Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Mesa Verde of canyonlands ?

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
sandy en jos
Amerika-ontdekker

Mesa Verde of canyonlands ?

Bericht door sandy en jos »

Hallo,

Voor onze eerste trip zijn we druk bezig met de voorbereidingen en moeten we een keuze maken tussen een overnachting tussen Mesa Verde of Canyonlands...wat zouden jullie doen?

Sandy en Jos
Reny
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 22
Contacteer:

Bericht door Reny »

Mesa Verde ben ik helaas niet geweest maar Canyonlands wel en dat was een van de hoogtepunten van onze zuid-west vakantie!!!

Dus I vote for Canyonlands!!

Reny
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Re: Mesa Verde of canyonlands ?

Bericht door hekkie »

sandy en jos schreef:Hallo,

Voor onze eerste trip zijn we druk bezig met de voorbereidingen en moeten we een keuze maken tussen een overnachting tussen Mesa Verde of Canyonlands...wat zouden jullie doen?

Sandy en Jos
Als dit je keus is, dan zondermeer Canyonlands. In de praktijk betekent dit een overnachting in Cortez (Mesa Verde) of Moab (Canyonlands).

Moab is "The place to be"......... :wink:

Gr. Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Anouschka
Amerikakenner

Bericht door Anouschka »

Absoluut Canyonlands !! We zijn er vorig jaar geweest en het is echt een geweldig mooi park, dat je eigenlijk niet mag missen als je in die buurt bent !
Liz
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Liz »

Ik heb beide parken bezocht.....absoluut Canyonlands doen !!
16x USA / 30 staten
Anouschka
Amerikakenner

Bericht door Anouschka »

Ik ben ook in Mesa Verde geweest, maar ik vind Canyonlands echt veel mooier ! Tja, je kunt het eigenlijk ook niet echt vergelijken. Canyonlands is gewoon prachtige natuur. Mesa Verde natuurlijk ook wel, maar daar ga je in eerste instantie toch voor de cliff dwellings...
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Het is appels en peren vergelijken. Ze zijn volstrekt anders. Uit historisch oogpunt (Native Americans cultuur) is Mesa Verde aangewezen, voor echt spectaculaire natuur moet je in Canyonlands NP zijn. Als je MV goed wilt zien heb je een dag nodig. In Canyonlands kan je dagen doorbrengen.
Cortez ligt dicht bij MV maar als je leuk wilt logeren ga dan naar Mancos.
En vergeet Dead Horse Point bij Canyonlands Island in the sky niet.
Yeehaw.
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Voor Mesa Verde moet je een volle dag rekenen, waarbij je in of dichtbij het park moet overnachten om het haalbaar te maken.
Je hebt vanaf de ingang tot het eind (waar de rotswoningen liggen) 1,5 tot 2 uur nodig met de camper en dus ook weer om terug het park uit.
jta
Amerika-expert

Bericht door jta »

allo,
zoals al gezegd ,,appels en peren". ter afwisseling en om eens niet alleen maar natuur te ,,doen" zou ik voor Mesa Verde kiezen en dan liefst vroeg in de morgen of na 16u00 als de meeste toeristen het park verlaten hebben.

jacques
sandy en jos
Amerika-ontdekker

Bericht door sandy en jos »

bedankt voor de tips :D , ik denk dat het Canyonlands gaat worden. Volgens jullie prachtig en ligt beter op de route!
Chi Sin X
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Chi Sin X »

jta schreef:allo,
zoals al gezegd ,,appels en peren". ter afwisseling en om eens niet alleen maar natuur te ,,doen" zou ik voor Mesa Verde kiezen en dan liefst vroeg in de morgen of na 16u00 als de meeste toeristen het park verlaten hebben.
Het vervelende is dat de rondleidingen alleen maar overdag zijn, en als je het park bezoekt, moet je die eigenlijk toch echt wel doen.
Toen wij er waren was er zeker geen overrompeling, en was er voor alles nog genoeg plaats, en overal genoeg parkeerplaatsen (begin september).
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Lekker naar Moab gaan, minimaal drie nachten als het kan. Want in Moab heb je zowel Canyonlands als Arches NP en beiden zijn zeer de moeite waard!

Moab is misschien wel juist de plek om een keer niet 'in de natuur' te gaan staan, want Canyonlands Campground midden in het dorp is wel erg gezellig en overal dichtbij!
Bart40
Amerikakenner

Bericht door Bart40 »

Hangt er vanaf hoe de rest van de trip eruit ziet. Ga je al naar Grand Canyon, Zion en Bryce dan zou ik Mesa Verde nemen, rode rotsen genoeg. En hangt er ook vanaf hoe lang je daar zit.
bluemoon
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door bluemoon »

Ik vond Canyonlands toch wel iets aparts en niet te vergelijken met b.v Grand Canyon of Zion.
Jammer genoeg had ik vorig jaar geen SUV als huurauto anders had ik "beneden" wel een trail willen rijden.
Afbeelding Afbeelding
Afbeelding Afbeelding
walravens
Amerikafan

Bericht door walravens »

bluemoon schreef:Ik vond Canyonlands toch wel iets aparts en niet te vergelijken met b.v Grand Canyon of Zion.
Jammer genoeg had ik vorig jaar geen SUV als huurauto anders had ik "beneden" wel een trail willen rijden.
Afbeelding Afbeelding
Afbeelding Afbeelding
Mooi foto's..... Het is een plek dat je ooit eens gezien moet hebben....

Volgend jaar gaan we erheen en we kijken er al naar uit!
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Zeker als je niet echt kan hiken, zoals wij, is Canyonlands geweldig. Door met een Jeep het gebied in te gaan, beleef je zo'n park toch veel intenser dan alle parken waar je grotendeels op de geijkte wegen blijft.

Als je op Dead Horse Point staat en je ziet de Shafertrail door het immens grote en prachtige gebied beneden je lopen, dan is het gewoon fantastisch om te weten dat je die weg opgekropen bent!

Canyonlands is vooral fantastisch om eens echt te off-roaden. Wellicht kan je overwegen om - zoals wij daar ook doen - een Jeepje te huren. Niet goedkoop, maar dat is een dag pretpark ook niet :lol:
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

nieuwenoord schreef: Als je op Dead Horse Point staat en je ziet de Shafertrail door het immens grote en prachtige gebied beneden je lopen, dan is het gewoon fantastisch om te weten dat je die weg opgekropen bent!

Canyonlands is vooral fantastisch om eens echt te off-roaden. Wellicht kan je overwegen om - zoals wij daar ook doen - een Jeepje te huren. Niet goedkoop, maar dat is een dag pretpark ook niet :lol:
Dit is wat Monique bedoelt, deze Shäfertrail op- of afrijden en verder White Rim Trail volgen langs de Colorado River. Helemaal super!!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Met een jeep of zoals hieronder met een "gewone" 4x4.

Afbeelding

Hoe nietig ben je in dit landschap....

Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Voorlopig stond Moab niet op ons lijstje, je moet eens wat anders he? Maar het begint er nu sterk op te lijken dat 2009 voor ons toch niet cross-country gaat worden, omdat vrienden dolgraag eens een Zuidwestentrip met ons doen. En dan gaat Moab zeker weer op het lijstje en stiekem geniet ik daar nu al heel erg van :lol: :lol: :lol: :lol:
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Zo te zien lijkt die Shafertrail idd op de Red Pass rit naar Titus Canyon in Death Valley. Ook zo te zien heb je hier geen 4x4 maar wel high clearance nodig. Was 4x4 noodzakelijk Marjan? (als het droog is natuurlijk)
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Ik heb het er net hier met Albert over, maar die zegt dat ook met droog weer de Shafertrail zonder 4x4 lastig zal zijn. Soms moet je echt over grote brokken steen heenklauteren, je hebt je grip hard nodig.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer