Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

death valley

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
henri12
Amerika-newbie
Contacteer:

death valley

Bericht door henri12 »

hallo,

wij gaan in juli/augustus een rondreis maken door het zuid westen.
we hebben gekozen voor een moterhome.
helaas is dan death valley verboden terrein tot ons grote verdriet :cry:
nu heb ik al eens een antwoord gehad dat je dit gewoon toch moest doen, maar wat zijn dan de risico's ??? :?:
heeft er iemand ervaring hierin???

en dan misschien een alternatief zijn er bijv. vanuit beatty of lone pine georganisseerde dagtochten naar death valley of kun je daar een auto huren voor een dag zodat je met de auto toch nog het park in kunt.

ik hoop op suggestie's

henri
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Re: death valley

Bericht door Loek »

henri12 schreef:hallo,

wij gaan in juli/augustus een rondreis maken door het zuid westen.
we hebben gekozen voor een moterhome.
helaas is dan death valley verboden terrein tot ons grote verdriet :cry:
nu heb ik al eens een antwoord gehad dat je dit gewoon toch moest doen, maar wat zijn dan de risico's ??? :?:
Het risico is dat je de motor in de soep draait. RV's zijn normaal al zwaarder belast, en als je daar nog een schepje bovenop doet met temperaturen van rond de 50 graden, is dat wel de druppel die de motor doet overlopen. Ik ken twee mensen hier in de buurt die een eigen RV hebben en allebei met pech in Death Valley zijn komen te staan. De een had geluk wat kon na uit het dal te zijn gesleept en te hebben gewacht weer verder rijden. De ander had $4000 schade aan de motor.
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Hoi Henri,

Het probleem met de camper zit hem vnl in weg SR 190, vanaf Lone Pine naar Stove Pipe Wells. Dit stuk is bergachtig met stijgingen en dalingen en bochten. Op dit stuk moet de camper veel "werk" verzetten en daarom zie je hier ook waterpunten aan de kant van de weg t.b.v. een evt. overhitte motor. Dit gedeelte is dus af te raden tijdens hoog zomer, en ook met een "gewone" auto rijd je in deze periode met de airco uit (normaal gesproken).
Het oostelijke gedeelte van het park is recht en vlak en geeft minder problemen. Je ziet hier dan ook campers rijden in deze tijd van het jaar. Dit zijn dan meestal Amerikanen met een eigen camper. De Verhuurmaatschappijen verbieden het in juli en augustus om geen enkel risico te lopen.
Dus zou je een dagtochtje willen maken vanuit bijv. Las Vegas v.v., moet dat normaliter geen problemen geven als je via Death Valley Junction het park binnengaat en via de oostzijde het park (richting Beauty ) weer verlaat.
Vanuit Las Vegas is het plm. 3 uur rijden.
Het risico blijft natuurlijk voor jezelf. Maar misschien heb je wat aan deze info om een beslissing hierover te nemen.

Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
rene.jager
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door rene.jager »

hekkie schreef:...De Verhuurmaatschappijen verbieden het in juli en augustus om geen enkel risico te lopen...
:lol:
henri12
Amerika-newbie
Contacteer:

Bericht door henri12 »

hallo,
bedankt allemaal voor de snelle reactie.
dat wordt dus in ieder geval niet met de camper er door.

maar op het tweede gedeelte heb ik nog geen antwoord gekregen, kun je in bijv. beatty ook een auto huren of een dagtocht boeken.

weet iemand hier iets over

henri
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro »

henri12 schreef: maar op het tweede gedeelte heb ik nog geen antwoord gekregen, kun je in bijv. beatty ook een auto huren of een dagtocht boeken.

Hoi Henri,

Met vragen over Beatty, NV, kan je hier terecht:
http://www.nevadatravel.net/search_choo ... ity=Beatty
er is een link waar je via e-mail vragen kan stellen.

Stel je van Beatty niet te veel voor, het is een kleine plaats. Er zijn een paar hotels, een winkeltje, een benzinepomp. Ik denk niet dat daar auto's te huur zijn en/of iets georganiseerd wordt om Death Valley NP te bezoeken. De hele omgeving is dun bevolkt.
Je kan wel via Beatty het Death Valley NP in. Tussen Beatty en de ingang van het park kan je afslaan naar de spookstad Rhyolite, zie http://www.rhyolitesite.com/ .

Marco.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

henri12 schreef:hallo,
maar op het tweede gedeelte heb ik nog geen antwoord gekregen, kun je in bijv. beatty ook een auto huren of een dagtocht boeken.

henri
In Las Vegas kun je wel een auto voor een dagtrip huren.
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer