Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Tips voor de vlucht

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
join
Amerika-ontdekker

Tips voor de vlucht

Bericht door join »

Hallo,

Het is bijna zo ver, over een week vertrekken we. We denken dat we alles goed voorbereid hebben en zijn er helemaal klaar voor.
Graag zouden we nog enkele laatste tips krijgen voor onze vlucht. We vliegen rechtstreeks met KLM naar SFO. Waar moeten we op letten, wat zo al meenemen voor onderweg?
Jos wil z'n wandelschoenen al in vliegtuig aandoen (scheelt wel lekker veel ruimte in koffer :wink: ), is dat slim?

Ik kijk al uit naar jullie tips!

Groetjes,
Ingrid.
Izognoeg
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Izognoeg »

Neem een puzzelboekje mee...
Heb ik ook gedaan en ik houd helemaal niet van puzzelen, maar ben er toch uren zoet mee geweest.

Groetjes,
Paul
Een paar reisverhaaltjes: http://www.izognoeg.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Mart81
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door Mart81 »

Leesmateriaal of muziek.. de muziekzenders aan boord zijn meestal niet bijster interessant. Films kunnen soms wel vermakelijk zijn :)

Overigens die wandelschoenen kun je best aan doen als gewichts/ruimtebesparing maar neem dan wel een paar pantoffels mee in de handbagage dat zit veel prettiger tijdens zo'n lange vlucht..
lelie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door lelie »

Ik doe mijn wandelschoenen ook altijd al aan in het vliegtuig, maar neem ook een paar dikke sokken mee, zodat de schoenen in het vliegtuig uit kunnen.
pyca
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door pyca »

Als je met meerdere personen reist is het aan te raden jullie bagage over meerdere koffers te verdelen voor het geval één van de koffers niet aankomt.
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Een boek, ik kan niet zonder boek. En ik verzamel op dit moment al luisterboeken voor op mijn MP3-speler. Heerlijk ontspannen vind ik dat. Wij vliegen business-class met KLM en dan krijg je altijd afschuwelijke blauwe, maar wel heerlijke zachte sokken. Mijn schoenen gaan altijd direct uit.
sachasenne
Amerika-expert
Partner van: syce
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door sachasenne »

Ik heb ook mijn schoenen uitgedaan en van die dikke wandelsokken aangetrokken. Dat geeft een veel comfortabeler gevoel.
Ik had op voorhand schrik dat de vlucht te lang zou duren en ik het danig op mijn heupen zou krijgen, maar eerlijk gezegd zijn die uren voorbij gevlogen. Misschien ook omdat het de eerste keer was :D
lenelene
Amerika-newbie

Bericht door lenelene »

Een tandenborstel en klein tubetje tandpasta (in het transparante zakje voor de security uiteraard:) Lekker om onderweg je tanden te kunnen poetsen. En een extra setje ondergoed.

Een plastic tas, zodat die bergschoenen tijdens de vlucht in het bagagevak kunnen. Je hebt al zo weinig beenruimte... Eventueel slippers voor als je naar de wc moet.

Een lekkere warme fleecetrui of -vest voor als het kil wordt.

Genoeg leesvoer; net iets luchtiger dan wat je normaal zou lezen. Of inderdaad luisterboeken voor op je mp3-speler.

Drink geen koffie en alcohol, maar wel veel water. Dat helpt een jetlag tegen te gaan. Zelf neem ik ook altijd nog een zakje nootjes of zo mee, voor als ik een flauw gevoel krijg.

En... geniet ervan!

Lene
sachasenne
Amerika-expert
Partner van: syce
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door sachasenne »

http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... highlight=

Hier kan je nog tips vinden.

Groetjes,

Carine
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Als je die wandelschoenen aantrekt zou je misschien ook drie jassen over elkaar kunnen aantrekken, scheelt ook weer in de bagage (grapje).
Wij vliegen niet zo vaak met KLM maar hebben wel altijd een priveschermpje voor ons. Weet niet of de KLM dat ook heeft. Je kan dan allerlei spelletjes doen, eventueel met alle andere stoelen in het vliegtuig. Singapore Airlines had 99 speelfilms apart op te roepen en stil te zetten en die films waren zo nieuw dat ze soms in Nederland nog in de bioscoop moesten komen om nog maar niet te praten van talloze video games. Vooral ook overal je tijd voor nemen. Lees de kranten van voor naar achter, lees een luchtig boek, luister eens naar een concert (op onze laatste reis heb ik Rapsody in Blue eens helemaal tot het eind gevolgd). Neem uitgebreid de tijd voor het invullen van de toegangspapieren. Beweeg je voeten regelmatig, drink heel veel water maar wij gooien er ook altijd wel bier of wijn doorheen hoor, maar niet te veel. En natuurlijk meteen schoenen uit en slippers/sloffen aan. Ik heb het nooit koud in een vliegtuig dus korte mouwen. Er ligt een dekentje klaar als je het koud krijgt. Te koud kan je wat aan doen, te heet wordt lastiger. Als je te zware handbagage hebt pak de trolley dan zo in dat het lijkt of hij licht is, dus niets laten uitsteken. De mijne is altijd minstens 10 kilo en er is nog nooit naar geinformeerd. Neem lektuur ook niet in de handbagage mee maar gewoon in de SeeBuyFly zak. Scheelt weer gewicht, en in mijn filmtas heb ik ook altijd wel een boek of 2 verstopt. Op onze laatste reis naarAustralia mochten we maar totaal zo'n 28 kilo meenemen incl. handbagage maar het waren er 40 uiteindelijk. Niets van gezegd.
Yeehaw
Mart81
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door Mart81 »

lenelene schreef:Een tandenborstel en klein tubetje tandpasta (in het transparante zakje voor de security uiteraard:) Lekker om onderweg je tanden te kunnen poetsen. En een extra setje ondergoed.

Een lekkere warme fleecetrui of -vest voor als het kil wordt.

Drink geen koffie en alcohol, maar wel veel water. Dat helpt een jetlag tegen te gaan. Zelf neem ik ook altijd nog een zakje nootjes of zo mee, voor als ik een flauw gevoel krijg.
Hmm ik weet niet welke maatschappij je hebt gevlogen maar bij Delta kreeg ik een soort self-care kit met daarin een tandenborstel, tandpasta, gezichtscrème, oordoppen een oogdoekje tegen lichtinval, een deken voor als het fris werd, kussentje etc.
En de pinda's kwamen ze ook langs brengen ;) hehe
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Mmm, ja, zo'n etuitje ben ik ook gewend, maar is dat ook in economy-class bij KLM? Ik kan me dat niet herinneren, wel business dus.
Manonneke

Bericht door Manonneke »

Nee zo'n etuitje krijg je echt niet in economyclass! :lol:

Ik heb het de laatste keer bij mijn tandarts gevraagd, die heeft altijd van die proefmonstertjes liggen! :wink:

Manon
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Ik heb trouwens de laatste keer op SFO staan tobben omdat ik geen dollarbiljetten meer had voor de bagagekarretjes. Misschien hier al voor zorgen??
Annie
Amerika-expert
Partner van: Rob
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door Annie »

Over wandelschoenen aan in het vliegtuig, moet er zelf niet aan denken.
Zeker als ik ze ook nog eens uit ga doen, mijn voeten zetten aardig op tijdens de reis, krijg ik ze nooit meer aan. :lol:
Moet ik op mijn sokken verder. :lol:
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Ik heb mooie nieuwe lange laarzen (met passende schacht :lol: ) en die wil ik toch graag mee voor 'het stadsleven'. Ik denk dat ik die aan doe in het vliegtuig, kieper ze toch boven in de bak. Ik vind het grootste nadeel tegenwoordig dat je bij security je schoenen weer uit moet. Lastig om ze snel weer aan te doen soms.
plien
Amerikafan

Bericht door plien »

als je een beetje wil wegdommelen zonder dat je achteraf vreselijke nekpijn hebt: zo'n opblaasbaar kussentje dat rond je nek zit! ik was erg jaloers op medereizigers die dat hadden toen ik wakker werd en, ondanks het kussentje van de luchtvaartmaatschappij, mijn hoofd een halfuur lang niet meer kon draaien :-)
plien
corvette
Amerikafan

Bericht door corvette »

Ik neem altijd het spelletje tetris mee. Je weet wel zo'n handcomputertje met maar 1 spelletje erop. Je hebt ze tegenwoordig ook in poker of yathzee als je dat leuker vind. Ik speel dit soort spelletjes het hele jaar niet maar als ik er eenmaal in het vliegtuig kan begin kan ik niet meer stoppen.

Ik doe ook altijd mijn wandelschoenen aan omdat het inderdaad scheelt in het koffer. Zodra ik ga zitten trek ik ze uit en gaan mijn lekkere dikke sokken aan.

Ik neem altijd van die hele kleine kuipjes jam of hazelnootpasta mee want het altijd maar een verrassing wat je daar op je brood krijgt. (Ja, ik ben een moeilijke eter) :wink:

Veel plezier!!!!
michelly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Bericht door michelly »

Manonneke schreef:Nee zo'n etuitje krijg je echt niet in economyclass! :lol:
Bij British Airways wel. Je kreeg een deken, een kussen, sokken, een slaapmaskertje, tubetje tandpasta en tandenborstel en voor de kinderen nog een speciaal rugzakje met een spelletje (incl. batterij) en een boekje.

Elly
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Je wil trouwens niet op je sokken naar het toilet, na langer dan een uur vliegen.....
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer