de afstand tusen hatch en mount carmel). bovendien moet je om bryce te bezoeken van mount carmel wegrijden en dan terugkeren. 2 nachten logeren in de omgeving van bryce zou het sleuren en over-en-weer rijden wat verminderen. de volgende dag dan van bryce naar bijvoorbeeld springdale. vlakbij zion, heb je mooi de tijd om dat park te bezoeken. springdale- vegas is een paar uurtjes.
om yosemite te bezoeken zou ik toch proberen in het park te logeren.
jacques
Inge
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door Inge »

zo zie je maar weer dat smaken verschillen. :?
ook wij zijn in 2003 vanuit las vegas via death valley naar bishop gereden.
een lange rit (waarbij we ook nog laat vertrokken vanwege de late nacht in Vegas), maar ik vond het goed te doen. ik vond death valley indrukwekkend vanwege de hitte, maar hierdoor kon ik ook niet wachten tot ik weer buiten het park stond. ik vond het verschrikkelijk! leuk om even geweest te zijn, maar ik moet er niet aan denken dat ik daar had moeten overnachten! (en dit was in september; ruim 42 graden).

Liever een nacht langer in Yosemite dus :wink:
Daar hebben we overnacht in Curry Village, maar ik betwijfel of je daar nog terecht kan voor juli :?:

Verder een leuk schema. Mocht je nog kiezen voor Springdale (bij Zion); dan is The Bumbleberry Motel een aanrader. Leuke kamers met balkon en een zwembadje erbij. Shuttle naar het park voor de deur en verschillende restaurantjes in de buurt.
thebes
Amerika-expert

Bericht door thebes »

Jaaaa,
De Bumbleberry Inn in Springdale is zeker een aanrader!
Grote kamers met een balkonnetje met prachtig uitzicht.
Lekkere ontbijtmogelijkheden, div. gerechten met bumbleberries.
Gesmuld van bumbleberry pancakes met bumbleberry syrup.
Een goed Chinees restaurant vlakbij. De ober ziet aan je neus dat je uit Holland komt en begroet je in het Nederlands!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer