Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

reis amerika

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
DVD
Amerika-newbie

reis amerika

Bericht door DVD »

Hallo allemaal,

Wij willen met vier personen de volgende reis misschien maken:
amsterdam - las vegas
las vegas - grand canyon
grand canyon
grand canyon - monumetn valley - kayenta
kayenta - moab
moab - capitol reef
capitol reef - bryce
bryce - zion - st. george
st. george - las vegas
las vegas
las vegas- amsterdam

Is dit een beetje een goede reis?

tips zijn altijd welkom

Kan je in deze parken met zo een natuurmonumenten pas van 80 euro terecht?

gr DVD
Silent Dream
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 1
Contacteer:

Bericht door Silent Dream »

Qua afstanden enzo weet ik het allemaal niet zo goed. Wat ik wel denk is dat je te weinig tijd in Zion hebt. Ik weet niet hoe lang het rijden is naar st. George, maar ik kan je echt aanraden om iets langer in Zion te blijven. Het is namelijk een schitterend park, waar je lekker op je gemak moet rondwandelen.
Info over mijn boeken:
http://www.suzannepeters.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Hallo DVD,
Dit lijkt mij een prachtige route!
Maar begrijp ik het goed dat dit in 11 dagen moet gebeuren?
Dan vind ik sommige delen toch wel krap. Je neemt wel een volle dag voor de Grand Canyon maar verder neem je nergens echt tijd voor de parken. Zeker voor Zion en Arches/Canyonlands moet je meer tijd uittrekken. Ook de overnachtingen zou je wat anders kunnen plannen.

Voor Monument Valley is Gouldings Lodge een mooie keus. En als je Zion bezoekt, zou ik in Springdale overnachten - de overnachtingsplaatsen die je nu noemt lijken van een reisbureau te komen.

Als je op de NPS site kijkt kun je informatie per park bekijken. Hier staat ook waar de de pas kunt gebruiken; je kunt dan zelf uitrekenen of het uit kan. Voor de parken op jouw route vallen de Grand Canyon, Arches, Canyonlands, Capitol Reef, Bryce en Zion onder de America the Beautiful - National Parks and Federal Recreational Lands Pass.

Marianne
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Re: reis amerika

Bericht door Rob »

DVD schreef: grand canyon $ 25
- capitol reef $ 5
Arches $ 10
Canyonlands $ 10
- bryce $25
- zion - $25Kan je in deze parken met zo een natuurmonumenten pas van 80 euro terecht?

gr DVD
AtB pas kost $ 80,00 geen € 80,00
de parken kosten totaal $ 100,00 dus is een AtB pas voordeliger.
DVD
Amerika-newbie

Bericht door DVD »

bedankt voor al jullie antwoorden.

Het kan ook een langere reis worden. bv 15 dagen. dan kunnen we de tijd nemen voor de parken goed te bezoeken.

De stops komen inderdaad overeen met wat ik van het reisbureau heb gehad.

Wij gaan in het hoogseizoen en ik vroeg me dan af of het dan het beste is om via het reisbureau alles te regelen of dat we zelf overal een hotel kunnen regelen ofzo

dvd
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Zelf regelen (met hulp van het forum) is meestal goedkoper.
Een 2de nadeel van de reisburohotels is dat ze meestal een stuk verder van de parken zitten, b.v. voor Zion geven de meeste St.George aan wat toch minimaal een 1/2 tot 3/4 uur rijden is terwijl er in Springdale naar de ingang van het park genoeg hotels zitten.
Voor het hoogseizoen wel op tijd boeken.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

DVD schreef: Wij gaan in het hoogseizoen en ik vroeg me dan af of het dan het beste is om via het reisbureau alles te regelen of dat we zelf overal een hotel kunnen regelen ofzo

dvd
Wij gaan ook in het hoogseizoen. Ik vind het prettig om alles van te voren vast te leggen, en zeker voor accomodatie in de parken is dat wel nodig. Maar dat betekent niet dat het via een reisbureau moet! Je hebt dan een beperkte keuze. Gewoon hier advies vragen en zelf online boeken. Dan ben je ook nog flexibel want meestal kun je tot een dag van te voren kosteloos annuleren.

Marianne
lelie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door lelie »

Ik zou het ook zelf regelen en ik zou zeker 15 dagen gaan als ik jullie was (liever nóg langer :wink:).
11 dagen, dat is best kort.
Lanni
Amerikafan

Bericht door Lanni »

Wat gaan jullie in St George doen?? Volgensmij is dat niet zo'n speciale plaats, dan zou ik echt in Zion overnachten. De tocht van Zion naar Las Vegas is goed te doen. Dat is niet zo ver!
DVD
Amerika-newbie

Bericht door DVD »

Dit is meer om te overnachten en daarna weer verder te reizen.
Andere overnachtingsopties zijn van harte welkom

dvd
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

DVD schreef:Dit is meer om te overnachten en daarna weer verder te reizen.
Andere overnachtingsopties zijn van harte welkom

dvd
Veel opties zijn er niet; je kunt in de lodge in het park zelf overnachten (duur maar wel bijzonder om er middenin te zitten) of, zoals al gezegd, in Springdale. Daarvandaan kun je met een gratis shuttle naar Zion.

Marianne
DVD
Amerika-newbie

Bericht door DVD »

ik zal het onthouden, dank je wel voor je tip
Joycee
Amerikakenner

Bericht door Joycee »

Wij wilden ook zo'n soort rondje gaan maken maar kregen de tip om te starten in SF en te eindigen in Las Vegas. Dan zul je wat andere keuzes moeten maken qua parken. Wij hebben de keus ook gemaakt omdat je niet rechtstreeks kan vliegen op Las Vegas en dat dan zoveel extra tijd kost naar verhouding.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer