Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Wij willen naar San Francisco in 2008..

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
ChantalmvRomy
Amerika-newbie

Bericht door ChantalmvRomy »

Nou ik heb samen met mijn man nog even gekeken voor een hotel in SF.

Mijn man heeft toen in het Holidayy Inn gezeten bij het airport.
We denken er aan om daar 2 weken door te brengen.
Zoals het staat beschreven is het hotel 5 minuten van het airport vandaan, er rijden gratis shuttle busjes van en naar het hotel.
Parkeren is gedurende je vakantie gratis..internet in de hotelkamer..en inclusief ontbijt.
In de periode van september 2008 betaal je dus zo'n 130,00 dollar per nacht.
Het maakt ons niet uit dat we dicht bij het vliegveld gaan slapen..doen we nu ook. Wij wonen nu ook precies naast Rotterdam Airport..het geluid van de vliegtuigen horen wij niet eens meer...haha!!
We huren een auto dus we zijn niet afhankelijk van het openbaar vervoer.
We huren dus een auto omdat we dus ook het eea willen gaan zien..en een beetje rondtouren in en om SF.
Ook gaan we er natuurlijk lekker shoppen, naar Alcatraz, Pier 39 en noem maar op.

Ik heb gister nog een boek bij de Donner gekocht..dus we zitten nu lekker het boekje door te pluizen..
Groetjes van Chantal
plien
Amerikafan

Bericht door plien »

Dat snap ik niet zo goed Chantal. Een hotel aan de luchthaven als je twee weken in een stad logeert? Niet om het lawaai, maar het is toch wel een eindje van de luchthaven tot in het stadscentrum.
- ofwel doe je dat met het openbaar vervoer, maar waarom zou je dan een auto huren?? (behalve voor je grotere uitstappen naar bv. Monterey natuurlijk, maar dan zou je hem ook voor een paar dagen kunnen huren ipv de hele periode.)
- ofwel doe je het met je auto, maar dan moet je die ook elke dag in SF parkeren, en daarvoor betalen.
En hoe dan ook verlies je wel heel erg veel tijd met altijd naar de luchthaven rijden en weer terug...

Als je beslissing nog niet helemaal vastligt, lees dan nog eens onderstaande topics (als je dat nog niet gedaan hebt tenminste):
http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... +francisco http://www.allesamerika.nl/forum/viewt ... +francisco

Daarnaast wil ik Walravens bijtreden... Muir Woods is prachtig!! Wij zijn er met de fiets heen geweest (is een stevige rit, maar wel de moeite!!).

Plien
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

Chantal ik ben het helemaal eens met de vorige schrijfster, een luchthavenhotel is goed voor één nacht als je laat aankomt of vroeg vertrekt, maar je zit op een soort industrieterrein waar dus verder helemaal niets te doen is, en dat dan twee weken lang! Als je de hotels in San Francisco te duur vind kun je ook eens kijken naar andere plaatsen in de Bay-Area, ten noorden van SF heb je bv. Tiburon, een heel leuk plaatsje met leuke hotels en een bootverbinding naar SF. Ten zuiden heb je bv. San Jose, daar zijn we twee jaar geleden zelf een paar dagen geweest, leuke hotels in het stadscentrum en veel restaurantjes, of wat denk je van Oakland of Berkeley aan de oostkant van de baai. Als ik twee weken had ging ik zeker niet in een airport-hotel zitten.

Harry
myste87
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door myste87 »

Ik weet niet wat jullie beweegt maar als je 2 weken op 1 plek blijft waarom probeer je dan niet, zeker voor jullie dochtertje, om lekker op een camping te zitten? Er zijn daar, zeker bij de KOA's leuke speeltuintjes of zoek een soort van apartement of willen jullie er echt van 's ochtends vroeg tot 's avonds laat op pad zijn?

Ik ken de omgeving niet zo goed, maar misschien zijn er ook wel stacaravans of huisjes te huur in de omgeving of huur een camper en zet die dan op een camping neer.
gerdian
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door gerdian »

Hallo,

Wij verblijven in mei 2008 in hotel Astoria aan de 510 bush street.
Heeft iemand ervaring met dit hotel???

groetjes Diana
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

ChantalmvRomy schreef:Nou ik heb samen met mijn man nog even gekeken voor een hotel in SF.

Mijn man heeft toen in het Holidayy Inn gezeten bij het airport.
We denken er aan om daar 2 weken door te brengen.
Zoals het staat beschreven is het hotel 5 minuten van het airport vandaan, er rijden gratis shuttle busjes van en naar het hotel.
Parkeren is gedurende je vakantie gratis..internet in de hotelkamer..en inclusief ontbijt.
In de periode van september 2008 betaal je dus zo'n 130,00 dollar per nacht.
Als je niet in het centrum wilt zitten heb je wel meer mogelijkheden dan vlakbij het vliegveld. De BW die wij hadden zat in Millbrae, ook gratis parkeren, zwembad, lekker groot grasveld met picknicktafels, vlakbij een winkelcentrum. Ook gratis continentaal ontbijt, maar dat stelt niet veel voor (maar dat stelt nergens veel voor).

Daar zit je voor 117 dollar per nacht (met AAA korting), maar ik denk dat er daar in de buurt nog veel meer is, en ook tegen een lagere prijs.

Ik zou ook eens infromeren naar een suite met keuken, dat lijkt me wel lekker als je ergens wat langer zit.

Misschien is het ook wel aardig om wat af te wisselen, met bv een aantal nachten Yosemite een een aantal nachten aan de kust.

Marianne
plien
Amerikafan

Bericht door plien »

gerdian schreef:Hallo,

Wij verblijven in mei 2008 in hotel Astoria aan de 510 bush street.
Heeft iemand ervaring met dit hotel???

groetjes Diana
Ja ik! Wij zijn er deze zomer geweest. Het is nogal basic, de lift is wat rammelig maar verder prima. Als je alleen een hotel zoekt om te slapen is het perfect: het is schoon en netjes, en de ligging is perfect - wij hebben alles vandaaruit te voet gedaan. Wij hadden geboekt met een gedeelde badkamer, spotgoedkoop. Het personeel is zoals het hotel: basic :-). Ze lopen niet over van glimlachen en vriendelijkheid, maar doen wel gewoon hun werk (bv. regelen van shuttle naar de luchthaven...). Ontbijten hebben we er niet geprobeerd, dus daar kan ik niets over zeggen.

Wij zochten gewoon een niet te dure, goed gelegen, propere slaapplek en Astoria beantwoordde daar helemaal aan. Wij zouden er zeker terug gaan...

Plien
marijkedb
Amerikafan

Bericht door marijkedb »

@ JGK: Zelfde opmerking als bij de andere hotels in die buurt, 't is er niet gezellig. ;-) Merk ook op dat er op de website van hotel Whitcomb onder 'our neighbourhood' niks is terug te vinden over hun 'neighbourhood', zo moeten ze er alvast niet over liegen. De ligging is centraal (echt vlak aan een halte waar zeker 10 buslijnen en het F-trammetje stoppen, en aan de metro).

@ jmvdc: Zoals paula58 al opmerkte: Ik spreek niet over 2000 en 2001, ik spreek over nu. De buurt is niet aan te raden. Al blijf ik er wel bij zeggen dat er met ons ook nog nooit iets gebeurd is daar, maar wij vermijden die buurt wel in het donker.

@ ChantalmvRomy: Waarom zou je bij de luchthaven gaan logeren? Je mist al het leuke van San Francisco op die manier, en het is zeker 3 kwartier reizen naar de stad (met het openbaar vervoer). Als je met de auto naar de stad rijdt, moet je elke keer parking betalen en da's ook een kostelijke grap. Wat was er mis met het Buena Vista hotel?

@ gerdian: Ik heb geen ervaring met Hotel Astoria, maar de ligging is heel goed. Wandelafstand van openbaar vervoer, vlak aan Chinatown (goedkoop eten en winkelen), vlakbij Union Square,...
Living the American Dream? Volg onze avonturen in San Francisco.
Vito
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door Vito »

Wij hebben in de Travelodge aan de Fishermans Wharf gezeten, maar dat is al een hele tijd geleden dus ik weet niet eens of dat hotel nog bestaat. Wel een uitstekende ligging tegenover Pier 39.
ChantalmvRomy
Amerika-newbie

Oké, zo te lezen is het geen goeie keus!! :roll:
We hebben nog niets vastgezet dus we kunnen natuurlijk nog verder kijken.

We willen dus 2 weken naar SF toe..het liefst niet al teveel hotels want we zitten met een kleintje. We zijn bang dat als we elke keer een ander hotel in en uitgaan wat slapen betreft dat ze niet goed kan slapen en uit haar ritme is.

Beetje moeilijk om uit te leggen.
2 á 3 hotels vind ik dan nog wel gaan over een periode van 2 weken.

Ik heb alle hotels die jullie hebben doorgegeven op een blaadje geschreven en ga vanavond eventjes kijken op het internet.
Zit nu helaas op mijn werk dus kan niet internetten, nou ja ff snel wat posten kan nog net :wink:

Groetjes
Groetjes van Chantal
marijkedb
Amerikafan

Bericht door marijkedb »

Als je 3 hotels zou overwegen, neem er dan eentje in SF, eentje in Santa Cruz (da's aan zee, en met beter weer dan SF, gewoon leuk voor een vakantie) en eentje aan Yosemite. Zo kan je vanalles gaan bekijken.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Misschien is het Marina Moteliets? Als je er langer dan 5 dagen bent kun je een kamer of suite met keukentje krijgen. Ziet er op de site erg leuk uit, maar de reacties op tripadvisor zijn heel wisselend.

Marianne
ChantalmvRomy
Amerika-newbie

Het Marina Hotel ziet er goed uit.
Is de ligging van het hotel ook goed?

Ik zal dit hotel vanavond aan mijn man laten zien.
Groetjes van Chantal
marijkedb
Amerikafan

Bericht door marijkedb »

Persoonlijk vind ik de ligging van het Buena Vista Motel beter (iets centraler, en op wandelafstand van zowel The Marina als Fisherman's Wharf). The Marina Motel ligt ook op een drukker stuk van Lombard Street.
chelled
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Is deze buurt ok??

Bericht door chelled »

Hallo medeforummers...

Is deze buurt in San Francisco ok?? Wij willen hier misschien een aantal nachten verblijven...

22nd St & Fair Oaks St
San Francisco, CA 94110

Dit is in Noe Valley...
Laatst gewijzigd door chelled op 04 nov 2007, 19:35, 1 keer totaal gewijzigd.
myste87
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door myste87 »

Wij hebben een motel op het oog op Lombard Street: la luna inn, (http://www.lalunainn.com).

Iemand bekent met dit motel?
gondelier
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door gondelier »

Wij verblijven in het Best Western Americania hotel aan 121 Seventh Street. Wie heeft hier ervaring mee?
Gr Monique
marijkedb
Amerikafan

Bericht door marijkedb »

@ chelled: 22nd street & fair oaks ligt op de grens van noe valley en the mission, tenzij je een specifieke reden hebt om in deze buurt te logeren, zou ik dat niet aanraden, 't is er niet gevaarlijk ofzo, maar gewoon moeilijk om in het centrum te geraken

@ myste87: ik heb net nog een toerist de weg gewezen naar dat motel, grappig toeval, hun website ziet er okay uit, de buurt is niet de leukste van san francisco, maar wel dichtbij restaurantjes en cafeetjes, en makkelijk om van daaruit naar het centrum te geraken

@ gondelier: ik zou er persoonlijk niet willen logeren, de buurt is niet de aangenaamste van san francisco (daklozen, drugsgebruikers, drugshandelaars,...)
gondelier
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door gondelier »

@ gondelier: ik zou er persoonlijk niet willen logeren, de buurt is niet de aangenaamste van san francisco (daklozen, drugsgebruikers, drugshandelaars,...)
Dat is wel effe schrikken. We hebben juist een reisbureau de hotels laten regelen, omdat we zelf de stad niet kennen, en daardoor niet in de verkeerde wijken wilden belanden. Dit is geloof ik niet echt gelukt. Is het echt zo erg? ga ik toch nog eens even met ze praten.
marijkedb
Amerikafan

Bericht door marijkedb »

@ gondelier: Tijdens de dag kan je gerust rondwandelen in die buurt, maar ik zou er na het donker niet alleen rondwandelen. Je wordt geregeld aangesproken door daklozen en mentaal gehandicapten (die hier helaas niet worden opgevangen en gewoon op straat worden gedumpt), en er wordt ook drugs aangeboden. Dit is natuurlijk ook wat afhankelijk van hoe je eruitziet (ze zullen bv. nooit drugs aanbieden aan ouders met kinderen). Samen met mijn echtgenoot wandel ik wel van daar naar de metro, als we in de buurt bij vrienden op bezoek zijn.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer