Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
paar begindagen vragen
paar begindagen vragen
Nu wij onze tickets geboekt hebben wordt de planning opeens heel eng realiteit.
Als alles voorspoedig gaat landen wij rond 16.45 op LAX.
Ik heb een paar vragen:
1: Is het verstandig de huurauto gelijk op te halen of dit de volgende dag vroeg te doen (LA is onze eerste aankomst in de USA dus zullen daar de douane activiteiten afgerond dienen te worden).
Meer met het oog op de beoordeling van de wagen op schade etc.
2: wie weet er een fijn, schoon hotel voor deze eerste nacht, de volgende dag willen wij door richting SF;
3: Is de route LA/SF in 2 dagen te doen of missen wij dan heel veel, volgens google maps is het ongeveer 500 mile;
4: Ik lees veel over orchid suites, ik begrijp dat dit hotel goed gelegen is tov Universal, maar is dit ook een goede ligging voor Disney of is het verstandiger dan te "verhuizen".
Bvd voor jullie antwoorden.
Groet Anja
Ik heb een paar vragen:
1: Is het verstandig de huurauto gelijk op te halen of dit de volgende dag vroeg te doen (LA is onze eerste aankomst in de USA dus zullen daar de douane activiteiten afgerond dienen te worden).
2: wie weet er een fijn, schoon hotel voor deze eerste nacht, de volgende dag willen wij door richting SF;
3: Is de route LA/SF in 2 dagen te doen of missen wij dan heel veel, volgens google maps is het ongeveer 500 mile;
4: Ik lees veel over orchid suites, ik begrijp dat dit hotel goed gelegen is tov Universal, maar is dit ook een goede ligging voor Disney of is het verstandiger dan te "verhuizen".
Bvd voor jullie antwoorden.
Groet Anja
In 2006 zijn wij ook naar Los Angeles gevlogen. Wij hebben voor onze 1e nacht een hotel geboekt vlak bij de airport (Hacienda). Het hotel heeft een gratis shuttle service voor de gasten, dus hier hebben wij gebruik van gemaakt. ( we waren ook erg moe bij aankomst, dus blij dat we niet meer zelf hoefden te rijden!)
Meestal ben je de 1e dag na aankomst vroeg wakker ivm het tijdsverschil. Wij stonden om 06.30 uur naast ons bed..... Lekker even ontbeten en toen de auto op gaan halen.
Het is inderdaad verstandig om de auto bij ontvangst even goed na te lopen op gebreken of schade. Onze Taurus had wat krasjes, daar hebben we foto's van gemaakt, maar bij het inleveren is er nooit naar gevraagd, het was bij Hertz al bekend. Eventueel konden we wel zo een andere auto meekrijgen, daar zijn ze nooit zo moeilijk in.
De kustroute naar SFO hebben wij zelf nog nooit gereden
, maar deze moet erg mooi zijn. Op het forum (zoekfunctie) kun je hier zeker meer info over vinden, want vele forumleden hebben deze route al eens gereden.
Meestal ben je de 1e dag na aankomst vroeg wakker ivm het tijdsverschil. Wij stonden om 06.30 uur naast ons bed..... Lekker even ontbeten en toen de auto op gaan halen.
Het is inderdaad verstandig om de auto bij ontvangst even goed na te lopen op gebreken of schade. Onze Taurus had wat krasjes, daar hebben we foto's van gemaakt, maar bij het inleveren is er nooit naar gevraagd, het was bij Hertz al bekend. Eventueel konden we wel zo een andere auto meekrijgen, daar zijn ze nooit zo moeilijk in.
De kustroute naar SFO hebben wij zelf nog nooit gereden

http://annekestefan.web-log.nl ( vakantie's USA 2006 en 2007)
http://annekeenstefan.blogspot.com ( vakantie Ijsland/ USA/ Canada 2008)
http://annekeenstefan.blogspot.com ( vakantie Ijsland/ USA/ Canada 2008)
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Hoi Anja
Wij gaan in mei volgend jaar voor de eerste keer naar het zuidwesten.
Wij zullen ook pas rond 17u aankomen op LAX dus we hebben besloten om pas de dag erop de wagen op te pikken.
Samen met het boeken van de vliegtickets hebben we bij het reisbureau een hotel voor de eerste nacht bij LAX vastgelegd. Dit is het Howard Johnson Hotel. Wat ik erover lees op tripadvisor is over het algemeen vrij goed. We hebben gewoon een hotel dichtbij de luchthaven genomen voor de eerste nacht zodat we niet ver meer moeten rijden en de dag erop vroeg de wagen kunnen gaan oppikken.
Wij doen slechts een stukje van de kustroute dus daar kan ik weinig over zeggen. De eerste dagen zullen we in LA zitten om zo via de bekende lus (in grote lijnen: Grand Canyon, Page, Bryce, Zion, Las Vegas, Death Valley, Yosemite) naar San Francisco te rijden. We vliegen terug naar huis vanuit SF.
In LA hebben we 2 nachten geboekt in Orchid Suites. Vooral omdat ik er veel goede dingen over gelezen heb en we voornamelijk in de buurt van Hollywood zullen blijven. Naar Disneyland gaan we niet.
Groeten
Jeroen
Wij gaan in mei volgend jaar voor de eerste keer naar het zuidwesten.
Wij zullen ook pas rond 17u aankomen op LAX dus we hebben besloten om pas de dag erop de wagen op te pikken.
Samen met het boeken van de vliegtickets hebben we bij het reisbureau een hotel voor de eerste nacht bij LAX vastgelegd. Dit is het Howard Johnson Hotel. Wat ik erover lees op tripadvisor is over het algemeen vrij goed. We hebben gewoon een hotel dichtbij de luchthaven genomen voor de eerste nacht zodat we niet ver meer moeten rijden en de dag erop vroeg de wagen kunnen gaan oppikken.
Wij doen slechts een stukje van de kustroute dus daar kan ik weinig over zeggen. De eerste dagen zullen we in LA zitten om zo via de bekende lus (in grote lijnen: Grand Canyon, Page, Bryce, Zion, Las Vegas, Death Valley, Yosemite) naar San Francisco te rijden. We vliegen terug naar huis vanuit SF.
In LA hebben we 2 nachten geboekt in Orchid Suites. Vooral omdat ik er veel goede dingen over gelezen heb en we voornamelijk in de buurt van Hollywood zullen blijven. Naar Disneyland gaan we niet.
Groeten
Jeroen
Groeten en bedankt, Jeroen.
Zuidwesten 2008
NY 2009
West-Canada 2010
CO-UT-ID-WY-MT-SD-NE-CO 2014
Florida 2015
The Deep South 2017
Zuidwesten 2008
NY 2009
West-Canada 2010
CO-UT-ID-WY-MT-SD-NE-CO 2014
Florida 2015
The Deep South 2017
- mirdj
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Wij hebben de kustroute met 2 overnachtingen gedaan, neem maar een kijkje in ons reisverslag (West Amerika 2007) van 5 t/m 7 juni. Link staat in m'n signature.
Website reisverslagen oa New York, New Jersey, Philadelphia, Washington, Rondje Zuid West, Rondje Zuid Oost
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: paar begindagen vragen
Wij halen altijd meteen de auto op ook al slapen we in de buurt van het vliegveld. Het scheelt toch altijd weer een hoop gesleep met koffers en je kunt de volgende dag meteen vertrekken. En die eerste avond doe je verder niets meer, dus hoe langer je op kunt blijven hoe beter, want anders ga je misschien meteen slapen en duurt het langer voor je aan het nieuwe ritme gewend bent.myste87 schreef:Nu wij onze tickets geboekt hebben wordt de planning opeens heel eng realiteit.
Ik heb een paar vragen:
Als je een motel hebt met airportshuttle is het natuurlijk ook goed te doen om eerst naar je motel te gaan. Scheelt misschien ook nog in je autohuur.
De inspectie van de auto zal toch altijd redelijk oppervlakkig zijn; kijk naar krassen etc, veel meer kun je toch niet doen.
Wij zitten voor volgend jaar te kijken naar de Travelodge LAX, die is hier al eens genoemd en ziet er goed uit.myste87 schreef: 2: wie weet er een fijn, schoon hotel voor deze eerste nacht, de volgende dag willen wij door richting SF;
Als je bedoelt met 1 overnachting dan lijkt het me wat krap. Hangt er natuurlijk wel van af of je bv een bezoek aan Hearst Castle wilt brengen, of aan het aquarium in Monterey. Voor beide moet je ongeveer een halve dag uittrekken.myste87 schreef: 3: Is de route LA/SF in 2 dagen te doen of missen wij dan heel veel, volgens google maps is het ongeveer 500 mile;
In 2002 hebben wij het vanaf Anaheim met twee overnachtingen gedaan. als je vroeg vertrekt vanuit LAX komt je natuurlijk wel wat verder. Wij overnachtten de eerste keer in Pismo Beach, maar je zou ook tot Cambria kunnen rijden. Dan heb je de volgende tijd geneog voor een tussenstop in Monterey op weg naar SF.
Wij zitten met dezelfde vraag, en we zijn er nog niet uit. Voor een bezoek aan Disneyland zou ik toch een overnachting in Anaheim aanraden; je wilt het meeste uit zo'n dag halen, en mischien ook nog naar het vuurwerk kijken 's avonds, dus dan is het wel lekker als je op loopafstand zit. En dan misschien voor de dag in LA alvast bij het vliegveld gaan zitten? Willen jullie ook nog Universal doen? Je zou dan vanuit Anaheim naar Universal toe kunnen rijden en dan in Orchid Suites overnachten.myste87 schreef: 4: Ik lees veel over orchid suites, ik begrijp dat dit hotel goed gelegen is tov Universal, maar is dit ook een goede ligging voor Disney of is het verstandiger dan te "verhuizen".
Marianne
- YvonnePaul
- Amerika-ontdekker
Wij hebben de kustroute met 2 overnachtingen gedaan. Het is echt zeer de moeite waard. Wij zijn van LA richting Cambria gegaan (tussenstop onder andere in Santa Barbara) , daar hebben we overnacht bij het Blue Bird Inn Motel. De volgende dag zijn we naar Monterey gegaan. Daar hebben we overnacht in een Days Inn. Overigens vonden wij Monterey niet zo bijzonder (wat we ervan gezien hebben). De route erheen daarentegen is echt heel mooi en daar kun je en zou ik dan ook ruim de tijd voor nemen.
Succes! En genieten maar...
Succes! En genieten maar...
Wij hebben in Anaheim in La Quinta Inn & Suites gelogeerd. Prima hotel vlakbij Disney en ook niet ver van LAX. Er gaat een shuttle vanaf het hotel (tegen een kleine betaling)naar Disney. Prijs was in september USD 69 incl. ontbijt. Kijk eens op http://www.lq.com[/url]
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht