Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

route suggesties

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
danney
Amerika-ontdekker

route suggesties

Bericht door danney »

Hallo allemaal, wij zijn druk in de weer voor onze 2e reis naar Amerika met een camper in Augustus komend jaar.
Wij zijn: Gerrit Daniella, Brian (16) en Sharon (13). De route is grotendeels klaar. Misschien zijn er nog tips voor uitstapjes of dingen die we echt niet mogen overslaan? Het liefst wat actieve dingen voor de kinderen en natuurlijk wat gouden tips voor in New York. :)

1- Amsterdam - New York
2 - New York
3 - New York
4 - Las Vegas
5 - Havasupai hilltop (kunnen we hier overnachten of zijn er dichtbij campings)
6 - Havasupai Falls
7 - Havasupai Falls (mogelijk 1 dag minder beneden)
8 - Havasupai Falls - Sunset Crater
9 - Jacob Lake
10- richting Salt Lake City
11 - Salt Lake City
12 - Richting Grand Teton
13 - Grand Teton
14 - Grand Teton
15 - Yellowstone
16 - Yellowstone
17 - Yellowstone
18 - Buffalo State Park
19- Keyhole State Park of omgeving
20 -Mount Rush More
21 - Glendo State Park (mogelijk waterskieen)
22 - Richting Denver (suggesties?)
23 - Conifer (op visite)
24 - Conifer
25 - Richting Denver (suggesties)
26 - Camper inleveren + Denver
27 - Denver Amsterdam

groetjes
Daniella
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Hallo Daniella,
Wat een aparte route! Zijn jullie al eens eerder in het zuidwesten geweest?

Ik ben niet bekend met de Havasupai Falls. Volgens mijn Lonely Panet is de enige overnachtingsmogelijkheid in de buurt de lodge in Supai.
Ik neem aan dat jullie deze sitekennen?
De watervallen lijken me geweldig mooi, maar twee dagen hier lijkt me vrij veel, misschien is een extra dag op het eind van de route beter.

In South Dakota is erg veel te zien, niet alleen Mount Rushmore. Ook Crazy Horse is de moeite waard, net als de Badlands, en Custer State park.
Op weg naar Denver kun je ook nog naar Rocky Mountain NP.
In ons 2004-verslag kun je lezen over het stuk van Denver naar Yellowstone.

Marianne
danney
Amerika-ontdekker

Bericht door danney »

Martin & Marianne schreef:Hallo Daniella,
Wat een aparte route! Zijn jullie al eens eerder in het zuidwesten geweest?

Ik ben niet bekend met de Havasupai Falls. Volgens mijn Lonely Panet is de enige overnachtingsmogelijkheid in de buurt de lodge in Supai.
Ik neem aan dat jullie deze sitekennen?
De watervallen lijken me geweldig mooi, maar twee dagen hier lijkt me vrij veel, misschien is een extra dag op het eind van de route beter.

In South Dakota is erg veel te zien, niet alleen Mount Rushmore. Ook Crazy Horse is de moeite waard, net als de Badlands, en Custer State park.
Op weg naar Denver kun je ook nog naar Rocky Mountain NP.
In ons 2004-verslag kun je lezen over het stuk van Denver naar Yellowstone.

Marianne
Marianne,

Wij zijn inderdaad eerder in het zuidwesten geweest. Toen hebben we het rondje met Grand Canyon en Bryce Zion etc gedaan. De site die je noemt kennen we inderdaad, helaas voor ons ligt de lodge in Supai, wat onderin de canyon ligt, voor de nacht voor de afdaling moet ik dus nog steeds een oplossing :-)
Het is ook mijn idee om een dag naar beneden te gaan en daarna weer omhoog, helaas denkt Gerrit daar helemaal anders over. Gelukkig zitten we niet vast aan reserveringen en kunnen we indien de dag overblijft deze makkelijk ergens anders inplannen.
Hartelijk dank voor de tips aan het eind, dit is precies wat we daar nog missen.

Daniella
Eric
Amerikakenner

Bericht door Eric »

hoi danney,
wij hebben in 2005 ook Havasu gedaan, één van de mooiste ervaringen die ik al meegemaakt heb.
De wandeling naar beneden is ongeveer 13 kilometer tot aan het dorp en dan moet je nog een paar kilometer voor de havasu falls en weer een paar kilometer verder heb je mooney falls....maar dat zal je uiteraard wel al weten.
Wat betreft slapen op havasu hilltop, ik denk eerder dat je Hualapai hilltop bedoelt?
Wij hebben toen een nachtje in de auto geslapen geen hotels of motels daar...en wij waren niet alleen, redelijk wat mensen deden het, het voordeel hiervan is dat je vroeg naar beneden kunt en zo de warmte ontloopt.

ik zou de planning laten van Havasu, dan kune je op je gemak een beetje bekomen van de wandeling, want naar boven gaan is best wel "zwaar".
goede raad neem voldoende drank en eten mee voor de tocht naar boven...het winkeltje in het dorp is niet bepaald goedkoop.

**EDIT**
Als je daar een kamer wil moet je heel vroeg boeken, kamers zijn beperkt en snel verhuurd...6 maand op voorhand is geen overbodige luxe, wij hebben ongeveer 10 maand voordien vastgelegd en toen was de keuze ook al miniem...wij hebben telefonisch geboekt omdat we op de mails geen antwoord kregen.
danney
Amerika-ontdekker

Bericht door danney »

Eric schreef:Hualapai hilltop bedoelt?
Eric,

Je hebt uiteraard gelijk. Weer eens een geval te veel te snel willen doen.
Fijn om te weten dat er meerdere mensen boven slapen, scheelt ´s morgens inderdaad een behoorlijke tijd. Wat betreft slapen beneden, de bedoeling is om onze tentjes mee te nemen, zodat we lekker dichtbij de watervallen kunnen staan.
Eric
Amerikakenner

Bericht door Eric »

danney schreef:
Eric schreef:Hualapai hilltop bedoelt?
Eric,

Je hebt uiteraard gelijk. Weer eens een geval te veel te snel willen doen.
Fijn om te weten dat er meerdere mensen boven slapen, scheelt ´s morgens inderdaad een behoorlijke tijd. Wat betreft slapen beneden, de bedoeling is om onze tentjes mee te nemen, zodat we lekker dichtbij de watervallen kunnen staan.
Je mag je tentje niet opzetten waar je wil, je moet op de campgrounds overnachten die je zal worden toegewezen....dus niet bij de watervallen.
Je zal overnachten tussen Havasu falls en Mooney Falls.
danney
Amerika-ontdekker

Bericht door danney »

:cry:

Heeft verder niemand leuke suggesties?
Veel hebben we al in de diverse reisverslagen gelezen, maar alle tips zijn welkom. :lol:
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Hmmm. Je hebt GC, Bryce en Zion al gedaan dus.
Ik weet waar die falls zijn maar word al moet bij het idee om dat te moeten lopen. Dus van Supai:
Ok terug naar R66. Tanken bij de Caverns. Kan je ook bekijken. Naar Seligman (klemtoon op -sig-). Even rondkijken en een hamburger bij Delgadillo's. Dan naar I40 (het laatste stuk over R66 is niet erg interessant) en naar Williams. Lekker even boodschappen doen bij Safeway. Williams even bekijken. Terug naar I40 en naar Flagstaff. In Flagstaff is een excellent museum Museum of Northern Arizona. Ook heeft deze studentenstad een prima centrum. Oost van Flagstaff is Walnut Canyon NM een echter gem. Dan naar de ingang van Sunset Crater. Volgens mij is hier maar 1 campground, tegenover het visitor center.
Dan bezoek aan Sunset Crater, stop bij de Painted Desert overlook, naar Wupatki voor indrukwekkende ruines, naar us89 en naar Cameron. Gigantische koophal. talriijke bussen en een redelijk restaurant. Verder richting Page. Afslag 89A naar Navajo Bridges. Lees Ferry en Marble Canyon. Let op de condors hier. Verder naar Jacob Lake. (Geen North Rim??).
Van Jacob Lake naar Fredonia, bezoek aan Pipe Springs NM (oasis in heatland). Colorado City waar nog echte mormonen bestaan en naar I15. Kort bezoek aan de Old Mining Town links van de weg en door naar Kolob Canyon. Weinig bezocht deel van Zion. Zonder hikes is dat in een uurtje gepiept en het ritje is indrukwekkend. Bij Cedar City kan je naar het oostenlijk gelegen Cedar Breaks NM. Little Bryce maar nog hoger gelegen en aanbevolen.Dan verder langs I15 naar SLC.
GTNP en Yellowstone mag bekend verondersteld worden en Buffalo Bill SP is heel aardig net als het Buffalo Bill museum in Cody. In de zomer hebben ze ook nog een night rodeo. Keyhole is mij volstrekt onbekend en je zal heel weinig tijd hebben in de Black Hills en dat is zonde imo. Ipv het uit de richting liggende Glendo SP zou ik zeker een dag (of meer)in de Black Hills blijven. Hill City en Custer zijn mijn favorite verblijfplaatsen. Het is een dag rijden van Hill City naar Denver via Lusk.Mooier is de Nebraska route te nemen.Misschien ook nog even langs Wounded Knee in SD?.
Gr.Yeehaw.
danney
Amerika-ontdekker

Bericht door danney »

Yeehaw,

Bedankt voor je geweldige tips, precies wat we zoeken.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer