Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Advies gevraag voor rondreis 28 oktober t/m 25 november

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
RichardPhotography
Amerika-ontdekker

Advies gevraag voor rondreis 28 oktober t/m 25 november

Bericht door RichardPhotography »

Ben druk bezig om uit te zoeken waar we deze vakantie allemaal heen willen en eerlijk gezegd is er veel teveel te zien.

Heb nu even een lijstje met aantal overnachtingen gemaakt per plaats.
Zouden jullie hier even naar willen kijken en ons advies geven over het aantal nachten dat we ergens nodig hebben.
Dit ook ivm met de reistijd tussen de plaatsen en de tijd die nodig is om iets te bezichtigen. Heb zelf al Tuscon van het lijstje gehaald, omdat dat heel moeilijk haalbaar wordt denk ik.

We hebben dus van dag van aankomst tot dag van vertrek 28 nachten.
Als ik nu het maximale aantal dagen per plaats die ik hieronder vermeld optel kom ik al op 32 nachten. Hier moeten er dus nog wat van weg.

Hoop dat jullie zoals altijd met goede adviesen komen.
Als jullie verder nog goede hotels in deze plaatsen of in de buurt weten is dat helemaal welkom.

Mochten jullie verder nog opmerkingen hebben is dat ook welkom.
Graag ook even tips voor bezienswaardigheden langs onze route.

Alvast bedankt...

28 oktober landen we in Los Angeles

Los Angeles (Disney parken + Universal Studio's) 4 nachten

1-11 Auto ophalen bij Alamo en doorrijden naar San Diego

San Diego (Sea World + Zoo + Stad) 2/3 nachten
We zitten er namelijk over te denken om de Southern California CityPass te nemen.
Mochten jullie hier nog tips of andere gedachten over hebben, dan horen wij het graag.

Palm Springs 1 nacht
Prescot of Flagstaff 1 nacht
Grand Canyon 1/2 nachten
Page 1/2 nachten
Bryce Canyon 1/2 nachten
Zion 1/2 nachten
Las Vegas 2/3 nachten
(eventueel een excursie boven de Grand Canyon)
Death Valley 1 nacht
Yosemite 1/2/3 nachten
San Francisco 3/4 nachten
Montery of San Seomon 1 nacht
(of andere plaats tussen San Francisco en Los Angeles)
Santa Barbara 1 nacht
(of andere mooie/leuke plaats)
Los Angeles 2/3 nachten
(stad zelf bezichtigen)
24 november vliegen we weer terug

Hoop goede tips/adviesen van jullie te krijgen, maar twijfel hier niet aan.
lelie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door lelie »

Hoi, leuke route hoor!

En jullie hebben lekker veel tijd.

Ik zie dat jullie aan het begin van de reis 4 nachten in Los Angeles willen blijven en aan het eind nog eens 3. Daar zou ik op besparen :wink:

Ik zie dat Yosemite in jullie lijstje staat. Leuk!!! 1 nacht is echt te kort vind ik. Dus ik zou er minstens 2 nachten willen blijven (liefst 3).

2 Nachten in zion is denk ik wel aan te raden als je hikes wilt maken. Als je geen hikes wilt maken in Bryce, zou ik voor 1 nacht kiezen. Ook bij de Grand Canyon.

Verder heb ik niet echt tips. Hopelijk heb je hier wat aan.

Ik denk dat het helemaal goed kmomt met die reis van jullie :doublethumb:

Groetjes van Marloes
jerbia
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door jerbia »

Ik had je al 'ergens anders' tips gegeven :wink:
Groetjes Bianca

USA: 1995, 1997, 1999, 2001, 2006, 2007, 2008, 2009, 2011, 2012, 2014, 2018, 2020
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Advies gevraag voor rondreis 28 oktober t/m 25 november

Bericht door Martin & Marianne »

RichardPhotography schreef:We hebben dus van dag van aankomst tot dag van vertrek 28 nachten.
Als ik nu het maximale aantal dagen per plaats die ik hieronder vermeld optel kom ik al op 32 nachten. Hier moeten er dus nog wat van weg.
Het is een mooi rondje en zou normaal gesproken ook makkelijk in 4 weken te doen moeten zijn. Zoals al gezegd heb je veel nachten in LA. Als je hier wat weglaat, kom je al een aardig eind.
RichardPhotography schreef: Palm Springs 1 nacht
Prescot of Flagstaff 1 nacht
Zowel een overnachting in Palm Springs als in Prescott/Flagstaff lijkt mij niet nodig; hier kun je wel een nacht besparen.
Zijn jullie van plan om naar Joshua Tree NP te gaan? Doe dat dan op weg van San Diego naar Palm springs en rijd de volgende dag in 1 keer door naar de Grand CAnyon. Alternatief is verder doorrijden, bv naar Blythe en via Prescott/Sedona of via route 66 naar de Grand Canyon rijden.

Voor een overnachting bij de Grand Canyon zou ik een lodge in het park (aan de rim) aanraden. Kijk hiervoor op http://www.xanterra.com .
RichardPhotography schreef: Grand Canyon 1/2 nachten
Page 1/2 nachten
Ik zou voor de GC een hele dag nemen, dus twee nachten. Dan kun je in 1 keer door naar Bryce of misschien nog via Mounument valley rijden. Had je iets gepland in Page?
Persoonlijk zou ik het niet al te vol plannen en niets vastleggen zodat je lekker flexibel bent. Hou er rekening mee dat een sneeuwbui onderweg niet denkbeeldig is, en dan zul je wellicht je route om moeten gooien.
RichardPhotography schreef: Bryce Canyon 1/2 nachten
Zion 1/2 nachten
Je kunt voor Bryce 1 nacht en voor Zion (mooiste overnachting is de Desert Pearl Inn in Springdale) 2 nachten rekenen. Dan heb je voor Bryce ruim de tijd voor de uitzichtpunten op de dag van aankomst, en ook de dag van vertrek naar Zion heb je daar nog tijd voor een wandeling. Ik denk dat Zion heel aangenaam is qua weer in die periode, dus ga daar een paar mooie hikes doen.
RichardPhotography schreef: Las Vegas 2/3 nachten
(eventueel een excursie boven de Grand Canyon)
Een helicoptervlucht boven de Canyon is prachtig, maar dat zou ik doen vanaf Tusayan. In Las Vegas heb je dan aan 2 nachten genoeg.
RichardPhotography schreef: Death Valley 1 nacht
Yosemite 1/2/3 nachten
Als je echt iets wilt zien van Yosemite moet je er minstens 3 nachten plannen. Neem ook een nacht extra tussen DV en Yosemite want de Tioga Pass kan gesloten zijn (is dit najaar al twee keer tijdelijk dicht geweest).
Kijk voor overnachtingen op http://www.yosemitepark.com.

Hieronder de dagindeling zoals hierboven voorgesteld, kan dus in 28 dagen.

1 LA -
2 LA - San Diego
3 San Diego
4 San Diego - Palm Springs
5 Palm Springs - Grand Canyon
6 Grand Canyon
7 Grand Canyon - Page
8 Page - Bryce
9 Bryce - Springdale
10 Springdale
11 Springdale - Las Vegas
12 Las Vegas