Het is bijna zo ver, over een week vertrekken we. We denken dat we alles goed voorbereid hebben en zijn er helemaal klaar voor.
Graag zouden we nog enkele laatste tips krijgen voor onze vlucht. We vliegen rechtstreeks met KLM naar SFO. Waar moeten we op letten, wat zo al meenemen voor onderweg?
Jos wil z'n wandelschoenen al in vliegtuig aandoen (scheelt wel lekker veel ruimte in koffer ), is dat slim?
Leesmateriaal of muziek.. de muziekzenders aan boord zijn meestal niet bijster interessant. Films kunnen soms wel vermakelijk zijn
Overigens die wandelschoenen kun je best aan doen als gewichts/ruimtebesparing maar neem dan wel een paar pantoffels mee in de handbagage dat zit veel prettiger tijdens zo'n lange vlucht..
Een boek, ik kan niet zonder boek. En ik verzamel op dit moment al luisterboeken voor op mijn MP3-speler. Heerlijk ontspannen vind ik dat. Wij vliegen business-class met KLM en dan krijg je altijd afschuwelijke blauwe, maar wel heerlijke zachte sokken. Mijn schoenen gaan altijd direct uit.
Ik heb ook mijn schoenen uitgedaan en van die dikke wandelsokken aangetrokken. Dat geeft een veel comfortabeler gevoel.
Ik had op voorhand schrik dat de vlucht te lang zou duren en ik het danig op mijn heupen zou krijgen, maar eerlijk gezegd zijn die uren voorbij gevlogen. Misschien ook omdat het de eerste keer was
Een tandenborstel en klein tubetje tandpasta (in het transparante zakje voor de security uiteraard:) Lekker om onderweg je tanden te kunnen poetsen. En een extra setje ondergoed.
Een plastic tas, zodat die bergschoenen tijdens de vlucht in het bagagevak kunnen. Je hebt al zo weinig beenruimte... Eventueel slippers voor als je naar de wc moet.
Een lekkere warme fleecetrui of -vest voor als het kil wordt.
Genoeg leesvoer; net iets luchtiger dan wat je normaal zou lezen. Of inderdaad luisterboeken voor op je mp3-speler.
Drink geen koffie en alcohol, maar wel veel water. Dat helpt een jetlag tegen te gaan. Zelf neem ik ook altijd nog een zakje nootjes of zo mee, voor als ik een flauw gevoel krijg.
Als je die wandelschoenen aantrekt zou je misschien ook drie jassen over elkaar kunnen aantrekken, scheelt ook weer in de bagage (grapje).
Wij vliegen niet zo vaak met KLM maar hebben wel altijd een priveschermpje voor ons. Weet niet of de KLM dat ook heeft. Je kan dan allerlei spelletjes doen, eventueel met alle andere stoelen in het vliegtuig. Singapore Airlines had 99 speelfilms apart op te roepen en stil te zetten en die films waren zo nieuw dat ze soms in Nederland nog in de bioscoop moesten komen om nog maar niet te praten van talloze video games. Vooral ook overal je tijd voor nemen. Lees de kranten van voor naar achter, lees een luchtig boek, luister eens naar een concert (op onze laatste reis heb ik Rapsody in Blue eens helemaal tot het eind gevolgd). Neem uitgebreid de tijd voor het invullen van de toegangspapieren. Beweeg je voeten regelmatig, drink heel veel water maar wij gooien er ook altijd wel bier of wijn doorheen hoor, maar niet te veel. En natuurlijk meteen schoenen uit en slippers/sloffen aan. Ik heb het nooit koud in een vliegtuig dus korte mouwen. Er ligt een dekentje klaar als je het koud krijgt. Te koud kan je wat aan doen, te heet wordt lastiger. Als je te zware handbagage hebt pak de trolley dan zo in dat het lijkt of hij licht is, dus niets laten uitsteken. De mijne is altijd minstens 10 kilo en er is nog nooit naar geinformeerd. Neem lektuur ook niet in de handbagage mee maar gewoon in de SeeBuyFly zak. Scheelt weer gewicht, en in mijn filmtas heb ik ook altijd wel een boek of 2 verstopt. Op onze laatste reis naarAustralia mochten we maar totaal zo'n 28 kilo meenemen incl. handbagage maar het waren er 40 uiteindelijk. Niets van gezegd.
Yeehaw
lenelene schreef:Een tandenborstel en klein tubetje tandpasta (in het transparante zakje voor de security uiteraard:) Lekker om onderweg je tanden te kunnen poetsen. En een extra setje ondergoed.
Een lekkere warme fleecetrui of -vest voor als het kil wordt.
Drink geen koffie en alcohol, maar wel veel water. Dat helpt een jetlag tegen te gaan. Zelf neem ik ook altijd nog een zakje nootjes of zo mee, voor als ik een flauw gevoel krijg.
Hmm ik weet niet welke maatschappij je hebt gevlogen maar bij Delta kreeg ik een soort self-care kit met daarin een tandenborstel, tandpasta, gezichtscrème, oordoppen een oogdoekje tegen lichtinval, een deken voor als het fris werd, kussentje etc.
En de pinda's kwamen ze ook langs brengen hehe
Over wandelschoenen aan in het vliegtuig, moet er zelf niet aan denken.
Zeker als ik ze ook nog eens uit ga doen, mijn voeten zetten aardig op tijdens de reis, krijg ik ze nooit meer aan.
Moet ik op mijn sokken verder.
Ik heb mooie nieuwe lange laarzen (met passende schacht ) en die wil ik toch graag mee voor 'het stadsleven'. Ik denk dat ik die aan doe in het vliegtuig, kieper ze toch boven in de bak. Ik vind het grootste nadeel tegenwoordig dat je bij security je schoenen weer uit moet. Lastig om ze snel weer aan te doen soms.
als je een beetje wil wegdommelen zonder dat je achteraf vreselijke nekpijn hebt: zo'n opblaasbaar kussentje dat rond je nek zit! ik was erg jaloers op medereizigers die dat hadden toen ik wakker werd en, ondanks het kussentje van de luchtvaartmaatschappij, mijn hoofd een halfuur lang niet meer kon draaien
plien
Ik neem altijd het spelletje tetris mee. Je weet wel zo'n handcomputertje met maar 1 spelletje erop. Je hebt ze tegenwoordig ook in poker of yathzee als je dat leuker vind. Ik speel dit soort spelletjes het hele jaar niet maar als ik er eenmaal in het vliegtuig kan begin kan ik niet meer stoppen.
Ik doe ook altijd mijn wandelschoenen aan omdat het inderdaad scheelt in het koffer. Zodra ik ga zitten trek ik ze uit en gaan mijn lekkere dikke sokken aan.
Ik neem altijd van die hele kleine kuipjes jam of hazelnootpasta mee want het altijd maar een verrassing wat je daar op je brood krijgt. (Ja, ik ben een moeilijke eter)
Manonneke schreef:Nee zo'n etuitje krijg je echt niet in economyclass!
Bij British Airways wel. Je kreeg een deken, een kussen, sokken, een slaapmaskertje, tubetje tandpasta en tandenborstel en voor de kinderen nog een speciaal rugzakje met een spelletje (incl. batterij) en een boekje.
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.