inge van den berg schreef:
*SF, auto ophalen > Yosemite : 2 nachten
*Death Valley : 2 nachten
- is het zonde als we niet langs Kings Canyon en Sequoia N.P. rijden?
Ja, maar het is ook zonde als je de Tioga Pass- omgeving en de 395 mist. Het blijft keuzes maken! Wil de Sequoia/Kings Canyon goed bezoeken dan heb je wel twee nachten nodig, want je kunt vnauit de auto niet zo veel zien.
Twee nachten Yosemite vind ik erg weinig, zeker als je daarna in een keer door wilt rijden naar Death Valley. Je houdt dan maar 1 dag in het park over. Als je een extra dag neemt kun je ook in Yosemite de sequoia's bekijken.
*Las Vegas : 1 nacht (willen het wel meegemaakt hebben, maar zijn meer van de parken dan van de steden)
Voor 1 navht krijg je al een goed beeld. Als je centraal op de strip gaat zitten kun je een paar hotels bekijken.
*Zion : 1 nacht
*Bryce : 1 nacht
*Moab : 2 nachten
- hoe het beste van Bryce naar Zion te rijden? snelweg of binnendoor? is dit in 1 dag te doen?
Ik weet van geen snelweg. Je kunt in een paar uur van Bryce naar Zion rijden, maar ik moet zeggen dat ik twee nachten wel weinig vind voor beide parken. Je kunt er prachtige wandelingen maken, vooral in Zion (in Bryce heb je al kans op sneeuw, ook prachtig). Neem een warme slaapzak mee, of wijk uit naar een cabin bij Ruby's Inn.
Ik zou Moab overslaan, dit is erg ver om zo'n korte reis. Neem wat meer tijd voor de rest.
*Grand Canyon : 2 nachten
- welke rim doen, of 1 nacht noord 1 nacht zuid?
Ik zou voor een eerste bezoek voor de south rim gaan. Is wat gevarieerder. De north rim zou ook al gesloten kunnen zijn, kijk eens op ww.npg.gov/grca voor meer info.
* Joshua Tree N.P. : 2 nachten
- is dat in 1 dag te rijden vanaf GC, en wat is een goede route? hoe interessant is Joshu Tree?
Er is al ontzettend veel geschreven over de route tussen Grand Canyon en LA, gebruik de zoekfunctie maar eens. Een mooie route is via Sedona. Op een andere manier leuk is route 66.
Joshua Tree is een mooi park, maar ik zou die tweede nacht liever voor Yosemite of Zion gebruiken.
Is het zonde dat we nu overslaan:
-petrified forrest
-mesa verde
-natural bridges
-sequoia/kings canyon
-flagstaff
-phoenix
-san diego
-page/lake powell
Deels wel, en je kunt dit rijtje nog wel uitbreiden

.
Maar op een rondje vanuit SF met maar 18 dagen liggen Petrified Forest, en Mesa Verde te ver uit de route. Tussen Bryce en de Grand Canyon kom je langs Page, misschien kun je daar nog Antilope Canyon en Horseshoe bend meenemen.
Hoezo Flagstaff en Phoenix? Daar mis je niet veel aan lijkt me.
Marianne