Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Hulp nodig bij de laatste vraagtekens (28-10 t/m 24-11 2007)

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
RichardPhotography
Amerika-ontdekker

Hulp nodig bij de laatste vraagtekens (28-10 t/m 24-11 2007)

Bericht door RichardPhotography »

Zouden jullie a.u.b. even naar onderstaande route willen kijken en hierop opmerkingen/adviesen willen geven. Eventueel leuke hotels zou ook mogen, maar hier heb ik ook al naar gezocht en een lijstje van gemaakt.

Heb de route ook al naar jerbia gestuurd en zij heeft alvast wat opmerkingen erbij gezet. Deze kunnen jullie in het blauw zien.

Graag ook wat tips voor de laatste paar dagen of eventueel een advies waar we het beste langer/korter kunnen blijven. De eerste dagen in LA staan al vast ivm de huurauto.

Route West Amerika
28 oktober
- landen in Los Angeles
- Hotel in Anaheim

29 oktober
- Disneyland
- Hotel in Anaheim

30 oktober
- Disneyland
- Hotel in Anaheim

31 oktober
- Universal Studios (met shuttle of openbaar vervoer vanuit Anaheim)
- Hotel in Anaheim

1 november
- 10:00 auto ophalen bij Alamo (Vliegveld)
- Naar San Diego rijden
- Sea World
- Hotel in San Diego

Voor Sea World heb je een hele dag nodig. Als je eerst nog je auto moet halen en nog naar San Diego moet rijden, wordt het erg laat voordat je daar bent. Toen wij van LA naar San Diego reden, was het erg druk op de weg en duurde het best lang voordat we er waren. Ik zou je aanraden om veel vroeger te vertrekken. Misschien kun je de auto eerder ophalen?

2 november
- San Diego Zoo of San Diego Wild Park
- Hotel San Diego

3 november (471 km / 5 uur)
- Joshue Tree NP
- Palm Springs
- als er nog tijd over is doorrijden naar Blythe

Je haalt het makkelijk om door te rijden naar Blythe. Vergeet niet de weg naar Keys Views te rijden in Joshua Tree NP. Vanaf hier schijn je een schitterend uitzicht te hebben en je kunt zelfs de Andreas Breuklijn zien lopen. Helaas was de weg afgesloten wegens werkzaamheden toen wij er waren.

4 november (387 km / 5 uur)
- Prescott
- Sedona
- Overnachting Sedona

Neem na Prescott de alt89 via Jerome en Cottonwood, dit is een schitterende weg.

5 november (198 km / 3 uur)
- Sedona en omgeving
- Flagstaff
- Williams
- Grand Canyon (trail lopen)

Als je genoeg tijd hebt, zou je in Tusayan (plaats vlak voor de ingang van Grand Canyon) de IMAX film over de Grand Canyon kunnen gaan bekijken. Wij hebben er spijt van dat we dat niet gedaan hebben en gaan dat in mei alsnog doen.

6 november (316 km / 4 uur)
- Grand View Point
- Moran Point
- Desert View
- Monument Valley en omgeving

Zoals je waarschijnlijk wel gelezen hebt in ons verslag, hebben wij op deze dag ook nog Gooseneck SP, Mogi Dugway, Muley Point en Valley of the Gods Road gedaan. Houdt er echter rekening mee dat het in november veel eerder donker is. Het is dus mogelijk dat je dit niet allemaal mee kunt nemen in je route tenzij je heel vroeg vertrekt uit de Grand Canyon. Kijk gewoon hoever je komt, en laat eventueel Mogi Dugway, Muley Point en Valley of the Gods Road zitten.

7 november (227 km / 3 uur)
- Antelope Canyon
- Page

8 november (474 km / 5 uur)
- Bryce Canyon NP
9 november (175 km / 2,5 uur)
- Zion

10 november (305 km / 4 uur)
- Valey of Fire SP
- Las Vegas

11 november ( 237 km / 2,5 uur)
- Death Valley (Furnace Creek)

De beste manier om Death Valley binnen te rijden is via Pahrump en Shoshone en dan de 178 nemen. Je rijdt dan meteen langs een aantal belangrijke bezienswaardigheden zoals Badwater, Devils Golfcourse en Artist's Drive.

12 november (275 km / 4 uur)
- Lee Vining (Hotel)
- Mono Lake

Deze route hebben wij gereden omdat wij via de Tioga Pass Yosemite in wilden rijden. De Tioga Pass is op 12 november vrijwel zeker gesloten. Dit betekent dat je een andere route zult moeten nemen om in Yosemite Village te komen. Je kunt op het forum navragen welke route je het beste kunt nemen. Wij hebben hier geen ervaring mee.

13 november (118 km / 2 uur)
- Yosemite

14 november
- Yosemite

15 november
- Yosemite

16 november (300 km / 4 uur)
- San Francisco

17 november
- San Francisco
- Alcatraz enz.

De kaarten voor Alcatraz kun je vantevoren reserveren via http://www.alcatrazcruises.com . Ik heb geen idee of dat in november ook nodig is, maar ik zou het voor de zekerheid wel doen.

18 november
- San Francisco

19 november (331 km / 4 uur)
- San Simeon

Je zou voordat je uit San Simeon vertrekt, eerst nog een bezoek kunnen brengen aan Hearst Castle. Hier hadden wij helaas geen tijd voor maar het schijnt zeker de moeite waard te zijn.

20 november (246 km / 3 uur)
- Santa Barbara (via Guadalupe / Lompoc, dus de kustroute)

21 november (143 km / 1,5 uur)
- Los Angeles (Hollywood)

22 november
- Hollywood
- Strandplaats ???

23 november
- Strandplaats ???

24 november
- Strandplaat ???
- rond de middag weer naar het vliegveld voor de terugreis
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Ik zou in elk geval een stranddag op het laatst laten vallen. De stranden bij LA zijn al niet echt geweldig en zonnebaden is er toch eind november niet echt meer bij denk ik.

Ik zou die extra dag in San Diego besteden, zodat je niet op de eerste dag al naar Seaworld gaat. Haal gewoon om 10.00 uur die auto bij Alamo (hoewel ik dat ook laat vind hoor) en ga lekker een dagje met de Old Town Trolley de stad in in San Diego. Erg leuk!
Vegasgirl
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Vegasgirl »

Dat zo ik ook doen, een dag laten vallen. Het weer is nog best lekker in november, maar om nou in je bikini te liggen? Ik vind in ieder geval Santa Monica de moeite waard en ook Laguna Beach.

Anders zou ik bij Vegas (hoe kan het ook anders :wink:) een dag bijboeken. Weet niet of je daar al eerder bent geweest, maar zag dat je 4 uur moest rijden, dan nog nr Valley of Fire (waar je ook zo een halve dag mee kwijt bent), daarna ga je pas door nr Vegas. Dan hou je niet veel tijd en zin over denk ik om wat te zien daar (maar wellicht ben je heel erg anti Vegas en vind je er wel niets aan... :cry: ).
Phil
Amerika-ontdekker

Bericht door Phil »

ik zou inderdaad ook minstens 1 xtra dag incalculeren voor las vegas

en in het begin van je trip: 2dagen disneyland in LA? Dat zou ik echt niet doen. Weet niet of je al in Parijs of Orlando bent geweest? LA is zowat de minst leuke van de 3 vind ik persoonlijk (en ook het kleinst denkek). Als je er echt heen wil, dan is 1 dag zeker wel genoeg in LA (in Florida daarentegen :) )
Een veel leuker pretpark met veel leukere attracties vind ik bv sixflags magic mountain ( http://www.sixflags.com/magicmountain/ )
En de dag die je zo uitspaart, zou ik dan xtra nemen in San Diego. Echt een heel leuke mooie stad met oa mooiere beaches dan LA.

But honestly... wat je ook kiest... echt slecht kan het niet zijn 8)
Life can't get better!
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Ik sluit me aan bij wat hierboven ook is gezegd: die strandagen schrappen. Ook het begin vind ik erg veel in Anaheim, lijkt me ook niet echt handig zonder auto, maar het kan natuulijk allemaal wel.

De rest vind ik dan relatief krap allemaal: voor de Grand Canyon heb je weinig tijd en voor Zion en Bryce ook. Houd er rekening mee dat je al sneeuw kunt hebben, en dat het vroeg donker is, dus plan alles ruim voor het geval het weer tegenzit.

Misschien kun je de overnachting in Page overslaan; als het weer goed is kun je na Antelope Canyon doorrijden naar Bryce; kijk gwoon hoe ver je komt. De 5 uur die je hebt staan lijkt mij veel. Het voordeel van de periode dat jullie gaan, is dat je niets hoeft te reserveren, dus je kunt per dag kijken waar je gaat overnachten.

Zoals Bianca al aangaf kun je hoogstwaarschijnlijk niet via de Tioga Pass Yosemite binnenrijden. Je zult dan vanaf Death Valley via het zuiden (Lake Isabella of Bakersfield) moeten rijden, of via een noordelijke route, afhankelijk van welke passen open zijn.

Marianne
RichardPhotography
Amerika-ontdekker

Allemaal bedankt voor de reacties tot nu toe.

Waarschijnlijk zullen we in eerste instantie in San Diego misschien toch maar 1 of geen park bezoeken.

Stel dat we 1 park bezoeken, welke raden jullie dan aan?
San Diego Zoo / San Diego Wild park / Sea World

Hierdoor hebben ook alle tijd om San Diego te zien.
Verder houden we de laatste dagen als reserve voor de reis over, want we moeten niet perse nog zoveel dagen aan het strand te zijn, maar door het in eerste instantie zo te plannen, heb je tenminste nog dagen over om mee te schuiven.
Phil
Amerika-ontdekker

Bericht door Phil »

RichardPhotography schreef: Stel dat we 1 park bezoeken, welke raden jullie dan aan?
De zoo is verkozen tot de mooiste ter wereld en dat verdient ze zeker ook wel, maar een zoo blijft een zoo natuurlijk en de meeste van die dieren kan je uiteindelijk ook in B of NL bekijken... (ale, dat is mijn gevoel he)
Wild Park: echt de moeite: de dieren lopen daar volledig vrij rond en worden dus niet afgeschermd door tralies ofzo. Dit vond ik persoonlijk leuker dan de zoo.
Maar mijn persoonlijke favoriet uit deze 3 is wel Sea World, zie dat je daar enkele shows meepikt, die zijn echt de moeite.

Misschien nog een tip als je pretpark ofzo gaat bezoeken: Je kan via inernet al je toegangsticket printen. Zo bespaar je al snel enkele $$ en het grote voordeel is dat je dan niet meer moet aanschuiven aan de kassa... je kan onmiddellijk binnen dan
Life can't get better!
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

RichardPhotography schreef: Stel dat we 1 park bezoeken, welke raden jullie dan aan?

.
Als je nog nooit in een Sea World bent geweest, zou ik dat doen. De shows zijn ook geweldig en dan m.n. de Orcashow. Hoog gaan zitten op de tribune anders wordt je nat..... :lol:

Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
paula58
Amerika-expert

Bericht door paula58 »

Wij hebben dit jaar San Diego Zoo en Wild Animal Park in Escondido bezocht, maar wij zijn echte dierenfreaks dus was voor ons één van de hoogtepunten.
De Zoo heeft meer indruk gemaakt dan het WAP, maar dat komt ook door onze panda "afwijking" zoals de meesten hier wel weten.

Vorig jaar zijn we in Seaworld in Orlando geweest en is ook geweldig.
Dit moet je echt een keer gezien hebben.

Volgend jaar gaan we dus weer naar San Diego en hebben dan twee dagen voor de pretparken, dan gaan we weer naar de Zoo en Seaworld.
Eigenlijk is alles leuk. :? :lol:
sachasenne
Amerika-expert
Partner van: syce
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door sachasenne »

Wij hebben op het einde van onze reis ook enkele stranddagen ingelast. Maar achteraf gezien hadden we daar spijt van en had ik veel liever één of twee dagen langer in Las Vegas willen blijven.
Sedona vonden we ook heel mooi. Yosemite hadden we ook een dagje minder kunnen doen tvv Sedona.

Maar ja, ieder zijn meug he... :D
RichardPhotography
Amerika-ontdekker

Hotel in Anaheim hebben we nu ook al geregeld.
De keuze hiervoor is uiteindelijk gevallen op Best Western Anaheim Inn.

Nu nog even kijken voor de rest.
psychobilly
Amerika-newbie

Bericht door psychobilly »

Enkele weken geleden nog Seaworld in San Diego bezocht, en dit is een heuse aanrader. De zoo is dan wel de mooiste en grootste ter wereld, een themapark als Seaworld komt bij ons helemaal niet voor (itt een zoo). Zorg dat je er zeker bent wanneer de deuren opengaan (10u). Een dagje strand in LA is ook best fijn, al is het maar om te het echte Californië-gevoel te beleven door over Venice Beach tot Santa Monica te kuieren. En moest je in LA een park willen bezoeken, kan het niet veel Amerikaanser dan The Universal Studios. Uitermate fascinerend, een combinatie van attracties en een studiotour. Maar natuurlijk, iets langer in Vegas blijven is ook de moeite, want dat is en blijft één groot feest.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer