Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

na lang puzzelen onze route in mei

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
sandy en jos
Amerika-ontdekker

na lang puzzelen onze route in mei

Bericht door sandy en jos »

Hallo Iedereen
Dankzij alle tips heb ik onze route kleiner en relaxter gemaakt.
Ik ben alleen bang dat je misschien wel wat rots moe wordt door het gebrek aan groen...wat vinden jullie?

1 vliegen naar Las Vegas, hotelovernachting
2 camper ophalen ,van Vegas naar Death Valley
3 Death valley
4 Death valley
5 Valley of fire State Park
6 Zion NP
7 Zion NP
8 Bryce NP
9 Bryce NP
10 Capitol Reef NP
11 Capitol Reef NP
12 Moab
13 Moab arches bekijken
14 Moab canyonlands bekijken
15 Monument Valley
16 Via antelope canyon naar Marble Canyons, Lees Ferry
17 Grand Canyon
18 Grand Canyon
19 golden valley
20 Las Vegas
21 Las Vegas (trouwen)
22 Las Vegas
23 Camper inleveren, vliegen naar Hawaii
monster
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door monster »

Ik vind het allemaal mooie parken die je hebt uitgezocht voor jullie route! Trekken jullie een hele dag uit voor Valley of Fire? Dat hebben wij in een halve dag gedaan..... Vonden wij tijd genoeg.....

Houden jullie van wandelen? Dan kan ik in Capitol Reef de Chimney Rock trail aanraden. Wel veel klimmen, maar erg leuk!
http://annekestefan.web-log.nl ( vakantie's USA 2006 en 2007)
http://annekeenstefan.blogspot.com ( vakantie Ijsland/ USA/ Canada 2008)
sandy en jos
Amerika-ontdekker

We komen eind van de middag en valley of fire aan, dus vooral overnachten. Vind je 2 dagen Capitol Reef niet teveel?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: na lang puzzelen onze route in mei

Bericht door Martin & Marianne »

sandy en jos schreef:Hallo Iedereen
Dankzij alle tips heb ik onze route kleiner en relaxter gemaakt.
Ik ben alleen bang dat je misschien wel wat rots moe wordt door het gebrek aan groen...wat vinden jullie?
Inderdaad veel rode rotsen en weinig groen; jullie eerste opzet met San Francisco en Yosemite erbij vond ik beter qua afwisseling. Misschien kunnen jullie wat meer tijd voor Zion nemen, daar heb je nog wat groen.

Wat is Golden Valley (dag 19)?

Of een camper geschikt is voor ruim een dag in Death Valley weet ik niet, er zijn wegen die je niet kunt berijden.

Marianne
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

sandy en jos schreef:We komen eind van de middag en valley of fire aan, dus vooral overnachten. Vind je 2 dagen Capitol Reef niet teveel?
Lijkt me niet te veel, je hebt toch ook nog wat reistijd tussen Bryce en Capitol Reef en tussen Capitol Reef en Moab.
Het helpt als je de route wat meer uitschrijft, en rekening houdt met de reistijden, dan kun je beter zien waar je eventueel nog tijd te veel of te weinig hebt.

Marianne
monster
Amerikakenner

Bericht door monster »

sandy en jos schreef:We komen eind van de middag en valley of fire aan, dus vooral overnachten. Vind je 2 dagen Capitol Reef niet teveel?
Nee zeker niet, wij hebben er 2.5 dag gehad en dat was goed te doen. Wij hebben ook nog de Burr Trail gereden, dus mocht je je vervelen dan is dit zeker voor een halve dag aan te raden!

De tip van Marianne met SFO en Yosemite is ook een goede! Dan heb je inderdaad wat meer groen erin. Maar ik moet zeggen dat de rode rotsen ons persoonlijk nooit vervelen..... De parken zijn, ondanks die rotsen, toch weer allemaal heel verschillend!
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

monster schreef:
Nee zeker niet, wij hebben er 2.5 dag gehad en dat was goed te doen. Wij hebben ook nog de Burr Trail gereden, dus mocht je je vervelen dan is dit zeker voor een halve dag aan te raden!

De tip van Marianne met SFO en Yosemite is ook een goede! Dan heb je inderdaad wat meer groen erin. Maar ik moet zeggen dat de rode rotsen ons persoonlijk nooit vervelen..... De parken zijn, ondanks die rotsen, toch weer allemaal heel verschillend!
Dat gaat niet goedkomen met een camper :lol:
sandy en jos
Amerika-ontdekker

Rob, wat vind jij? te saaie route?
monster
Amerikakenner

Bericht door monster »

Rob schreef: Dat gaat niet goedkomen met een camper :lol:
Oeps... sorry, dat had ik niet begrepen....
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

sandy en jos schreef:Rob, wat vind jij? te saaie route?
Evenals Rob worden wij nooit rotsmoe, maar in jullie geval voor zo'n eerste trip naar de States, zou ik de route toch wat anders indelen en er wat meer variatie (groen) in brengen.

Ik zag dat jullie in eerste instantie SF als aanvlieghaven hadden gekozen en nu LV. Heeft dat een reden of is dat vanwege de route? Ik neem aan dat jullie dus nog geen vlucht hebben vastgelegd?

Misschien kun je iets meer vertellen waar jullie van houden? Bijv. wandelen, klimmen, steden bekijken, woestijn, hitte, hou je van cultuur en hoe denk je over autorijden (lange of kortere trajecten) etc.

Zoals je de route nu hebt, zou ik in ieder geval er een dag Death Valley uithalen, ondanks dat dit een van mijn favoriete parken is. Maar ook met de rest is te schuiven. Voor groen zou je dus evt. Yosemite er weer in moeten plaatsen.

Een andere optie is om vanaf Moab via Grand Junction, Ut via de One million dollar highway zuidwaarts te rijden naar Durango. Een fantastische rit door de Rocky Mountains. Ook is het mogelijk om vanuit Moab zuidwaarts te gaan en vandaar een prachtige bergrit te maken via Telluride en Silverton.

Mogelijkheden zijn er genoeg dus...... :wink:

Ik zou zeggen, leg zo snel mogelijk een vlucht vast én de camperhuur en afhankelijk welke plaats het wordt, zijn er van daaruit vele mogelijkheden voor een schitterende vakantieroute te plannen. We helpen jullie wel!

Erg leuk overigens dat jullie gaan trouwen in Vegas. Veel plezier met de voorbereidingen.

Groetjes Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Rob
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Rob »

Zoals Marianne een groot liefhebber en promotor van Yosemite NP is ben ik een liefhebber van woestijnen en de rode rotsen. Zet mij een week in Moab en je zal me niet horen terwijl een ander daar na 1 dag al weg wil.
Het is dus voor een ieder anders.
Het is een mooie evenwichtige route die met een camper goed te doen is.
De keus om 's middags pas naar VoF te gaan is een goeie het kan daar overdag erg warm zijn ('s nachts ook kijk maar naar ons verslag van 2007) je pakt een mooie zonsondergang mee en de volgende morgen kan je nog een deel van het park bekijken, rij zeker even naar het eind van de weg bij het visitor center naar White Dome.
Als het er erg warm is kan je waarschijnlijk op het nieuwe gedelte van de campground terecht, daar waren ze dit voorjaar aan bezig en dat wordt een full hook-up stuk.
Zo kom je in begin van de middag in Zion en kan je nog een korte trial doen, de volgende dag een lange trail en er nogmaals slapen.
Nar Bryce kost een een uur of 2 dus heb je daar aan 1 nacht genoeg denk ik benut de dag die je zo oevr hebt voor een echte rustige reisdag richting Capitol Reef, de UT-12 is de mooiste scenic byway van Amerika dus daar wil je niet te vlug overheen.
De tijd voor Moab is wat kort maar kan voor een eerste kennismaking.
Monument valley kost je 2 tot 3 uur dus je zou mogelijk nog door kunnen rijden naar Page.
MV kan je niet met de camper doen of ze moeten de weg geëgaliseerd hebben, deze dirtroad was erg slecht.
Mocht je doorrijden en dus een dag sparen benut die dan in Moab, misschien met een jeep/boat tour over de Shafertrail en de Colorado River.
De rest van de route is goed te doen en in de Grand Canyon vindt je het ontbrekende groen :wink:

Rob
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Een andere optie is om vanaf Moab via Grand Junction, Ut via de One million dollar highway zuidwaarts te rijden naar Durango. Een fantastische rit door de Rocky Mountains. Ook is het mogelijk om vanuit Moab zuidwaarts te gaan en vandaar een prachtige bergrit te maken via Telluride en Silverton.
Wie heeft deze weleens met een camper gereden? Het werd ons in Durango afgeraden, omdat het vreselijk stijl en krap zou zijn. Maar ik zou dit stuk wél heel graag een keer doen, lijkt me geweldig!
Rob
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Rob »

nieuwenoord schreef:
Wie heeft deze weleens met een camper gereden? Het werd ons in Durango afgeraden, omdat het vreselijk stijl en krap zou zijn. Maar ik zou dit stuk wél heel graag een keer doen, lijkt me geweldig!
Amerikanen vinden het al heel vlug krap en steil.
De US-14A door Bighorn NF Wyoming.
De NM-15 van Silver City naar Gila Cliff Dwellings NM in New Mexico
De CA-198/180 door Sequoia & Kings Canyon NP in California.
Worden allemaal afgeraden voor (grotere) campers, ik heb ze alle 3 gereden en snap nog steeds niet waarom het niet zou kunnen.
Laatst gewijzigd door Rob op 24 nov 2007, 12:43, 1 keer totaal gewijzigd.
sandy en jos
Amerika-ontdekker

hekkie schreef:
Evenals Rob worden wij nooit rotsmoe, maar in jullie geval voor zo'n eerste trip naar de States, zou ik de route toch wat anders indelen en er wat meer variatie (groen) in brengen.

Ik zag dat jullie in eerste instantie SF als aanvlieghaven hadden gekozen en nu LV. Heeft dat een reden of is dat vanwege de route?
Ik neem aan dat jullie dus nog geen vlucht hebben vastgelegd?
Dank je voor je reactie :D
Nee, het vliegen hangt af van de route...
Misschien kun je iets meer vertellen waar jullie van houden? Bijv. wandelen, klimmen, steden bekijken, woestijn, hitte, hou je van cultuur en hoe denk je over autorijden (lange of kortere trajecten) etc.
We houden van wandelingen, maar we zijn geen echte klimmers. We gaan naar amerika omdat we graag in de natuur willen zijn, steden zijn minder belangrijk(alleen vegas wel voor trouwen).
We hebben erg weinig ervaring met woestijn en rotsen, en weten niet goed wat we moeten verwachten. We houden wel erg van bergen en kleur!maar ook van mooie bomen.
Autorijden: omdat we nog nooit met een camper gereden hebben en we niet alles vanuit de camper willen zien maar ook even een wandelingetje willen maken om een park te ervaren, willen we niet de hele dag rijden(een keertje is niet erg natuurlijk).
Zoals je de route nu hebt, zou ik in ieder geval er een dag Death Valley uithalen, ondanks dat dit een van mijn favoriete parken is. Maar ook met de rest is te schuiven. Voor groen zou je dus evt. Yosemite er weer in moeten plaatsen.

Mogelijkheden zijn er genoeg dus...... :wink:
Da's nou juist het 'probleem'! :D Te veel keuzes!!
Ik zou zeggen, leg zo snel mogelijk een vlucht vast én de camperhuur en afhankelijk welke plaats het wordt, zijn er van daaruit vele mogelijkheden voor een schitterende vakantieroute te plannen. We helpen jullie wel!

Erg leuk overigens dat jullie gaan trouwen in Vegas. Veel plezier met de voorbereidingen.

Groetjes Marjan
Dank je... We gaan trouwens sowieso een week naar Hawaii (Big Island) dus misschien compenseert dat genoeg de woestijn?
ed97
Amerikafan

Bericht door ed97 »

Nieuwenoord:
als je met de "One million dollar highway" de route Montrose-Silverton-Durango bedoeld, die is zonder problemen te rijden met een camper. Hebben die vorig jaar in mei nog gedaan.
Het is wel één van de meest spectaculaire bergwegen die we ooit gereden hebben

Rob:
Ook Monument Valley is met een camper probleemloos te rijden.
We hebben dit tweemaal gedaan.
In het begin wat hobbelig maar daarna vlakke zandpiste die met een soort "sneeuwruimer" constant geëffend wordt.
Eddy
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

ed97 schreef:Nieuwenoord:
als je met de "One million dollar highway" de route Montrose-Silverton-Durango bedoeld, die is zonder problemen te rijden met een camper. Hebben die vorig jaar in mei nog gedaan.
Goed om te horen. We gaan wellicht in 2009 met vrienden op vakantie en we zouden graag via Durango richting Moab gaan!
Rob
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Rob »

ed97 schreef:Nieuwenoord:

Rob:
Ook Monument Valley is met een camper probleemloos te rijden.
We hebben dit tweemaal gedaan.
In het begin wat hobbelig maar daarna vlakke zandpiste die met een soort "sneeuwruimer" constant geëffend wordt.
Eddy
Wat voor camper :?:
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Mmm, ja, maakt ook verschil natuurlijk of je met een 21 ft of een 34 ft zo'n bergje neemt :lol:
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Ik ben ook meer liefhebber van woestijnen, rotsen etc en Death Valley zou ik prefereren boven Yosemite. Ieder zijn liefhebberij natuurlijk. 2 dagen Death Valley is beslist niet te lang maar het kan ook korter. DV is het grootste NP in de USA. Op weg naar DV zou je eerst Red Rock SP (langs 159) kunnen bezoeken. Dan naar Soshone rijden en via 178 naar Badwater, Artist Drive (campers tot 25ft) en Devils Golfcourse. Misschien een overnachting in Furnace Creek of (mijn voorkeur) Stovepipe Wells. Besteed de volgende dag aan de Sanddunes, Zabriskie Point, Dante's view, Scotty's Castle en Ubehebe Crater. Dit alles neemt een lange dag in beslag. Het laatste stukje naar Dante's View wordt ook afgeraden voor campers. Trek je hier niets van aan. Geen probleem met een niet al te lange camper. Van Death Valley op weg naar Valley of Fire: Neem Daylight Pass road en bezoek even Rhyolite ghosttown. Tanken in Beatty en dan de zeer snelle us95 terug naar Las Vegas. Gewoon doorrijden tot je de borden I15 en Salt Lake City ziet. Als je een kop koffie wilt drinken let dan op de Starbucksborden langs I15 north.(Afslag naar rechts en dan 200 meter aan je rechter hand.). Het weglaten van Yosemite geeft je dus de tijd voor Moab.
Burr trail kan je op en neer rijden.
Zoals gezegd, nogal wat Amerikanen vinden een route al gauw een "white-knuckles drive" en de vragen over vangrails op TA zijn legio. Ik heb weinig verharde wegen gezien die niet met een camper bereden zouden kunnen worden.
"Golden Valley" is mij even ontgaan. Waar is dat?
Yeehaw.
ed97
Amerikafan

Bericht door ed97 »

Nieuwenoord:
Als je Durango - Moab wil rijden nog een paar tips:
Wij hadden een C25 maar hebben er ook Amerikaanse monster RV's gezien.
- Bij Montrose ligt de Black Canyon of the Gunnison NP.
- Bij Grand Juncion ligt het Colorado NM
- Als je dan via de I70 naar Moab rijdt verlaat de interstate al aan afrit
214 en volg via Cisco de route 128 naar Moab.
Wonderlijke mooie weg langs de Colorado rivier die ik in dit forum nog niet tegengekomen ben.

Rob:
Een C25 met een lengte van 8,4 m (zelf gemeten!)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer