Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Route 2008

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
zeearend
Amerika-ontdekker

Route 2008

Bericht door zeearend »

Hier onze voorlopige route voor volgend jaar. Graag aanvullingen of ideen?

Amsterdam New York
NYC tour empire state building, central park
NYC tour vrijheidsbeeld
Las Vegas en camper ophalen
Las Vegas Kingman
Kingman Williams
Williams Grand Canyon
Williams Kayenta
Kayenta Cortez
Cortez Durango
trein
Durango Alamosa
Alamosa Colorado Springs
pikes peak
Colorado springs Frisco summit
extra dag
Frisco Craig
Craig Manila
Manila Boulder
Boulder Jackson
Jackson
Jackson Fishing bridge
Yellowstone
Yellowstone
West Yellowstone Montpelier
Montpelier Provo
Provo Panguitch
Bryce
Panguitch Springdale
Zion
Springdale Las Vegas

inleveren camper bekijken stad?
3e camperreis naar USA van 29-6-2008 / 1-8-2008 naar het Mid westen.
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Ziet er zo op het eerste gezicht vrij rustig uit, al is het natuurlijk een stevige route. Ik zou in New York City in combinatie met het vrijheidsbeeld zeker Ground Zero meenemen. Het is vlakbij elkaar.
ess
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door ess »

Hoi Hoi,
En als je naar Ground Zero gaat, breng dan ook en bezoekje aan het kerkje wat er bij staat, hier liggen alle herinneringen heel indruk wekkend.
Verder inderdaad een mooie route.
Treinreis in Durango is zeker de moeite waard.
Groetjes ess
Onze Amerika Site
Web-Log van 2003, 2005, 2007, 2008, 2009, 2010, 2011(canada, 50 beren gespot!!), 2012, 2013, 2014 (florida&Caribbean Cruise), 2014 Christmas in NY, 2015, 2016 Feb: Florida en Juni: Canada en 2017
Blog tijdens onze reizen
Facebook
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Wij hebben in Durango de treinreis heen gedaan en de terugreis met de bus. De rit met de trein duurt dik vier uur en dat vonden wij heen én terug wel veel van het goede. De bus rijdt in anderhalf uur terug én de chauffeur gaf bij ons heel veel uitleg over de omgeving!
Steffen
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Steffen »

Ziet er naar uit dat het een mooie reis gaat worden al ben ik zelf niet bekend met het midden van Amerika. Ben wel benieuwd waarom je vanuit NYC doorvliegt naar Las Vegas en niet naar bijvoorbeeld San Fransisco? Vanuit daar kan je bijvoorbeeld naar Yosimity National Park en dan alsnog doorsteken naar LAs Vegas. Ook the Grand Canyon, Brice, Zion enz zijn prima te bezoeken. Kost je natuurlijk wel weer een dag of 2 a 3 extra en aangezien je toch een flink stuk naar Yellowstone gaat rijden... Wat ik persoonlijk een erg mooi park vind is Monument Valley. Deze zo je aan kunnen doen op je weg van de Grand Canyon naar Williams. Het ligt namelijk in het zuid-oosten van Utah, een redelijk stuk ten oosten van Brice en Zion (op de weg terug zou dit namelijk meer om rijden zijn).

Voor New York heeft dit forum natuurlijk ontzettend veel ideeen. Pak een reisgids en loop door de stad, want waar je ook komt, het zal niet vervelen. Owja en als je Empire wil bezoeken, is het handig om vroeg te gaan om een lange rij te voorkomen. Aangezien ik las dat je niet al te lang in New York verblijft zou het zonde zijn om uren te moeten wachten midden in het gebouw op de begane grond.

Veel plezier met het plannen en uitvoeren van jou reis!

Groetjes
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Steffen, als je goed kijkt is dit de derde camperreis van Zeearend. Ik denk dat juist San Francisco en de rest van Californië deze keer bewust worden overgeslagen. Als je dit deel wilt combineren met Yellowstone, maak je heel veel mijlen, zeker als je Colorado (Durnago) erbij pakt.

Als je goed naar deze route kijkt, zit Monument Valley er wel in in het begin van de reis, bij Kayenta.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Met het Colorado-deel van de route ben ik onbekend; zie ik het goed dat je niet naar Rocky Mountain NP gaat? Het zou qua tijd wel in te passen zijn lijkt mij.

Het is verder heel rustig opgezet. Ik vind dat er veel korte stukken in zitten wat het rijden betreft, maar met een camper is dat natuurlijk heel anders dan wanneer je met een auto rondreist; ik vind het altijd prettig on dan meerdere nachten op 1 plaats te zitten.
Wel blijf ik het stuk naar de Grand Canyon lang vinden zo, die overnachten in Kingman klijtk me niet nodig. En waarom overnachten in Williams en niet bij de Grand Canyon zelf? Of wil je met de trein naar de GC? Dan lijkt me het prima, anders zou ik in het park zelf overnachten, dat scheelt weer heen en weer rijden.

Kayenta ken ik niet maar volgens mij zxijn de berichtn daarover op het forum niet zo positief, je zou in plaats daarvan bij de cg bij Gouldings's Lodge kunenn overnachten.

Als je van plan bent om aar Mesa Verde te gaan moet je even kijken of je daarvoor voldoende tijd hebt; het schijnt nogal een eind rijden te zijn vanuit Cortez, en je schiet niet erg op daar, zeker niet met een camper.

Bryce vanuit Panguitch vind ik ook jammer, je kunt prachtig vlakbij Bryce kamperen, bij Ruby's Campground. Als je daar staat kun je met de shuttlebus het park in.

Marianne
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Het is verder heel rustig opgezet. Ik vind dat er veel korte stukken in zitten wat het rijden betreft, maar met een camper is dat natuurlijk heel anders dan wanneer je met een auto rondreist; ik vind het altijd prettig on dan meerdere nachten op 1 plaats te zitten.
Wel blijf ik het stuk naar de Grand Canyon lang vinden zo, die overnachten in Kingman klijtk me niet nodig. En waarom overnachten in Williams en niet bij de Grand Canyon zelf? Of wil je met de trein naar de GC? Dan lijkt me het prima, anders zou ik in het park zelf overnachten, dat scheelt weer heen en weer rijden.
Ik denk dat je het met een camper wat minder nodig vindt om meer nachten op een plek te zitten. Het enige wat je nodig hebt is een volgende plek om je stroom e.d. op aan te sluiten of zelfs dat niet. Je hebt geen spullen mee te nemen uit een kamer, geen koffers weer aan te vullen of juist dingen eruit te halen. Je verplaatst gewoon je hele huis, that's it.

En het stuk van de Grand Canyon naar Kingman en dan naar Williams hebben wij ook zo gedaan. Juist om op de tweede dag vanuit Kingman op ons dooie gemakje Route 66 via Seligman te nemen. En als je toevallig van trucks houdt: boven de grote truckstop langs de I40 zit Blake's RV Ranch, prachtig uitzicht op de aankomende en wegrijdende trucks, goed truckersrestaurant en een van de schoonste campings met badkamers als juweeltjes!
wendyjol
Amerikakenner

Bericht door wendyjol »

Hoi Klaas,

leuke route!! Tips heb ik niet echt voor je. Wij gaan een groot deel van jullie route ook komend jaar ontdekken.
In ieder geval zitten we weer een paar keer tegelijk op dezelfde plekken.
Net als in 2004 in Williams zitten we nu volgens mij gelijk in : New York, Jackson en aan het eind in Vegas.

Hoop dat we elkaar daar daadwerkelijk weer eens zien!!!
zeearend
Amerika-ontdekker

Bericht door zeearend »

Het is inderdaad de 3e camperreis. We zijn sowieso van plan Road Bear te nemen. Dit betekent automatisch dat je dan beperkt wordt in je ophaal en afleverplaats. Aangezien we onze ouders meenemen willen we hen een aantal bezienswaardigheden niet onthouden. Wij zelf hebben een aantal dingen al een vorige keer aangedaan.

Een aantal dingen laten we er nu bewust uit aangezien we dit reeds eerder hebben gedaan. Alhoewel het voor een 2e keer misschien toch weer heel anders is.

De tip over de reinreis vanuit Durango is nemen we zeker in overweging. Op een gegeven moment duurt het misschien inderdaad heel lang. V.w.b. Williams is het een keus. We kennen hier een enorm goed steakhouse en willen dit niet overslaan. De trein hebben we al eerder gedaan. Misschien dat we i.d.d. de campground bij de canyon zelf nemen. We zijn echter niet van plan veel campgrounds vooraf te reserveren. De 1e reis hadden we alles van te voren vastgezet. 2e keer niet. ZOwel de 1e als 2e keer hebben we niet gehad dat alles volledig vol zat. We hebben een laptop mee en bijna overal is er wel Internet zodat we als we dat nodig vinden alsnog kunnen reserveren.

In de route staat niet volledig alle bezienswaardigheden genoemd. In NYC zijn we zeker van plan de bekende dingen als Ground Zero, Lady Liberty, Empire State Building en noem ze maar op aan te doen. We willen hier de zgn. Hop on Hop off bus tour nemen met een kaart die 48 uur geldig is. Ons Hotel zit zo goed als tegenover het Central Park de rest zien we wel.

Het blijft een kwestie van kiezen.

Er staan nog wat dingen open als bijv Raften in de Grand Canyon, Heli vlucht.

We hebbben ten slottte ook 2 jongens mee van 19 en 15 die niet alleen maar gecharmeerd zijn van het natuurgeweld.

gr. Klaas
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Ik vind het een mooi reisplan en zeker met een camper erg goed te doen! Ben benieuwd naar het steakhouse in Williams? Doc Hallidays??
zeearend
Amerika-ontdekker

Bericht door zeearend »

Ik ben even de foto's doorgeworsteld. Het is Rod's Steakhouse. Ze hebben een site.

http://www.rods-steakhouse.com/index.htm
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer