Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

onze voorlopige route mei 2008, tips?

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
sandy en jos
Amerika-ontdekker

onze voorlopige route mei 2008, tips?

Bericht door sandy en jos »

Hallo iedereen,

We gaan in mei voor het eerst naar Amerika :D
Na veel tips op het forum te hebben gelezen heb ik een route bedacht, wat vinden jullie ervan?Alle tips over route of campgrounds zijn welkom!

1 vliegen Sf
2 camper ophalen San Fransico, overnachten in marin park
3 SF verkennen, overnachten marin park
4 van SF naar yosemite, overnachten Upper Pines Campground
5 Yosemite verkennen, overnachten Upper Pines Campground
(als de tioga pass open is volgen we die weg, anders..)
6 naar sequoia rijden, overnachten Lodgepole Campground
7 sequoia naarhot springs heeft iemand ervaring met deze warme natuurbronnen?overnachten California Hot Springs Resort
8 naar lone pine (via lake Isabella rijden), overnachten Boulder Creek RV Resort
9 naar death valley , overnachten furnace creek
10 naar las vegas, overnachten Sams Town Boulder
11 Las Vegas (trouwen), overnachten Sams TownBoulder
12 Las Vegas, overnachten Sams Town Boulder
13 naar Zion rijden(via valley of fire), overnachten Watchman Campground
14 zion verkennen, overnachten Watchman Campground
15 van zion naar bryce, overnachten sunset campground
16 Bryce naar Capitol reef, overnachten fruita
17 naar Archesik zou graag via goblin state park willen rijden, maar weet niet of we dan nog wel optijd zijn om een plekje op onze camping te bemachtigen, overnachten Devils Garden Campground
18 vanuit arches canyonlands bezoeken, overnachten Devils Garden Campground
19 naar Monument Valley, overnachten Gouldin’s Lodge,
20 anteloppe canyonbezoeken,we wilden IPV Page naar Lees Ferry om te overnachten, heeft iemand hier ervaring mee?, overnachten Lees Ferry Campground lake powell
21 naar Grand Canyon, overnachten Mather National Park
22 naar boulder, schoonmaak camper, overnachten Lake Mead RV Village
23 Camper inleveren en een weekje naar Hawaii

Sandy en Jos
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Devils Garden Campground heeft niet zo heel veel plaatsen en is heel vaak om 8:00 am al vol, dat ga je de eerst dag dus niet redden als je vanuit Capitol Reef komt.
De mensen die op Devils Garden willen staan zie je op 7:00 am al bij de ingang van Arches staan om in te kunnen schrijven voor de campground.
Hou er in je route rekening mee dat je af en toe op een private campground gaat staan om je tanks te legen en vullen en om de was te doen.
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Hi
Je hebt een mooie route samengesteld en zeker de eerste weken ziet het er allemaal prima uit. Ik denk dat je in de "fout" gaat door vanaf Torrey (Capitol Reef) naar Moab te willen gaan (Je bent niet de eerste). Je hebt heel weinig tijd om Canyonlands, Arches, Dead Horse Point etc. te bekijken. Door naar Moab te gaan wordt je tijd in Page en Grand Canyon heel erg kort en de laatste week zal vooral uit rijden bestaan. Kortom, ik denk dat je Moab uit het schema moet laten. Als je van Torrey naar Monument Valley rijdt, rijd je een schitterende route (ut 24, ut 95, ut 261, us163). Een must stop is Hite Overlook bij de Colorado River. Daarna kom je eerst Natural Bridges NM tegen, dan de afslag naar Muley Point (beter niet met de camper rijden) bij Moki Dugway. Voorzichtig naar beneden, Gooseneck SP en via Mexican Hat op weg naar Monument Valley. Stop even bij milemarker 13 voor een klassieke foto. Ook Capitol Reef NP is schitterend.
Als je toch besluit naar Moab te gaan dan kan je gemakkelijk even een heen en weer ritje naar Goblin Valley maken. Als je Goblin Valley alleen vanaf de parkeerplaats wilt bekijken dan duurt dat ongeveer een uur heen en terug.
Je zou dan het volgende schema kunnen volgen:
Dag 17: Torrey-Monument Valley.
Dag 18: Monument Valley in de morgen en de rit naar Page. Ik weet niets van campers en campgrounds, maar je zou deze dag ook nog Glen Canyon Dam kunnen bezoeken, dan even doorrijden naar Glen Canyon NRA en daar camperen. Ik heb daar een camping gezien met prachtige uitzichten over Lake Powell. Toegang is $ 15,00 maar je America the Beautiful pass is geldig.
Dag 19: Eerst een bezoek aan Horseshoebend overlook, dan naar Antelope Canyon voor een bezoek en dan wil je naar Lees Ferry. Zeker doen! Als je geluk hebt kan je hier condors zien en Marble Canyon en Navajo Bridges zijn ook de moeite waard. Off the beaten path!
Dag 20: Van Lees Ferry naar Grand Canyon. Neem de tijd voor de east rim
Dag 21: Grand Canyon NP (Echt een dag aan GC blijven)
Dag 22: GCNP-Boulder (5 uur) via Hoover Dam
Dag 23: Camper inleveren
Dan: Hawaii!!!
Vast gefeliciteerd met je voorgenomen huwelijk. Ik kan me een slechtere huwelijksreis voorstellen!
PS: Als je ergens nog een gaatje kunt vinden dan zou ik een extra dag in Death Valley ingelasten. Wat mij betreft een top 3 park.
Yeehaw.
sandy en jos
Amerika-ontdekker

Bedankt voor alle tips!
Maar nu komen er nog meer vragen :D

Rob, weet jij een mooi gelegen camping als alternatief voor de devils campground waaruit we Arches en canyonlands kunnen bezoeken?
en vind jij het als ervaren amerika reiziger vervelend om elke nacht ergens anders te staan, of is dit nu juist het voordeel van met de camper zijn?
enne... is 2 dagen zonder faciliteiten en dan een hook up te doen?

Yeehaw, thanks voor de route! Lee Ferry blijft er nu in en die laatste week zoveel rijden lijkt me niet fijn. Maar mis ik veel als ik Arches niet bekijk en kan je canyonlands nog een stukje meepakken vanaf torey naar monument valley?
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Arches NP (geen stadje of zo) en Canyonlands NP liggen vlak bij elkaar en ja, je mist veel als je deze parken niet bezoekt. Ze behoren tot de mooiste wat de USA te bieden heeft en vanaf Torrey zal je Canyonlands noch Arches kunnen bezoeken. Ik ga je echter nu al garanderen dat je terug zult komen en dan zijn deze twee natuurwonderen misschien te combineren met bv een bezoek aan Yellowstone od. Voor Arches alleen al heb je een hele dag (beter 2) nodig, zeker als je ook naar bv Delicate Arch wilt en Canyonlands bestaat uit diverse delen. Ik zal je zeggen, wij hebben die fout ook lang geleden gemaakt dwz te veel willen zien en een overdosis natuurschoon is bepaald niet denkbeeldig. "Not another rock Daddy". Voor de streek rond Moab is 2 volle dagen echt minimaal en velen op dit forum (waaronder ik) komen steeds weer hier naar terug. Je kan hier ook 2 weken blijven.
YH
Rob
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Rob »

sandy en jos schreef:Bedankt voor alle tips!
Maar nu komen er nog meer vragen :D

Rob, weet jij een mooi gelegen camping als alternatief voor de devils campground waaruit we Arches en canyonlands kunnen bezoeken?

In Moab heb je Canyonlands campground, dit is de enige campground die midden in de stad ligt, dicht bij een heleboel goede eetgelegenheden en een grote (de enige) supermarkt, de campground is/wordt door veer forumleden gebruikt af uitvalsbasis naar de parken rond Moab.
en vind jij het als ervaren amerika reiziger vervelend om elke nacht ergens anders te staan, of is dit nu juist het voordeel van met de camper zijn?

Het voordeel van een camper is dat je je huis bij je hebt je kan gemakkelijk elke dag verhuizen maar af en toe een paar dagen op 1 plek geeft ook weer rust in de reis, onze 1ste reis gingen we elke dag verder zoals zo velen te veel willen doen in te korte tijd, de laatste jaren hebben we 2 of 3 plaatsen onderweg waar we twee of meer dagen blijven staan.

enne... is 2 dagen zonder faciliteiten en dan een hook up te doen?

Je kan als je het rustig aan doen met water met 2 personen 4 á 5 dagen uithouden zonder hook-up, als je onderweg kan dumpen cq water innemen natuurlijk langer.
Er zijn verschillende NPs waar bij de campground een dumpstation is.
Mogelijk heb je het al gevonden maar lees dit http://www.allesamerika.nl/forum/viewtopic.php?t=1264
maar eens door, verder kan je veel vinden in onze reisverslagen (zie onderschrift), de door jullie genoemde parrken staan er allemaal in maar ook de campgrounds die wij bezocht hebben.

Rob
ed97
Amerikafan

Bericht door ed97 »

Yeehaw heeft 200% gelijk maar als je dan toch naar Arches wil:
We zijn er in drie verschillende jaargetijden geweest, ook in mei.
Telkens was de campground al van de voormiddag bezet. Zie ook Rob.
Alternatieven:
- campground van Death Horse Point (uniek!)
- Langs de route 313 naar Canyonsland liggen een aantal plaatsen waar
men vrij kan staan.
Hier staan regelmatig RV's maar er is geen comfort
- Een vergeten route is de 128 (vanuit Moab langs de Colorado).
Uitzonderlijk mooi en enkele kleinere campgrounds langs de rivier.
Eddy
sandy en jos
Amerika-ontdekker

hmm... het blijft puzzelen. Is het een idee om page (anteloppe canyon) te laten vallen en de overnachting in monument valley?
Dus dan van Moab naar Lee Ferry (lange dag rijden), maar dan wel in extra dag in moab(dan hebben we 2.5 dagen daar)?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: onze voorlopige route mei 2008, tips?

Bericht door Martin & Marianne »

sandy en jos schreef: 4 van SF naar yosemite, overnachten Upper Pines Campground
5 Yosemite verkennen, overnachten Upper Pines Campground
(als de tioga pass open is volgen we die weg, anders..)
6 naar sequoia rijden, overnachten Lodgepole Campground
Als jullie van Yosemite naar Sequoia NP willen kom je niet over de Tioga Pass. Wil je over de Tioga Pass, dan ziet je route er heel anders uit tot dag 8. Je mist dan Sequoia maar je kunt wel meer van Yosemite zien omdat dan de Tioga Road open is. Je kunt dan ook naar Bodie en onderweg Mono Lake bezoeken.

Marianne
Rob
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Rob »

sandy en jos schreef:hmm... het blijft puzzelen. Is het een idee om page (anteloppe canyon) te laten vallen en de overnachting in monument valley?
Dus dan van Moab naar Lee Ferry (lange dag rijden), maar dan wel in extra dag in moab(dan hebben we 2.5 dagen daar)?
Dat is 310 mile reken op minimaal 7 uur rijden zonder stops
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer